Témakörök > Droszt Híradó > (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
3asbreak | 2010.01.14. 15:14:23 / # 193411 |
|
"és nem húztunk volna a saját nyakunkra ennyi szutyok új vállalkozást, ezekkel a 150-es tarifákkal"
Hmm, ezzel kapcsolatos az, hogy a városban egyre több újfajta taxicéget látni, minimális tarifákkal (pl. Lady meg hasonlók...)?
Előzmény: #193045 nazoli 2010.01.13. 13:51:23 |
3asbreak | 2010.01.14. 15:11:19 / # 193410 |
|
"Van az a rendelésszám ami után már nem vonatkoznak az egyénre a szabályok."
Van! :-) Menj be mondjuk a T-Mobilehoz, és kérj ötvent telefont a cégednek, egészen más árakkal és feltételekkel fogsz szembesülni, mintha sima ügyfélként egy készüléket vennél! :-)
Előzmény: #193401 Veritas 2010.01.13. 12:55:24 |
smokie09 | 2010.01.14. 03:28:06 / # 193405 |
|
Áhhh... az biztosan csak reklámautó!
Abban Te tuti nem utazol ennyiért:)
Mondjuk egy próbát megérne...
|
nazoli | 2010.01.13. 22:20:54 / # 193223 |
|
.......
|
lulu | 2010.01.13. 20:59:10 / # 193409 |
|
Nézd lehet, hogy nálunk nem a leg tisztességesebb a szolgáltatás.... de most valami megindult. Lehet hogy jó irányba, lehet hogy rossz irányba. A City taxit favorizálhatod mert megbízol benne. Mi is tudjuk, de próbálj ki minket.
Előzmény: #193398 3asbreak 2010.01.13. 01:39:28 |
attus | 2010.01.13. 19:14:21 / # 193408 |
|
"“Egy építkezésen, amikor megszólalt a jelződuda, a munkások egy kupacba letelepedtek, hogy megebédeljenek. Sam minden alkalommal kinyitotta az ételhordóját és panaszkodni kezdett.
- Hogy a ménkű verje meg! Ez nem lehet igaz, már megint mogyoróvajas-lekváros kenyér. Utálom a mogyoróvajas-lekváros kenyeret!
Sam minden nap siránkozott a szendvicse ...tovább »miatt. Teltek a hetek, és a többi munkást már kezdte idegesíteni ez a nyafogás. Végül az egyik társa így szólt:
- Az ég szerelmére, Sam! Ha utálod a mogyoróvajat és a lekvárt, miért nem mondod meg az asszonynak, hogy valami mást készítsen?
- Milyen asszonynak? – felelte Sam. – Nincs feleségem, magam készítem a szendvicseimet.”
Mindannyian magunknak készítjük a szendvicseinket ebben az életben."
Előzmény: #193407 2010.01.13. 19:04:02 |
törölt felh. | 2010.01.13. 19:04:02 / # 193407 |
|
Ma jártam újpesten láttam a másik végletet.
Citroen saxo.
Az alkalmazott tarifájára nem volt rálátásom de nem volt rajta céges matrinca.
Előzmény: #193406 attus 2010.01.13. 18:28:04 |
attus | 2010.01.13. 18:28:04 / # 193406 |
|
Az is csak pesten fordulhat elő, hogy minimobil felirattal S mercédes, 150Ft/km(0,5€)felirattal új 5-.ös BMW taxi látható az utakon! Agyrém!
Előzmény: #193404 2010.01.13. 18:14:58 |
törölt felh. | 2010.01.13. 18:14:58 / # 193404 |
|
Egy kicsit megint ismétlem magam.
Ha a taxis nem megy el kipróbálni az olcsó tarifás céget akkor már nem lenne aki vigye a fuvarjait.
De mindíg akad valaki aki arra adja a fejét, hogy elmegy kipróbálni.
Előzmény: #193045 nazoli 2010.01.13. 13:51:23 |
attus | 2010.01.13. 17:57:16 / # 193403 |
|
Jó az auchanos példád, de sajnos nálunk ez az egy "termék" van, jön valaki az olcsó(értsd vesztességes) tarifa díj hallatán kipróbálni, és ha elégedett jön legközelebb is vesztességes áron utazni!:-(
""Józsi, gyertek át, itt van fuvar" felkiáltással több taxisa, több utasa és ezzel nagyobb bevétele lesz."
