Hozzászólások száma: 1321
Oldalszám: 67
Témakörök > Droszt Híradó > PentaTaxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
csogu 2011.05.20. 15:53:37 / # 263676
Tomi, azért az eredeti helyéről ne töröld a hsz-eket, kérlek.
tomajer 2011.05.20. 15:51:31 / # 263675
csogu válasz | 2011.05.20. 15:41:11 (2560) Bonyek, rég fórumoztam, elnézést...én is tele offoltam a Holdingost a Maxos gagyarászásommal :-( Elnézést! Előzmény: tomajer 2011-05-20 15:36:11 (2559) tomajer válasz | 2011.05.20. 15:36:11 (2559) Kérek egy kis türelmet, és a Pentáról szóló részt átviszem a Pentás topicba, mert ez itt már kezd gázos lenni.. Előzmény: szálka 2011-05-20 15:23:20 (2556) csogu válasz | 2011.05.20. 15:36:10 (2558) Nem-nem, halálosan komolyan gondolom. Élvezem az okfejtéseid, amik -szerintem - totálisan azt sugallják, hogy reálisan gondolkodó ember írásait olvasom. Előzmény: szálka 2011-05-20 15:30:45 (2557) szálka válasz | 2011.05.20. 15:30:45 (2557) Köszönöm...de, ha csúfolódsz...:-)) Előzmény: csogu 2011-05-20 15:23:04 (2555) szálka válasz | 2011.05.20. 15:23:20 (2556) OK. 100 ember, és a cég stabil. Mivel a céget alkotók egyszerre tulajdonosok, és taxisok, az a kérdés, taxisként érzik-e az anyagi stabilitást. Mert ha nem, onnantól nincs cég, mert az utcából élnek. És a Penta nem függetlenítheti magát attól, ami egyébként az utcán zajlik. Előzmény: tomajer 2011-05-20 14:18:34 (2552) csogu válasz | 2011.05.20. 15:23:04 (2555) Meg kell állapítanom, hogy ez a szálka gyerek, nem egy buta srác:-) Előzmény: szálka 2011-05-20 14:00:26 (2551) csogu válasz | 2011.05.20. 15:14:24 (2554) Miért kaptam meg?:-)) Állítottam valaha is ennek az ellenkezőjét? :-)))) Előzmény: nazoli 2011-05-20 10:21:38 (2542) csogu válasz | 2011.05.20. 15:12:56 (2553) Szia!:-) Mondjuk úgy, hogy a 6700 forinthoz kell sok minden, ami mellé még párosul egy nagyadag pech is:-) Negatívum nélküli cég... Nézd, messze nem ezt szerettem volna kifelé sugallni és ha jobban visszagondolsz, akkor pontosan azt taglaltam benne és több megszólított riportalany is, hogy egy gyermekbetegségekkel küzdő cég vagyunk. Amint azt a 134-es kolléga is kifejtette, ez a rengeteg kezdő kolléga az erősségünk és egyben a gyengénk is. Viszont!!!:-)) Tegnap csütörtök volt...oktatás. Bementem és ott volt 4 full kezdő, úgy nevezett 0 kilométeres taxis, 1 olyan, aki nálunk kezdett, majd 3 céget kipróbálva visszajött...na és egy igazi profi, egy 22 éve taxizó srác. Ez a legnehezebb felállás, mivel úgy kell felépítem az oktatás menetét, hogy a kezdők tanuljanak és a profik ne legyenek inaktívak, közömbösek, érdektelenek miközben azt fejtegetem, hogy mi is az a URH. 18 órakor kezdődik az oktatás, amit mindig úgy indítok, hogy egy kicsit megpróbálom feloldani a srácokat, hogy egy kötetlen beszélgetés kezdetét vehesse. Általában ehhez kell kb. 1 óra, amikor már a vigyort látom az arcokon és nem a feszültséget. 18.30 Besétál az ajtón egy jókötésű fickó, egy szó nélkül jön befelé...rá sem néz senkire, csak a szemével keresett egy szabad helyet. Egy széket magához húzva leült az asztal mellé és ennyi. - Szia - mondom neki lassan, miközben látom, hogy a többiek döbbent szemekkel méregetik az új jövevényt - megtudhatnánk, hogy téged hogy hívnak? Lacinak? Tibinek? - Zoli - veti oda. - Zoli, és hány évtizede taxizól? - 2 - ...és most rohadtul tele a tököd azzal, hogy ennyi tapasztalat után be kell ülnöd egy oktatásra, igaz!? Ekkor emelte rám a tekintetét először és a szája szélén megjelent egy halvány, alig észrevehető mosoly. - Nem kicsit... Eltelt 6 óra, amit egymással töltöttünk a srácokkal. Sok nevetéssel, miközben kaptak tőlem annyi információt a szakmát tekintve, hogy külön sajnálom őket miatta...de ott ül 6 taxis + én ... és már egy csapat. Már nincs köztük évtizedes szakadék és érzem...tudom, bármikor egyik a másik segítségére rohanna, ha az bajban lenne. Nem röhögnék ki egymást gúnyosan, ha valamelyik nem tudna valamit...szóval sikerült amit szerettem volna. Borzasztó hiányosságokkal fognak kimenni az utcára a srácok, de pár dolgot megismerhettek, ami manapság kiveszőfélben van ebben a szakmában...mi az hogy szolgáltatni... mi az hogy kollegalitás...milyen az az érzés, hogy tartozni valahová, ahol ha kell, egy egész cég mozdul meg azért, hogy NEKI segítsen. Negatívum nélküli cég...messze nem...viszont nem fényezzük a sz@ros csizmát, nem mondjuk azt, hogy márpedig ennek jó illata van, hanem felvállalva önmagunkat igyekszünk megfelelni az elvárásoknak. ...és talán igaza lesz annak a kollégának, aki a cikkben is így nyilatkozott : Remélhetőleg a mennyiség idővel minőségé érik... :-)) Előzmény: Pepe 2011-05-20 12:55:12 (2546) tomajer válasz | 2011.05.20. 14:18:34 (2552) A City (és valamikor a 6x6) "nagyságának" a kulcsa a létszámkorlátozásban rejlik. Minden ide vezethető vissza. Pl: a viszonylagos anyagi stabilitás (a létszám, bizonyos fuvar/fő arányszámhoz kötve) a fegyelem, (nehéz bekerülni, könnyű kikerülni) a szolgáltatás minősége (megamnak csinálok több utast ha udvarias vagyok, nem a fuvarkufár által mellém frissen felvett kollégának) Soroljam még? Egy a lényeg. Létszámkorlátozás, nem csak városi szinten, de cégszinten is szükséges. Ezt tudja egy szövetkezet megtenni, és nem tudja egy tagdíjérdekelt fuvarkufár! Akkor kezdünk el igazán fejlődni, ha lezártuk a belépés lehetőségét... mert akkor fognak elkezdeni hatni ezek a kedvező hatások ránk... Hogy ezt milyen szinten tesszük, nem az én kompetenciám, és nem mostani döntés. A vezetés szerint 100 ember kell ahhoz, hogy a cég anyagilag stabil legyen. Előzmény: szálka 2011-05-20 14:00:26 (2551) szálka válasz | 2011.05.20. 14:00:26 (2551) ...." az a száz éljen meg jól..." Tudod, csak az a kérdés, hogy ez stratégia, vagy vízió? Inkább tűnik látomásnak. A taxis már csak olyan, hogy szeretne minél rövidebb idő alatt a legnagyobb bevételhez jutni. Ez az időarányos bevételoptimalizálás.:-) Semmit nem befolyásol ezen az a körülmény, hogy a saját cégét (lásd Penta), vagy valamelyik fuvarközvetítőt "patronálja". A vállalkozó elsősorban a saját élethelyzete -jól, vagy rosszul végiggondolt- javítása érdekében lesz vállalkozó. És, mivel a taxizásról egyetlen dolog biztosan kijelenthető, mégpedig az ingadozó kereslet...Ezért nagy kérdés, hogyan lehet biztosítani az egyenletes kihasználtságot? Mindenki arra törekszik, hogy a "legjobbkor" legyen kint az utcán, viszont igény -igaz jóval kisebb- máskor is van a szolgáltatásra. Erre találták ki a vezényelhetőség nevű rémálmot. A fuvarközvetítő szempontjából magyarázható, de a vállalkozói oldalról vajon ugyanaz-e a helyzet? Ezt a Penta milyen módon orvosolja. Átadja a fuvart a Citynek? Mert akkor az már nem a Penta. Vagy kevés a száz fő. Persze mondhatod : csak tartanánk ott! Csakhogy egy cég sikere mindig abban mérhető, hogy mire képes a versenytársak közt. Ha az a bizonyos cég viszont szolgáltató, akkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, akinek szolgáltat. Egy idő után kevés a jó kapcsolattartás. Előtérbe kerül a hatékonyság! Innentől egy taxiszolgáltató nem tud másban gondolkodni, mint a létszámbővítésben. Megjelenik a túlkínálat a piacon, és ettől a pillanattól kezdve már a felhasználó dönt!! És ő mi alapján teszi meg? Az árak alapján! Az eredményét szenvedjük mindannyian. És ezeken a gondokon nem segít, ha újabb cégek jelennek meg a piacon. Nem az segít. Előzmény: tomajer 2011-05-20 10:28:57 (2545) tomajer válasz | 2011.05.20. 