Hozzászólások száma: 35696
Ugrás a hírhez Oldalszám: 1785
Témakörök > Droszt Híradó > Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
666666 2014.12.16. 18:50:33 / Módosítva / # 337152

Félmillió forintba kerülő buzis táskával sétált el a "fizetést nem kapó" Habony a megszorítások ellen tüntetők között.

Szép csávó.

Mint akit egy palacsintasütővel basz.ak pofán.
https://kuruc.info/r/6/137105/

tomajer 2014.12.16. 17:31:45 / # 337150
A cinizmus ereklyéje

...

....

....

Jött, evett, szavazott. Cinizmus a javából.

Az események után ott maradt a megtépett üres csokoládépapír az asztalon. Órákig árválkodott, miként a lelkiismeretesebb kormánypártiak bontatlan csokoládétáblái a gazdátlan asztalukon árválkodtak. Ez is, azok is ottmaradtak. Az ülés végén pedig begyűjtöttem. A tábláknak hazafelé menet a hajléktalanok nagyon örültek. Jutott mindnek akikkel találkoztam.

Viszont az orbáni fognyomokat és ujjlenyomatokat is őrző cinizmusereklye továbbra is a birtokomban van.

Nem is adom másnak csak a miniszterelnök azon rajongójának aki a legtöbbet ígér a példátlan relikviáért. A figyelmüket felhívom arra, hogy mozduljanak, ugyanis méltatlan kezekbe is kerülhet ha nem elég éberek. Lehet hogy egy rezsicsökkentés-tagadó vagy akár egy amerikai ügyvivő is pályázni fog.

Az ellenértéket megfelelő célra fogom költeni. Szeretnék gondoskodni arról, hogy gyakrabban láthassa a népe Orbán Viktort a nagy házban. Minden nap legyen az asztalán a macskamentájából.

Az aukció a képre kattintva érhető el:

clipboard01.jpg


hiénakutya 2014.12.16. 14:01:06 / # 337148

tomajer 2014.12.16. 11:02:57 / # 337144

Te fijjú..  a székház és autógyújtogatók nem ebben a csapatban játszanak:-)

hiénakutya 2014.12.16. 10:10:36 / # 337143

A Gyurcsány kottájából játszó háttérhatalom!

:-D

Bao 2014.12.16. 09:48:32 / # 337141
avatar

Köszi, szia!

Tudod jól, hogy a háttérhatalom akar  "majdant" itt, ebbe ey buzi beleillik.

tomajer 2014.12.16. 09:41:02 / # 337140

Először is üdvözlünk újra itthon! :-)))


Másodszoris, én nem ismerem az urat, tehát nem tudok róla ilyen infókat.....  te biztos bensőségesebb kapcsolatban vagy vele :P

Bao 2014.12.16. 08:44:26 / # 337139
avatar

Az, hogy valaki "neves" legyen, kötelező ballibnek és buzinak lennie?

