Hozzászólások száma: 35696
Ugrás a hírhez Oldalszám: 1785
Témakörök > Droszt Híradó > Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2020.02.26. 19:27:37 / # 350941

Derdák András: Odajött Orbán, és azt mondta, sajnálom, rosszul szavaztál


19 éves fideszesként a legfiatalabb fővárosi önkormányzati képviselő volt, aki miatt Demszky Gábor csak késve tudta letenni az esküjét. Előbb kultúrházat csinált Csillaghegyen, majd a Millenárist vezette. Egy ideig úgy tűnt, ő lehet Tarlós István kijelölt utódja a III. kerületben. Most mégis inkább francia bulizókat szervez a Szigetre. Derdák András és a rendszerváltás. Interjú


És közben szakadt a Fidesz is.

Igen, csúnya csatározás kerekedett az Orbán-Fodor párharcból. A Lendvay utcai zöld szalonban rendezett titkos szavazás jelentette a végső összecsapást. Az eredményhirdetés után nem sokkal odajött hozzám Viktor, és azt mondta: „Andris, sajnálom, rosszul szavaztál.”

Mármint egy titkos szavazás után?

Igen. Meghökkentem. Évekkel később mesélte el Ungár Klára, amit megtudott: ahhoz, hogy azonnal tudd, ki, hogyan szavazott, szükséges az előre meghatározott ülésrend, s hogy ehhez rendelten az összes résztvevő céduláját egy kicsit máshol pecsételd le. A szavazást követően gyerekjáték sorba tenni a cetliket, és megnézni, ki hova húzta az X-et. Ezek a fiúk már ’93-ban is így gondolkodtak.

Bao 2020.02.26. 07:40:20 / Módosítva / # 350940
avatar
Sokkal szebb lenne, ha egy kicsit visszavennél...
De mondhatom úgy is, hogy van képed ilyeneket írogatni?Nincs szégyenérzeted? (szdszesként nyilván nincs...)

szálka 2020.02.25. 12:42:13 / # 350937
avatar
„ Uraim, ha már egyszer szabad választásaik vannak, ahol minden párt szabadon mutathatja be programját, akkor ne panaszkodjanak, hanem nyerjék meg azokat. ”Hillary Clinton

Bao 2020.02.25. 11:52:06 / Módosítva / # 350936
avatar

Köszönjük szálkatomajerszvobodaajtókibicbalelölülőneduggi stb. !



A két MSZP-s polgármester átállása után Gyurcsány irányítja a budapesti közgyűlést

Bao 2020.02.25. 11:50:23 / # 350935
avatar

Köszönjük szálkatomajerszvobodaajtókibicbalelölülőneduggi stb. !




A két MSZP-s polgármester átállása után Gyurcsány irányítja a budapesti közgyűlést

Jelentősen megváltoztak a budapesti erőviszonyok, miután Kiss László óbudai és Szaniszló Sándor pestszentlőrinci polgármesterek otthagyták társelnöki rendszer bevezetésével a saját halálhírét megerősítő Magyar Szocialista Pártot, és átültek a Gyurcsány-féle Demokratikus Koalícióba.

Karácsony Gergely főpolgármester mögött már csak öt szocialista képviselő van (és egy polgármester a kalauzhal Párbeszédből), míg gyurcsányék hat fősre növelték frakciójukat. 

Eddig 8-4-re vezetett Karácsony, Gyurcsány 6-6-ra egyenlített, de tovább támad.

Mindenképpen a DK került fölénybe, hiszen az ellenzéki pártok közül így már övék a legnagyobb frakció a fővárosi közgyűlésben. Ezzel tagadhatatlanná vált, hogy Gyurcsány Ferenc áll az irányítópult mögött és tekergeti a potmétereket a városházán.

Kérdés, hogy megáll-e itt a baloldali átrendeződés, vagy Karácsony Gergely felveszi a kesztyűt, vagy Gyurcsány pecázik tovább olyan szocialistákra, akik ‘22-ben nem szeretnének visszamenni a balettbe ugrálni.  Kovács László, az MSZP volt elnöke azt sejtette az Origónak, hogy igen, lesznek még átállások. Laptársunk információi szerint még egy polgármester gondolkodik az átigazoláson, és ha ez bekövetkezik, a Demokra















tikus Koalícióé lesz Budapest.

Bao 2020.02.25. 11:45:00 / # 350934
avatar

Bao 2020.02.25. 11:43:40 / Módosítva / # 350933
avatar

Köszönjük szálkatomajerszvobodaajtókibicbalelölülőneduggi stb. !