13:32:17 (2550) Általában én is próbálok az egész szakma szempontjai szerint gondolkodni és véleményt alkotni... de itt most belül vagyok... és előkerül a józan paraszti ész. Tehát. Mi itt huszonpáran tulajdonosai vagyunk ennek a szövetkezetnek. Beleöltük több mint fél évünket. (eddig) Szerintem nem mondok nagyot azzal, ha azt mondom, havi egy kilót minimum buktunk. (húúde szerény vagyok... november decemberben biztos többet...) Tehát, már fejenként hét-nyolc-kilenc kilónk van benne.. a munkát nem számítva. Egy-két-öt év múlva, (megy a szekér) jönnek a kollégák, és teljes jogú tulajdont kapnak, mondván minden taxis egyenjogú.... Hipp-hopp többségbe kerülnek a közgyűlésben, ők választanak vezetést. Hamarosan kiderül, hogy a vén nyuggerekkel (ezek lennénk mi) csak a baj van, és ideje olyan szabályozást hozni, amivel megszabadulunk tőlük.... Biztos ezért csináljuk? Előzmény: nazoli 2011-05-20 13:12:00 (2547) nazoli válasz | 2011.05.20. 13:15:22 (2549) Kimaradt egy e. Szerencsevadászat. Előzmény: nazoli 2011-05-20 13:12:00 (2547) nazoli válasz | 2011.05.20. 13:13:53 (2548) Kicsit mindig elnagyolja. Lehagyott a végéről egy nullát!:-D Előzmény: Pepe 2011-05-20 12:55:12 (2546) nazoli válasz | 2011.05.20. 13:12:00 (2547) OK. Én megpróbálok az egész rendszerben gondolkodni. Nem biztos, hogy igazam van, de a példák azt mutatják, hogy igen. Próbáljuk meg, nem érzelmi alapon megközelíteni ezt a kérdést. Nem hiszem, hogy komoly helyen, van még ennyi cég mint Budapesten. Szakmailag semmi sem indokolja. Egyetlen dolog hajtja ezt a cégszaporulatot. A szerencsvadászat. Ez meg is látszik a piacon. Szakmailag, és ezt hangsúlyozottan értsd, három-négy cég lenne az ideális. 800-1200 fős cégek. ezek rendelkeznének olyan potenciállal, hogy nem lenne az, amit a Csogu is írt, hogy gondjaik vannak bizonyos frekventált időszakokban a címkiadással. Persze, gondok akkor is lennének, de nem ilyen mértékban. Ld. 60-100 Wien. Vagy már nem tudom, most mi a nevük. Mindenki magtalálja a számítását. A taxis, az utas, és a cég is. Egyik sem érzi kiszolgáltatottnak magát. Sokkal jobb lenne/lehetne a gazdálkodás. Kevesebből többet lehetne kihozni. Nem fogom ezt most részletezni, de gondolom, tudod miről beszélek. Nem akarok ezen a topikon összefüggéseket elemezgetni, mert ez nem a Penta topik, meg az észt sem akarom mindenkinek, és nyilvánosan osztani. (Majd neked, személyesen.:-D) De ha ezeket figyelembe vennétek, nagyobb eséllyel lehetnétek sikeresek. És ebből tudna fölállni az egész szakama is. Szerintem. Előzmény: tomajer 2011-05-20 10:28:57 (2545) Pepe válasz | 2011.05.20. 12:55:12 (2546) Nem akarlak megbántani (mert nagyon normálisnak tartalak)de 6700ft-hoz különös tehetség kell. Veled tényleg semmi problémám ,csak ez "negatívum-nélküli-cég" nekem nagyon erős volt. Vittem én már olyan utast aki Veletek szokott utazni és érdekes sztorikat mesélt a rengeteg kezdő srácról... Előzmény: csogu 2011-05-19 14:59:57 (2503)
tomajer 2011.05.20. 15:50:32 / # 263674
tomajer válasz | 2011.05.20. 10:28:57 (2545) Ha neked igazad lenne, akkor annak is igaza van, aki úgy gondolja, hogy építsék csak ezek a barmok szépen fel a céget, csináljanak belőle szuper társaságot, és aztán majd odamegyek. Ezen az alapon mi vagyunk a hülyék, hogy fél éve dolgozunk valamiért, (nem kevés anyagi veszteséget elszenvedve) ahelyett, hogy várnánk, hogy más megcsinálja..... jja persze akkor senki nem csinálná meg. Ezen az alapon, én is azonnal kiszállok, mert nem szeretem ha teljesen palira vesznek.... Nna ezért hiszek én inkább abban, hogy ne akarjunk nagy cég lenni. Az a száz éljen meg jól... mutasson példát, és a többiek csinálják meg szépen a sajátjukat... Így nem érhet az a vád, hogy mi húzzuk le szegény kollégákat, akik most (immár fél éve) minimum a dupláját csinálják bevételként mint mi:-( Jja, és persze mi se érezzük majd azt, hogy tökéletesen hülyének néznek minket! Előzmény: nazoli 2011-05-20 10:20:19 (2541) Bao válasz | 2011.05.20. 10:28:48 (2544) Előzmény: tomajer 2011-05-20 10:06:45 (2540) nazoli válasz | 2011.05.20. 10:26:31 (2543) Bocs! Most megyek pingpongasztal lábat ácsolni. Majd délután tovább veszekszem veled. Mert úgysem hagyod abba!:-D Előzmény: tomajer 2011-05-20 07:21:13 (2538) nazoli válasz | 2011.05.20. 10:21:38 (2542) Na ezt megkaptad Ricsi!:-DDDDDDDDD Előzmény: tomajer 2011-05-20 10:06:45 (2540) nazoli válasz | 2011.05.20. 10:20:19 (2541) Tamás! Én nem állítottam olyat, hogy ezek bűnök! Légy szíves ne csúsztass! No meg kértem, hogy ne hozzátok föl ezt a tulajdonos-közgyűlés stb. maszlagot! Mert ez ebben az esetben üres duma!Próbáljunk meg felnőtt, racionálisan gondolkodó fiúk lenni! Tudomásom szerinti dolgokat soroltam föl, amelyeket lehet cáfolni, ha nem igazak. És a tökénél ragadtad meg a problémát! Jómagam pont azt tartom az leggusztustalanabb dolognak ebben a szakmában, amikor az egyik taxis, a másikkal szemben tulajdonosként lép föl! Vagy ez a cél? Az egyszerű taxis, tulajdonossá akar lenni, hogy lehúzza a még nála is egyszerűbb taxist? Mert lóvéja, esze, bátorsága nincs, hogy saját maga céget gründoljon, ezért összefog a hasonszőrűekkel, hogy szopassa a többit! És innen kezdve, a kígyó a saját farkába harap. Jön ugyanaz a rohadék duma, hogy ha nem tetszik el lehet menni. Csak most egyik taxis fogja a másiknak mondani! Hogy csak ezt az egy, legegyszerűbben megtanulható terminológiát mondjam! És az összes többi szépen, sorba fog utána jönni! De megint kihangsúlyozom! Nem biztos, hogy igazam van! De cáfolj meg, vagy biztosíts afelől, hogy ez nem következhet be! Márpedig ha ez így működik, a faszom se kér a Pentából! Meg még sokan vagyunk ezzel így! Akkor mi is a különbség x cég és köztetek? Hol épiti magának a taxis a céget? Csak az a száz, vagy mittudomén mennyi! A többi meg ugyanúgy, mint x cégnél, a tulajdonos zsebét tömi lóvéval, mint egyéb helyeken! Csak ott egy embernél több marad. Mert az az egy, ugye, kevesebben van, mint ti százan! Nem tudom, érted-e? Előzmény: tomajer 2011-05-20 07:21:13 (2538) tomajer válasz | 2011.05.20. 10:06:45 (2540) Háát... ha a 2533-ból indulunk ki, és a realitások talaján maradunk, akkor gyönyörűnek:-DDD Előzmény: nazoli 2011-05-20 09:55:14 (2539) nazoli válasz | 2011.05.20. 