tomajer 2014.12.14. 07:59:19 / # 337117

FELJELENTŐ: Molnár F. Árpád
(...)
Telefonszám: +36/30/919-6386
E-mail: hirhatter.multimedia@gmail.com   Tisztelt Hatóságok!   Én, Molnár F. Árpád
büntető feljelentést teszek
  Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke ellen
a Büntető törvénykönyv (Btk.) 293. § (1), (3), (4) bekezdéseibe ütköző Hivatali vesztegetés bűntette miatt
  és büntető feljelentést teszek
Vida Ildikó, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elnöke ellen
a Büntető törvénykönyv (Btk.) 294. § (1), (2) bekezdéseibe, valamint a (3) b) pontjába ütköző Hivatali vesztegetés elfogadása bűntette miatt.
  Kérem a Tisztelt Hatóságokat, hogy külön vizsgálat tárgyát képezze, hogy Orbán Viktor miniszterelnök nem követte-e el a Kényszerítés (Btk. 195. §) és a Zsarolás (Btk. 367. §), a Garázdaság (Btk. 339. §) és más bűncselekményeket és milyen további, a feljelentésben említett bűncselekmények kerültek elkövetésre Orbán Viktor, Hernádi Zsolt és mások részéről.  
Indoklás:
1. Vida Ildikóról - aki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) fideszes elnöke - nyilvánosságra került, hogy korrupcióval összefüggésben az USA megtiltotta az Amerikai Egyesült Államokba való beutazását. Bár ilyen esetben minden olyan állam, amely nem alsórendű a demokrácia és az emberi szabadságjogok, valamint a polgári lakosság emberi jogainak szempontjából, pillanatok alatt leváltotta volna az érintetteket, valamint az érintettek sorban nyújtották volna be, mind egy szálig a lemondásukat. Azonban Orbán Viktor Magyarországa a fideszes miniszterelnök uralkodása óta az Európai Unió 28 tagállamának demokratikus és emberjogi szempontból is a legutolsója lett, ezért az orbáni hatalomgyakorlás által lelakott sereghajtó oligarchaállamban természetes volt, hogy a teljes pártapparátus és annak hírhedten megbízhatatlan sajtóorgánumai (mint például a Hír tv és a Magyar Nemzet) kiálltak a korrupció gyanújába keveredett NAV-elnök mellett, lejárató- és rágalomkampányt indítottak azok ellen, akiket a törvényesség és az egészséges diplomáciai viselkedés oldalán sejtettek, és a kitiltásokban érintett, Orbán Viktor érdekköréhez tartozó, közpénzen eltartott többi gazdagok is ragaszkodtak a nép pénzéből iszonyatosan jóltartott vezető pozícióikhoz. Így Vida Ildikót az Orbán-kormány sokáig igyekezett megvédeni, közpénzből rendkívül jól fizető vezető fideszes pozíciójához pedig Vida Ildikó is foggal-körömmel ragaszkodott.   Eztán fordulat történt. A magyar ATV youtube-ra feltöltött, 2014. december 11-ei (az ATV-n reggel 06:30 órakor sugárzott) híradójában Orbán Viktornak az Országházban tett nyilatkozatából a következőket idézték, amely szavakat Orbán Viktor a Vida Ildikó NAV-elnöknek szánta és azok kimeríthetik a Kényszerítés és a Zsarolás bűntetteinek büntetőjogi tényállásait is:   - Ha nem indít haladéktalanul pert az amerikai ügyvivővel szemben, le fogom váltani!   A híradó és az idézett orbáni kijelentés a következő internetes címen megtekinthető és meghallgatható: https://www.youtube.com/watch?v=3EzM6S7w5Mo   Orbán Viktor szavai erélyesek, erőteljesek, felszólítóak, fenyegetőek és felkiáltóak voltak, amelyek messzemenően, bőségesen alkalmasak arra, hogy Vida Ildikóban és az ügyektől teljesen független civil lakosság millióiban riadalmat, megbotránkozást és félelmet keltsenek. Ezért kérem a Tisztelt Hatóságokat, hogy Orbán Viktor esetében vizsgálják meg a Büntető törvénykönyv 339. §-ába ütköző Garázdaság bűntettének büntethetőségét is.   Orbán Viktor cselekménye ugyanakkor kimeríti a Btk. 293. §-ába ütköző Hivatali vesztegetés bűntettének tényállását is. Idézem:   293. § (1) Aki hivatalos személyt a működésével kapcsolatban neki vagy rá tekintettel másnak adott vagy ígért előnnyel befolyásolni törekszik, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.   Orbán Viktor előnyt kínált Vida Ildikó NAV-elnöknek arra az esetre, ha André Goodfriend amerikai ügyvivőt feljelenti és ellene - Orbán Viktor szándékával megegyezően - tevékenyen igyekszik hatósági üldözést foganatosítani. Az előny, amelyet Orbán Viktor a teljes nyilvánosság előtt ígért, az az volt, hogy csakis ebben az esetben őrizheti meg Vida Ildikó azt a kiemelt politikai és büntetőjogi védelmet nyújtó pártpolitikai pozícióját, amelyet az adóhivatal legfelsőbb vezetőjeként, a magyar állampolgárok sok-sok milliója számára elképesztően és irtózatosan magas, iszonyatos fizetésekért betölt. Vida Ildikó pozíciójának megőrzése a büntetőjogi és egzisztenciális túlélését szolgálja, ellenben NAV-elnöki pozíciójának feladása a teljes egzisztenciális és büntetőjogi csőddel fenyegeti. Mindemellett havonta olyan sok közpénzt kap a NAV elnökeként, amennyit talán a legtöbb magyar lakos soha életében nem fogott a kezébe és soha nem is látott egy összegben, ahogyan én sem! Soha! Ezeket a hatalmas, a lakosságtól elszedett vagyonokat Vida Ildikó havonta újra- és újra megkapja! Ezek tehát felmérhetetlenül óriási előnyök, különösen egy olyan lerobbant, lepusztított országban, amelynek tönkre tételéért és a 4,8 millió szegénységbe taszított lakosért Orbán Viktor a legfőbb elkövető és a legfőbb büntetőjogi felelős, Magyarországnak legalább az ötvenes évek óta nem látott módon hírhedt és a magyar lakosságot történelmi módon tönkre tett miniszterelnöke! Akiről egy EBESZ-es is azt nyilatkozta korábban az ATV-ben, hogy a Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta Magyarországon 800 törvényt hoztak a diktatúra kiépítése irányába! 800-at!   Orbán Viktor élt a hatalmi pozíciójával és Vida Ildikó NAV-elnököt nyíltan megfenyegette.   A Btk. 293. § (3) kimondja:   (3) Az (1)-(2) bekezdés szerint büntetendő, aki az ott meghatározott bűncselekményt külföldi hivatalos személy működésével kapcsolatban követi el.   Vagyis a törvény alapján Orbán Viktor egy évtől öt évig terjedően büntetendő, amiért a fent részletezett, az 1. bekezdésben meghatározott bűncselekményt hivatalos személy, nevezetesen André Goodfriend amerikai ügyvivő működésével kapcsolatban elkövette! André Goodfriend a világ legnagyobb politikai és gazdasági, valamint tudományos, technológiai és hadászati nagyhatalmának legfelsőbb magyarországi diplomatája, rangja gyakorlatilag betölti az Amerikai Egyesült Államok nagyköveti posztját, ráadásul talán minden magyar idők legnépszerűbb és legismertebbé vált külföldi nagykövetségi diplomatája. Az ellene elkövetett, az orbánizmus paranoid és antiszociális, bűnöző alkatú és hiszteroid patológiáját határozottan halmozottan kifejező ellenségeskedés súlyosan árt Magyarország érdekeinek, továbbá Orbán Viktor egyéni patológiás ösztönmotivációinak alárendelve aláássa Magyarországnak a világ legnagyobb hatalmával való biztonsági, gazdasági stb. együttműködését is. Mindezt azért, mert Orbán Viktor ismételten olyan bukott, közpénzen eltartott politikai funkcionáriusaihoz ragaszkodik, akiknek becsületességében, tisztességében, törvényességében voltaképpen a világon senki sem hisz, néhány fanatikus Fidesz-mániás fanatikust és orbáni szintű fideszes politikai focidrukkert kivéve. Ezek verbális szintje is a Fidesz és Orbán Viktor stílusának és minőségének megfelelő: ocsmány, trágár, obszcén, vagdalózó, kötekedő, kocsmai stílusú pártpszichopaták, akik számára minden a párt és semmi a racionalitás, az erkölcs, a becsület, a tisztesség, a stratégia és a józan ész. Ezek egyike sem haladja meg a fideszes Magyar Nemzet és a Hír tv színvonalát.   Orbán Viktor e téren is ama rendkívül súlyosan dekompenzált paranoid és skizoid pszichopátiás, valamint kritikátlanságtól halmozott felelőtlen, bűnöző alkatú pszichopátiás viselkedését demonstrálja, mint az ellen az Európai Unió elleni uszításai és gyűlöletkeltései, amely EU-tól egyébként évente több, mint 1 billió forint soha vissza nem térítendő támogatásban részesül, aminek elosztását teljes egészében a saját hatalma alá rendelt! Ez a fajta súlyosan kritikátlan és rendkívül súlyosan pszichopátiás viselkedés ama a személyiségfejlődésben a serdülőkornál megrekedt dekompenzált pszichopatákat jellemzi, amely magyaros kifejezéssel leírható azzal, hogy amelyik asztalról a legtöbbet eszik, arra állandóan és rendszerszinten hasmenéses székletet ürít. De állandóan. Ez rendkívül súlyos antiszociális és szociopátiás viselkedést deklarál, ugyanakkor a büntethetőséget lényegében nem korlátozza, de a társadalomra való halmazati veszély és állandó fenyegetés folytán a büntetőeljárások megindítását halmozottan és nemzetbiztonsági kényszerből is különösen szükségessé teszi és indokolja!   A Btk. 293. § (4) kimondja:   (4) Az (1) bekezdés szerint büntetendő a gazdálkodó szervezet vezetője, illetve ellenőrzésre vagy felügyeletre feljogosított, a gazdálkodó szervezet részére vagy érdekében tevékenységet végző személy, ha az (1)-(3) bekezdésben meghatározott bűncselekményt a gazdálkodó szervezet részére vagy érdekében tevékenységet végző személy a gazdálkodó szervezet érdekében követi el, és felügyeleti vagy ellenőrzési kötelezettségének teljesítése a bűncselekmény elkövetését megakadályozhatta volna.   A törvény értelmében tehát Orbán Viktor a NAV számára, mint "gazdálkodó szervezet részére vagy érdekében tevékenységet végző személy" minősül, aki a Hivatali vesztegetés bűntettét abban az esetben is elkövette, ha "a gazdálkodó szervezet érdekében" lépett fel, "és felügyeleti vagy ellenőrzési kötelezettségének teljesítése a bűncselekmény elkövetését megakadályozhatta volna." Orbán Viktor felügyeleti vagy ellenőrzési kötelezettsége eleve meghatározható többek között abban, amit a bűncselekmény elkövetésekor ő is nyíltan bevallott: azaz hogy le tudja váltani Vida Ildikót, és ő rendelkezik Vida Ildikó sorsáról. Vida Ildikó NAV-elnöki pozíciója és a vele járó minden kiváltság tehát nem szakmai, hanem egyéni döntés kérdése, amely fölött Orbán Viktor áll. Vida Ildikó NAV-elnök leváltása és egy független vagy legalább annak látszatával valamelyest rendelkező vizsgálat elkerülhetővé tette volna, hogy Orbán Viktor elkövesse a terhére rótt bűncselekményeket, és mindenféle más nemzetközi és interkontinentális botrányt is teljes egészében annihilált volna. Ezeket az alapvető tényezőket Orbán Viktor az ő rendkívül súlyos, dekompenzált paranoid pszichopátiája miatt nem volt képes belátni, tetteinek súlyát és következményeit ezek miatt nem volt képes a minimálisan elvárható módon sem volt képes mérlegelni, pszichopátiás személyisége patológiájában az értelem és az alsórendű, primitív és egomániás, a serdülőkornál megrekedt személyiségfejlődését demonstráló ösztönei párharcában az alsórendű ösztönök legyőzték az értelmi kontrollt, és ezek az egész világ előtt tetten ért láncolatos ösztönpatológiás cselekmények és bűncselekmények elkövetését eredményezték és fogják eredményezni ezt követően is. Tudniillik egy olyan rendkívül súlyos pszichopata, amilyen Orbán Viktor miniszterelnök, legideálisabb esetben is csupán egy ideig képes disszimulálni, de alacsonyrendű és primitív skizoid patológiás ösztönkésztetései mindenképpen legyőzik és elsöpörnek mindenféle olyan értelmi gátlást és kontrollt, amik bármilyen közfeladatot ellátó személy számára feltétlenül szükségesek, nemhogy egy miniszterelnök esetében, aki éppen eme kontrollfunkciók radikális leépülése és hiánya miatt juttatta Magyarországot az Európai Unió 28 tagállamának legutolsó és leghátsó helyére!   A fentiekre is hivatkozva ismételten és nagyon sokadszorra kérem a Tisztelt Hatóságokat, hogy intézkedjenek Orbán Viktor úr teljes spektrumú és független, tehát Magyarországon elképzelhetetlen pszichiátriai szakvizsgálatának biztosítására annak kiderítése céljából, hogy Orbán Viktor úr "csupán" dekompenzált paranoid és skizoid perszonopátiás, bűnöző alkatú pszichopata vagy emellett paranoiás szkizofrénia elmebetegségben szenvedő, tudathasadásos elmebeteg is. Ennek megállapítása a büntethetőségét és kényszergyógykezelése szükségességét is alapvetően meghatározza.   Amint az a fent részletezett 293. § 5. bekezdéséből kiderül, Orbán Viktor az esetben is büntetendő lenne, ha bűncselekményeit gondatlanságból követte volna el, nem pedig előre megírva, előre felkészülve, jogászként, a Parlamentben felállva, a tévé élőben közvetítő kamerái előtt, a világ összes országa számára azonnal hozzáférhetővé téve, ahogyan a feljelentés tárgyát képező beszédében ezt láttuk és hallottuk:   (5) Vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő a gazdálkodó szervezet vezetője, ellenőrzésre vagy felügyeletre feljogosított, a gazdálkodó szervezet részére vagy érdekében tevékenységet végző személy, ha a (4) bekezdésben meghatározott bűncselekményt gondatlanságból követi el.   Orbán Viktort felszólítom arra: Ne bújjon a diplomáciai mentesség mögé! Különösem azért ne, mert rendkívül súlyos törvénytelenségekről, azok legsúlyosabb fokozatáról: bűntettekről van szó, ráadásul az ország legfőbb állami pozíciója vezetőjeként elkövetve, mindennek a tetejébe irtózatos közpénz-fizetéseken élve, és mindezeken túl az ország megítélését és rövid-, közép- és hosszú távú nemzetbiztonsági érdekeit már eddig is katasztrofálisan és történelmi súllyal lerombolva! Ismételten felszólítom Orbán Viktort: Ne bújjon a diplomáciai mentesség mögé és fejezze be az egész világon már esztendők óta hírhedt, rendkívül súlyosan patológiás ámokfutását!
