Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
MCCCXCII 2013.05.15. 16:52:15 / # 271128
Kösz. Hiába no, olyan vagyok mint Szabolcs-Szatmár. Vannak "fehér" foltjaim. :))
hiénakutya 2013.05.15. 16:33:23 / # 271127
Elhatárolódom tőletek! :-)))

turul 2013.05.15. 16:14:45 / # 271126
Nyelték akkor is,de ezek úgylátszik valahogy fennakadtak. A mondást meg ismeritek gondolom: "A szar mindég a víz tetején úszik".
krapek70 2013.05.15. 16:10:01 / # 271100
avatar
Igen kérem a méret a lényeg?:-) Kár, hogy nem nyelték le őket annak idején:-) Talán akkor még nem volt divat?:-)

turul 2013.05.15. 15:50:36 / # 271125
Helló Kutya Idézet:"A telebaszott kurva anyjukba, oda!" Nos ezzel az idézettel egy nagy baj van.Mégpedig az,hogy eddig akár hol voltak,onnan mindég hoztak valami szar ötletet. Képzeld el,ha most oda mennének ami az idézet,akkor az összes taxinak kitalálnák a pinaalakú és szőrös kinézetű megjelenését.Ez pedig lehetséges,hogy nagyban növelné a megfelelés költségeit.Ugyanezen okból kifolyólag nem felene meg az apjuk f@sz@ sem,mert erről aztán végképp gőzöm sincs mekkora kiadással járna.
hiénakutya 2013.05.15. 15:33:40 / # 271124
Milyen kérdésre? A kérdés nem az volt, hogy hogyan fuvarozzák az exxonosokat máshol, hanem az, hogy el bírjuk-e képzelni, hogy máshol is olyan feltételeket szabnak a taxisoknak, mint itt. Nesze, policy! :-)
hiénakutya 2013.05.15. 15:28:20 / # 271123
Moldova György: A paraszt és a technika
MCCCXCII 2013.05.15. 14:41:39 / # 271122
Erről a színkiegészítős szabadjelzőről eszembe jut egy kis történet a régmúltból, amit hallottam. Sajnos nem én találtam ki. Szóval, amikor az ötvenes években a mezőgazdaság átalakítása folyt Magyarországon olyan kolhozos formára, csak nálunk Termelő Szövetkezetnek, röviden TSz-nek hívták. A megalakult új TSz-ekben túlságosan sok gép még nem volt, hanem hagyományos módon végezték a nehéz paraszti munkát. Viszont már akkor is voltak olyanok, akik nagyon értettek a mezőgazdasági munkákhoz, hiszen ők a felsőbb vezetésben egészen a minisztériumi állásig vitték. Nem úgy, mint János gazda, aki a réten kézi kaszával vágta a füvet, amit azután napenergiával szárított, hogy télire legyen szénája a lábas jószágnak. Igen napenergiát használt, pedig akkor még nem volt divat zöldnek lenni, talán azt sem tudták, hogy mi az. No, szóval kaszálgat Jánosunk a réten, amikor szép nagy limuzinok állnak meg a rét mellett kanyargó földúton. Kiszállnak belőle a hatalmasságok, akik a minisztérium jöttek, mert kíváncsiak voltak arra, hogy János gazda, hogyan dolgozik azon, hogy télire legyen széna a lábasjószágnak. Nézegetik, nézegetik, azután az egyik főembernek eszébe ötlik valami, s rögtön mondja a többieknek. — Nem valami hatékony így a kaszálás, mert ha jobban megfigyelik, akkor a kaszanyélen csak egy penge van, amivel csak jobbról balra lehet vágni. Ezáltal amikor, balról jobbra lendíti a gazda a kaszát, akkor egy szál füvet sem vág le. Viszont ha két penge lenne a kasza nyelén, akkor balra és jobbra is vágná a füvet, így sokkal hatékonyabban lehetne dolgozni. Mindenki helyesel, bólogat, s közben az jár az eszében, hogy miért nem neki jutott eszébe ez a briliáns ötlet. Beülnek a nagy autóba, majd elhajtanak gyorsan a falu kovácsához, ahol azonnal megrendelik a forradalmian új kaszát. A kovács persze gyorsan elkészíti. A kész prototípussal visszahajtanak János gazdához, hogy mostantól az új kaszával kaszáljon. János gazda nézegeti a formás kaszát, de nem mer ellent mondani. Azt gondolja magában: — Egy életem, egy halálom az új kaszát én most kipróbálom. Fogja az új kaszát és elkezd vele kaszálni. Lássunk csudát a kasza működik. János gazda tud vele kaszálni. Igaz nagyon fárasztó, és majd beledöglik, de a becsület nem engedi, hogy feladja. A főemberek arcára az elégedettség kéjes mosolya telepszik, bár mindenkinek az jár az eszében, hogy ezt a kiváló ötletet miért nem ő találta ki. Mindegyikük erősen gondolkodik, míg valamelyiknek ismételten ragyogó ötlete támad. Büszkén mondja a többieknek: — Emberek, ahogy látjuk, a gazda most már elég hatékonyan tud kaszálni. Viszont