Elmúlt a kampány, és megjött a balliberális valóság: Óbudán nincs pénz fejlesztésre

Kiss László, Óbuda immár DK-s polgármestere (fotó: Horváth Péter Gyula)
Kiss László, az MSZP színeiben megválasztott polgármester DK-ba átigazolása az elmúlt időszak legnagyobb híre Óbudán. Noha a kerületben valódi tennivaló is akadna, amelyeket persze bőszen meg is ígért a baloldal még a választás előtt, most mégis csak az MSZP további sorvadása és a Gyurcsány-párt igazolási-láza kapcsán került a hírekbe. Most már pénzszűkével magyarázza a baloldali vezetés az ígéretek meghiúsulását, és azt állítja, hogy ötéves távlatban meg fognak azok valósulni.

Az új költségvetés tárgyalásakor derült ki, hogy a korábbi hosszú követeléslista sok pontja csak addig volt fontos a baloldal számára, amíg ígérgetni kellett a kampányban, aztán amikor dolgozni kéne ezek megvalósításán, akkor kikerültek a képből. Bús Balázs korábbi polgármester kijelentette, hogy

másfél milliárdos puffer van a 2020-as költségvetésben,

azaz van mozgástér a sürgős feladatok elvégzésére. Ezek közé sorolta az óvodai-, bölcsődei-, illetve a szociális ágazatban tovább már nem halasztható bérrendezéseket. Bús 20 százalékos béremelést sürget, amit lehetővé tenne a pénzügyi helyzet, és indokolttá tesz, hogy lassan tarthatatlanná válik a helyzet, mert az alacsony bérek miatt magas a fluktuáció. Bús azt is elmondta, hogy a béremelés korábbi elmaradásáért jelentős részben a pénzügyi főosztályt terheli felelősség az információ visszatartása miatt.

Az idei kiadási tervek között azonban nem szerepel a béremelés, ahogy több más, ősszel még megígért dolog sem. A DK, az LMP, a Momentum, az MSZP és a Párbeszéd az egy évvel ezelőtti költségvetés tárgyalásakor még közös módosító javaslatot terjesztett be, amelyben közterületi illemhelyek kialakítását, parkosítást, a kertesítés összegének megemelését, újabb nyugdíjasház kialakítását, a gázgyári lakótelep közterületeinek rendbetételét, a levegőminőséget mérő berendezések kihelyezését, és az egykori Gázgyár területéről a Dunába szivárgó víz vegyelemzését, illetve ezek költségvetési biztosítását követelték. Egyúttal az Óbuda újság támogatásának csökkentését, a kerületi reklám és propaganda kiadások radikális csökkentését követelték, beleértve a kerületi cégek kiadásait, valamint egy hatástanulmány elkészítését egy kaszásdűlői gyalogos felüljáróra, emellett a kerületi csapadékvíz-elvezetési problémák feltárását és intézkedési terv készítését.

Ezeknek most nyomuk sincs az új, immár általuk jegyzett, 2020-as költségvetésben, ahogy a baloldal számára nemrég még oly fontos kampányígéreteknek sem. Nem lesz most zajvédő fal a HÉV vonalán, elmarad a téglából épült társasházak felújítása, a népszavazás a Római parton, az útépítések, az új kerékpárút és az új kutyafuttatók, parkosítások is, ahogy Csillaghegy közösségi központjának közösségi tervezését sem indítják el. Az elégtelen munkavégzését firtató kérdésekre rendre sértetten és arrogáns tömörséggel válaszoló baloldal most sem volt túl szószátyár: indoklása szerint a korábbi vezetés hitelekből fejlesztett, amit most kell majd törleszteni, ezért szűkös a mozgástér, az ígéreteket pedig ötéves távlatban kell számonkérni rajtuk.

forrás: Mandiner

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.02.16. 21:33:07 / # 350872
avatar
Erdekes, hogy ugyan nem meltatsz engem valaszra, de azert minden alkalommal megemlited a nevem (most attol tekintsunk el, hogy sose szavaztam se Gyurcsanyra, sem az emeszpere, meg szavazni sem szavaztam senkire legutobb, dehat meg sem lepodok azon, hogy egy Fideszest csak azok a tenyek erdeklik, amit a propaganda media hazudik a kepebe minden nap).
Egyebkent akarmekkora balf@sz az ellenzek, meg az ujsagirok, azt az egyet nem rohatjuk fel nekik, hogy a cikkben miket irnak a taxisok jovedelmerol, ugyanis eppen a taxisok hazudjak mindig azt mindenkinek, hogy havi 5-600 ezret, vagy akar 1 millat is meg lehet csinalni tisztan. Tovabba az ardragitast is eloszeretettel alkalmaz nemely kollega, szoval politikai nezetektol fuggetlenul, azert elsosorban ezt most "magunknak" koszonhetjuk.
Bao 2020.02.16. 20:48:06 / Módosítva / # 350870
avatar

Köszönjük szálkatomajerajtókibicbalelölülőneduggi stb. !

