Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tom485 2013.05.03. 19:49:42 / # 270797
avatar
Kérek mindenkit, hogy akit érdekel a rendelet kimenetele, és itt elsősorban vidéki taxisokat, hogy próbáljanak minél több aláírást gyűjteni kb. 2 héten belül, hogy az országos 10 éves korhatár ellen tudjon a TGFSZ tiltakozni, különben ez a lehetőség is elszalad. A rendelet a tervek szerint május végén kerül az államtitkárok elé, ahonnan már nem nagyon lesz lehetőség változtatni!! Továbbá szeretnénk arra kérni mindenkit, hogy szabadidejében gyűjtsön az interneten fellelhető vidéki cégekhez, taxisokhoz, elektronikus elérhetőséget, mert ez nagyon időigényes feladat, és az most jelenleg nincsen! Az email címeket küldjétek a tomajer@hallotaxi.hu címre! Előre is köszönjük!

tom485 2013.05.03. 19:47:21 / # 270796
avatar
Nekem nincsen, és nehéz lett volna készíteni is, mivel nagy teremben hangosítás nélkül beszéltek, így is alig lehetett hallani amit a túloldalon mondtak.
törölt felh. 2013.05.03. 19:32:16 / # 270795
avatar
Erröl a "tagdíjj rabszolgákról" nincs véletlen hanganyag?

törölt felh. 2013.05.03. 19:31:58 / # 270794
avatar
Erröl a "tagdíjj rabszolgákról" nincs véletlen hanganyag?

törölt felh. 2013.05.03. 19:29:45 / # 270793
avatar
Pillanat! Módosítás! Tagdíj rabszolgatartók.
Bao 2013.05.03. 19:29:11 / # 270792
avatar
Valami ilyesmi jut eszembe, hogy pl.: mozambik élelmezéséről az etiópok döntenek, mert ugye, ha másról van szó, nem befolyásolnak az érzelmek.
törölt felh. 2013.05.03. 19:27:57 / # 270791
avatar
Bekellene lépegetni a kamarába és kiszavazgatni öket. Azért szerintem ez a peredi megérne egy vagyonosodási vizsgálatot. Szerintem tuti neki tejelnek a tagdíjbeszedök.
tom485 2013.05.03. 19:13:03 / # 270790
avatar
Azért mert senkit nem engedtek szóhoz jutni, aki pedig megszólalt és elmondta a véleményét, arra még oda sem figyeltek vagy néztek! Miért? Ezt a kérdést én is feltettem magamban, de nagyon hosszú és általatok már ismert lenne a válasz.
krapek70 2013.05.03. 19:07:42 / # 270789
avatar
Szerintetek mi a GKI? Gépjárműkezelői igazolvány ami fényképes és olyan mint a jogsi kinézetre. Mielőtt tévedésbe esnétek az árfuvarozóit a belfőldit is 5.évente kell hosszabbítani kemény zsozsóért, most már.-( Nézzetek meg egy autósiskola oldalt és ott tájékozódhattok, nem akarom itt elsorolni, mert hosszú lenne. Szóval mindenki hosszúcicire lett véve aki a vezetésből él:-(

Bao 2013.05.03. 19:02:21 / # 270788
avatar
Miért?
tom485 2013.05.03. 18:57:50 / # 270787
avatar
Mielőtt még valaki félreérti, nem akarok senkiről ellenségképet festeni, csak a tényszerűség kedvéért és azért mert állandóan számon kéritek az érdekképviseletek munkáját írtam le, hogy a mai tárgyalás szinte Peredi úrról és az akaratáról szólt. Ennek fényében mindenki döntse el, hogy kit tart hibásnak a kialakult helyzetért! Most nem a City Taxi meg az OTSZ volt és nem a megalkuvó TGFSZ, hanem egy olyan szervezet akinek a taxihoz szinte semmi köze nincsen, de a véleménye és akarata sokkal jobban érvényesült mint bárkié! Vélhetően az egész tárgyalássorozaton is ez volt a kialakult gyakorlat, hogy olyan ember szava döntött, akit a taxisok nem hatalmaztak fel, mert szinte nem is ismerik, csak az idősebbek.