2. Vida Ildikó - a fideszes kötődésű és Orbán Viktornak személyesen alárendelt - Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos elnöke. Vida Ildikónak nem tartozik a munkakörével összefüggő kötelességei közé egy amerikai diplomata elleni büntető feljelentés azzal a - egyébként nyilvánvalóan alaptalan (mert megvizsgáltuk) - váddal, hogy őt becsületében megsértette volna! Ennek ellenére Vida Ildikó elfogadta az Orbán Viktor által felkínált törvénytelen előnyt és Orbán Viktor hatására feljelentést tett André Goodfriend amerikai ügyvivő (azaz gyakorlatilag az amerikai nagykövet) ellen. Vida Ildikó a politikai indíttatású feljelentéskezdeményezés végrehajtásával biztosította azt, hogy Orbán Viktor ne rúgja ki az adóhivatal éléről, ne menjen tönkre a karrierje, és egzisztenciálisan, valamint büntetőjogi szempontból ne kerüljön ki mindenféle bűnügyi és korrupciós, orbáni pártvédelem alól. Vida Ildikó politikai feljelentéséért cserébe Orbán Viktor ígéretet tett arra, hogy továbbra is biztosítja Vida Ildikó számára a lakosság adóiból elszedett irdatlan hatalmas havi apanázsokat és a kiváltságos orbáni gazdagok és oligarchák számára folytatólagosan szervezett anyagi stb. juttatásokat.   A Hivatali vesztegetés bűntettéről a Büntető törvénykönyv 294. §-a 1. bekezdése kimondja:   294. § (1) Az a hivatalos személy, aki a működésével kapcsolatban előnyt kér, az előnyt vagy ennek ígéretét elfogadja, illetve a rá tekintettel harmadik személynek adott vagy ígért előny kérőjével vagy elfogadójával egyetért, bűntett miatt egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.   Vida Ildikó tehát az Orbán Viktor által felkínált előnyöket és ezek ígéreteit elfogadta, és a felkínált előnyökért feljelentést tett André Goodfriend amerikai ügyvivő (tehát nagykövet) ellen. A sikeres megvesztegetésért cserébe továbbra is részesülhet Orbán Viktor közpénzen biztosított anyagi, egzisztenciális és büntetőjogi védelmében, amilyet Orbán Viktor olyan esetben is biztosíthat, ahogyan azt Hernádi Zsolt, a MOL vezérigazgatója, orbáni oligarcha multimilliárdos esetében tette, amikor Hernádi Zsolt ellen már az INTERPOL is világméretű körözést adott ki, Európában pedig külön európai elfogatási parancsot adtak ki ellene. Orbán Viktor ekkor sem leplezte, hogy bűnpártoló bűnöző, aki egy nemzetközileg körözött, hírhedt bűnöző esetében is arrogáns és úrhatnám pökhendiséggel és nagyképűséggel állt ki az egész világ nyilvánossága elé, Hernádi Zsolt olajmilliárdos oligarchával az oldalán demonstrálva, hogy ha az ő csaknem egész világon körözött interkontinentális bűnözőjét törvényesség érheti, személyesen biztosítja, hogy a nemzetközileg körözött nemzetközi bűnöző teljes magyar állami maffiavédelemben részesüljön! Nem is akadt olyan közpénzen eltartott rendőr, közpénzen eltartott ügyész és közpénzen eltartott bíró, aki szembeszállt volna Orbán Viktor egy személyes akaratával és a törvényes rendet, valamint Magyarország nemzetközi kötelességeit biztosítani igyekezett volna. Sőt: tudomásom szerint mi voltunk az egyetlenek, akik - egyébként az én felvetésemre és döntésemre - büntető feljelentést tettünk Orbán Viktor ellen minősített Bűnpártolás büntetőjogi tényállására hivatkozva.   Vida Ildikó pedig az Orbán Viktor által ígért előnyök elfogadása miatt, a Büntető törvénykönyv 294. §-ának 1. bekezdése értelmében egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő és vizsgálandó, hogy Hernádi Zsolt, a Fidesz párt oligarchája büntetendő-e egy évtől öt évig terjedő - vagy (lásd a következő bekezdéseket!) kettőtől nyolc évig, avagy öt évtől tíz évig terjedő - szabadságvesztéssel azért, mert Orbán Viktor bűnügyi védelmét elfogadta és nem adta fel magát a hatóságoknál, hanem továbbra is úgy halmozza a törvénytelenül fenntartott pozíciójával járó összes anyagi, egzisztenciális stb. javakat, ahogyan azt Orbán Viktor Magyarországában, az Európai Unió demokratikus és emberjogi sereghajtó, földesúri banditaállamában megszoktuk és a napi bűnöző rutin és törvényen kívüli anarchizmus szokásos velejárója.   Ugyanis a Btk. 294. §-a 2. bekezdése deklarálja:   (2) A büntetés két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekményt vezető beosztású hivatalos személy követi el.   Vida Ildikó vezető beosztású hivatalos személy, a magyar adóhatóságok legfelsőbb vezetője, politikai kinevezett, aki Orbán Viktornak, Magyarország miniszterelnökének, az Európai Unió demokratikus és emberjogi sereghajtójának, tehát az EU 28-a legutolsójának dolgozik.   A Btk. 294. §-a 3. bekezdésének b) pontja értelmében:   (3) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben két évtől nyolc évig, a (2) bekezdésben meghatározott esetben öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő, aki
b) a bűncselekményt bűnszövetségben vagy üzletszerűen követi el.
  Vida Ildikó Orbán Viktor által kinevezett és Orbán Viktortól közvetlenül függő személy, aki ráadásul Orbán Viktor leghírhedtebb oligarchájának, a korábban szintén adóhatósági elnök Simicska Lajosnak és más vezető orbáni oligarchának a munkáltatott vezetője volt. Vida Ildikó kinevezéséhez Orbán Viktor külön törvényt is hozott, Vida Ildikó interkontinentális botránya után pedig - hasonlóan Hernádi Zsolt orbáni oligarcha esetéhez - továbbra is ragaszkodott annak pozíciójához és kiváltságos, törvények feletti és törvényen kívüli állapotának folytatólagos fenntartásához, és bűnügyi hadviselésbe kezdett a világ országai ellen. Vida Ildikó számára a felkínált egzisztenciális, anyagi és büntetőjogi kiváltság minimálisan a havi fizetések és további juttatások folytatólagos biztosításával, valamint a fideszes oligarchia által, Orbán Viktor felől biztosított életpálya folyamatos fenntartásával olyan bűnszövetségben, életvitelszerűen elkövetett üzletszerű tevékenységet láthatunk, amelynek folytatólagos elkövetése egyértelműen tetten ért, függetlenül attól, hogy az Európai Unió egyetlen elnöki rendszere, közel elnöki diktatúrája Orbán Viktor és Pintér Sándor részéről közpénzen fizetett és fenyegetett állami szervei erről milyen határozatot fogalmaznak meg.   Orbán Viktorról és az egész fideszes mentalitásról, megbízhatóságról és bűnügyi elkötelezettségről az is önmagában perdöntő módon beszél, hogy Pintér Sándor - aki Orbán Viktor minden kormányzásának örök belügyminisztere, akiről már a '90-es években elterjedt és általánosan elfogadott, a lakosság részéről a mai napig rezignáltan tudomásul vett nézetté vált, hogy az olajhamisítás maffiájában a keresztapa, rendőrgyilkos és tömeggyilkos, aki egyébként a '90-es években Magyarországon elkövetett, 100-nál több bombarobbantásos cselekmény és terrorcselekmény legfőbb elkövetője és legfőbb eltussolója. Pintér Sándor a belügyminiszteri pozícióját is úgy szerezte, hogy 1998-ban a médián keresztül is közölte: akkor fognak leállni a magyarországi bombarobbantások, ha ő belügyminiszter lesz. Amint belügyminiszter lett, keresztapa mivoltánál fogva utasítást adott az alvilágnak a bombatámadások azonnali befejezésére és ez azon nyomban meg is történt. 2010-es, Orbán Viktor általi hatalomra kerülésekor pedig bejelentette, hogy számottevően növekedni fognak a korrupciós bűncselekmények. Azért, mert ő volt a keresztapa és ő döntött így. Tervei annyira jól sikerültek, hogy még Orbán Viktor örök olajügyésze, a pártot mindenben kiszolgálni igyekvő Polt Péter legfőbb ügyész is kénytelen volt bejelenteni az elmúlt napokban a magyar törvényhozás épületében, az Országházban, hogy 2010 óta legalább a duplájára nőtt a korrupciós bűnesetek száma. Természetesen tudjuk, hogy nem a duplája az elkövetések száma, hanem a sokszorosa!   Pintér Sándor és Orbán Viktor bűntetteiben és gyilkossági ügyeiben annak idején én is rengeteget nyomoztam és - minden életveszélyes állami fenyegetés és nehézsúlyú, irdatlan széles spektrumú politikai üldözés ellenére - nagyon sok politikussal, lakossági szem- és fültanúval, politikai gyilkosságokat elszenvedő hatósági és nem hatósági személyek (hősök) hozzátartozóival, valamint Orbán Viktor és Pintér Sándor bűntetteiről beszámolót adó magyar és külföldi alvilági személyekkel találkoztam.  
Kérem a Tisztelt Hatóságokat, hogy a feljelentésemben foglaltak alapján a büntetőpereket indítsák meg, a további szükséges intézkedéseket és büntető feljelentéseket tegyék meg, engem pedig az ügyekről tájékoztassanak: a törvényeknek, az emberi jogoknak és Magyarország nemzetbiztonsági és nemzeti érdekeinek prioritása miatt!
  Orbán Viktort pedig felszólítom továbbá arra is, hogy ahogyan egy személyes döntése volt Magyarország gyakorlatilag összes törvénye és rendelkezése, úgy helyezze vissza a Büntető törvénykönyvbe a Közérdekű bejelentő üldözése büntetőjogi paragrafusát is! Nem csak azért, mert tapasztalatból tudom, hogy az ilyen feljelentésekre mániákus reflexe szokott lenni a közérdekű bejelentő elleni kiterjedt politikai és hatósági üldözés, de elnök diktátori tébolyánál fogva láthatóan szüksége van a külön törvényi védelmekre a külföldi diplomáciai követségeknek és a világ Magyarországra akkreditált diplomatáinak is.   Arra is felszólítom az Európai Unió demokratikus és emberjogi sereghajtóját, Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy fejezze be a nevem és az arcom cenzúrázását a lakosság pénzén eltartott közmédiából, mert az, hogy ő ennyire aggódik azon, hogy lebukik, nem indokolja és nem engedi meg az effajta elnök diktátori Kubatov-intézkedéseket!  
Üdvözlettel Molnár F. Árpád, ingyenes jogvédő, keresztény, a HÍRHÁTTÉR és a HírAréna főszerkesztője, politikai üldözött, az Alsóörsi Hírhatár korábbi főszerkesztője, a HÍRHÁTTÉR MULTIMÉDIA Alapító-Főszerkesztője, a HírAréna főszerkesztője, a Fidesz-kormány bírálása miatt számos alkalommal elhurcolt, otthonvédelmi tudósítások miatt őrizetbe is vett és bíróságon elítélt, a HHMM Emberjogvédő Szervezet vezetője, oknyomozó és tényfeltáró újságíró, dokumentumfilmes, akit minden európai idők legtöbb E-tanúja keresett meg.
  2014.12.13.; Budapest, Hungary.  
A kapcsolódó irodalomból:
Megdöbbentő: Orbán Viktor és a Fidesz vezetőinek patológiájából
http://www.echelon8.org/megdobbento.htm

