Témakörök > Droszt Híradó > 6x6 Hatszorhatosok kuckója A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
taxi free | 2010.11.19. 19:59:02 / # 164721 |
|
Csak az a gond hogy, azon a felfogási szinten maradtál az idő meg elhúzott melletted.
Előzmény: #164718 dinnye 2010.11.19. 18:21:21 |
hiénakutya | 2010.11.19. 19:47:08 / # 164720 |
"...nem véletlen, hogy ennyi utas átment a szotyikhoz."
Persze, hogy nem véletlen. Oda mennek, ahol olcsóbban kapják meg ugyanazt a szolgáltatást. De ez nem jelenti azt, hogy nem bírnak el többet.
"És a saját kollégáim bebizonyították, amikor fölfuttatták a szotyikat, hogy a feléből is meg lehet!"
Nem. A saját kollégáid egyetlen dolgot bizonyítottak be: ugyanúgy lopnak, csalnak, hazudnak, mint az oly nagyon megvetett hiénák. Nem fogom egy taxisnak elmagyarázni, hogy hányféle trükk van kiadáscsökkentésre és hányféle trükk létezik bevételnövelésre.
"Ha meg trükközik, akkor kirúgják. Előbb-utóbb megdől. Az apróbb trükkök azonban legtöbb esetben azt jelentik, hogy feléli az autóját, és nem fizeti a járulékokat."
Igen. És? Ezek nem új dolgok. Évek óta ez megy. Kihullik innen bárki is? Igen. Aki meghal. Akit kirúgnak, az átmegy egy másik céghez. Aki föléli az autóját, vagy az APEH bevonatja a vállalkozói engedélyét, az meg elmegy droidnak. És ez egy lényeges dolog, álljunk meg itt egy szóra!
Mert azt kellene észrevenni, hogy EZ A CÉL!
Korábban leírtam, most megismétlem: ránk ebben a rendszerben vállalkozóként NINCS SZÜKSÉG! Taxisként kellünk, de nem vállalkozóként!
"És neked fogalmad sincs arról, hogy nálunk mennyi hülye van! Tudod mit csinál? Legyen meg a napi 3-4 söre, meg a két doboz cigije, és ennyi elég! És úgy néz ki, mint egy hajléktalan!"
És az ilyen igénytelen, koszos proli lesz jobban rákényszerülve a trükközésre, vagy az, akinek céljai vannak még az életben? Mert a nagy számok törvénye alapján az fog inkább megdőlni, aki többször és többet csal....
"De sokan biztos meg fognak (Bár ebben is kezdek kételkedni, mert ha igaz az amit írtál a tarifával kapcsolatban, akkor már tömegesen kellet volna elhullani a gyengébb taxisoknak."
A saját szemednek csak hiszel... Nem működik, nem hullik ki senki. De, ha elvétve egy-két taxis kiesek, kettő lép a helyére. Látjuk, tapasztaljuk. Minden kibaszott nappal többen leszünk. Most egyszeriben miért gondoljuk azt, hogy ez a gyakorlat megfordul? Nem fog megfordulni. Annyi fog történni, hogy a még talpon lévő vállalkozók becsődölnek és mennek droidnak.
"Ez nem csak a cégek harca, hanem a taxisoké is. Csak nekünk még a cégek ellen is harcolni kell. Ez eggyel több front."
Az enyém nem. Én nem fogok 100 forintért járni, mert tudom, hogy azzal nem nyerhetek. Azzal csak az nyerhet, akinek van száz autója és ki akar adni további kétszázat. Vagy kétezret.
"Ostoba, és önérdek vezérelt politikusaink vannak, akiknek az a legfontosabb tevékenységük, hogy teletömjék a saját zsebüket. De ugyanez vonatkozik a saját érdekképviselőinkre is, meg a cégvezetőkre is. Ezért aztán, ha rajtuk múlik, soha nem lesz rend."
Ezen biztos nem fogunk vitatkozni. :-)
"Aki megmarad, az győztesen kerül ki."