09:55:14 (2539) Én is így értelmeztem. Csak a Tamással (Értsd Tomajer. Ezek a Tamások!:-) ) ellentétben semmiféle iróniát nem fedeztem föl benne. Mint ahogy nem is volt benne. De, mondjuk, a Miklóst sem a humoros oldaláról ismerem. No meg elég sokat olvasni a nyilatkozatait, melyekben a szakma élharcosaként jelenik meg, és sorolja az eredményeiket. Azt gondoltam, ezekre utalt. No meg azt sem igazán szeretem, ha valaki megpróbálja megmondani, hogy mivel foglalkozzam inkább. Még ő sem. Erre próbáltam utalni, csak nem ilyen direkt módon. Úgy látszik, tőlem viszont ez nem ment át, mint irónia. (Mondjuk nem is nagyon volt benne.) Lehet cáfolni, vitatkozni. De megmondani, hogy miről beszéljek? Hááát... Kell hozzá egy kis arc! Lehet, hogy kevésbé ironikusan, de én meg erre próbáltam utalni. Nem akarok az írásod rám vonatkozó (2535) részével foglalkozni. Nem azért, mert kellemetlen lenne, vagy ilyesmi. De ha érted az előző mondataimat, akkor ez nyilvánvaló. Ez a dolog nem rólam szól. Vagy ha úgy érzed, hogy igen, akkor régen rossz! Messze nem ez a lényeg. Ha egyszer összefutunk, és érdekel, elmondom a véleményemet erről is. (Azért egy valamit kérdeznék. És őszinte választ várok! Szépnek tartasz?:-DDD) Előzmény: csogu 2011-05-20 06:42:34 (2534) tomajer válasz | 2011.05.20. 07:21:13 (2538) Igen, Gábor... Szerintem is arra szeretett volna megkérni, kicsit ironikusan, hogy pattanj le a Cityről, mert van a városban pár cég amelyik izgalmasabb eseményekkel tud szórakoztatni. És akkor kicsit ezek a bizonyos citys bűnök. Bizony bizony a tulajdonosnak vannak előjogai. Van amelyik házat épít Tenerifén, van amelyik jachtot vesz a Balatonon, van amelyik szeretne kicsit könnyebben élni, és kevesebb tagdíjat fizetni, mint az alvállalkozói. Ijjen kocsogok ezek a tulajdonosok. Én itt most nem garantálom, hogy a Penta Taxi tulajdonosai, (akik most sokkal nagyobb áldozatok árán, és nehezebb körülmények között próbálják életre kelteni ezt a szövetkezetet mint anno a Cityt az alapítók) nem fognak akarni maguknak előjogokat azokkal szemben, akik majd akkor kérik felvételüket a cégbe, amikor már a város egyik legjobban prosperáló cége lesz..... Nem tudom, érted-e? Ők a tulajdonosok. Ha úgy döntenek, hogy kell pár ember a cég érdekében, akkor beengedik őket... mondjuk határozott időre szóló szerződéssel... Hogy előre elejét vegyék a City mostani problémájának. Előzmény: nazoli 2011-05-19 22:54:30 (2532) csogu válasz | 2011.05.20. 07:13:39 (2537) Na igen...vannak akik a büdös életben nem jutnak túl a harmadik lépcsőn:-))) Előzmény: tomajer 2011-05-20 07:09:57 (2536) tomajer válasz | 2011.05.20. 07:09:57 (2536) Kilencedik lépcső, amikor szakmai újságot csinál... Tizedik lépcső, amikor ott kollégáit olvasgatva rájön, hogy itt szép lehet.... Nna sz'al körbeértünk:D Előzmény: csogu 2011-05-20 07:04:07 (2535) csogu válasz | 2011.05.20. 07:04:07 (2535) A megalapozott tudáshoz egy pár sor még, mert nem sikerül túltennem magam rajta:-)) Egyszer láttam egy dokumentum filmet. Egy Magyar csajról szólt, aki szeretett volna egy McDonald's-ot nyitni és vezetni, az összes licenc vagy mi fene szerződéssel együtt... Pár beszélgetés, casting után el is indulhatott a felfelé ívelő pályáján. Azzal kellett kezdenie, hogy felvették az egyik Mekibe mint legalja munkás és pár hétig a Wc pucolás volt az Ő területe. ...majd egy idő elteltével már a kinti helyiségeket is takaríthatta és a felüdülést az hozta neki, amikor már kint az utcafrontot söpörhette... Aztán feltölthette a pohár és egyéb készleteket...sült krumplit is csinálhatott és így egyre feljebb és feljebb....azt hiszem (bár rég láttam), hogy egy évig szívta rendesen azt a bizonyos valamit, amire már el is ért oda, ahová egyeseket a Mi szakmánkban haveri, baráti társaságokból választanak ki. Végül is elérte azt, amiről álmodott. A riporter megkérdezte, hogy mely kollégáit becsüli a legjobban és azt válaszolta, hogy azokat, akik az első 3 hónapot kibírják egy olyan baromarcú vezetése mellett, mint amilyen az Ő egykori főnöke volt. Szóval Ő szert tett egy "megalapozott tudás"-ra...de ilyen az Ő szájából (ujjából) nem hangzott el, mert az nem vallana valami szerénységre, szakmai alázatra. Szerintem:-)) A külön véleményem még annyi erről, hogy a taxisoknak van pár lépcsőjük, amit meg kell tenniük ahhoz, hogy "megalapozott tudásról" beszélhessünk. Első lépcső, amikor elismeri, hogy semmit sem tud. Második lépcső, amikor már sokat tud. Harmadik lépcső, amikor mindent jobban tud, mint a másik. Negyedik lépcső, amikor rájön, hogy semmit sem tud. Ötödik lépcső, amikor úgy érzi, most már azért az átlagnál többet tud. Hatodik lépcső, amikor ráeszmél, hogy baromi sokat kell még tanulnia. Hetedik lépcső, amikor beismeri, hogy sosem fogja tudni ezt kellőképpen jól tudni. Nyolcadik lépcső...amikor elfogadja esendőségét, fenntartva ama jogát, hogy hibázhat, de megfogadva, hogy a lehetőségeihez képest, a legjobb tudása szerint fog cselekedni. Na most megítélésem szerint üdv neked az ötödik lépcsőn:-)) Előzmény: nazoli 2011-05-19 22:54:30 (2532) csogu válasz | 2011.05.20. 06:42:34 (2534) Zoli, én nem tudom, de úgy értelmezem Miklós írását, mintha arra kérne, hogy "annyi sok szép eredmény, sikertörténet van a szakmánkban"...és azokat is idézhetnéd, amikor valamelyik cégbe beleszeretnél rúgni... Na, szóval az én olvasatomban ez annyit jelent, hogy: Figyelj Zolikám, találj már magadnak egy másik céget, akiket b@sztatsz és negatív példaként említesz meg...és ne mindig a Cityt herotozd...ha kérhetlek. Szóval szerintem Ő most nem azt kérte, hogy mást is dicsérj, hanem pontosan fordítva, ne őket rugdosd...:-) ...de aztán lehetséges, hogy totál én értelmeztem félre...és különben meg tényleg elég sokszor piszkálod őket:-)) Mondjuk ezen meg én borultam meg egy pillanatra: "mert egyike vagyok azon kevés taxisoknak, akik tudják, hogy mit beszélnek, megalapozott tudás áll mögöttük"... ...Zoli, szerintem jobban hat, ha csak Te is simán szép maradsz, mint én...minthogy ilyet magadról kijelentsél:-))) Előzmény: nazoli 2011-05-19 22:54:30 (2532) csogu válasz | 2011.05.20. 06:22:26 (2533) Az írásod elején nem gyanakodtam arra, hogy rám célozgatsz, de ennél a résznél elbizonytalanodtam: és mindemellett iszonyúan jól néz ki! :-))) Előzmény: málna 2011-05-19 19:58:58 (2528) nazoli válasz | 2011.05.19. 22:54:30 (2532) Szia Miklós! Ebben nem vagyok biztos. Nem fóbia. A Penta, egy szövetkezeti alapon működő cég. Mindössze attól szeretném óvni őket, hogy ne lépjenek teljesen a nyomdokaitokba. Ha jól tudom, nálatok pl. a nem szöv. tagoknak magasabb a tagdíjuk. Ha jól tudom, vannak olyan helyeitek, ahonnan közönséges földi halandó Citys, nem vehet föl fuvart. Ha jól tudom, vannak bizonyos időszakok, amikor nem mindegyik tagotok vehet föl fuvart egyenlő feltételek mellett. Ha jól tudom, nem minden tag rendelkezik nálatok egyenlő jogokkal. Ha ezek a dolgok nem igazak, úgy elnézést kérek tőletek. De ha igazak, akkor azt gondolom, hogy ezekben a dolgokban nem vagytok követendő példa. De az is lehet, hogy csak én gondolom ezt így, és minden úgy helyes, ahogy ti csináljátok. Nem szükséges felhívni a figyelmemet arra, hogy mindezeket a dolgokat közgyűlési határozatok szabályozzák. Az én felfogásom szerint akkor sem helyesek. Sikertörténetek? Megalakult a Penta. Gratuláltam nekik, és biztosítottam őket arról, nekik szurkolok, és ha tudom, segítem őket. Plus Taxi. Sikertörténet, de nem igazán ínyemre való. Hadd ne mondjak véleményt. TGFSZ. Ott voltam a bölcsőjénél, egy bizonyos szintig még tevőlegesen is segítettem őket. Beléptem, és mindenkit agitálok, hogy kövesse a példámat. Mit szeretnél még? Mit csináljak? Milyen sikertörténeteket idézzek? Ha megmondod, én eleget teszek a felkérésednek. Azokat is idézni fogom. Szerintem nem jó helyen kopogtatsz, amikor meg akarsz találni ezzel a diszkréten szemrehányó módszerrel. Ez nálam nem jön be. Nem azért, mert lepereg, hanem azért, mert egyike vagyok azon kevés taxisoknak, akik tudják, hogy mit beszélnek, megalapozott tudás áll mögöttük, és tesznek is valamit a szakmáért, és az előzőekben leírtak miatt, tényszerűen sem illik rám, hogy csupán szájember lennék. Üdvözlettel: Telegdy Gábor 6x6 353 Előzmény: tamasmiklos 2011-05-19 17:22:37 (2522) tudomis válasz | 2011.05.19. 20:11:40 (2531) Na ezt sem jó helyre írtam... Hadd itt,hagy röhögjenek! (De rajtam?) :)