Bao 2020.02.16. 20:44:47 / # 350869
avatar

Változtatna a főváros a taxirenden

Batka Zoltán Publikálás dátuma2020.02.15. 17:40
Fotó: Erdős Dénes / Népszava Nem javult a taxiszolgáltatás Budapesten, dacára, hogy a térségben a magyar fővárosban a legdrágább a fuvar.„Alapvetően áttekintjük a taxik működését, mivel korábban, a kampányban, és most is azt látjuk, hogy a budapestiek viszonylag jelentős része elégedetlen azzal, ahogy működnek. Biztos, hogy változásokat fogunk kezdeményezni, a jelenlegi helyzet nem maradhat sokáig” – mondta el lapunknak Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes arra a kérdésünkre, hogy az új városvezetés hogyan viszonyul a fővárosi taxihelyzethez. Első lépésben felmérik, hogy min kellene módosítani. „Ennek előkészítését és egyeztetését le fogjuk folytatni” – ígérte Dorosz Dávid. Ok jócskán lenne rá: többszöri tarifaemelések és a versenyt kizáró hatósági ár bevezetése nyomán mára a térségben Budapesten az egyik legdrágább a taxi. Az érezhetően az ide érkező turisták zsebéhez szabott viteldíjak még durvábbak, ha a magyar keresetekhez mérjük, így Zsiday Viktor befektetési szakember számításai szerint, míg az átlagfizetésből nálunk 61 átlagosnak tekinthető 10 kilométeres út jön ki, addig Prágában 90, Pozsonyban 101, Varsóban 129, Bukarestben pedig 175, azaz egy román honpolgár a fizetéséből háromszor annyit tud taxizni, mint egy magyar. A szolgáltatás színvonala viszont továbbra sem igazán javult: a BKK illetve a Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ellenőrzései is azt mutatják, hogy továbbra sem sikerük kiszűrni a hiénákat.
Így sokan engedély nélkül taxiznak, mások meg legálisan dolgoznak ugyan, ám mindenféle trükkökkel lehúzzák az utasokat. A leggyakoribb visszaélés a taxióra „pörgetése”, amikor valamilyen külső eszközzel elérik, hogy jóval többet mutasson a számláló, mint ami a megtett út után járna. Bár a lebukott feketefuvarosok komoly szankcióknak néznek elébe, kérdés, hogy mennyi visszatartó erővel bír a százezres bírság, vagy a rendszámtábla bevonása (a „svarcolók” jó része eleve bérelt autóval indul neki hiénakörútnak: ékönnyen kicsengetik a havi 200-400 ezer forintot is az autóbérletért, úgy, hogy közben főszezonban így is havi 400-600 ezer forint körüli összeg marad a zsebben. Ráadásul a lebukás esélye viszonylag alacsony: a BKK-nak például havi 250-300 próbavásárlásra van lehetősége, ami gyakorlatilag csepp a tengerben ahhoz képest, hogy a fővárosban nagyjából valamivel több mint hatezer engedélyes taxis cirkál az utakon. Mint azt taxisoktól megtudtuk, néhány körjárat után az ellenőröket már arcról ismerik a kollégák. „Általában hárman-négyen jönnek, férfiak-nők vegyesen. Messziről kirínak a tömegből” – mondják. Másfelől az ellenőrzést kapott taxis is leadja a drótot a többieknek, hogy kik, hol merre ellenőriznek. A „normális” taxis  felveszi és kiszolgálja őket, a tapasztalt hiéna viszont egyszerűen nem áll meg nekik, elsüvít az ellenőr mellett. Fotó: Népszava / Erdős DénesA másik potenciális változtatási terület a taxiállomány zöldítése. „A fővárosi levegőszennyezés csökkentéséhez kézenfekvő, hogy azokat az autókat kellene lecserélni, amelyek a legtöbbet mennek a belvárosban. Ezek a taxik és a fuvarosautók” – fogalmazott egy közlekedési szakértő forrásunk. Ebből mindeddig csak annyi történt meg, hogy a taxiállomás üzemeltetéséért, igénybevételéért járó díj – a drosztdíj – egy részét elengedték az elektromos taxisoknak. Bár a fővárosban már látni lehet zöld rendszámtáblás, elektromos vagy tölthető hibrid taxikat, ám egyelőre csak lassan terjednek ezek az autók. Egy városházi forrásunk amely úgy számol: az elektromosautós infrastruktúra – töltőállomások – kiépítésére jó 10 évet kell várni. Ennél gyorsabb bevezetés egyelőre valószínűtlennek tűnik. „Amikor korábban felvetettük, hogy milyen gazdasági ösztönzőkkel kellene a taxisokat az elektromos autók felé terelni, egyből sztrájkkal fenyegetőztek, mire a városháza visszavonulót fújt” – emlékezett vissza egy másik szakértő, aki szerint a taxihelyzet változatlansága a cégek jó lobbierejére vezethető vissza. A taxizás ugyanis óriási üzlet. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelenleg tíz minősített taxitársaságot tart nyilván, amelyek összesített értékesítési árbevétele több mint 4,8 milliárd forint volt. Ebből 567 millió forint adózás utáni eredményt tudtak elérni, amely közel 12 százalékos profitrátát jelent. Ráadásul a cégek mérlegében csak a fuvarközvetítésért járó díjak jelennek meg, a teljes viteldíj-tömeg 30-35 milliárd forintra tehető. Az érintett cégek között számos, a politikához jól bekötött vállalkozást emlegetnek a piac ismerői, így a korábbi szocialista érának is megvolt a maga jól ismert taxisa, ahogy a mostani taxiscégek között is vannak a Fideszhez kötődő vállalkozáshoz. Bár a főváros 2013-ban új taxisrendeletet fogadott el, hogy „kikócolják” a piacot, ám a szabályozás utólag, a tapasztalatok tükrében csak tüneti kezelésre volt alkalmas. Tény, hogy az utakról eltűntek a régi, lerobban járművel furikázók, egységes, sárga megjelenése lett a taxiknak, illetve bevezették az online pénztárgépet. „Viszonzásul” jött a fixált árszabás, amivel gyakorlatilag minimálisra csökkent a verseny az ágazatban, a piacot egymás közt leosztó cégek immáron kartellszerűen tudják lefedni a szolgáltatást. Az ellenőrzés elégtelensége miatt a visszaélések alig, vagy egyáltalán nem csökkentek, illetve az új, Euro5-ös gépjármű megvásárlására kényszerített taxisok keresztül tudták vinni a konkurens Uber kiszorítását, vagy később, 2018-ban a fix díjak jókora megemelését is.









