Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Bao 2013.05.23. 11:41:50 / # 271253
avatar
A trollmajer ismerősöm a fészbúkon, lehet azért... :)
hiénakutya 2013.05.23. 11:38:48 / # 271252
Mi van veled, öcsém? Mi ez a lazaság? Hogy csak úgy össze-vissza dolgozgatunk, ki-mikor szeret... Miféle megengedő, liberális hozzáállás ez?! Nem is! Ez már anarchia! Egy utolsó, rohadt, felforgató anarchista vagy! :-Dp
hiénakutya 2013.05.23. 11:35:19 / # 271251
De most komolyan! Ezt meg kell értetni emberekkel? Hogy miközben egyre több szabály születik "értünk" és "miattunk", aközben egyre szarabb taxisnak lenni, és mindezen úgy próbálunk meg felülkerekedni, hogy újabb és újabb szabályokat szorgalmazunk? Hát ezt nem érteni kellene, hanem érezni! Mi lehet ezekkel az emberekkel? Hogy frankón nekik jobb? Ezt elhisszük? Nem is értem, komolyan. Szabályozzuk még a munkaidőt is! Betegek. :-D
krapek70 2013.05.23. 11:12:08 / # 271250
avatar
L I K E ! Kalapot emelek előtted!:-) Ez a lényeg, csak kiváncsi lennék hányan gondoljuk még így. Ezt kéne megértettni még párezer taxistával.
Bao 2013.05.23. 10:53:42 / # 271249
avatar
Kicsit cizelláltabban fogalmazva, khmm..., mivel nem vagyok egy égtáj szerint megjelölt valaki. :D (vagy valami) Ennek nazilononak fogalma sincs az időbeosztásról. Van aki akkor szeret dolgozni, amikor lehet, van aki akkor amikor esély sincs, és van aki mindkét időpontban. Hmm... :)
hiénakutya 2013.05.23. 10:51:25 / # 271248
Lehet, az lenne a legjobb, ha egy ilyen kommunává alakulna át a budapesti taxizás. Mindenki amennyit keres, azt bedobná a közösbe, és végén szétdobnátok egymás közt, egyenlő arányban. Nehogy már itt egyesek gátlástalanul harácsoljanak a másik rovására! Anyjuk picsáját a 16 óráikkal! :-D

hiénakutya 2013.05.23. 10:35:42 / # 271247
Mi az, hogy a "rá eső pénz"? Ezt hogy kell elképzelni? Ember, itt 6000 taxisnak 6000 féle jövedelemigénye van! Más a jövedelemigénye a nyugdíjas Feri bácsinak, aki csak megszokásból, meg mi a faszt csináljon otthon, meg más a jövedelemigénye a Jóskának, akinek kirúgták a feleségét és most egy keresetből öten. Más a jövedelemigénye Attilának, akinek csak a saját faszára van gondja és még a nyugdíjas szülei is támogatják, meg más a Zolinak, aki hitelre vett autót, lakást, van két gyereke, de azok legalább a sajátjai és nem svájci frank alapúak. Más a jövedelemigénye Robinak, akit a havi harmincezres borsodi nyomorból importáltak egy bérautóra, és más a jövedelemigénye annak a másodban taxizgató Péternek, akitől Robi az autót bérli. Na, most tessék nekem megmondni, hogy melyikhez igazodjunk, hogy jól érezd magad! Uniformizáljunk! Hát gyerekek, itt ennyit lehet kivenni, ennyi esik egy főre; akinek ez nem jó, többet szeretne, vagy kénytelen, az ballag-baktat. Maradhat a nyugger, a másodos, az egydülálló, a jól kereső feleséggel rendelkező, mert nekik ennyi is elég. A többinek viszlát, mert nehogy már kint legyenek akkor is, amikor én akarok pénzt keresni! Így, vagy ezt hogyan kell elképzelni? Mi az, hogy luxus úgy üzemeltetni egy taxit, hogy napi 12-14 órát áll? Ember, azért luxus, azért gazdaságtalan, mert azzá tettétek! Ha egy ötszázezres autó áll a garázsban napi 16 órán keresztül, úgy, hogy közben nem ketyeg az ideje, az nem luxus. Az a "ki nem szarja le" kategória. Ha egy ötmilliós rohad ugyanott, aminek az első perctől kezdve visszaszámolnak, na, az valóban luxus! De még ez a helyzet is normalizálható lenne. Ezer forintos kilométerdíjjal. Ez a "hú de nagyon tudok taxizni", ebbe meg ne menjünk bele, mert ha olyan iszonyatosan nagyon tudnál taxizni, akkor a többi 16 órát dolgozó, tudatlan, igavonó baromtól függetlenül is megcsinálnád a pénzedet, napi nyolc órában. Az autódat lecserélted már? Azzal a baszott nagy szakmai tudásoddal.