tomajer 2011.05.20. 15:49:43 / # 263673
tudomis válasz | 2011.05.19. 20:10:34 (2530) Te Tamás! Nem akarsz fotógalériát készíteni a kocka (évi rendes) kocsiszemléjéről? Meghívlak! tudomis válasz | 2011.05.19. 20:08:36 (2529) Szerintem ő csak egy hangyával egyesített tehén lehet. Van telefonszáma? :) Előzmény: málna 2011-05-19 19:58:58 (2528) málna válasz | 2011.05.19. 19:58:58 (2528) Neharagugggyáámááá, de én ismerek egy olyan kollégát, aki 500-600 címet vesz fel egy hónapban, nem dolgozik nyolc óránál többet, naponta 40 fölött zsákmányol, három litert eszik az autója miközben melléktermékként tejet termel, és mindemellett iszonyúan jól néz ki! Szóval, nedegradáljááá!:)))) Előzmény: tomajer 2011-05-19 17:33:02 (2525) tudomis válasz | 2011.05.19. 19:09:37 (2527) "a mostani bp-i társaságok jó részénél, nem nagyon van több 100 cím/főnél...." A minőség a lényeg! Darabja 5000,és minden rendben! :) Előzmény: tomajer 2011-05-19 17:33:02 (2525) tudomis válasz | 2011.05.19. 19:06:14 (2526) Ilyet,hogy "plusz" ne írjá le! Inkább anyázz! :) Előzmény: baupexim1 2011-05-19 11:39:09 (2494) tomajer válasz | 2011.05.19. 17:33:02 (2525) Nnana... a mostani bp-i társaságok jó részénél, nem nagyon van több 100 cím/főnél. Mi is itt tartunk nagyságrendileg. Gyaníthatóan ezzel az aránnyal tudunk felmenni a száz főig. (ami 10 ezer címet jelent...) És onnan kell feltornászni magunkat, a "jólétig". Addig, hogy a tagság úgy döntsön, nagyobbá szeretné tenni a céget, mert már nem bírja a munkát, és elege van a lóvéból:-) Tudod, ez szövetkezeteknél így történik:-) Én mély felelősséget érzek a szakmáért... de nem gondolom, hogy egyedül a Penta dolga megoldani a problémákat. Ha sikeresek leszünk, akkor példát mutatunk arra, hogy nem kell pénzszivattyúzó tulajdonos, a képletbe..... Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:46:14 (2518) tamasmiklos válasz | 2011.05.19. 17:30:07 (2524) Szia Tomi! Előzmény: tomajer 2011-05-19 17:26:25 (2523) tomajer válasz | 2011.05.19. 17:26:25 (2523) Szia Miki:-) Előzmény: tamasmiklos 2011-05-19 17:22:37 (2522) tamasmiklos válasz | 2011.05.19. 17:22:37 (2522) Szia Zoli! Soha nem tennénk olyat! De azért, meg kell jegyeznem, ez valami fóbia lehet Nálad. Annyi sok szép eredmény, sikertörténet van a szakmánkban. Néha Őket is idézhetnéd. Üdvözöllek: Tamás Miklós Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:46:14 (2518) csogu válasz | 2011.05.19. 16:51:23 (2521) :-))) Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:49:19 (2519) csogu válasz | 2011.05.19. 16:51:04 (2520) Maximálisan jól beszélsz. 100 főnél elkezdeni a csapatépítést kb. olyan, mintha valaki a 17 éves terhes lányát kezdené el nevelni:-) Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:46:14 (2518) nazoli válasz | 2011.05.19. 16:49:19 (2519) Na ja. Mert te legalább a hidakat ismered!:-D Nincs belőlük olyan sok, és azt a párat, ami van, könnyen meg tudod tanítani nekik!:-D Előzmény: csogu 2011-05-19 16:41:17 (2517) nazoli válasz | 2011.05.19. 16:46:14 (2518) Szerintem fordítva ültök a lovon. Az soha nem fog bekövetkezni, hogy a létszám fog sokkal gyorsabban fejlődni, mint a fuvarszám. Egy picit elmehet, de vissza is esik gyorsan. És csak a gond lesz vele. (Ld. nagytesó. Hogy fognak ezek utálni engem, hogy állandóan velük példálódzom, ráadásul nem a jobbik oldalukkal!:-D) Az utóbbi fogja meghatározni az előzőt. Tudod. A lét határozza meg.... A csapatot meg már most el kell/kellett volna elkezdeni építeni. Mert ebben az esetben is érvényes a mondás. Előzmény: tomajer 2011-05-19 16:31:53 (2512) csogu válasz | 2011.05.19. 16:41:17 (2517) Őszinte leszek... Fel, persze, most mindenkit, mert gáz van a címekkel...de én sokkal szívesebben dolgozom kezdőkkel, akik még a hidakat sem ismerik:-)) Bár most jött át hozzánk a Főtaxitól a Gyula, aki 38 éve van a pályán....még baleseti helyszínelő is volt ott...és nagyon jól lehet vele együtt dolgozni. Szóval...erősen ember függő ez:-) Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:36:54 (2515) csogu válasz | 2011.05.19. 16:38:53 (2516) Tamás, ahhoz hogy 100 emberrel ki tudjatok szolgálni havi 25e címet, a 100 főből minimum 45-nek olyannak kell lenniük, akik nem idegenkednek egy fuvarra 10km-t ráfutni, napi 14-15 órát dolgozni. ...és hogy átfedőben is dolgozzanak, ami azt jelenti, hogy szombat este nem 19 órakor jönnek ki, hanem 23 után és kint maradnak reggel 10-ig. Elég nehezen tudom elképzelni ezt... Előzmény: tomajer 2011-05-19 16:31:53 (2512)
tomajer 2011.05.20. 15:48:17 / # 263672
nazoli válasz | 2011.05.19. 16:36:54 (2515) Fölvesztek, főnök?:-) Előzmény: csogu 2011-05-19 16:34:50 (2514) csogu válasz | 2011.05.19. 16:34:50 (2514) Múlt hónap: 237 fuvar/fő Nem azon múlik, hogy taxisok vannak-e vagy sem. Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:26:14 (2510) nazoli válasz | 2011.05.19. 16:32:24 (2513) Igazából egy nagy Pentának (vagy bármi másnak) lenne jelentősége, az egész szakma szempontjából. Az, hogy alakuljon még sok kis Penta, 25000 címekkel, értelmetlen. Az ellentéteket szítaná. És akkor ott tartanánk megint, ahol ma. Csak nem a megáncégek szivatnák a taxisokat, hanem saját magunk. Előzmény: tomajer 2011-05-19 15:58:43 (2504) tomajer válasz | 2011.05.19. 16:31:53 (2512) A pillanatnyi menetrend, hogy felfejlődünk 100-ig, és ott fék. Ez van elfogadva közgyűlésileg. Logikusan, még nem lesz meg hozzá a 25 e. cím. Akkor elkezdhetünk csapatot építeni, és anyagilag felfejlődni. (cég is, egyénileg is) Kialakítani a végleges formát, tagságot, szabályokat. Nna aztán majd, ha annyi meló lesz egyszer, hogy nem bírjuk, akkor már annak a száz embernek a döntése lesz hogy hogyan tovább..... Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:26:14 (2510) tomajer válasz | 2011.05.19. 16:27:00 (2511) Mondom, hogy sokan gyúrnak a 99. helyre:-) Előzmény: nazoli 2011-05-19 16:26:14 (2510) nazoli válasz | 2011.05.19. 16:26:14 (2510) Ha ilyen az arány, már jelentkezem is a hozzátok!:-) Ha TAXISOK vannak, akkor nem gond a kiszolgálás. Előzmény: csogu 2011-05-19 16:04:14 (2506) tomajer válasz | 2011.05.19. 16:21:11 (2509) Majd megolggyuk, nem félek:-) Előzmény: csogu 2011-05-19 16:07:32 (2508) csogu válasz | 2011.05.19. 16:07:32 (2508) Akiknél éppen akkor meghibásodtak a telefonok és nekik nincs munkájuk, így a tiéteket tudják vinni...értem én....gőzgép...de akkor mi hajtja?:-)) Előzmény: tomajer 2011-05-19 16:06:08 (2507) tomajer válasz | 2011.05.19. 16:06:08 (2507) Erre van a nagytestvér:-) Előzmény: csogu 2011-05-19 16:04:14 (2506) csogu válasz | 2011.05.19. 