tomajer 2014.12.13. 18:50:19 / # 337110

Orbánék ámokfutásának néhány e heti állomását a neves politológus is szépen összeszedte:


Lakner Zoltán: Illusztráció a realitásérzék totális elvesztéséhez


1) A kormányszóvivő szerint a kormánypárt támogatottság-zuhanása azzal magyarázható, hogy átálltak a kampányüzemmódról a kormányzásra, és ez főként az ellenzéknek jelent problémát.
2) Brüsszel nem Moszkva, több tiszteletet, szabadságharc, tehát az M0 azon szakaszán nem lesz útdíj, ami uniós pénzből épült. járjanak a népek közösségi közlekedéssel, tehát nem újítjuk fel a 3-as metrót.
3) Az a Vida Ildikó, aki maga nyilatkozott arról, hogy ő annak a kitiltási ügynek az érintettje, amit a Századvég napilapja hozott nyilvánosságra, az őt érő korrupcióvád miatt perre megy azzal a Goodfrienddel, akit nem lehet bíróság elé állítani úgy, ahogy azt a kormány/Vida eljátszaná, viszont ez a Goodfriend ma nyilván remekül szórakozott azon a korrupcióellenes konferencián, ahol Polt Péter és Pintér Sándor voltak az előadók.
4) Orbán szerint nincs urizálás se, nemhogy korrupció, a vagyonbevallások és az adóbevallások összevethetők. Habony Árpád kizárólag pro bono dolgozik, Mészáros Lőrinc pedig megfeledkezett 1 milliárd forintról, de aztán eszébe jutott és odaírta a lap szélére...

tomajer 2014.12.13. 10:37:46 / # 337097

tomajer 2014.12.13. 07:54:03 / # 337092


dr.Kotász 2014.12.12. 16:37:56 / Módosítva / # 337084

Ezek tényleg nem normálisak.

Szerintem direkt akarnak megbukni.Gondolom tele a zsák,kiürítették a kamrát és most már jó lenne eltünni a szinről.

Hergelnek bennünket és provokálnak.2016 ban lesznek előrehozott választások és ezek eltünnek,mint a FKGP meg a szocik.

Egy volt fideszes.

tomajer 2014.12.12. 14:46:10 / # 337082

Ciki fideszesnek lenni

Mandula Viktor http://www.hir24.hu/velemeny/2014/12/01/ciki-fideszesnek-lenni/

Látványosan lohad a lelkesedés. Nehéz őszinte mosollyal tapsolni ahhoz, hogy a magyar gyerekek harmada korgó gyomorral megy iskolába, míg a rongyrázó Fidesz-slepp eszelős luxusban tengeti az életét.

Szökik a levegő a kormányzati lufiból: egy hónap alatt 12 százalékot csappant a fiúk népszerűsége.

Kitiltási botrány, vasárnapi zárva tartás, kitartóan tüntető „büdösbogarak", ormótlanul gazdagodó haverok, a maradék nyugdíj lenyúlása... - az elmúlt hónapok fejleményei finoman szólva nem könnyítik meg a rendszer hűséges támogatóinak dolgát. A lefagyott rajongótábor bambán mered, mint Vida Ildikó a jeltolmácsra.

Nehéz a dolga a pártkatonának.

Arra vannak idomítva, hogy szolgálják és védjék gazdáikat, de látványosan lohad a lelkesedés. A Békemenet érdeklődés hiányában lefújva. Ami ebben az országban történik, az már az érettségizett Fidesz-szavazóknak is kezd roppant kínos lenni.

Korlátos ideig lehet ugyanis azzal tüzelni a publikumot, hogy a büdös komcsik helyett végre a mieink lopják el az ellopnivalót. Hogy legyünk türelmesek, még be kell hozniuk a lemaradást. Nehéz őszinte mosollyal tapsolni ahhoz, hogy a magyar gyerekek harmada korgó gyomorral megy iskolába, míg a rongyrázó Fidesz-slepp olyan luxusban tengeti az életét, mintha olajnagyhatalom lennénk. Hogy a kórházainkban mindaddig darált moslékkal fognak etetni beteg embereket, amíg nem lesz minden NB2-es focicsapatnak egy valamirevaló stadionja.

Válasz helyett rutinból megy még a büfi a sukorós Gyurcsányról meg a libás Bajnairól, de már ég a narancsbőr az arcukon, hogy ezerszer lerágott csontokból főzött levessel kell házalniuk.

Bácsi! A Fidesz épp az unokája jövőjét lopja el jelen időben, maga meg tíz évvel ezelőtti hóembereket ébresztget. A kaszinóoligarcha nappalijába ötszáz nokiás dobozt emelődaruznak be évente. A felcsúti Disneyland strómanja naponta nyer tíz zuschlagnyi közpénzt a kormánytól. A Belvárosban egy szervezett ingatlanmaffia zabrálja a közvagyont.

A Fidesz-uralom ötödik évében senkit nem érdekelnek már a lejárt szavatosságú sztorik a múltból. 

A jövőm érdekel és ti azt lopjátok el.

Kifulladt a visszamutogatás. Orbán a hibás.

De most már játsszuk végig, srácok.