no name 2013.05.23. 09:49:21 / # 271246
avatar
Van egy ötletem! (de majd kérek részesedést.:)) Létre kell hozni a "nosztalgia" taxit, csak tíz évnél öregebb jó állapotú a mostani rendszerbők kieső autókból.:D
no name 2013.05.23. 09:43:43 / # 271245
avatar
:D
nazoli 2013.05.23. 09:41:12 / # 271244
avatar
Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet a délután 4-kor már kinn vannak. A már a lényeg. Reggel 7-kor még, délután 4-kor már. Kapise? És így már azért a kettő között van vagy 15 óra. Szerinted ez a normális? Nem hinném, hogy ki kellene sarkítani a dolgot arra, hogy csak én (vagy bárki) akar/ok egyedül kinn lenni. Az viszont igaz, hogy sokan azért kényszerülnek 16-ot dolgozni, mert a másik túldolgozó rákényszeríti őket. Nem hiszem, hogy komolyan gondoltad, amiket leírtál. Ennél sokkal többet tudsz. Azzal biztos tisztában vagy, hogy ha mindenki csak a normális munkaidőt dolgozná le, akkor sem lenne sem több, sem kevesebb utas. Nem lenne több, vagy kevesebb pénz a piacon. Csak annyi történne, hogy normális munkaidőben tudná mindenki megkeresni a rá eső pénzt. Hogy aztán ez mennyi, az más kérdés. De semmivel sem fog kevesebbet, vagy többet keresni. Pontosan a rá eső részt fogja kivenni a piacból. Csak nem fog másokat is belevinni a túldolgozásba.Ha nem tudja az éves normális, kb. 2000, közvetlenül a taxizással eltöltött munkaóra alatt megkeresni a pénzét, akkor ne 4000 alatt akarja megkeresni, mert az már a másik taxis rovására megy. Keressen magának olyan melót, amihez ért. Vagy megtanulja ezt. És nem fog állandóan az ostoba kályhájához visszamenni, mert már nem fogja tudni kompenzálni a hülyeségét a munkaidővel. Vagy ha visszamegy, akkor pont nem lesz elég semmire a pénze. És az sem érdekel, hogy a feleségét leépítették. Hadd ne kelljen nekem azért többet dolgoznom, mert az ő feleségét leépítették. Mert nekem fontosabb, hogy ki tudjam pihenni magam, mint az ő felesége, vagy a családja. Hogy ne dögöljek meg infarktusban idő előtt. És én is el tudjam tartani a családomat, vagy tudjam nevelgetni az unokámat. Nem kellene ezeket az egyéni problémákat belekeverni. Mindenkinek vannak problémái. És ezek nem mentesítenek senkit semmi alól, vagy nem jogosítanak fel senkit semmi többre, mint amihez a másiknak is joga van. Különösen arra nem, hogy engem (vagy bárki mást) túlmunkára kényszerítsen. Fölvesz spant. És akkor mi lesz? Megmondom. Vagy dolgozik napi 16-ot, és a spannak marad a 8. Vagy beosztják 12-12-be, és - jelen állás szerint - egyik sem fogja tudni megcsinálni a pénzét. De még az is előfordulhat, hogy kevesebb autó (taxi) lesz a piacon. Nem biztos, hogy új versenyzők fognak beállni. Sőt. Inkább valószínű, hogy a már taxizók közül kerülnek ki a spanok. És az sem feltétlenül biztos, hogy a "fölvett" span alkalmazott lesz. Lehet, hogy ketten, önálló vállalkozóként üzemeltetnek egy autót. Mindjárt alacsonyabbak lennének egyes költségek. Egyébként (szvsz) ez is egy megoldása lehet a dolognak. Mert tényleg luxus egy taxit úgy üzemeltetni, hogy az napi - ha normális munkaidőben dolgozom, ki és beállással együtt - 12-14 órát áll. Tagadhatatlan, hogy kényelmes, mert egész nap van autód. De gazdaságtalan. Szóval több változós a dolog. De semmiképpen nem az a megoldás, hogy fényezzük a 16 órás munkaidőt
hiénakutya 2013.05.23. 08:37:07 / # 271243
Így van. Remélem, valaki felfigyel páratlan tehetségedre, szakmai hozzáértésedre, és nem hagyja tovább kallódni ezeket a kiaknázatlan erőforrásokat! Minimum a TGFSZ vezérkarában, vagy közvetlenül a Metál mellett, de leginkább a BKK-nál lenne a helyed! Gratulálok!