16:04:14 (2506) Nehogy ezt el is hidd! Pont ekkor van a gáz. MI ezzel szenvedünk most jelenleg. Mivel a címek nem elosztva jönnek... Ahhoz, hogy egy ilyen taglétszám/címállomány arányban ki is tudjátok szolgálni a megrendelőket, nem taxisok kellenének, hanem gépek. Előzmény: tomajer 2011-05-19 15:58:43 (2504) tomajer válasz | 2011.05.19. 16:01:07 (2505) Majd elbeszélgetek a Józsival:-) Előzmény: pupák 2011-05-19 13:02:09 (2498) tomajer válasz | 2011.05.19. 15:58:43 (2504) Mondta valaki, hogy lesz második, harmadik száz? Erről persze majd akkor kell beszélgetni, de ha rajtam múlik, 100 fő, 25 ezer cím, oszt rendben vagyunk:-) Előzmény: nazoli 2011-05-19 14:30:46 (2499) csogu válasz | 2011.05.19. 14:59:57 (2503) Bár úgy lenne, hogy ezeken a napokon mindenhol megy, akkor nem szívtam volna nagyokat pár éve, amikor sikerült egy pénteki napon 6700 forinttal hazamenni:-) Különben az, hogy a droszton láttál autót, az még nem jelenti azt (bár azért gondolom így volt), hogy ne 10-15 percekkel mentek volna el olyan címek, amit a belvárosiak (más cégeknél) 3-5 perccel kapnak fel...mondjuk ezt én nagyon nem is bánom:-) Előzmény: Pepe 2011-05-19 14:56:41 (2502) Pepe válasz | 2011.05.19. 14:56:41 (2502) Viszont akkor mindenhol megy! Mi is a holdingnál a többi éjszakával küzdünk... Előzmény: csogu 2011-05-19 14:54:44 (2501) csogu válasz | 2011.05.19. 14:54:44 (2501) Szia! Természetesen cs-p-sz. Előzmény: Pepe 2011-05-19 14:41:58 (2500)
tomajer 2011.05.20. 15:47:46 / # 263671
Pepe válasz | 2011.05.19. 14:41:58 (2500) Hello! Nálatok minden más... Egyébként elolvastam szuper hosszú írásod a cégedről és emiatt tegnap éjjel figyeltelek Titeket a Roosevelt-en ,de mindig tele volt. Mikor nem tudjátok kiszolgálni a belvárost??? Csak az önfényezés miatt kérdezem... Előzmény: csogu 2011-05-19 07:44:42 (2481) nazoli válasz | 2011.05.19. 14:30:46 (2499) Látod, látod, még igazából sehol sincs a cég, de már megy a szegregáció! A második, harmadik, stb. száz már miért nem? És ezzel meg van vetve az alapja az ismételt (ld. nagytesó) taxis tulajdonos, taxis nem tulajdonos ellentétnek. Ez a legcsúnyább dolgok egyike. A taxis húzza le a taxist, mint tulajdonos! Nem az van, hogy aki nem ide való, azt nem vesszük föl. Fölvesszük, csak kevesebb jogot, és lehetőséget adunk neki. Előzmény: tomajer 2011-05-19 10:46:09 (2489) pupák válasz | 2011.05.19. 13:02:09 (2498) Amúgy volt már egy pontosan ilyen elven működő cég. Úgy hívták h. mobiltaxi. Gyorsan oda is mentem és nagyon tetszett, hogy kb 8 hónapig fizettem egy szinte jelképes havidíjat, aztán felvett címenként egy 100-ast. (asszem annyi volt akkor az alap az órábban?...) És hát sajnos különféle okokból megszűnt ez a rendszer és feltették a havi díjat a többi cég tagdíja közelébe, így egyenes út vezetett vissza a tele5-höz, mivel fuvarmennyiség meg nem párosult a tagdíjemeléshez. Tán jó lenne tudni a miérteket és ha azon lehetne javítani... baupexim1 válasz | 2011.05.19. 12:29:47 (2497) a matrica is megér ennyit havonta:) Előzmény: Rocktaxi 2011-05-19 12:20:31 (2496) Rocktaxi válasz | 2011.05.19. 12:20:31 (2496) Olyan sokat nem dóóóóóóógozok! :-) Előzmény: baupexim1 2011-05-19 11:39:09 (2494) tomajer válasz | 2011.05.19. 12:03:20 (2495) Próbálj 99. lenni. De vigyázz, sokan gyúrnak rá:-D Előzmény: Rocktaxi 2011-05-19 11:14:46 (2492) baupexim1 válasz | 2011.05.19. 11:39:09 (2494) plusz cím/x ft:) ezt ne feledd:) Előzmény: Rocktaxi 2011-05-19 11:04:17 (2490) szálka válasz | 2011.05.19. 11:19:07 (2493) Teljesen igazad van. A taxizást, mint pénzkereseti forrást - bár nem azonos kereseti lehetőségek mentén -de olyan személyek, és szervezetek építik fel, akiknek (amiknek) van egy közös tulajdonsága : a mindennapos bevétel. Ez csak a hozzávetőleges költségvetést teszi szükségszerűvé. A többi pedig az álmodozás, és a mekkorát tudok szakítani kategóriája. Előzmény: nazoli 2011-05-19 10:10:54 (2487) Rocktaxi válasz | 2011.05.19. 11:14:46 (2492) Basszus! Erről is lemaradok! :-( :-) Előzmény: tomajer 2011-05-19 11:07:33 (2491) tomajer válasz | 2011.05.19. 11:07:33 (2491) Osztottam szoroztam... ahhoz, hogy 20 legyen az alaptagdíj, 100 -an kéne lennünk... akkó meg máá nem lesz felvétel:-DDD Előzmény: Rocktaxi 2011-05-19 11:04:17 (2490) Rocktaxi válasz | 2011.05.19. 11:04:17 (2490) Ha ez elindul és műxik, boldogan vinném majd oda a 20000 Ft tagdíjamat... :-) Előzmény: tomajer 2011-05-19 10:46:09 (2489) tomajer válasz | 2011.05.19. 10:46:09 (2489) A részletek menet közben is csiszolhatók. Én azon vagyok, hogy vágjunk bele. Nekünk létfontosságú, hisz el kell hitetnünk a külvilággal, hogy érdemes idejönnie... ezt pedig csak úgy tudjuk elérni, hogy nem látatlanba bianco kérjük el a "tagdíjat" hanem, egy relatíve alacsony alaptagdíjjal, és a konkrétan teljesített fuvarok után járó leadóval tesszük vonzóvá, a Penta Taxit. És igen. Itt az első százan még mindig tulajdonossá válhatnak. Tehát, aki meglopja magát, az logikusan nem idevaló.... és lelkiismeret furdalás nélkül megválunk tőle. Jelzem, nem kiforrott koncepcióról beszélek, hanem elképzelésről.... Előzmény: nazoli 2011-05-19 10:16:30 (2488) nazoli válasz | 2011.05.19. 10:16:30 (2488) Tudod, Tamás, én nektek szurkolok. Nem is annyira nektek (személy szerint), hanem az elvnek, amit képvisel az alapötlet. De mint te is írod, az ördög a részletekben van. És amíg a taxisokkal nem tudja, vagy nem akarja valaki megértetni a részleteket, addig a állandóan hajszál lesz a levesben. Mondjuk, ha csak egy hajszál lenne ebben a levesben, annak nagyon tudnék örülni. Mert sajnos, egy nagy rakás szar van benne! Előzmény: tomajer 2011-05-19 10:07:23 (2486) nazoli válasz | 2011.05.19. 10:10:54 (2487) Nagyon leegyszerűsítve a dolgot, egy vállalkozásnak abból lehetne kiindulnia, hogy mennyi jövedelmet akar kivenni a vállalkozó a vállalkozásából. E köré a szám köré kell felépíteni a cég költségvetését. No most. El tudod te képzelni azt, hogy valamelyik cégnél készül ilyen költségvetés? Én pontosan tudom, hogy nem! A 6x6-nál, mikor elmondtam ezt a variációt, úgy néztek rám, mintha hülye lennék! Fogalma sincs egyiknek sem ezekről a dolgokról. Pedig nem nagyon bonyolult. Tudomásul kell vennünk, hogy ebben a szakmában (de mondjuk máshol is) szabadrablás folyik. Előzmény: szálka 2011-05-19 04:28:08 (2478) tomajer válasz | 2011.05.19. 10:07:23 (2486) Még okozhatunk meglepetést:-) Sokan szeretnénk, és tudod nálunk ez számít.... csak az a fránya ördög a részletekben....:-( Előzmény: nazoli 2011-05-19 10:02:25 (2484)
tomajer 2011.05.20. 15:45:59 / # 263670
