Hozzászólások száma: 4099
Ugrás a hírhez Oldalszám: 205
Témakörök > Droszt Híradó > Hogy mik vannak...!? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
focilabda 2018.02.03. 07:32:58 / # 347776

balagge 2018.01.30. 12:20:07 / # 347676
avatar
Bizony sok faszsagot! Az utas karára váltja az eurót. Érdekes! A taxisnak "kötelező" elfogadnia az eurót és köteles azt középárfolyamon váltani... ezt még kitől várják el rajtunk kívül ezek az okos sajtómunkások? A recepcion 310 Ft/EUR a valuta váltás? Ingyenes pénzváltó a taxis? Nem....szerintem a középárfolyam fölött kene váltanunk, így túl jó feltételekkel jutunk euróhoz!
admissarius 2018.01.30. 11:48:38 / # 347673
avatar

Sok faszsagot ir, de a legjobb, hogy a taxis indiai rupiaban ad vissza. Namost 1INR=4HUF Es ez egy gazdasagi oldal. Gratula.

tomajer 2018.01.30. 10:15:29 / # 347666
Ehhez is mindenki ért, mint a focihoz :-)
focilabda 2018.01.30. 09:44:09 / # 347665

alelölülő 2018.01.28. 19:59:00 / # 347621

higgadt 2018.01.24. 22:38:47 / Módosítva / # 347518
avatar
Az én meglátásom szerint a dugódíjat azon városok szeretnék bevezetni, amelyek nem tudták a forgalom növekedéssel arányosan növelni a közlekedés infrastruktúrájukat. 
Budapestre ez pontosan igaz. Elmaradtak a közúti alagutak, felüljárók építései, ezért a növekvő forgalmat nem bírja el a város jelentős része. A fejlesztés helyett a dugódíjjal szeretnék elérni a forgalomcsökkentést, vagy csak ezen köntösbe bújva újabb bevételre szeretne szert tenni a város.
A két lehetőség:- alacsony a dugódíj  = csupán a város bevételének növelése, mert nem eredményez jelentős forgalom csökkentést, azaz az autósok kifizetik a dugódíjat, és továbbra is behajtanak a dugódíjjal terhelt zónába.- magas dugódíj =   az autósok többsége nem hajt be a zónába, nem fizeti ki a dugódíjat, azaz nem lesz jelentősebb bevétel növekedése a városnak, azaz továbbra sem lesz fedezete a későbbi fejlesztéseknek. Ez esetben valahogy biztosítani kéne a dugódíjjal terhelt zóna határán a P+R parkolókat. Már most sem lehet napközben szabad parkolót találni a metro vonalában a nem fizetős parkoló területeken. 
higgadt 2018.01.24. 22:24:53 / # 347517
avatar
Ha egy kicsit is gyakorolná a közgazdász képzettségét, akkor nem írna össze ilyen ... ságot.idézem:

"Viszont kíméletlen verseny zajlik a taxik, az Uber és amerikai vetélytársai között (Lyft, VIA, stb.), melynek eredményeként egy nemrég közzétett jelentés szerint

 együttesen 59%-kal nőtt a taxik és a taxi-appok autóinak utasszáma a városban.

Az ezzel foglalkozó gépkocsik száma is kétszeresére nőtt, ráadásul egyharmaduk üresen mászkál utashívásra várva."


Tehát a "jelentés szerint" a kétszer annyi autó, csupán 59%-l több utast visz el, mint a fele annyi autó korábban!!! Akkor ez annyit jelent, hogy ha nem változott a fuvarok összetétele, és meg akarják tartani a jövedelem termelő képességüket, akkor kb. 25%-s tarifa emeléssel tudják megtermelni ugyanazon bevételüket!! 

Márpedig az apposok az aláígérgetésről híresek, azaz nem valószínű hogy tudtak tarifát emelni. Ha nem emeltek tarifát, akkor ezen adatokból az következik, hogy összességében a kétszer annyi "taxis" mindegyike, a közel 60%-s kereslet növekedés ellenére elvesztette a bevételének 20%-át!!!  Ez nagy buli! 