tom485 2013.05.03. 18:46:16 / # 270784
avatar
Szívesen.. Dehogynem érinti! Együtt fognak röhögni rajtunk, közben visszaigénylik az üzemanyag áfáját is!
tom485 2013.05.03. 18:38:41 / # 270783
avatar
Kérek mindenkit, hogy akit érdekel a rendelet kimenetele, és itt elsősorban vidéki taxisokat, hogy próbáljanak minél több aláírást gyűjteni kb. 2 héten belül, hogy az országos 10 éves korhatár ellen tudjon a TGFSZ tiltakozni, különben ez a lehetőség is elszalad. A rendelet a tervek szerint május végén kerül az államtitkárok elé, ahonnan már nem nagyon lesz lehetőség változtatni!! Továbbá szeretnénk arra kérni mindenkit, hogy szabadidejében gyűjtsön az interneten fellelhető vidéki cégekhez, taxisokhoz, elektronikus elérhetőséget, mert ez nagyon időigényes feladat, és az most jelenleg nincsen! Az email címeket küldjétek a tomajer@hallotaxi.hu címre! Előre is köszönjük!

Bao 2013.05.03. 18:36:18 / # 270782
avatar
Köszi! A teherfuvarozókat remélem nem érinti a rendelet...
tom485 2013.05.03. 18:27:14 / # 270781
avatar
Ma 11 órakor vette kezdetét a NFM-ben az utolsó egyeztetés a taxisrendelet országos szabályozásáról. Az egyeztetést mint mindig Székely András vezette akit nyugodtan hívhatunk a rendeletalkotónak, mert ő fogja összeállítani és elfogadtatni a saját munkáját. A minisztériumba a belépés után, felmentünk egy tárgyalóba, ahol sok ismert arc mellett találkozhattunk ismeretlenekkel is, én azokat írom le akiket ismerek, és a hozzászólásokat majdnem teljesen a nevükhöz köthetjük: Tamás Miklós Bősz Péter Metál Zoltán Farkas Zsolt Dudás Zoltán Peredi Péter Egyelőre ennyit a nevekről. Székely András köszöntötte a résztvevőket, és kérte, hogy csak a rendeletben MÁR szereplő dolgokról beszéljünk, ÚJ témát ne hozzunk fel, egyben közölte, hogy ez az utolsó találkozó ebben a témában. Dudás Zoltán kezdte a hozzászólásokat, és ismertette a rendelet alakulásának folyamatát, majd továbbadta a szót, és itt vette kezdetét az „érdemi munka” ahol gyakorlatilag egyetlen pontra fektette mindenki a hangsúlyt: A minisztériumi rendelet nagyon „puhán” (így fogalmaztak) határozza meg az irányát a rendeletnek, minden másra a helyi önkormányzatoknál az adott régió szereplői folytassák le a saját problémáik szerint az egyeztetéseket és amennyiben gondolják, eszközöljék ki, hogy az önkormányzat szabályozza a gondjaikat, de ez mivel mindenhol eltérő, a minisztérium ebbe ne avatkozzon be. Ez a pont MINDENKI számára elfogadható volt, Székely úr közölte, hogy részéről mindegy, hogy a rendelet 10 éves korhatárt vagy EURO3-as autót köt ki, a rendszerük mindkettőt tudja kezelni, ezért a döntés a mi kezünkben van. Ebben is teljes lett volna a konszenzus MINDENKI részéről, még a taxisok által kikiáltott ellenség (Metál Zoltán OTSZ és Tamás Miklós City Taxi) is elfogadta, hogy legyen az EURO3, de legalább az újonnan betaxizott autók esetében ne legyen ez lehetséges, nehogy mindenki romokat állítson üzembe. Ebbe szépen mindenki bele is nyugodott, amikor Peredi úr aki mindvégig azt hangoztatta, hogy ő majd a végén szeretne szólni, kifejtette, hogy ő a vállalkozókat képviseli, és nehogy a szó szerint idézem „tagdíj rabszolgák akarata érvényesüljön” ő a 10 éves korhatár bevezetését tartja indokoltnak, amin a jelenlevők megdöbbentek, de a tárgyalás olyan szoros volt, hogy gyorsan megpróbált a TGFSZ szépíteni, és a le nem járó hitelekkel érvelni, hogy végül 2016.01.01. lett a 10 éves korhatár elfogadva. Volt még néhány aprónak tünő, de fontos dolog, ami inkább szövegezési problémákból fakadt, ezt Bősz Péter próbálta helyretenni, de sajnos ellenállásba fulladt a próbálkozása. Közölték vele, hogy adja be írásban az észrevételét, és majd átnézik. Amit el lehet mondani erről az „egyeztetésről” az annyi, hogy gyakorlatilag senkit nem érdekelt a szakma véleménye, és egyetlen olyan ember véleménye számított, akinek a taxizáshoz gyakorlatilag semmi köze nincsen és ő nem más, mint Peredi Péter! Innentől kezdve minden haragotokat zúdítsátok rá nyugodtan, hiszen a saját szememmel láttam, hogy mennyire a taxisok ellen volt, érthetetlen módon, állítólag a vállalkozókat képviselve. Összegezve ami a rendeletben lesz (amennyiben addig valaki nem változtat rajta): 5 évente minősítő vizsga (taxivizsga) a közbenső időben normál műszaki vizsga lesz 5 évente 8 óra iskolapad, aminek a végén vizsgázni kell, kb. 20-25000.- Ft (5 évente) 2016 január 1-től 10 évnél régebbi autó nem lehet taxi. Röviden ennyi történt ma a minisztériumban, ahol egy újabb ellenséget ismerhettek meg a vidékről jött taxisok, érdekképviseletek, Peredi Péter személyében, aki mint mondta, jobban ismeri a vidék taxishelyzetét mint a megjelentek (akiknek nem adtak szóhoz jutási lehetőséget) .