baupexim1 válasz | 2011.05.19. 10:02:59 (2485) hm... Előzmény: nazoli 2011-05-19 09:55:34 (2483) nazoli válasz | 2011.05.19. 10:02:25 (2484) Szélsőséges a példa, de tényleg nem a nyugdíjas SZTK járatot fogja lenyúlni. A többiből, a zsírból viszont nincs olyan túl sok. Ebből a tényből, valamint a címállomány pontos ismeretéből kiindulva (a jobb diszpécserek tudják ezt, és a taxisok egy része is pontosan tisztában van vele), minden ellenkező állítással szemben, nagyon könnyű lenne ellenőrizni a lenyúlásokat. Meg bele is lehet dőlni a lenyúlásokba. De mivel ez nem közvetlen anyagi érdeke a cégeknek, a cégvezetőknek, ezért leszarják. Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 19:12:51 (2476) nazoli válasz | 2011.05.19. 09:55:34 (2483) Elárulom neked, hogy a Penta sem fogja bevezetni. Igaz, ez nem elsőkézből kapott információ, csupán egy, a tapasztalataimon alapuló megérzés. Soha sem fog egy taxiscég teljesen triviális, a józan logika mentén működő, normális döntést meghozni. Legyen az magán, vagy szövetkezeti tulajdonban. Nézd meg csak a nagytesót. Ki, honnan, mikor, mennyiért stb. dolgozhat. Pedig a nem szöv. tag is ugyanolyan taxisból van, mint a többi. Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 17:49:17 (2473) szálka válasz | 2011.05.19. 09:50:50 (2482) Te mennyire jóságos vagy velem! :-) Előzmény: Rocktaxi 2011-05-19 04:46:03 (2480) csogu válasz | 2011.05.19. 07:44:42 (2481) Szia! Nézd, nálunk engedélyezett, hogy kód szerint hívjon az utas. Nincs megkötés. Lehet olyan is, hogy ma jön valaki és olyan utas kérje már estétől, aki hosszabb ideje állandónk, jó fuvar, zsír és őt kéri az első napja után. Elhanyagolható a %-a annak, aki ezzel él, mármint taxis. Általában a kezdők az első hetekben...aztán úgy elmaradozik a dolog, mert rájön, nem bolt neki átnyargalnia a városon keresztül, vagy kiállnia a sorból. Előzmény: smokie09 2011-05-18 17:22:54 (2468) Rocktaxi válasz | 2011.05.19. 04:46:03 (2480) A lényeg átjött így is! :-) Előzmény: szálka 2011-05-19 04:33:28 (2479) szálka válasz | 2011.05.19. 04:33:28 (2479) Bocs a slendrián fogalmazásért, de már kezdek kinyúlni. Előzmény: szálka 2011-05-19 04:28:08 (2478) szálka válasz | 2011.05.19. 04:28:08 (2478) Végig olvastam mindhármótok véleményét, de hozzám a tiéd áll a legközelebb. Én is valami olyasmit tudnék leginkább elképzelni, amikor a kigondolt tagdíj maximum 50 százalékát fizetnénk be kötelezőképpen ( azt is csak azért, hogy a cégnek legyen egy biztosan kalkulálható bevétele a tervezhetőség miatt ), és a többi a felvett rendelésekkel lenne arányos. Így a cégek részéről nem kéne a folyamatos létszámbővítésben látni a gyarapodás egyetlen lehetőségét. A kisebb létszám is "behordaná" a pénzt egy hatékony, jó fuvarszervezés mellett. Több munka, több bevétel...mindenkinek. Arról már jóformán felesleges elmélkedni, minek vannak a fuvarkereskedők. Arra kell törekedni, hogy hatalmaskodni ne tudjanak. Ők függjenek tőlünk, és ne fordítva. Kedvencem Horváthgórésmittpál egy évtizeden keresztül nyomta minden médiában - a többi tettestársával együtt -, hogy miért is nem kell az utcán beülni, leinteni, stb.stb. Meg lett az eredménye sajnos. Amiről pedig amiről "smokie" szaktárs elmélkedett - kétségtelenül van benne igazság, de : minden utast úgysem lehet lenyúlni. Még a majdnem mindet se. Ha már háromnak adnánk telefonszámot, akkor az egyik biztos rosszkor hívna, a másikért keresztül kéne szelni a várost, a harmadik pedig elvárja, hogy fillérekért fuvarozd, mert ő téged hív. Ezért becsüld meg... Akkor meg minek lenyúlni? Előzmény: nazoli 2011-05-18 16:54:23 (2466) smokie09 válasz | 2011.05.18. 21:47:26 (2477) Kevés kivételt látok :) Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 19:12:51 (2476) hiénakutya válasz | 2011.05.18. 19:12:51 (2476) Értem. Tehát a taxis így is-úgy is lenyúlja a jó fuvart. Bocsánat, de ha egyszer azért nyúlja le, mert a taxis genetikailag így van kódolva, akkor viszont teljesen mindegy, hogy milyen szisztéma szerint sarabolják meg. Előzmény: smokie09 2011-05-18 18:07:26 (2475) smokie09 válasz | 2011.05.18. 18:07:26 (2475) A taxis, az taxis, mindegy, hogy szövetkezeti vagy fizetőnéző:) A jó fuvar meg jó fuvar:) Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 17:49:17 (2473) smokie09 válasz | 2011.05.18. 18:05:00 (2474) Má megint porondon vagyunk :) http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/05/18/meg_vannak_barmulva/ hiénakutya válasz | 2011.05.18. 17:49:17 (2473) De még most összeszedtem miden szellemi képességemet és még valamire felhívnám a figyelemet. A címarányos tagdíj a Penta kapcsán került szóba, amely egy szövetkezet. A taxis egyben tulajdonos is. Ha lenyúlja a címet, saját magát lopja meg. A Penta tehát abban a kivételezett helyzetben van, hogy bevezethet egy egyedülállóan korrekt rendszert, olyat, amilyet egyetlen fuvarkereskedő sem merne bevállalni, például az általad említett ok miatt. Ez vonzerő lehet. Ha taxisokat akarnak ilyen- és ehhez hasonló újításokkal kell előrukkolniuk. Mert egyébként mi a f@szért menjek én a Pentához, és ne valamelyik másik, tizenkettő egy tucat irodához? Mondjuk korábban sem fogalmaztam meg ettől eltérő állítást. Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 17:33:38 (2470) smokie09 válasz | 2011.05.18. 17:44:45 (2472) Egyszerre írtunk! Igen a lehetőségért fizetsz, nem is keveset. Mondjuk azt is érdekesen nézném, ha egyszer csak a megrendelő-fuvarszervező-taxis trióból kiiktatódna a fuvarszervező. Lennének érdekes élethelyzetek az utcán:) Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 17:33:38 (2470) smokie09 válasz | 2011.05.18. 17:41:07 (2471) Te pont attól vagy itt elismert, hogy több szemszögből is képes vagy nézni( és írni) a dolgokat. A jelenlegi rendszer sem mentes, de annyira nem érzi egy fuvarközvetítő, mert a taxisok úgyis jönnek-mennek, mint a közlekedőedények. Viszont valahova úgyis befizetik minden hónapban azt a csekélyke 60-70 ezret. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Címarányosnál meg pár hónap múlva bezárhatná az összes a boltot, ami tulajdonképpen igazságtétel lenne, mert visszakerülne oda a fuvar ahonnan ellopták, de ennek annyi az esélye minthogy mondjuk holnap lemond a kormány:))) Előzmény: hiénakutya 2011-05-18 17:27:12 (2469)
tomajer 2011.05.20. 15:45:28 / # 263669
hiénakutya válasz | 2011.05.18. 17:33:38 (2470) Nem is normális, hogy pénzért veszünk valamit, ami alapból bennünket illet. Egyébként címállomány mindenképp maradna náluk, hiszen létezik olyan megrendelői kör, amelyik nem szerződik egyéni vállalkozóval. Ezt a részét még én is tolerálom. De az, hogy magánmegrendelőkhöz, jóformán csak rajtuk keresztül lehessen hozzáférni, egyszerűen agyrém. Halkan jegyzem meg, hogy szigorúan végiggondolva csupán a hozzáférés lehetőségéért fizetsz. Ezt jobb helyeken védelmi pénznek hívják. Előzmény: smokie09 2011-05-18 17:22:54 (2468) hiénakutya válasz | 2011.05.18. 17:27:12 (2469) Hízelgő, hogy kinézed belőlem, hogy egyébként szoktam gondolkodni, csak ezt nem gondoltam át valamiért, de mi kutyák ösztönlények vagyunk. Úgyhogy miért pont ezt gondoltam volna át? Teljesen igazad van amúgy. Csak én a taxis oldaláról néztem és nem egy fuvarkereskedőéről. A jelenleg elterjedt rendszer egyébként nyilván mentes a fuvarlenyúlástól... :-)p Előzmény: smokie09 2011-05-18 16:52:17 (2465) smokie09 válasz | 2011.05.18. 17:22:54 (2468) Jaj! Ne legyünk naívak, csak egy példát írtam, és száz megoldás van, hogy hogy tudsz egy utast kisajátítani, főleg ha azért fizetned is kéne. Minden taxisnak nem lehetsz a nyomában egész nap. Csak arra akartam rámutatni, hogy ez eleve egy hamvába holt ötlet, mert bár a cégvezetők hülyék, de ennyire azért mégse. Pár hónap és nem lenne mit árulni:) Előzmény: nazoli 2011-05-18 16:55:43 (2467) nazoli válasz | 2011.05.18. 