Bao 2020.01.16. 02:18:49 / # 350775
avatar
Te meg eltévesztetted a nicket! 😉
tomajer 2020.01.15. 20:27:16 / # 350774
Túltoltad, az agyösszehúzót :-P
Bao 2020.01.15. 09:13:10 / # 350773
avatar
Ezért a magyartalan zagyvaságért kár volt koptatnod a billentyűzetet.  Magyarnak nem voltál jó, a németek nem vesznek be, lehetsz náluk bevándorló... ügyes vagy!  
tudomis(kibic) 2020.01.14. 14:59:28 / # 350772
avatar
Hosszú ez mint a vonatfütty! Mi normális emberek csak linket teszünk ki. Amennyiben nem saját gondolat. Ha érdekel valakit, hát elolvassa... Végig! Ahol lakom 4 méteres hó volt éveken át. Megszokták. Most egy hónapja nem volt sem eső és hó is minimális. A ballibes CDU/CSU ballibsi ? kormány aggódik. Önkézzel korlátozzák az autógyártást, holott ebből él az ország. Pedig tudom, hogy ez a sok arab miatt van, akik ide menekültek a gyilkolás elől... Orbika és csapata csak a saját életére gondol, pedig jó keresztény aggódna az unokákért is. ) Miután tudjuk, hogy a taxisok fokozottan ki vannak téve a rossz nagyvárosi levegőnek, ezért már taxisidegennek is tartalak. Igen Téged személyesen! (Megint a pontnak magyarázom mi az a gömb. )
Bao 2020.01.13. 22:11:37 / # 350771
avatar