Biztos ilyen szakértők fogalmazták meg New Yorkban az UBER és társai térnyerését lehetővé tevő rendeleteket! Itthon egy kicsit több eszük volt a rendelet alkotóknak, és - a presszióra, és érvekre hallgatva - nem engedték hogy eltérő feltételekkel dolgozzanak az "innovatívak". Belátták, hogy az innovációnak csak a közreműködő munkás, dolgozó, szolgáltatás nyújtó eshet áldozatul.


alelölülő 2018.01.24. 15:32:27 / # 347507
Ért hozzá, mert kinevezték. Van valamilyen közgazdász-végzettsége, de hát gyártottak neki legendát, miszerint BKV még menetrendet se tudott csinálni nélküle.
Tud angolul, és tudja használni a keresőt. Kigugliz mindent a világhálón. Nekünk az október 15-i téligumit guglizta Olaszország 3-4000 méteres hegyei közül. Nem tudom, kis hülyéje miért érzi úgy, hogy meg kell szólalnia közlekedési kérdésekben, de hát ez a nyűgje.
Ott elvesztettem életének fonalát, amikor a berlini közlekedésnél vállalt munkát aztán nagyon hamar vége lett.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.24. 14:35:22 / # 347505
avatar
Tovább olvastam a cikket, totál nem komplett szegény gyerek (persze lehet, hogy csak én gondolom így). 
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.24. 14:30:10 / # 347504
avatar
"Itthonról nézve meglepőnek tűnhet ez a lépés, de New York e téren jelentősen különbözik Budapesttől. A sárga taxik nem tudták megtartani a monopóliumukat, nincs állandó és bosszantó taxihiány és amúgy nincsenek taxishiénák sem.

Viszont kíméletlen verseny zajlik a taxik, az Uber és amerikai vetélytársai között (Lyft, VIA, stb.), melynek eredményeként egy nemrég közzétett jelentés szerint"

Nagyon megnyugtató, hogy ilyen magasan képzett, tájékozott emberek vezetői pozíciókat tölthetnek be Magyarországon, mint Vitézy. 

Még mindig nem mondták el szegénynek, hogy nincs taxismonopólium? 
Én nem hiszem egyébként, hogy NY-ban a péntek délutáni csúcsban 1-2 percen belül lehet taxit szerezni. Az is baromság, hogy nincsenek hiénák, vittem egyszer egy utast, aki mesélte, hogy a férje amerikában taxizott, és állította, hogy ott is ugyan úgy vannak hiénák. 
De egyáltalán minek hasonlítja össze New Yorkot Budapesttel? Totál más a két város, ez olyan, mintha egy német orvos vásárlási szokásait vetnénk össze egy magyar közmunkáséval, és megállapítanánk, hogy a német orvos milyen ügyesen ossza be a pénzét. 

tomajer 2018.01.24. 07:17:54 / # 347500
Jócsávó. 
Szeressük. 
És ért is hozzá.
Mindenhez.
Ugyi most pl. a közlekedési múzeum igazgatója :-)
focilabda 2018.01.24. 06:23:29 / # 347499

focilabda 2018.01.20. 05:28:25 / # 347430
Igen. Közben rájöttem. Máshol vártam ezt az infót..
tomajer 2018.01.19. 07:54:50 / Módosítva / # 347410
Mi a kérdés? :-)




focilabda 2018.01.19. 07:27:41 / # 347409

Most az tünt fel nekem, hogy a régi időkben elég volt csak a fórum listára nézni és ott látszott az utolsó poszt készítőjének a neve. Most csak az látszik, hogy ki nyitotta az adott topicot.

Ugye ez azért lehet érdekes mert ha a zemberfia több topicban is posztol akkor így nehezebb a mozgás követése....


tomajer 2018.01.16. 19:03:16 / # 347352
Csak fél ...  de az se kevés.
Tudod, minden az ányegin múlik ...  mint a klasszikus mondá :-(
zoli578 2018.01.16. 18:44:37 / # 347347
avatar
Köszönjük. Gyorsan ment kicsit több volt mint másfél év.
focilabda 2018.01.16. 18:43:47 / # 347346
Na...Akkor figyeljük 😊
tomajer 2018.01.16. 12:31:09 / # 347339

Örömmel közöljük, hogy technikai problémáink ismét elhárultak, és a fórum teljes gőzzel üzemel!



Oldalszám: 205