Ezt azért nem ragoznám túl, mert ránk nézve szégyen, hogy jobban látod ezt a kérdést, mint sok okos "taxi vállalkozó"!:-(
Előzmény: #193398 3asbreak 2010.01.13. 01:39:28 |
nazoli | 2010.01.13. 13:51:23 / # 193045 |
|
A taxivállalat vezetőjével kapcsolatos dolgot nagyon jól látod! A módszer eredményessége sajnos elég meggyőző, ami viszont minket, taxisokat minősít!
Még mindig állítom, hogy a kesztyűt minden cégnek föl kellett volna venni, és csökkenteni kellett volna a tarifát! Ezzel el lehetett volna kerülni ezt a piaci átrendeződést, és nem húztunk volna a saját nyakunkra ennyi szutyok új vállalkozást, ezekkel a 150-es tarifákkal!
VESZTESÉGEKET AKKOR IS ELSZENVEDTÜNK VOLNA, de könnyebb lenne később visszaállni.
Az auchanos példád nem jó! Nálunk nincs több, másik termék, amin be lehetne hozni a "zsemle" árát! Nálunk egy átlag fuvar 2000 Ft körül van, mindennel együtt! Épp ma hajnalban néztem át a régebbi papírjaimat. Ez 10 évvel ezelőtt is nagyjából ennyi volt, csak akkor a jelentősebben alacsonyabb tarifával, több kilométert tettünk meg ugyanannyi bevételért!
Ha egészen pontosan tudni akarod, majdnem a kétszeresét!! Hogy mégis miért működött? Mert alacsonyabbak voltak a költségeink!
A magyar fogyasztói szokások, és lehetőségek, ilyenek. Átlagban ennyi tudunk, és ennyit vagyunk hajlandók fizetni a taxiért!
Vannak ismerőseim azoknál a cégeknél, ahol 160 Ft egy km, és az a helyzet, hogy ott sem költenek többet a taxira! Csak hosszabb utat tesznek meg vele, ami végeredményben a taxisnak jelent többletkiadást, és többlet munkaidőt! Ahogy a Moldova mondta, kössek egy lámpást a tökömre, hogy éjszaka is tudjak dolgozni!
Abban viszont igazad van, hogy nagyon sok kollégánkból hiányzik az üzleti szellem! Én még ennél is továbbmegyek! Az alapvető emberi tisztesség is! No meg ahogy a kollégám említette, a taxisok problémamegoldó képessége is különböző! Bár erre vonatkozóan vannak írott, és íratlan szabályok, amiket be kellene tartani!
Azon, hogy a Citys nem hitt a fülének, nem csodálkozom! De hidd el, hogy náluk sincs arányait tekintve kevesebb ostoba taxis, mint máshol!
Ez a szatyros példa nagyon jó! Én is tudok hasonlót.
Amit a taxis cégek művelnek mostanában a taxisokkal, az kb. olyan, mint amikor egy 10000 Ft-os rádióért törnek föl egy autót, amit csak 2000-ért tudnak eladni, de 100000 Ft-os kárt okoznak az autósnak! A cégtulajdonos, azért, hogy a saját bevétele 1 egységgel több legyen, 10 egységnyi pénzt vesz ki a mi zsebünkből!
De mint már mondtam, ennek a módszernek az eredményessége minket, taxisokat is minősít!
|
nazoli | 2010.01.13. 13:08:52 / # 193402 |
|
Ne bántsd, mert nem rosszindulatú! Ráadásul, nagyjából jól is látja a dolgokat!
|
Veritas | 2010.01.13. 12:55:24 / # 193401 |
|
Sziasztok! Ezt már Én se bírom ki.Van az a rendelésszám ami után már nem vonatkoznak az egyénre a szabályok.Legalábbis szerinte.Ezek szerint, ha Én is szinte mindig egy mosóba járok mosatni, akkor már reklamálhatnék, hogy ne számolják fel a sampon árát, mert máskor is ide jövök.Esetleg a végén hagyok jattot.
A legjobban az tetszik, hogy 180 ft-ért évek óta lovagoljuk ugyanazt a témát.
Ennyire értékálló még semmi nem volt ebben a gazdasági helyzetben.
|
málna | 2010.01.13. 12:24:52 / # 193400 |
|
Most már megértettem az érvelésed!(Remélem Te is a miénket...)