16:55:43 (2467) Nagyon könnyedén lehet ezt a dolgot ellenőrizni, és tettenérni. Csak szarik rá a cégvezetés. Előzmény: smokie09 2011-05-18 16:52:17 (2465) nazoli válasz | 2011.05.18. 16:54:23 (2466) Leadtunk egy javaslatot a 6x6-nak, még vagy egy évvel ezelőtt. "Javaslat a létszámarányos tagdíj, és a címarányos létszám bevezetésére". Ez volt a címe, és a lényege. Szerintem a mai mapig nem érti a menedzsment, hogy mit is akartunk vele. Még szomorúbb az a tény, hogy még a nem magáncégeknél sem értik a tagok. Lásd City. Inkább fölvesznek még 100 embert, csak ne kelljen kifizetni pluszba 6-7000 Ft-ot. Ezért aztán az egy főre jutó címmennyiség annyival kevesebb lesz, hogy a 6000-nek a többszörösét bukja el rajta. És közben sírnak, hogy nem megy a meló. Előzmény: szálka 2011-05-18 03:16:58 (2464) smokie09 válasz | 2011.05.18. 16:52:17 (2465) Ja az odaút még címarányos lenne, a visszát meg már lebeszélné a taxista az utassal, hogy ne legyen még az a pár száz se... Ezt mintha nem gondoltad volna át kutya:) Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 19:32:45 (2457) szálka válasz | 2011.05.18. 03:16:58 (2464) :-) Bizony-bizony..és, ha bármelyik cégnél megvalósulna a címarányos rendszer, akkor végre a fuvarszervezés nem csak egy betöltött munkakör lenne, hanem valódi foglalkozás. ( ha már a taxis fizeti...azt is ) Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 19:32:45 (2457) szálka válasz | 2011.05.18. 02:48:48 (2463) Most nem bántalak, mert még nem utalta át érte Tomajer a pénzt. Előzmény: góré001 2011-05-17 17:14:22 (2424) tomajer válasz | 2011.05.17. 20:07:58 (2462) Én pl. Budakeszin, Solymáron, Piliscsabán, Vörösváron rendszeresen... Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 20:04:56 (2461) baupexim1 válasz | 2011.05.17. 20:06:25 (2461) hagyjá békén :P Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 20:04:56 (2461) hiénakutya válasz | 2011.05.17. 20:04:56 (2461) Király! És hol használod? :-p Ha meg licitálni szeretnél: Előzmény: baupexim1 2011-05-17 19:47:46 (2459) baupexim1 válasz | 2011.05.17. 19:47:46 (2459) Te lehallgatsz engem?:) ne is vetesd ki, van benne nekünk 460 is :) Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 19:32:45 (2457) tomajer válasz | 2011.05.17. 19:45:26 (2458) Ebben neked igazad van... a címarányost én is nyomom... nem sok sikerrel. A tagdíjcsökkentés meg attól függ, hogy mennyi a költség. Mint tudjuk mi elég nagy költséggel üzemelünk. Viszont az nem emelkedik, tehát ha emelkedik a létszám, csökkenthető a tagdíj. Ez nem ígéret... remény. Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 19:32:45 (2457) hiénakutya válasz | 2011.05.17. 19:32:45 (2457) Aztán még csak annyit, hogy én a Sipekire semmilyen körülmények közt sem vagyok kíváncsi, és semmilyen körülmények közt nem vetetem ki az órából a 336-ot, úgyhogy qrvára nem érint, de... Azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy majd arra odamennek a taxisok, hogyha odamennek, akkor majd kevesebb lesz a tagdíj? Nem. Csökkentsétek a tagdíjat, vagy kínáljatok olyat, ami még soha sem volt, ami tényleg új, tényleg más, például címarányos rendszert, és akkor majd talán odamennek. Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:15:16 (2437) tomajer válasz | 2011.05.17. 19:20:52 (2456) Természetesen...:-) Előzmény: farugó 2011-05-17 19:16:19 (2452)
csogu 2011.05.20. 15:44:05 / # 263668
No, ez így jól átlátható:-)) jaaa:-))

tomajer 2011.05.20. 15:43:13 / # 263667
tomajer válasz | 2011.05.17. 19:17:49 (2455) Kössz. Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 19:16:52 (2453) tomajer válasz | 2011.05.17. 19:17:07 (2454) Szia Pisti! Tudod, hogy nem vagyok egy agitátor... de most sokan vannak döntési helyzetben, gondoltam felvázolom az őszintét. Előzmény: mano10 2011-05-17 19:07:05 (2447) hiénakutya válasz | 2011.05.17. 19:16:52 (2453) Megjött. A többi a postafiókodban. Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:18:27 (2439) farugó válasz | 2011.05.17. 19:16:19 (2452) Óhh,értem... Akkor azért lakik a Főszerkesztő Úr is itt-)))) Előzmény: baupexim1 2011-05-17 19:13:49 (2449) farugó válasz | 2011.05.17. 19:15:54 (2451) Óhh,értem... Akkor azért lakik a Főszerkesztő Úr is itt-)))) Előzmény: baupexim1 2011-05-17 19:13:49 (2449) tomajer válasz | 2011.05.17. 19:15:23 (2450) Az is... meg a János kórház is, a Flórián tér is, a József Attlia színház is, nna meg a Gellért tér is... a Bajcsi nagyszámok is, a Határ út is..... Szóval kicsit vissza kell ráznia magát az embernek a klasszikus taxizásba, hogy nem bújok el a tutiba, hanem kiállok egy drosztra ahol emberek is járnak. Előzmény: farugó 2011-05-17 19:09:40 (2448) baupexim1 válasz | 2011.05.17. 19:13:49 (2449) mijjomos környék :) Előzmény: farugó 2011-05-17 19:09:40 (2448) farugó válasz | 2011.05.17. 19:09:40 (2448) Ennyire jól mozog a Pasaréti tér?-)))) Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:48:21 (2446) mano10 válasz | 2011.05.17. 19:07:05 (2447) Tomikám, sok erőt Neked és a kis Csapatnak! Látom,szeretsz lovaknak imádkozni... Óbudán ma láttam egy 8-555öst. Annak idején teletelcsizte az agyamat, hogy jön... Meg még másik ötven. Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:48:21 (2446) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:48:21 (2446) Jja ige: Utcait nem megkaszáljuk... szórólapot adunk neki, mesélünk a PentaTaxiról, és qrva udvariasak vagyunk.... mert a miénk a cég, magunknak építjük! Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:40:48 (2445) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:40:48 (2445) Meggyőzni nem... informálni igen. Nna néhány szám. Remélem nem lőnek le érte. 30 emberre van kb 2000 cím. Ez lassan, de egyenletesen növexik. Tehát ma több mint Decemberben volt. A harminc emberből, kb húsz aktív.... tehát, majdnem elérjük a 100 cím/főt. És akár hiszed akár nem, ha az ember újra megtanul taxizni, akkor utcáról is minden nap beesik kettő három. Nekem... a kismamaműszakommal. Előzmény: Pepe 2011-05-17 18:34:52 (2444) Pepe válasz | 2011.05.17. 18:34:52 (2444) Azt hittem meg akarsz győzni egy gyáva taxist... Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:31:58 (2443) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:31:58 (2443) Ennek ehhez mi köze?:-) Az enyém nem mérvadó, ... de én nem dolgozok 20 napot, és sose dolgozok 7-9 óránál többet. Előzmény: Pepe 2011-05-17 18:29:44 (2442) Pepe válasz | 2011.05.17. 18:29:44 (2442) Akkor egy uccsót én kérdezek a végére. Havi munkanap és fuvarszám? Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:27:53 (2441) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:27:53 (2441) Penta: 3000.- + Bocs, de én nem tudom fillérre. ui: igaz, sajnos nincs belőle háromszáz:-( Előzmény: Pepe 2011-05-17 18:24:27 (2440)
tomajer 2011.05.20. 15:42:40 / # 263666