A katarzis szükséges, de nem elégséges feltétele, hogy mindenki előtt világossá váljon: a bóvli gazdaságpolitikátok fenntarthatatlan. Sokszor annyi megy az oligarcháitok kitömésére, mint amennyit ingyensörben szétosztotok az alattvalóknak.

Az évi 440 milliárdot a legpénzesebbek zsebében hagyó egykulcsos adó nem pörgette fel a gazdaságot, viszont négymillió földönfutót eredményezett. Mindent elloptatok, ami nem volt lebetonozva, mégis magasabb az államadósság, mint 2010-ben. Gyerekszegénységben rosszabbak vagyunk, mint Románia. A beígért egymillió munkahelyet már csak gúnyból említi bárki is.


Fotó: MTI/Mohai Balázs

 A műtét sikerült, a beteg meghalt. Ti így szálltok le a bicikliről.

Pedagógiailag hasznos lesz az országnak szembesülni az unortodoxia csődjével a következő négy évben. De ez most már kevés.

Belehergeltétek magatokat az öblös hazugságba, hogy mindenki hazaáruló, akinek a szíve nem Orbán Viktorért dobog. Aljas módon rekesztettetek ki a nemzetből sok millió embert, akik ugyanúgy magyarok, csak éppen nem hajlandók hasra esni a vezéretek nagyszerűsége előtt.

Egy országot ugrasztottatok egymás torkának a „nemzeti oldal" sunyi hazugságával.

Tizenötmillió magyarra hivatkoztok, miközben a tízmillióból is megfojtanátok egy kanál vízben azt a nyolcat, amelyik másképp képzeli az ország jövőjét.

Nem ti vagytok a nép. Nem ti vagytok a nemzet.

Ezt nem lehet elégszer elmondani.

A felsőbbrendűség hamis pszichózisából kell kigyógyulnotok. Az előttünk álló kijózanító évek erről a terápiáról is szólni fognak. Nem kell félni, fájni fog.

Kozmikus léptékben számítottátok el magatokat, amikor azt hittétek: a 2,2 millió szavazótok vállán állva bármit megtehettek tízmillió emberrel. Hogy ti fogjátok megmondani, hány gigabájtot netezhetünk és melyik haverotok boltjában van jogunk dohányt meg ételt venni. Hogy követünk majd titeket az eszelős megalázkodásban Putyin, Aliyev meg a többi sötét diktátor előtt. Hogy jogotok van kétségbe vonni bárki magyarságát. Hogy Semjén Zsolt fogja megszabni, felnőtt emberek miben lelhetik örömüket. Hogy listázni fogjátok a tüntetőket és hecckampányt folytatni ellenük a médiátokban.

Ami korábban a sikereteket hozta: a mindenkin átgázoló buldózermentalitásba fogtok belebukni is. Egyre többen ismerik fel, hogy hazafias érdekünk megszabadulni attól a gazdasági és szellemi kártételtől, amit a Fidesz formájú problémahalmaz okoz a nemzetnek.

Mert addig sem fejlődés, sem béke nem lesz ebben az országban.

tomajer 2014.12.12. 06:48:47 / # 337078

Paksra hitelt veszünk fel? A Metróra nem igénylünk ingyen pénzt, és fizetünk az M0-ért?

1057516_10151457561737563_2100879769_n_1.jpg
Paksra felvettük a hitelt?

A metróra nem kérünk ingyen pénzt?

Ugyanakkor lezárjuk a várost könnyítő autópálya forgalmat egy adóval?


Nyilván van valami sajátos logika ebben a tervben, de ha ezt a sajátos (egyértelműen Fidesz-felfogású) rendezői koncepciót követjük, akkor a jövő héten fel kéne robbantani két hidat, a rakpartot meg kellene szórni aknával, és a Hungária körút minden századik méterére le kéne tenni a normandiai partokon használt tankakadályokat!

Mert nehogy már funkcionálisan lehessen használni a várost!

Én csak azon mélázom, mikor vezetik be kormányunk elmés pénzügyi szakértői a buszsáv elkerülő járadékot, vagy a lifthasználati költséget? Innen egy lépés, hogy nem bérletet kell vinnem a Kisföldalattiba, hanem bankkártyát, és ha szeretnék vásárolni a közértben, akkor nem a járdán fogok közlekedni, hanem az erre a célra telepített liánokon, mint Tarzan!



Most szívesen röhögnék kínomban, de félek, hogy lassan elborul az agyam!

Épp csak felnyalattak velünk 3.000 milliárd, azaz 3.000.000.000.000 forintnyi hitelt a ruszkitól, de már másnap bevezetnek egy olyan szabályozást, ami a budapesti agglomerációt elzárja a fővárostól, szimplán azért, hogy a költségvetésből ellopott forint-milliárdokat be lehessen hajtani!
Majd mindezek felett kiderül, hogy a közismerten rozsdatemetőnek ható hármas metró fejlesztését „véletlenül” kifelejtették a 2020-ig tartó uniós fejlesztési csomagból, azaz ha nem rollerrel szeretnénk a belváros legfontosabb közlekedési eszköze helyett járni, akkor kénytelenek leszünk az életveszélyes, vasúti múzeumba való romokban utazni!

Ez a három gondolat annyira a Fideszre mutat, hogy a magamfajta egyszerű blogger kicsit kuncog ennek magas labda mivoltán, majd kényelmesen – hátradőlve – leütögeti a labdákat.

Tarlósról köztudott, hogy nem egy zseni. Konkrétan segg hülye, és szilárdnak álcázott, határozott nézetei csak azt fedik el, hogy halvány lila fingja sincs arról, miként kéne egy világvárost vezetni! Ráadásul a regnálása alatt a főváros költségvetésének terhére végzett, grandiózus városfejlesztési munkálatok többsége rámutatott arra, hogy a viacolor útburkolat egyfelől szerves része a városépítészetnek, másfelől az arannyal egyenértékű konvertibilis valuta!
A haszontalan egymillió tonnás villamosmegállók beton-monolitjainak árnyékában elvetett fűmagok nem fognak zöld várost teremteni! A gigászi autóbusz beszerzések ellenére valahogy még mindig tele van a város fapados, üzemképtelen, huzatos és fűtetlen buszokkal! Az elképesztő útfeltépések és átalakítások eredményeként egyre több a náci Németország birodalmi képét erősítő baromi méretű és teljesen használhatatlan stadion, és minden második nap átadnak valami szobornak nevezett köztéri giccset…
A főváros évek óta olyan háborús környezet, amelyben minden szarra aranyárban költenek, csak épp a közlekedése kaotikus, nincs elég járat, a metró szikrázik, füstöl, beázik, rozsdás és undorító. Még mindig 1 óra az út Kelenföldről Újpalotára, mert a metróból csak azokat a megállókat építették meg, amelyekre semmi szükség, de cserébe a Keletinél úgy néz ki a főtér, mint egy bevásárlóközpont! Eltűnt az a közösségi tér, ami annak idején központtá tette a helyet!

Tarlós - bár épít - személyisége minden lenyomatát átadta a városnak. Lebutított beton felületek vagy giccses parvenük ízlése. Koncepció nulla, jövőrendezési szándék még kevesebb, a város beruházási fontosságát pedig az példázza a legjobban, hogy a turisztikailag legfontosabb járatot (2-es villamos) lassan csak akkor lehet használni, ha az utasok tolják!
Mindenre van pénz, ha az a focihuszár megalomániáját, a Fidesz-hiénák pénzét vagy a megosztottságot növeli!

És amikor a város már lassan használhatatlan, mi történik?

A nemzet csodacsatárjának focicsapata felveti, hogy mi lenne, ha a végre használható méretű és kapacitású, amúgy a fővárosra nehezedő forgalmi nyomást kezelő utat – M0 – megsarcolnák, mert könnyebb adóztatva pénzt szerezni Lázár kisfiának új autójára, Orbán feleségének egy újabb szőlőjére, Rogán vagy Szíjjártó sokadik lakására, mintha visszatennék, amit elsíboltak! Mindezt úgy, hogy közben a város forgalmát is kiherélik, hiszen a hármas metró napokon belül üzemi szempontok és Tarlós ígérete szerint lezárásra kerülhet!

Ezek szerintem unják a kormányzást. Minden napra jut valami olyan mélyen ostoba felvetés, ami vagy azt feltételezi, hogy reggeltől estik részegen beszívva tervezik az ország jövőjét, vagy azt, hogy annyira magabiztosak, hogy mindent a szabad rablás és préda területének tekintenek.