hiénakutya 2013.05.23. 08:33:48 / # 271235
Na most nem tudom, nálam a reggel 7 és a délután 4 között hozzávetőlegesen 9 óra telik el; szerintem ebben semmi extremitás nincsen. De lehet, hogy 16-ot nyomnak, nem tudom. Biztos tíz évnél fiatalabb, nagy csomagtartójú, nagy tengelytávú, klímás, EURO 4-es autóra, ötvenezres dropsztdíjjra, és sárga fóliára gyűjtenek a ragyogóan teljesítő érdekvédelemnek hála és hát sajnos szorítja őket az idő. Nem tudom ezt sem, lehet, hogy van köztük sztahanovista, harácsoló, meg akadhat olyan is, akinek a feleségét létszámleépítették a munkahelyéről és most abból él a család, beleértve a három közös gyereküket is, amit a szutyok taxis hazavisz. Fogalmam sincs, nem is szeretek így általánosságban ítéletet mondani. De ezzel együtt, meg mindettől függetlenül is, még valami szívatást ki kellene találni a taxisoknak, ebben kétség kívül egyetértünk. A munkaidő szabályozása is kifejezetten jó ötlet, és egyúttal ennek szigorú ellenőrzését és szankcionálását is szorgalmazni kell. Engem is kurvára idegesített, hogy amikor még taxis koromban kimentem a Kelóba, ott más taxisok is voltak, ahelyett, hogy hazatakarodtak volna a gecibe. Az lett volna a tisztességes és korrekt, hogy amikor én dolgozok, akkor csak én dolgozzak, és mindenki húzzon onnan a picsába. Úgyhogy én maximálisan támogatom ezt a dolgot. Nem ördögtől való, hogy is lenne már az?! És most képzeljük el a sok tetves taxist, mikor előírják nekik, hogy csak napi x órát dolgozhatnak! Hogy mondjuk egy hónapból elmegy három heti munkaidő a költségeikre és marad egy hét a jövedelemszerzésre. Megvan? És úgy, de úgy nyújtanák ezt az egy hetet, de nem megy, nem lehet, mert csak napi x órát lehetnek kint. Na, mit fognak csinálni? Elmondom, jó? Föl fognak venni spant az autóra. Ez meg azért nagyon jó, mert eddig a mintegy 6000 taxi összességében és átlagosan nagyjából 72000 órát volt kint naponta. Most tegyük föl, hogy sikerül lecsökkenteni a szigorításokkal az autók számát, és ember nem lesz, aki üzleti lehetőséget látna abban, hogy ide autókat állítson be! (Mondjuk ennek némiképp ellentmondani látszik, hogy tegnap már törölni kellett innen egy operatív lízinggel foglalkozó topikot, de világ életemben nagyvonalú voltam.) Marad tehát 4000 autó, de magas költségek és limitált munkaidő mellett, alacsony, gazdaságtalan tarifával. És rájönnek ezek arra, hogy az azért elég nagy verébség, hogy tizen-x órát áll az autó, és csak viszi a pénzt, vagy csak egyszerűen rádöbbennek, hogy napi x órából nem lehet kitermelni a költségeket és az elégséges jövedelmet. Na, és akkor fölvesznek spant, ugye, valahol itt tartottunk. És a span is dolgozhat x órát naponta. Na, akkor összesen hány órát fog teljesíteni a 4000 autó naponta, ha azt feltételezzük, hogy x több mint 8? (Kamionosok 9 órát vezethetnek naponta egy 45 perces pihenő közbeiktatásával - ha jól tudom.) És, ha esetleg ezután ugyanott lennétek, mint eddig, sebaj! Még mindig ki lehet találni újabb és újabb szabályokat, megszorításokat, szigorításokat! És akkor talán mindenkinek elmegy végre a kedve a taxizástól.