Szóval,Te éppen fuvarszervezői szemszögből,pusztán üzletileg nézted eddig a dolgokat.Így érthető.De ezáltal rátapintottál a lényegre,hogy hiába ugyanazon a lovon ülünk(mármint taxiskörben),mégis ellentétes irányba akarunk menni.Nem egyeznek az érdekek!
A várakozós példád pedig eléggé komplex szerintem.Nyílván,ha én hibázok,akkor kompenzálok.De ugye azt Te sem gondoltad komolyan,hogy mert ezredszerre rendelsz,akkor rád már nem is vonatkoznak az óraindítási és egyéb szabályok....?Viszont vannak olyan kollégák,akik kevésbé kommunikatívak vagy éppen rossz problémamegoldó képességgel rendelkeznek..Bár ezért a 180 Ft-ért céget váltani......Hát nem tudom.De hagyjuk is,nem kívánok minősíteni senkit.
Az utolsó mondatoddal pedig abszolút egyetértek,pedig az kereskedelem,és mégis.:)
Előzmény: #193398 3asbreak 2010.01.13. 01:39:28 |
3asbreak | 2010.01.13. 01:40:18 / # 193399 |
|
"Józsi, gyertek át, itt van fuvar" -> amúgy Tőletek kérdezem, ez működik a gyakorlatban?
Előzmény: #193398 3asbreak 2010.01.13. 01:39:28 |
3asbreak | 2010.01.13. 01:39:28 / # 193398 |
|
Ok, ezzel én teljes mértékben egyetértek, és azt sem mondtam, hogy 120, 99, vagy éppen 19 forintnak kellene lenni a viteldíjnak.
Hanem azt próbáltam fejtegetni, hogy:
- van egy taxivállalat vezető, aki tagdíjat szeretne kapni a taxisoktól
- nem nagyon van viszont megrendelés
- a legolcsóbb megoldás amit tehet, hogy a piaci ár alá megy a tarifákkal, hátha "Józsi, gyertek át, itt van fuvar" felkiáltással több taxisa, több utasa és ezzel nagyobb bevétele lesz.
Erre mondtam az általatok kinevetett zsemlés példát. Valószínűleg az Auchannak sem éri meg 6 forintért zsemlét árulni, viszont bevonz vele egy rakás vásárlót, aki úgy egyébként másik 15.000 forintot is ott költ el.
Ugyanez a 184-es tarifa: lehet el kell vinni 1 fuvart veszteséges áron, viszont jön még mellé 3 nyereséges, azaz egy terméken (zsemle) veszteség van, másik kettőn meg nyereség.
[Az általad felemlegetett várakozási díjas példánál sem az volt a problémám, hogy a bácsi, amellett, hogy nem találta el hova kell menni, és én mentem utána (holott kb. 500x rendeltem ugyanarra a címre autót), belenyomott az órába 180 forint várakozási díjat, ami biztosan jogos.
A bajom az volt, hogy nem látott tovább a következő 10 másodpercnél, és hiányzott belőle mindenfajta üzleti szellem. A fuvar azt hiszem háromezer akármennyi volt, tehát a 180 forintjának minimum a kétszeresét kapta volna jattként. Megértettem volna a dolgot, ha vadidegenként életemben először hívok autót, na de ezredszerre. Be lehetett volna szólni a központba, hogy mégis merre eshet ez a bejárat, vagy segítsetek, szokott-e jönni ez az utas, de nem. Neki a 180 forint kellett. Ugyan ez már több éve történt, de tisztán emlékszem, hogy visszafelé már Cityvel jöttem, és a sofőr nem hitt a fülének, amikor elmeséltem mindezt.
Kicsit hasonlított ez arra az esetre, amikor a csobánkai kisboltban jó 20.000 forintos vásárlás után az eladó 10 forintot kért a szatyorért, és talán máig nem érti, miért köszöntünk el, és hagytuk ott az összes cuccot).
Előzmény: #193397 attus 2010.01.12. 20:01:06 |
attus | 2010.01.12. 20:01:06 / # 193397 |
|
Igazából a többiek már megtették helyettem, hogy megpróbálják megfogalmazni, hogy mi a kialakult nézetkülönbség oka: kizárólag fogyasztói szemszögből közelíted a témát!