Pepe válasz | 2011.05.17. 18:24:27 (2440) Nem vagyok rest,megkerestem. 2005 BUDA: 1655,- 2006 BUDA: 2198,- 2007 BUDA: 2236,- 2008 BUDA: 2114,- 2008 T5 : 2278,- 2009 T5 : 2128,- 2010 T5 : 2142,- 2010 RT5 : 2339,- Ja ,a cégnév változik,én nem léptem ki sose... Előzmény: tomajer 2011-05-17 18:16:24 (2438) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:18:27 (2439) Ment emil valamelyik címedre.. vakkants plíz hogy megjött e, mert máá megint nem tudom melyik él... Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 17:50:36 (2435) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:16:24 (2438) Bezony... Előzmény: Pepe 2011-05-17 18:14:53 (2436) tomajer válasz | 2011.05.17. 18:15:16 (2437) Arra mi még sokáig nem is gondolhatunk... De pl. ha többen lennénk kevesebb lehetne a tagdíj, és kicsit könnyebb lenne... nem vesztenénk el a nehezen megszerzett megrendelőket, mert nem tudunk autót küldeni. Ebből meggazdagodni még sokáig nem lehet.... ez nem titok... Előzmény: hiénakutya 2011-05-17 17:50:36 (2435) Pepe válasz | 2011.05.17. 18:14:53 (2436) Mire gondolsz,h cégfüggő? Az átlagfuvar értéke? Előzmény: tomajer 2011-05-17 17:48:02 (2434) hiénakutya válasz | 2011.05.17. 17:50:36 (2435) Miért, a "lassabban fejlődik" az mit jelent? "Hát, kevés a befizető, ezért nem tudunk elég címet venni" ??? Nem, erre gondolni sem merek. :-D Előzmény: nazoli 2011-05-17 17:03:05 (2422) tomajer válasz | 2011.05.17. 17:48:02 (2434) Háát ez eléggé cégfüggő. Itt, pl. a duplája mint a régi Tele5-nél volt. ... és ez nem dicsekvés... csak akik minket hívnak, azok nem azért teszik mert spórolni akarnak két kilót... Előzmény: Pepe 2011-05-17 17:45:07 (2432) Pepe válasz | 2011.05.17. 17:47:08 (2433) Jja ige: Ha egyszer értékes lesz a céged,az tényleg eredmény. Előzmény: tomajer 2011-05-17 17:36:23 (2431) Pepe válasz | 2011.05.17. 17:45:07 (2432) 10 éve taxizom,azóta SAJNOS egy átlagfuvar értéke nem nagyon változott (folyamatosan írom,számolom +-200ft). Ha Te is taxizol,kitudod szorozni gyorsan a napi forintot. Napi 10-11óra meló. A gurulóm viszont erősen romlott a régi T5-höz képest a fix miatt. Előzmény: tomajer 2011-05-17 17:36:23 (2431) tomajer válasz | 2011.05.17. 17:36:23 (2431) Egy adat nem adat:-) Hány óra? Hány Km? Hány forint? Nnna? :-) Jja ige: És az nem eredmény, ha a tied a cég, és értékes lesz??? Azt nem emlegetném, hogy nem adnak vesznek mint a marhát.... Előzmény: Pepe 2011-05-17 17:33:47 (2430) Pepe válasz | 2011.05.17. 17:33:47 (2430) Nekem mindegy hova fizetek,én "eredményorientált" vok. Jja ige: amiket Nálatok hallok az karcsú. Itt havi 22 munkanap/ kb300 cím. Előzmény: tomajer 2011-05-17 17:23:48 (2426) baupexim1 válasz | 2011.05.17. 17:31:43 (2429) ott megvan a napi 50, nem tudunk versenyezni velük...pfff Előzmény: tomajer 2011-05-17 17:23:48 (2426) tomajer válasz | 2011.05.17. 17:26:35 (2428) Lassan montta, hogy mindenki érccse! :-) Előzmény: zodiákus 2011-05-17 17:22:50 (2425) tomajer válasz | 2011.05.17. 17:26:09 (2427) Ha a tele5 krémje, (úgy kétszáz ember) azonnal átjön, két hónap szívással felálltunk volna. Így lassabb, mert nehéz a megrendelőt meggyőzni, ha Cityt küldünk érte minden második alkalommal...:-( De jelzem nem panasz volt... kössz jólvagyunk! :-) Előzmény: nazoli 2011-05-17 17:03:05 (2422) tomajer válasz | 2011.05.17. 17:23:48 (2426) Hogy magadnak fizetsz.... ha érted. Jja ige: Ott sokat tudsz csinyáni??? :-) Előzmény: Pepe 2011-05-17 16:55:55 (2421)
tomajer 2011.05.20. 15:41:47 / # 263665
góré001 válasz | 2011.05.17. 17:14:22 (2424) te-hüje- vagy !!! Előzmény: szálka 2011-05-17 11:59:59 (2416) nazoli válasz | 2011.05.17. 17:04:40 (2423) Ja, igen. A szúrós szaktárs az esetleges jelzőt használta. Nagyon helyesen. Előzmény: tomajer 2011-05-17 16:49:16 (2420) nazoli válasz | 2011.05.17. 17:03:05 (2422) Mit jelent ez a "taxisok gyávasága"? Előzmény: tomajer 2011-05-17 16:49:16 (2420) Pepe válasz | 2011.05.17. 16:55:55 (2421) Az nem gyávaság ha nekem pénzt kell csinálni és a kevés nem elég. Mitől lennék különb ha ott dolgoznék mint az RT5-nél??? Előzmény: tomajer 2011-05-17 16:49:16 (2420) tomajer válasz | 2011.05.17. 16:49:16 (2420) A Penta nem sikertelen! Csak a taxisok gyávasága miatt lassabban fejlődik, mint eredetileg képzeltük.... de fejlődik. Előzmény: szálka 2011-05-17 14:22:29 (2418) Rocktaxi válasz | 2011.05.17. 15:52:12 (2419) :-) Hááááááááát... A Tele5 címek nálunk csapódnak le jelenleg. :-) Előzmény: szálka 2011-05-17 11:59:59 (2416) szálka válasz | 2011.05.17. 14:22:29 (2418) Na, azé..! Mert osztom a "nazoli" múlt hónapban írt véleményének egyik -szerintem-legértékesebb mondatát, miszerint a Penta esetleges sikertelensége az egész szakmát fogja visszavetni. Előzmény: tomajer 2011-05-17 13:33:16 (2417)

tomajer 2011.05.20. 15:37:43 / # 263664
Mindjárt áthozok a Holdingos topicból pár oldalt, ami a Pentáról szól.... kérem, hogy itt folytassuk. Kössz!

Rocktaxi 2011.05.11. 04:41:29 / # 263663
Na mégegyszer! :-) zodiákus haragos lesz! :-)
Rocktaxi 2011.05.11. 04:39:45 / # 263662
[urlhttp://nol.hu/lap/gazdasag/20110511-csak_a_piac_kellett_a_szlovak_a_pentanak_] zodiákus haragos lesz! :-)) [/url]

tomajer 2011.04.23. 20:51:00 / # 263661
Értem én.
nazoli 2011.04.23. 20:46:41 / # 263660
avatar
Tényleg nem akartam kritizálni a csapatot, de ez a Manó túlment a béketűrésem határán. Természetesen továbbra nektek szurkolok. Egyelőre azonban csak a lelátóról.
tomajer 2011.04.23. 11:46:53 / # 263659
A Budapestes topicban szóba kerültünk, és általam sokra tartott emberek elég komoly kritikával illettek bennünket. Az ott írt válaszomat azért hozom ide, hogy a beszélgetést ha lehet itt folytassuk... [b][i]"Új hozzászólás tomajer válasz | 2011.04.23. 11:43:30 (3262) Hi! Most meg én érzem úgy, mintha kívülről, valamiféle magasabb intelligencia akarná megmondani mi is a jó a szakmának, és a Penta Taxinak:-( Urak! A Penta Taxiban mindenkinek van befolyása az eseményekre. Természetesen demokratikus úton, módon a szavazások befolyásolásával, érvelésének súlyával, az emberekre való hatásával. Mint tudjuk a demokráciának is vannak hátulütői...pl. nem mindig a legokosabb ember, és a legokosabb javaslat a legnépszerűbb, és nem azt fogja a közösség elfogadni megválasztani. Ez egy ilyen világ... de még mindig a létező legjobb. Tehát, senki ne tegyen kívülről megjegyzést, és senki ne várjon tőlünk többet mint amire képesek vagyunk... ide kell jönni, és segíteni a jó irányba terelni a dolgokat. Mi tesszük amennyi tőlünk telik. És ez több, mint amennyit ebben a szakmában az elmúlt húsz évben bárki is tett! Várunk mindenkit, aki úgy érzi feladata van ebben, de kikérjük magunknak, hogy kívülről olyanok fikázzanak bennünket, akik nem adták bele a közösbe a tudásukat, és nem segítettek a közösséget olyanná formálni amilyenné szeretné(n)k!!! Természetesen értelmes vitákra bármikor hajlandó vagyok, de akkor azt kéretik a Pentás topikban.... Előzmény: nazoli 2011-04-22 13:22:03 (3244) "[/i][/b]

oregrokker 2011.02.20. 04:49:16 / # 263658
avatar
Köszönöm kielégítő válaszod szia.
tomajer 2011.02.18. 16:52:05 / # 263657
Igaz.... hogy van ilyen tervezet a minisztérium asztalán... de már évek óta. Tehát, ha egyszer bevezetik... ki tudja mikor, akkor is úgy kezdődik, hogy minimum egy év türelmi idő, és utána a következő vizsgádig mehetsz vele. Tehát... elméletileg legrosszabb esetben is van a kihirdetéstől egy éved. Természetesen ha ilyen törvény, rendelet születik, arról itt a főoldalon lesztek informálva...
Oldalszám: 67