Arra nem is merek gondolni, hogy szándékosan csődbe vezetnék az országot, hiszen – bár ez kevéssé köztudott – még a Lánchídon is jelzálog van! Ha ez megtörténik, az annyit tesz, hogy a Fidesz eladott minket! Szó szerint!

tomajer 2014.12.12. 06:42:11 / # 337077

És már megint a pénzünk kell a kormánynak

2014. december 11., csütörtök, 12:34 Utolsó frissítés: 16 órája

Szerző: hvg.hu


Világviszonylatban is kimagasló áfa, csipszadó, közmű-, banki tranzakciós adó, kötelező kamarai tagdíj, evaemelés és járulékemelések, már a szappant és a művirágot is díjjal terhelik, a banki betét után az állam is lecsíp magának egy kicsit – többtucatnyi tehernövelést tud felmutatni az "adócsökkentések kormánya". Most újabb bőrt húz le az emberekről. Íme, a lista.

Díjkötelessé teszik az M0-s több szakaszát és a fővárosba bevezető autópálya-szakaszokat, ismerte el a kormány. Sokan úgy érzik, újabb bőrt húz le róluk az állam. Az időzítés ráadásul parádés, pár nap múlva, vasárnapra, hétfőre és keddre is tüntetéseket jelentettek be különböző szervezetek.

Fotó:

Nagy adócsökkentéseket ígért hatalomra kerülése esetén az Orbán Viktor vezette Fidesz 2010 előtt, és az adócsökkentések kormányaként tüntette fel magát azóta is többször. Hatalomra kerülésük óta többtucatnyi új adót vezettek be, vagy meglevő terhet növeltek. Volt példa ugyan adócsökkentésre is (egykulcsos személyi jövedelemadó, néhány kisadó megszüntetése 2011-től, kisvállalati és kisadózók adója), de jellemzőbb, hogy az adóemelések jócskán túlszárnyalják az adók eltörlését. Megpróbáltuk összegyűjteni az elmúlt négy és fél év tehernövelési termését, de lehet, hogy nem sikerült mindent felidéznünk. Kérjük, írják meg az onlinegazdasag@hvg.hu címre, ha valamit kifelejtettünk.

Az internetadó ellen tüntettek az emberek - végül ezt az ötletet el is vetették

Fotó:

  • áfa felemelése 25-ről 27 százalékra (Európa-rekord, és világszinten is kimagasló)
  • adójóváírás megszüntetése
  • béren kívüli juttatások adóterhelésének többszöri növelése, az adómentes, illetve kedvező adózású határ csökkentése
  • munkavállalói járulékok emelése: 2011-től a nyugdíjjárulék 9,5-ről 10 százalékra, 2012-től egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulék 7,5-ről 8,5 százalékra
  • nyugdíjjárulék-plafon eltörlése 2013-tól
  • eva emelése 30-ról 37 százalékra
  • cégautóadó megemelése
  • csipszadó (népegészségügyi termékadó) bevezetése 2011 őszén, az az alá bevont termékek körének bővítése, jövőre a tömény szeszekre is kivetik
  • kötelező kamarai tagdíj bevezetése, évi 5000 forint
  • jövedéki adó többszöri emelése a dohányárukra és az italokra
  • dohányáruknál a kiskereskedelmi árrés növelése
  • bioetanol jövedéki adójának drasztikus, 75 százalékkal való megemelése, autógáz jövedéki adójának megduplázása
  • a termőföldből átminősített ingatlanok értékesítéséből származó haszon után 48 százalékos adó bevezetése
  • magánszemélyek kommunális adójának felső határa évi 12 ezerről 17 ezer forintra nő
  • biztosítási (baleseti) adó bevezetése
  • e-útdíj bevezetése
  • bankadó
  • telekomadó
  • hipermarketadó
  • energetikai különadó
  • telefonadó
  • közműadó
  • tranzakciós illeték (csekkadó) bevezetése 2013 elején, majd többszöri emelése
  • betéti kamatok utáni 6 százalékos eho bevezetése 2013-ban
  • szappan-, testápoló-, művirág-, irodaipapír-adó bevezetése 2015-től (ezekre is kiterjesztik a termékdíjat, de a termékdíjnál több körben volt díjemelés az elmúlt években)
  • 98 százalékos végkielégítés-adó (mostanra 75 százalékra vitték le)
  • reklámadó
  • élelmiszer-felügyeleti díj
  • befektetési alapok különadója
  • asztmás gyerekek utáni emelt összegű családi pótlék megvonása
  • 4 napos autópálya-matrica megszüntetése, így 10 naposat kell venni annak is, aki csak egy napig használja a sztrádát
  • gyorsvonati pótjegy bevezetése, a Volánbuszokon kiegészítő jegyet kell fizetni
  • pénztárgépek kötelező cseréje 2013-2014-ben több szektorban, a költségek egy részét téríti csak az állam
  • "pornóadó": 25 százalékos kulturális járulék kivetése 2012-től a pornográf tartalmú termékek után
  • a cégek az elhatárolt veszteséget csak az adóalap feléig vehetik figyelembe, és jövő év elejétől él az a szabály, miszerint csak öt évig lehet elhatárolni a veszteséget
  • a helyi iparűzési adónál korlátozzák az ELÁBÉ levonhatóságát
  • gyógyszer-nagykereskedők által a forgalom után fizetendő adót bevezették
  • bírósági eljárásokkal kapcsolatos illetékek emelése
  • reprezentációs és üzleti ajándékok utáni adókötelezettség növelése
  • jövőre bővül az önkormányzatok adóztatási jogköre, már van is pár helyen döntés vagy ötletelés a tehernövelésről
  • M0 több szakaszának és autópályák fővárosi szakaszának díjkötelessé tétele jövőre

tomajer 2014.12.11. 11:26:52 / # 337070

A polgári minimum programja

2014-12-06 13:42 » » írás /  6  / 

 

Az a tömeg, amely ütemesen skandálja azt, hogy "Orbán, takarodj!", csak a Fidesz iránti utálatában egységes. Hiába vagyunk sokan, ott vannak köztünk a jobbikos szavazók, akiknek egy cseppet se fájna, ha újra orosz gyarmat lenne az ország. Ott van Demszky, Kuncze meg a posztkommunistákkal kiegyezett komplett liberális értelmiség, akiket mélyen sért az elmúlt huszonöt év összemosása, hiszen számukra a demokrácia, a prosperitás és a tejjel-mézzel folyó kánaán időszaka volt a szoclib kormányzás, szemlátomást csöpög belőlük a nosztalgia. Aztán ott vannak azok a tízezrek, akik új berendezkedést, új köztársaságot és a teljes politikai garnitúra végleges leváltását akarják, mert úgy érzik, hogy a valódi törésvonal nem a pártok, hanem a politikai garnitúra és az agyonadóztatott, számtalanszor becsapott és kifosztott magyar társadalom közt húzódik. De ne felejtkezzünk el azokról a százezrekről se, akik számára Orbán még mindig a szabadságot meg a tisztességet jelenti a szocialista kuruzusok arcátlan neoliberalizmusa, pusztító demagógiája és véres rendőrterrorja után. Ők is képesek tömegesen az utcára vonulni.

 

Nem akarok és nem is tudok igazságot tenni. Valahol tökéletesen érthető, hogy a magyar társadalom egy része Kádár és Brezsnyev után új atyuskákat kíván magának Orbán és Putyin személyében, ahogy azoknak a millióknak a helyzete is, akik számára zsigeri szükségletté vált a mindennapos hideg polgárháború, úgyhogy a másik oldal végső és teljes pusztulását kívánják, mindegy milyen áron. Eközben pedig oda züllik a hazai politika, hogy egy rezsicsökkentés vagy nyugdíjemelés nélküli program mögé többé már nem lehet többséget szerezni. Holott pontosan értjük, hogy a törzsi alapú szekértáborharc mellett a pártok szavazatfelvásárlása és a tömegember kapzsisága az, ami az országot ilyen mértékben élhetetlenné és versenyképtelenné teszi.

 

Én azok közé tartozom, akik az elmúlt huszonöt évet egyetlen nagy és korrupt folyamatnak látják, melynek során az inga előbb Horn Gyulától Csurkáig, majd Gyurcsánytól Vonáig leng, ahol az őszödi beszéd Alaptörvényt okoz, a rendőrattak pedig Magyar Gárdát. Persze momentán a Fidesz dönt rekordokat a korrupció és az autoriter arrogancia diktálta törvénykezés terén, de biztosak lehetünk abban, hogy a baloldali ellenzék ezekben az években is tovább pallérozódik, hisz tudásvágya mértéktelen, hogy ha egy nap újra hatalomra jut, még nagyobb fordulatszámon szivattyúzza majd a közpénzeket. Ne feledjük, hogy a harmadik magyar köztársaság valamennyi kormányzása rosszabb világot hozott, mint az azt megelőző.

Attól tartok, hogy ma nincs realitása Orbán eltakarításának. De ha lenne is, vajon mennyivel várna ránk jobb világ Lázárral, Gyurcsánnyal vagy Vonával? A rendszert kell újraszabályozni. Új biztosítékok, új fékek és új ellensúlyok kellenek. Vagy a rendszer úgy fog összeomlani, hogy maga alá temet minket.