Persze valóban lehet az olcsóbb tarifa gazdaságos, ha jó a kihasználtság, de van egy határ ami alatt már akár mennyit pörögsz nem tudsz hasznot termelni, és ezek a 150,164,184-ek már ez alatt vannak! Ráadásul vannak bizonyos tendenciák amik miatt nem tudod már lejjebb vinni az üres kilométert!
Ezeket a makacs számokat semmilyen piacgazdasági törvényszerűséggel nem lehet(tisztességesen!) megcáfolni szerintem.
Előzmény: #193394 3asbreak 2010.01.12. 00:46:30 |
málna | 2010.01.12. 11:21:01 / # 193396 |
|
Kedves 3asbreak!
Egyetértek nazolival!Ezt szabályozni kell,mert így ebben a formában elfogadhatatlan!Egy páran ezen vagyunk,hogy talán(!)megértethetjük egyszer a városházán tevékenykedőkkel.
A picgazdaságban vannak különféle ágazatok.A kereskedelem az egyik.És némi védelem abban is van...A beszerzési ár.Ez alá egyik multi sem mehet!Valami hasonlót szeretnénk mi is elérni!
Remélem így már értetted az előző példámat is..
A kommunikáció nem mindig ellenséges,hidd el.Vagyunk egy páran,akik tudnak értelmesen is vitázni.:)Attus jó srác,elhiheted,15 éve ismerem.Ami a szívén az a száján!Azon kívűl a negatív vélemény még lehet igaz is,vagy netán elgondolkoztató.Szerintem.
Üdv!
Előzmény: #193394 3asbreak 2010.01.12. 00:46:30 |
nazoli | 2010.01.12. 01:52:54 / # 193395 |
|
Piacgazdaság ide, piacgazdaság oda, azért kell egy tisztességes díjszabás, amiből meg lehet élni! A piacgazdaság - legalábbis civilizáltabb országokban - megfelelő szabályokkal működik, ami nálunk sajnos nincs meg.
Ami itt folyik, az szabadrablás, és az emberek mérhetetlen kiszákmányolása4
Előzmény: #193394 3asbreak 2010.01.12. 00:46:30 |
3asbreak | 2010.01.12. 00:46:30 / # 193394 |
|
"Bár neked hiába magyarázom, te az a típus vagy akinek az kell, hogy mosolyogva megkütyüzzék , a lényeg, hogy azt a tarifaszámot mutassa az óra ami a kártyádon van!"
Nincs semmilyen kártyám, és pontosan tudom mi a különbség a RádióTaxi és a CityTaxi között.
Az átlagutas viszont nem tudja. Ha van egy
cég, aminek kevés a megrendelője, az vajon milyen módszerhez fog nyúlni a gyors siker érdekében? :-)
Mivel egyébként RádióTaxival magam is csak elvétve utazom, ezért Taxi4-es és T2000-es kollégákat kérdezgettem, többen ülnek-e be az olcsóbb tarifa hatására. 15-ből 15 igenlő választ kaptam.
Ti azt mondjátok - évek óta- hogy több taxis van, mint amennyit a piac elbír. A gond csak az, hogy valahogy magától senkinek (vagy nagyon keveseknek) akaródzik kiszállni. Mit fog tenni az a taxis (vagy cég) akinek kevesebb a megrendelése? Úgyvan, árat csökkent, és nem az autókat cseréli ki - egy bizonyos szint felett az ÁTLAG utasnak tökmindegy mi jön érte (és nagyjából az is, hogy a végén voltaképp többet fizet).
"Bezzeg ha 8 perccel az előrendelés után jössz le száj húzva fizeted ki a jogos várakozási díjat!:-("
Az volt az utolsó eset, hogy előkével rendeltem taxit, illetve hogy a 6x6-al utaztam. Megjegyzésed egyébként azért undorító, mert talán én vagyok azon kevesek egyike, aki előbb van lent, mint az autó.
Nézd, én egyébként azt hiszem nagyon normális hangnemben próbálok beszélgetni Veletek - bár ez fordítva nincs így - és egy kicsit a dolog másik oldalát megmutatni. Igazam itt egyedül többszáz ember ellen sosem lesz, ezzel tisztában vagyok, de abban bízom, hogy talán lesz néhány ember, aki elgondolkodik a piacgazdaság alapvető törvényszerűségein.
Előzmény: #193311 attus 2010.01.07. 19:20:16 |