forest95 2013.05.03. 18:26:04 / # 270780
avatar
Nem az alkalmazotti viszony zavar, hanem a módja ahogy csinálják! Legyenek alkalmazottak! Bejelentve főállásban, azaz minimum heti 36 órában (azt hiszem ennyiről szól a jogszabály), fizetve utánuk a járulékok és adók rendesen. Ellenőrizve a NAV által, hogy működtethető-e a vállalkozás X darab alkalmazottal a bevallott bevételből, a GVH pedig vizsgálja meg, hogy a fuvarszervezők által kiajánlott tarifából lehet-e nyereségesen üzemeltetni egy vállalkozást. Ha bárhol hibát találnak a hatóságok, indítsanak eljárást. Ugyanez vonatkozik az NKH-ra is a roncsautók esetében! Nem korlátozni kell, hanem a szabályok betartatásával megfelelő mederben tartani a piacot és az majd annak megfelelően szabályozza saját magát. Ez most azért nem működik, mert a hatóságok basznak dolgozni! Persze erre most mindenki azt fogja mondani, hogy ébredjek fel az álmomból! Én már felébredtem, jelentem! Ezért próbálok meg normálisan gondolkodni és ennek megfelelően tenni a dolgomat! Nem a kiskapukat keresni!
forest95 2013.05.03. 18:13:00 / # 270779
avatar
Pertársaság alakítása céljából keresek budapesti taxis kollégákat, egyéni vagy társas vállalkozásban működőket, akiket az áprilisban elfogadott taxis rendelet bármely pontja, vagy akár az összes negatívan érint és bevezetése veszélyezteti a vállalkozása működését. Jelentkezni a forest95@freemail.hu e-mail címre, név és telefonos ill. e-mail elérhetőség megadásával lehet.

69 2013.05.03. 18:08:34 / # 270778
avatar
Erre mondtam mindig is: 1 ember=1 autó = 1 taxiengedély !!! Aztán versenyezzen értem az a megmaradt 3-4 társaság,hogy megállok a droszton,és várom az utast/ aki előbb-utóbb odajön,mert nem tud neki küldeni senki taxit/ vagy majd a saját pénzből elindított és fenntartott fuvarszervező cég kiközvetített utasáért elmegyek,és majd utólag fizetek nekik a szolgáltatásukért!
Bao 2013.05.03. 17:41:25 / # 270777
avatar
"lájk"
forest95 2013.05.03. 17:35:54 / # 270776
avatar
Én pedig azt szeretném, hogy indirekt létszámSZABÁLYOZÁS legyen és azok essenek ki akik a fekete gazdaságot erősítik, a bejelentetlen rendszámbérlők és alkalmazottak! Az ő kitakarításukkal a vállalkozóknak adják meg a lehetőséget, hogy rendezzék a soraikat és a fejlődés útjára lépjenek. Ehhez pedig a hatóságok normális munkájára lenne szükség, nem sárga fóliára és egyéb korlátozásokra! A szakmai oldalnak ezt kéne kérnie, nem szopatást!
Oldalszám: 469