A balliberális politika kezében valóban pusztító fegyver a globális felmelegedés


A balliberális politika kezében valóban pusztító fegyver a globális felmelegedés


olitizálni nagyon sokféle módon lehet. Észérveket felsorakoztatva, a problémákra világosan rávilágítva és megoldást kínálva azokra. Vagy öncélúan, folyton bűnbakokat keresve, a saját háztájon tiszta szemmel látható ordenáré rendetlenségre fittyet sem hányva. A liberális politikai tömörülések mindig is erősek voltak ez utóbbiban, így hát valóságos mennyei ajándék számukra a jelenlegi klímahelyzet. Fotó: MTI/APFotó: MTI/AP

Ne hallgassuk el: a globális felmelegedés jeleit saját bőrünkön érzékeljük nap mint nap, nem véletlen hát, hogy több és több nemzeti politikában kerül a megoldandó problémák listájára az ügy. Csakhogy - mint oly sok más "népszerű" témával - a balliberális oldal ezzel a helyzettel is csúnyán visszaél.

A lángokba borított Amazonas, vagy most éppen a felperzselt Ausztrál kontinens számukra csak és kizárólag a felelőtlen és maradi konzervatív politikai vezetők nemtörődömségének az ékes példája, miközben eszük ágába sincs a dolgok mögé pillantani. Ha pedig mégis megteszik, az ott látottakról mélyen és hosszan hallgatnak.

Ausztráliában súlyos a helyzet. Az elmúlt napokban, hetekben több ezer ember otthona és közel egymilliárd állat semmisült meg a tűzvészben.

A tűzvészben, amit közel sem a globális felmelegedés okozott. A tűzvészben, amiért csakis az ember tehető felelőssé. A száraz tények - vigyázzunk, nehogy lángra lobbanjanak ezek is az elvékonyodott ózonréteg prizmája alatt - fikarcnyit sem érdeklik a globális klímahisztin szocializálódott 21. századi liberális társadalmat.


Pedig statisztikailag a világon pusztító tüzek csupán 6-15 százalékát okozzák természeti csapások.

Él az ausztráliai Victoria államban egy Liam Sheahan nevű figura, aki a saját háza körüli területen egy keskeny sávban kivágta az erdőt, és leégette az aljnövényzetet, hogy amikor a feltartózhatatlan lángtenger letépi láncait, meg tudja védeni családját. Sheahan úgy gondolta, a struccpolitikát folytató helyi önkormányzat helyett a saját kezébe veszi a sorsát.

Ki nem találnák, hogy reagált a partizán akcióra a zöld ködön át bámuló városvezetés: feljelentették a farmert, sőt, ezt még meg is fejelték egy 100.000 dolláros büntetéssel. Hogy a perköltségekről ne is beszéljünk. Amikor a tűzvész aztán tényleg lecsapott Ausztráliára, a környéken csak a megbírságolt klímaterroristának kikiáltott farmer háza maradt épségben. A tűz minden mást elpusztított. Négyen haltak meg és több mint 150 ház égett el.

A klímahiszti-kommandót persze ez sem fogja érdekelni, hiszen továbbra sem hajlandóak keresztül nézni a pokoli füstfelhőn. Mondjuk, ha tiszta lenne az égbolt, akkor sem látnának tovább az orruknál.
































































































tomajer 2020.01.08. 20:26:29 / # 350770
Az a baj, hogy lassan, már agyösszehúzóval se tudom megfejteni miről is beszélsz?!? :-P
Bao 2020.01.08. 17:01:26 / # 350769
avatar
Nos, a válasz az, hogy az újdonsült haverotok, aki amolyan "jakabtordai" keverék jellemű, ugye ebben a gátlástalan hazudozás és alpáriság keverékét is értem, teljesen semmibe veszem.

Míg azért veled és tomajerrel, a két régi szdsz-es gazfickóval lehet hülyéskedni, hisz amolyan bohókás tgm-es elborultság van rajtatok.

Bár tomajer néha elővillantja közepes fokozatú szabadkőműves mivoltát...
szálka 2020.01.07. 20:31:56 / # 350768
avatar
A hallgatása egyben tökéletes válasz is a kérdésedre.    

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.01.05. 01:53:40 / # 350767
avatar
Kerlek Bao mester, tanits meg ra, hogy hogyan legyek onkritikusabb, hisz te profi vagy ebben. 
Bao 2020.01.04. 23:01:15 / # 350766
avatar
Még szerencse, hogy e derék maradékjobbikossal ilyen egyetértésben kezdődik az új év.

Az már más kérdés, hogy semmi önkritika sincs, amolyan jakabpéteri tudattalansággal küzd ez a szörny, az új elvtársad.
Oldalszám: 1785