 

A Kossuth téren demonstrálók jogos frusztáltsága és számtalan igazsága között olyan konszenzust kell találni, amely nem csak a tüntetők, hanem a teljes társadalom számára elfogadható. Olyan jogintézményekre van szükségünk, amelyek keretek közé szorítják a törzsi típusú politikai gyűlölködést anélkül, hogy sértenék a demokratikus versenyt.

 

Hiszem, hogy az ország jövője nem személyekben, zászlókban és más szimbólumokban van, hanem egy nemzeti és polgári minimumban. Néhány példa:

 

- Minimális műveltségi cenzus bevezetése a választásokon
- A politikusok hivatali idejének két ciklusban való korlátozása
- Az oktatás és az egészségügy további csonkolásának megállítása
- Az adók számának és mértékének drasztikus visszaszorítása
- Internetes szavazási jogosultság bevezetése
- A választókor határának leszállítása tizenhat évre
- A nyugdíj és a szociális transzferek kivonása a napi politikai csatározásból; bevételek mértékétől függő kifizetések rendszerének svéd mintára történő bevezetése
- A politikai kampány megtisztítása az arculat-reklámoktól
- Állami cégek és állami szervek teljes reklámtilalma

 

Ha a magyar társadalom csak nyolc-tíz rendszerszintű reformot képes lesz átütni a politikai garnitúra önvédelmi falán, máris magasabb sebességi fokozatba kapcsol majd az ország. Tíz, talán húsz év erre elég is lehet. Természetesen továbbra is lesz korrupció, és továbbra is körülvesznek majd minket a Sátán balos és jobbos kutyái, de létezni fog az interneten egy időről időre felgerjedő külső társadalmi kontroll, amely a politikának mértéket diktál. Akkor végre a jobbágyok is gyarapodhatnak majd, nem csak az uraik. Így jön el a nap, amikor már nem is jobbágyok lesznek, hanem polgárok.

 

A hatalom súlypontja a politikán kívül van. A felvonulási terep az internet. Csapataink harcban állnak.

tomajer 2014.12.11. 11:05:09 / # 337068

Milyen konfliktussal próbálja menteni magát a kormányfő?

Orbán Viktor az elmúlt két hónapban nemcsak beszedett egy óriási belpolitikai pofont, nemcsak szembesült azzal, hogy a vesztes fél irányába kormányozta az ország hajóját, nemcsak elvesztette korábbi mágikus kontrollját a közbeszéden, hanem olyan is történt vele, ami 2006 óta sohasem. Megtört a miniszterelnök politikai varázsa a szélesebb magyar közvéleményben. A kormányfő pedig valószínűleg valamilyen nagyívűnek tűnő és dacos lépéssel próbálja majd helyreállítani a megingott hatalmát – valószínűleg az ország kárára.

Miközben a Medián adatai szerint a Fidesz drámai, 12 százalékpontos népszerűségvesztést volt kénytelen elkönyvelni október óta, az ő személyes népszerűsége még ennél is többet, sőt, minden más politikusénál többet, 16 százalékpontnyit zuhant. Ezzel pedig egyszerre két, a kormányfő Fideszen belüli korlátlan hatalmát biztosító tézis dőlt meg egyszerre. Az egyik szerint Orbán Viktor egyszerűen minden, igen, minden politikai kérdés kapcsán jobban érti a magyar közvéleményt, mint bárki más a pártból. A másik szerint a kormányfő személyes varázsa erősebb és szilárdabb, mint a párté, éppen ezért természetes dolog a Fidesz egész identitását Orbán Viktoré alá rendelni. Ma ugyanis az a helyzet, hogy a kormányfő nyilvánvalóan és a pártja számára igen fájdalmasan félreolvasta a magyar közvélemény gondolkodását, a személyes megítélése pedig most inkább ballaszt, mint támasz.

Történik mindez akkor, amikor a Simicska-féle küzdelem kapcsán eleve repedések jelentek meg a rendszeren belül, tombol a másodvonalbeliek közti hatalmi harc és ennek részeként mindennapos a korábban ismeretlen intenzitású kibeszélés. És persze közben nagy a zavar az óhitűek (a nyugatosok, az Európa felé orientálódok) és az újhitűek (az oroszok kínálta gyors meggazdagodási és érvényesülési lehetőséget kihasználni szándékozók) közti nyilvánvaló gondolkodási különbségek miatt is. Egy ilyen zűrzavaros helyzetben különösen felértékelődik a vezető teljesítménye.

E teljesítményre most pocsék jegyeket osztottak. 2010 óta először fordul elő, hogy a Fidesz tagjai és vezetői megkérdőjelezhetik, hogy a miniszterelnök a párt szűk, hatalmi szempontjait tekintve jól végzi-e a feladatát.

Még pár ilyen hónap és a kormányfő elveszítheti teljhatalmát a párton belül.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy ez reális alternatíva, mint az a tény, hogy a Századvég fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy ez elő sem fordulhat. Vagy hogy egy másik példát mondjunk: a KDNP tegnap bejelentette, hogy a jelenlegi formájában nem szavazná meg az új egyházügyi törvényt. Ez az a párt, amit Semjén Zsolt vezet. Ha már neki is mersze van nyíltan ellenkezni, akkor kinek nincs?

Orbán Viktor nem fogja megvárni, amíg a fejére nőnek azok, akik tegnap még a félálomban mondott nyelvbotlásaitól is elaléltak.

Az egyszemélyi irányítás annyira szerves része lett a működési mechanizmusának, hogy mindent, ami ezt fenyegetheti, azonnal kezelni próbálja. Ez nála azt jelenti, hogy valami meglepőt, innovatívként eladhatót próbál produkálni. Olyasmit, amit csak ő (vagy csapata) találhatott ki és ami gyorsan, egyetlen varázsütésre visszaadja a Fidesz közép- és felsővezetőinek a miniszterelnök zsenialitásába és legyőzhetetlenségébe vetett hitét. Pont úgy, ahogy a rezsicsökkentés megoldott minden korábbi problémát. Ilyen kísérlet volt a kommunikációs csapata által sebtiben, különösebb átgondolás nélkül bedobott vasárnapi nyitvatartás kezdeményezés és elsősorban a kötelező drogteszt ötlete. Mindkettő célt tévesztett.

Ez pedig annyit jelent, hogy a kormányfő folytatni fogja az ötletelést.

Nem tudjuk, mit húz majd elő a kalapból, de mivel rezsicsökkentés típusú pénzszórásra most nincs forrás, ezért valami olyasmire van szüksége, ahol “erőt mutathat”, azaz úgy kreálhat elhúzódó konfliktust, hogy közben nem kell semmilyen korábbi tévedését beismernie. Mint ahogy az IMF elküldése vagy éppen a Brüsszellel folytatott, masszív teátralitással súlyosbított “szabadságharca” kapcsán tette.

A meglepetésnek, a kezelendő problémához hasonlóan, igen méretesnek kell lennie. Rossz hír, hogy akárcsak a fenti példák kapcsán, a tét túl nagy számára ahhoz, hogy a saját jövőjére gyakorolt hatáson kívül bármilyen más szempontot tekintetbe vegyen. Öveket becsatolni!

tomajer 2014.12.11. 10:42:07 / Módosítva / # 337067

A kormány nem tudja, mit csinál

Csiki Gergely2014. december 10. 13:24      
 Kedden egyetlen véletlen elszólással betekintést kaphattunk a kormányzati munka működésébe és annak minőségéről is sokat megtudhattunk. A kormányszóvivő szavai ugyanis arra utaltak, hogy nem a kormány feladata az egyes kormányzati döntésekhez elkészíteni a hatástanulmányt. Mi viszont úgy gondoljuk, hogy ha nincs hatásvizsgálat, akkor az összes törvényjavaslat csak egy "fecni" és a gazdaságpolitika, illetve szélesebb értelemben véve a kormányzati politika hazardírozik az egész országgal.

Megtakarítás, akár adómentesen? Nem lehetetlen! Mutatjuk, hogy vágj bele.

Az év végi törvénygyár brutális sebességbe kapcsolt: a kormány, illetve a kormánypárt képviselői nagy horderejű javaslataikkal elárasztották a parlamentet, a képviselők pedig nyomják azt a bizonyos gombot rendületlenül. Ilyenkor a magas fordulatszámon pörgő gépezetbe könnyen bekerülhet egy porszem, ez pedig egy pillanatra megakasztja a rendszert és betekintést enged a működésbe.