a kaszálás után a fű ott marad a tarlón. Ha a gazda a derekán lévő nadrágszíjához egy széles gereblyét erősítene, akkor rögtön maga után össze is tudná húzni a lekaszált füvet. Halja ezt a magasztos eszmefuttatást János gazda. Összehúzza a szemöldökét, majd méltóságteljesen rátámaszkodik az új kaszájának a nyelére, azután azt mondja a főembereknek: — Na, idefigyeljenek maguk nagyokosok. Most aztán még nekem ki ne találják azt is, hogy ha a tökömre lámpást akasztok, akkor még éjjel is tudok kaszálni! Eddig a történet. Tudom egy kicsit hosszú, de nekem az, az érzésem, hogy megint olyanok akarják a taxis rendeletet megalkotni, akik talán legjobb esetben egyszer ültek utasként taxiban. Kíváncsi vagyok, hogy a jelenlegi sárga szabadjelző mellé felszereltetni kívánt piros, meg a zöld lámpa mellé még mit fognak kitalálni. Nekem máris volna egy ötletem. Ha már mind a három szín úgyis ott van a kocsi tetején, akkor a taxival be lehessen állni egy kereszteződés közepére, ahol a forgalom torlódik. És ha a taxisnak éppen nincs fuvarja, akkor jelzőlámpaként funkcionáltathassa a rikító sárga kocsiját a lámpáinak kapcsolgatásával. Persze ezen az ötleten még egy kicsit finomítgatni kell. Mert meg kell határozni, hogy a kocsi mely tengelye irányában haladhat a forgalom. Hasonlóan, mint a rendőri karjelzéseknél. Remélem ötletem nem csak pusztába kiáltott szó marad. Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok! Remélem egy új Hungarikum születik hamarosan. :))
alelölülő 2013.05.15. 11:02:35 / # 271121
Erre a kérdésre nem tudom a választ, fogalmam sincs, hogy szerződéssel vagy anélkül, milyen módon és feltételekkel utaznak az említett városokban.
IST 882 2013.05.15. 10:41:54 / # 271120
avatar
Az éhség nagy úr. Ennél nagyobb már csak az irigység.
hiénakutya 2013.05.15. 09:49:00 / # 271119
Rendben, tehát egyáltalán nem tartjuk életszerűtlennek, hogy az ExxonMobile -teszem azt- egy new yorki taxiban (Londonban, Bécsben, Tokióban)úgy utaztassa a dolgozóit, hogy kedvezményes tarifa illesse meg őket, és mellette még különböző rendszabályokat is előírjanak a szolgáltatónak?
tom485 2013.05.15. 08:22:14 / # 271118
avatar
Így legalább tevőlegesen részt vesznek a rendeletalkotás folyamatában. :) Mi ezzel a baj? Csak megpróbálják behozni a lemaradást! :-D
Apuka 2013.05.15. 07:31:36 / # 271117
ej, ej.. Már megint csak ötlet adogatás. Tényleg ennyire nehéz valamit felfogni? Bakker.. a legkönnyebben hogyan tudok tesztelni egy tervezetet? Oda dobom a taxisok elé, és majd ők szépen pontról pontra szétszedik, analizálják és a végére csinálnak egy összesítés arról, hogy mit és hogyan kell módosítani ahhoz, hogy az általam kitalált dolgok bevezethetőek és szabályosak legyenek! Ügyesek vagytok! Csak így tovább!
törölt felh. 2013.05.15. 06:21:27 / # 271116
avatar
Csodálkozom rajta, hogy még mindíg próbálsz logikát találni a döntésekben. Olyan érdekek mozgatják a szálakat mely érdekeknek semmi köze a normális tényleges rend kialakulásához. Szerintem csak ezért születnek ezek az agyament döntések.
britney speeds 2013.05.15. 03:17:34 / # 271115
avatar
Na ettől még mindig nem térek napirendre: "A pillanatnyi állás szerint akinek az autója idén betölti a 15. évét, az január 15.-ig dolgozhat vele. (tök mindegy meddig szól a vizsgája." Ezt aztán tényleg nem értem! Aki pl.idén, 2013. március 31.-én befizette droszthasználati engedélyét és sikeresen levizsgáztatta taxiját, a hatályos jogszabályoknak megfelelően, 1 évig jogosult taxiszolgáltatást nyújtani. Igen lehetnek kivételek, de nincs háború vagy egyéb rendkívüli állapot, ami ezt a visszamenőlegességet indokolná. Ezen felül, mi értelme? A példánál maradva, 2014 március 31.-én kihullana magától, minden újabb, erőltetett rendelkezés nélkül... A legutolsó 15 év feletti is kifutna 2014.augusztus 31.-vel... Szóval számomra teljességgel érthetetlen ez a kistílű, arrogáns hozzáállás! Pár hónapról van szó és ugye '14.01.01-től folyamatossan, gyakorlatilag "naponta" esnének ki maguktól a 15 év felettiek, nyárra tényleg pár darab maradna és mint írtam '14.08.31.-én az utolsó is eltűnne...