Bátyó 2013.05.23. 07:53:23 / # 271242
avatar
Jó reggelt mindenkinek.Szerintem a következő lehetne az igazságos megoldás.Aki nappalosnak van regisztrálva,annak a gép alapesetben 04-20-ig fogadja a jelentkezését.Aki un.éjszakás,annak 16-08-ig.Igy mindenkinek 16 óra áll a rendelkezésére,hogy bele tegye a saját x óra műszakját és van 4+4 óra átfedés.Természetesen ezt egy gombnyomással lehet módosítani/erre a technika már képes/,pl:szilveszter,karácsony,rendkívüli helyzet,vagy 10,15.perc után,stb.Gondoljátok át!!!
tomajer 2013.05.23. 07:25:45 / # 271241
Ki meddig....? Én pl. ameddig a vizsgám él. Ez a 15 évesekre vonatkozó.... Persze hivatalosan január 15.-ig. De mivel Novemberig van rajta vizsga, két hónapér máá...:-(
nazoli 2013.05.23. 07:05:22 / # 271240
avatar
Még mielőtt valaki rosszra gondolna. Nem javasoltam senkinek semmit, és valószínűleg ne is fogok. Mindössze arról van szó, hogy nem tartom ördögtől valónak a munkaidő normális szabályozását.
nazoli 2013.05.23. 07:02:45 / # 271239
avatar
Számunkat tekintve tényleg nem lennénk kevesebben. De ha valaki 16-ot nyom le nap mint nap, azért csak plusz egy főnek számít. Na jó. Plusz félnek. :-D Tegnap reggel 7 órakor vizsgáztatni mentem. Bekapcsoltam az URH-t, és olyan számok voltak pályán, akik általában már délután 4-kor is kinn vannak. Azért azt be kell ismerni, hogy ez sem normális dolog. Ráadásul ez is olyan, mint bármelyik másik fegyverkezési verseny a taxiban. Fölhúzott rádió, kütyü, hosszabb antenna. Ha te tovább vagy kinn, majd én is tovább maradok. Aztán arra ébredünk (jobb esetben valamelyik parkolóban), hogy ugyanannyi utast vittünk el, ugyanannyi bevételünk volt, csak most már kétszer annyi idő alatt. Ez, mondjuk nem változtat azon a tényen, hogy a tarifa is szar, meg a költségek is magasak. De az is röhej, hogy itt valaki a teljesen kezdő taxist vajazza a profi helyett, mert az jobban "formálható". (No meg elküldhető bárhonnan bárhová.) Tessék megtanulni a szakmát, aztán nem kell kint lenni 16-ot, meg többet. Aki pedig nem tanulta meg, az ne azzal pótolja a tudatlanságát, hogy kétszer annyit van kinn. És akkor talán elmegy a kedve a taxizástól.
sipi 2013.05.23. 06:57:31 / # 271238
avatar
Most akkor meddig dolgozhatunk?

tomajer 2013.05.23. 06:40:31 / # 271237
Amíg van rá vizsga, addig taxi, aztán kuka Tágas, jó, de taxinak már nem sokáig: Opel Zafira 2001-ből Ha ilyen szép gyári állapotút már nem is találni, de sokaknak még ma is bőven autó egy 12 éves Zafira. Rövidesen új rendeletnek kell megfelelniük a budapesti taxiknak. Olyat néztünk meg, ami elvérzik a korhatáron, s ami talán fabatkát sem fog érni. Egy 7 üléses Opel Zafiráról van szó.

törölt felh. 2013.05.23. 06:19:57 / # 271228
avatar
Tudom. De rosz az egész amiröl itt megy az okoskodás. Én csak provokálni akartam, hogy hátha valaki feldobja a valós okokat és akkor annak segítségével meg lehetne adni a jó választ. Tehát akkor várom a jó választ.
IST 882 2013.05.22. 19:25:28 / # 271236
avatar
Hú de kínos, hú de kínos ...
Oldalszám: 469