Szerintünk ez történhetett, amikor Kovács Zoltán kormányszóvivőt a kedd reggel megszavazott, veszteséges kisker láncokat szankcionáló törvénnyel kapcsolatban kérdezték. Az Index beszámolója szerint ugyanis azt találta mondani arra a kérdésre, hogy a veszteséges üzletláncokat büntető törvény mit okoz a foglalkoztatottságban:

"Nem a kormány feladata, hogy számításokat végezzen arról, hogy hány nagy boltnak kell költöznie vagy hogy hány embert fognak kirúgni a szabályozás miatt".

A kijelentés kapcsán már tegnap rámutattunk arra, hogy úgy tűnik: a kormány fordítva ül a lovon, amikor azt mondja, hogy nem neki kell elvégezni a hatásvizsgálattal járó feladatokat. Most pedig néhány lehetséges forgatókönyvet vázolunk fel a gazdaságpolitika és a hatástanulmányok viszonyáról. És a jövőbeli törvényjavaslatok megalapozottsága érdekében azt is bemutatjuk, hogy miért is fontosak a háttérszámítások és hatástanulmányok.

Több értelmezés

1. Nem készülnek hatásvizsgálatok: ez lenne a bevett gyakorlat?

Az első lehetséges értelmezés, hogy Kovács Zoltán kijelentését általánosságban véve kiterjesztjük a kormány gazdaságpolitikai gyakorlatára. Vagyis mivel a kabinet nem tekinti feladatának a fontosabb törvényjavaslatok, módosítások hatásvizsgálatának elvégzését, ezért nem is készít ilyeneket (tegyük fel például egy internetadó bevezetésénél). Ez persze nagyon durva feltételezés, nem is szeretnénk azt állítani, hogy ez lenne a reális forgatókönyv. Egyébként ez épp a Fidesz által 2010 őszén elfogadott törvényekkel lenne ellentétes.

A jogalkotásról szóló törvény ugyanis jogszabályok előkészítésével kapcsolatban kimondja (a hatályos házszabály hatásvizsgálatot nem ír elő, csak a kötelező ellentételezés elvét):

A jogszabály előkészítője - a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű - előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. A hatásvizsgálat során vizsgálni kell:

a) a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösen
aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,
ab) környezeti és egészségi következményeit,
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint

b) a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, és

c) a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket.

A fenti törvényi előírás miatt sem tartjuk valószínűnek, hogy általános lenne az a gyakorlat, hogy a kormány nem készít hatásvizsgálatokat.

2. A hatásvizsgálatok nem érnek semmit

Sokkal valószínűbbnek tartjuk azt a forgatókönyvet, hogy a legtöbb esetben az illetékes szakmai stáb (mondjuk az adótörvény bizonyos módosításánál vagy a költségvetés átírásánál a Nemzetgazdasági Minisztérium csapata) elvégzi a hatásvizsgálattal kapcsolatos feladatokat. Ezek jelentősége azonban a kormányzati, illetve gazdaságpolitikai döntéshozatalban gyakran a zéróval egyenlő, mert:
  • a faékszerű érvekkel szemben a számok objektív bemutatásával nem lehet "győzedelmeskedni" és/vagy
  • a hatásvizsgálat következtetése a tervezett intézkedéssel ellentétes gazdaságpolitikai döntést írna elő (erre jó példa az állítólag 2011 áprilisában elkészített NGM-es anyag a boltok vasárnapi bezárásáról, amit akkor megfogadott a politika, ezúttal viszont nem) és/vagy
  • politikailag nehezen lenne felvállalható, védhető a hatásvizsgálat esetleges fő üzenete (például a dohányipari cégek által fizetendő rendkívüli egészségügyi hozzájárulás módosítása, ami néhány céget kedvező helyzetbe hoz)

A legkínosabb esetA hatásvizsgálatok jelentőségére, vagy épp jelentéktelenségére kiváló példa egy 2011 év végi ügy. A 2011 októberében nyilvánosságra hozott köznevelési törvénytervezethez tartozott egy 40 oldalas, nem nyilvános háttéranyag is. Ez a dokumentum kiszivárgott és olyan megállapítások voltak benne, hogy a szakképzés átalakítása, a felső tagozatok összevonása, a tankötelezettségi korhatár csökkenése, illetve a gyermeklétszám csökkenéséből adódó pedagógus-létszámcsökkenés miatti összesen 178,92 milliárd forintot lehet megspórolni. Az ügyben illetékes Hoffmann Rózsa akkori államtitkár a hatástanulmánnyal kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy "olyannyira titkos, hogy én sem tudok róla". Azt is hozzátette: ennélfogva a nem létező titkos záradékban szereplő tömeges elbocsátásokkal és iskolabezárásokkal sem kell számolni. Később aztán kiderült, hogy Hoffmann Rózsa államtitkár láttamozó aláírása szerepelt a tanulmányon.
A kormány nem tudja, mit csinálKlikk a képre!
Tudta, hogy vajon olyan hivatalos kormányzati portál, ami a hatásvizsgálat rendszeréről szól?
3. A hatásvizsgálatok elkészülnek és eredményeik többnyire beépülnek

Azt látni kell, hogy amennyiben az első két forgatókönyv valamelyike szerint folyik a kormányzás, akkor tulajdonképpen azt mondhatjuk, hogy a kormány hazardírozik. Vagyis tudatosan bevállalja a vakrepülést vagy tudatosan figyelmen kívül hagyja a figyelmeztető jelzéseket (amiket esetleg a hatástanulmányok adnának). Ez pedig azt is jelentené, hogy az adófizetők forintjaival űz veszélyes játékot. Ezek pedig annyira ijesztő forgatókönyvek, hogy kell legyen egy harmadik lehetséges szcenárió: készülnek hatásvizsgálatok a döntések megalapozásához és ezeket nagyrészt figyelembe is veszik. A megbízható bizonyíték erre vonatkozóan az lenne, ha a kormány minden egyes hatásvizsgálatot nyilvánosságra is hozna.

Igény az volna rá
Az elmúlt hetek kormányzati törvényjavaslati dömpingjében rendkívül fontos lett volna/lenne a hatásvizsgálatok közzététele. Így például hasznos lett volna látni, hogy a kormány az internetadó benyújtásakor milyen hatásokkal számolt (nem csak a költségvetésre nézve), hogy az élelmiszerlánc-felügyeleti díj megemelése és sávossá tétele milyen gazdasági következményekkel járhat (továbbhárítás, cégek alkalmazkodása, elbocsátások, stb.), vagy hogy a (megszavazott) veszteséges kisker láncokat sújtó törvényjavaslat és a (tárgyalás alatt lévő) vasárnapi zárva tartásról szóló tervezet mit okoz a magyar gazdaságban és költségvetésben.
A nyilvánosság ereje

Magyarország jelenleg hatályos Alaptörvénye kimondja:

Magyarország a kiegyensúlyozott, átlátható és fenntartható költségvetési gazdálkodás elvét érvényesíti.

A költségvetés tervezése kapcsán rengeteg szó esik a kiegyensúlyozottságról és a fenntarthatóságról (elég csak a bevétel- és kiadás oldali szakértői elemzésekre, az államadósságra és strukturális egyenlegre vonatkozó jelentésekre gondolni). Kisebb hangsúlyt kap azonban az "átláthatóság" szempontja a büdzsét érintő bármiféle módosítás kapcsán. Legnagyobb bánatunkra.

Pedig az Alaptörvényből származó fenti idézet világosan előírja, hogy a mindenkori kormánynak alkotmányos kötelessége a transzparens gazdálkodás, ennek pedig előfeltétele a hatásvizsgálatok készítése és közzététele. Nem véletlenül kellene ennek így működnie a gyakorlatban. Közhelyesnek tűnik, de le kell írni: az átláthatóság mindenkinek jó, csak nyerni lehet vele. Egyrészt ugyanis megerősíti a kormány, illetve döntései iránti bizalmat (a magánszemélyek és a vállalkozások részéről), másrészt kedvező üzenetet küld a beruházásban gondolkodó befektetők számára, növeli a kiszámíthatóságot. Közvetett módon tehát még a gazdaság teljesítményére is hatással van. Arról már többször írtunk, hogy a költségvetés átláthatósága terén a nemzetközi lista hátsó felén kullogunk.

Az átláthatóságot pedig szinte azonnal javítaná, ha a megalapozott gazdaságpolitikai döntéshez elkészült hatásvizsgálat minden esetben nyilvánosságra kerülne.

Ha már ilyen porszem került a gépezetbe, akkor érdemes átgondolni, hogy hogyan javítható a rendszer. Vagyis miként javítható a költségvetés átláthatósága, a gazdaságpolitikai döntések megalapozottsága. Ebben a tekintetben a kormányzati, képviselői hatásvizsgálatok elkészítése és nyilvánosságra hozatala alapvető feladat kellene legyen.

tomajer 2014.12.11. 10:41:37 / Módosítva / # 337066

Nem mondod? :-)

Oldalszám: 1785