britney speeds 2013.05.15. 02:42:15 / # 271114
avatar
Meglátásom szerint, ez a rendelet teljesen felesleges. Sok olyan pontja van, ami teljesen, lehet mondani hülyeség, ilyen pl. a ledes szabadjelző, a piros/zőld kiegészítő jelzés. A taxira használható autók kora is kérdéses, csak mint majdnem az egész rendelet. Egyrészről, ha az eddigi szabályokat betartják és betartatják, nem lenne semmi gond a kocsik korával, gondolok itt a korrekt vizsgáztatásra... Felszámolnák az "ügyintéző" neppereket és a műszaki vizsgán csak a valóban mindenben megfelelőeknek adnának vizsgát. Kortól független, a 20, az 1 vagy éppen 6 éves ugyan olyan elbírálás alá esne, amelyik megfelel mehet, ami nem, az nem. Ilyen egyszerű. Mellesleg az engedélyek meggyomlálásához sem kéne igazából sem létszám limit, sem egyéb gazdasági ellehetetlenítő szabály. Egyszerűen csak az kaphatna, tarthatná meg az engedélyét, aki fizeti minden járulékát, akinek sehol semmi tartozása. Esetleg azon ellehetne gondolkodni, hogy ha ez nem elég, mivel alig van, aki nem fizet rendesen, nincs tartozása... Nem hiszem, de tegyük fel. Akkor csak azok kaphatnának engedélyt, akik egyéni vállalkozók. Igazából nem látom szükségét új szabályoknak, a meglévőket kéne "csak" betartani. A kivétel a fix vagy minimum/maximum tarifa meghatározása, erre sajnos a cégek "árversenye" miatt valóban szükség van. A kormány rendelet által előírt tanfolyamok is feleslegesek, ezek mindegyikét, de legalábbis nagyrészét elvégeztük és még azt sem lehet mondani, a régi rendszerben. Az új belépők számára persze lehetséges, az "új" vizsga, de a régieknek felesleges. Egyedül az újabb Kresz vizsgát, esetleg X évente ismétléssel tartom elfogadhatónak. Erre vannak nemzetközi példák és Magyarországon is vann olyan terület, ahol újra kell vizsgázni Kreszből. Félre ne értsetek, nem követelem, nem is örülnék neki, de belefér. A fő baj az egésszel, az erőszakosan, gyorsan, egyszerre, mindent, hozzáállás. Ráadásul az egész nyakonöntve, jó adag dilettanciával. Végső soron a kocsik koráról és akár más változtatásokról is lehetne beszélni, a későbbiekben! Ebben a gazdasági helyzetben, mikor a többség számára tényleg a lét, a tét, ilyen elvárásokat támasztani semmiképpen nem szabadna. Elnézést, a hosszúságért!

britney speeds 2013.05.15. 02:04:08 / # 271113
avatar
Mondjuk ez a kormány nem ijed meg, pár szabálymódosítástól... Amennyiben tényleg csak a jelzet szabály az akadály, hipp-hopp, hozzácsapják a 37.§(5)-ben kivételként a taxi esetén piros/zöld kombót.
alelölülő 2013.05.15. 01:56:07 / # 271074
Szerinted mennyi ideig tart fityeszidiótáéknak módosítani ezügyben is a Kreszt?

vi 2013.05.15. 01:52:46 / # 271112
avatar
Továbbá ugyanez a rendelet leírja, milyennek kell lennie a taxi-szabadjelzőnek: Tájékoztató lámpákra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 67. § (1) A taxit fel szabad szerelni az igénybevételi lehetőségének jelzésére szolgáló fényjelző berendezéssel (taxi szabadjelző). Ez a fényjelző berendezés előre színtelen (fehér) vagy borostyánsárga, illetőleg a kettő közötti színkoordinátájú; hátra borostyánsárga, illetőleg kadmium és borostyánsárga közötti színkoordinátájú fényt bocsáthat ki. A taxi szabadjelző készülék fényjelzése a „TAXI” feliratot kell mutassa; megengedett továbbá a taxi szabadjelzőjén az üzemeltetőre, valamint a rendelési telefonszámra, hívószámra utaló jelzés alkalmazása is. (2) A taxit fel szabad szerelni olyan villogó fényt kibocsátó vészjelző lámpával, amellyel a taxi vezetője segítséget kérhet. Ezt a lámpát az (1) bekezdésben említett lámpával kell egybeépíteni. Ezt a rendeletet önkormányzati rendelet nem írhatja felül.
vi 2013.05.15. 01:22:24 / # 271111
avatar
Ez az "ötlet" ütközik ezzel a rendelettel: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 37. § (5) Előre piros, hátra fehér fényt - a hátrameneti lámpa, a munkahelymegvilágító lámpa, taxi vészjelző lámpája, továbbá a jármű belső világítására szolgáló lámpa kivételével - világító és fényjelző berendezés nem bocsáthat ki és nem verhet vissza. (az aláhúzott szöveg a lényeg) Tehát előre piros fényt kibocsátó lámpát TILOS bármely gépkocsira felszerelni!
Oldalszám: 469