Ettől tartok én is. Én értem, hogy Te miért érzed úgy, hogy győzni fogsz, de a személyeskedés látszatát is szeretném elkerülni. Úgyhogy ne értsd félre, légyszíves! De... Ha nekem a postás minden hónapban hozna egy kis aprót, plusz négyezer-párszáz forint járulékot kellene fizetnem, negyvenezer helyett, akkor én is magabiztos lennék.
Csak én még nem vagyok ebben a helyzetben.
Így aztán engedtessék meg nekem, hogy aggódjak picit a saját jövőmért és ne helyeseljek semmilyen olyan akciót, amely során nincs megígérve, hogy jól jövök ki belőle, sőt, pont az ellenkezője borítékolható.
Arról nem beszélve, hogy minden akció reakciót vált ki.
Tegyük föl, hogy a 166 csodafegyver! Ez egy hülyeség, de legyen!
Meddig?
Hány nap múlva fog valamelyik cégvezető előállni a válaszcsapással?
"Csak a fele fog megmaradni. Fele taxis, fele cég. Ők is beadják a kulcsot."
Kár, hogy az árcsökkentősdi kezdete óta eltelt időben pont az általad felvázoltak ellenkezője történt. Nagy kár. Mert így nem tudom, mi a vihartól változna ez meg hirtelen.
Előzmény: #164717 nazoli 2010.11.19. 18:18:49 |
|
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 18:37:39 / # 164719 |
|
Nem is kell, hogy mindenki megmaradjon. És akkor a megmaradóknak jobb lesz...
*******************************
Igazad van?
És géppisztolyod?
Belenyugszol az elviselhetetlenbe, és nézed mások végét?!
Előzmény: #164717 nazoli 2010.11.19. 18:18:49 |
dinnye | 2010.11.19. 18:21:21 / # 164718 |
|
Ezt a "szakmát"ha lehet igy egyáltalán fogalmazni? én 1973-keztem.Te akkor lehet, hogy csak leány álom voltál vagy még az sem.
Előzmény: #164710 passat 2010.11.19. 15:22:47 |
nazoli | 2010.11.19. 18:18:49 / # 164717 |
|
Szia Gyuri!
Az elejétől.
Azért írtam, hogy reméljük nem fog belemenni ebbe a hülyeségbe, mert én is tudom, hogy ez lenne a vége. Bár az is igaz, hogy most már az a véleményem, hogy nem sajnálom a pénzét, amit elbukik. Saját magának köszönheti. De azt hiszem, hogy nem lehet lebeszélni róla. Meg kell neki is tapasztalnia azt, amit már többen megtapasztaltak. Lásd Est taxi. Más kárán tanul az okos. Ezt mondják. Aztán van olyan is, aki a sajátján. Mi, egy páran, sok mindent megtettünk azért, hogy ez ne így legyen. Pusztán lojalitásból. De nem volt semmi értelme.
Azon, hogy ennyit bír el a piac, vitatkozhatunk, de most ez a helyzet. Persze, vannak kivételek, de nem véletlen, hogy ennyi utas átment a szotyikhoz. És ezzel párhuzamosan taxisok is.
Nem csak a taxi tarifa magasabb, mint amit a hazai viszonyok (jövedelmi viszonyok) indokolnak, hanem minden más is, ami a megélhetéshez szükséges. Kaja, energia, szolgáltatások, minden. Egyszerűen a társadalom nagy része számára megfizethetetlen. És igenis az mondom, hogy ha valakik még 30%-os kihasználtság mellett is meg tudnak élni, addig magas a tarifa! Ez nem más, mint pazarlás. Üzemanyagban, technikában, és emberben egyaránt. Te is tudod, hogy én mennyit számoltam a tarifa ügyben. Évek óta mást se csinálok. Olyan papír, és fájl halmazom van, hogy el sem hiszed. Bebizonyítottam, hogy a kettőnegyven a minimum ahhoz, hogy meg tudjunk élni. És a saját kollégáim bebizonyították, amikor fölfuttatták a szotyikat, hogy a feléből is meg lehet! Akkor miről beszélünk?
Hogy miért lett ennyi taxis, abban nincs köztünk vita. De hiába akarna egy cég fölvenni még 100 taxist, ha nincs. És ha nincs, miért nincs? Mert nem tud megélni szakmai ismeretek, és tapasztalat híján! De amíg belép egy céghez, és napi 3-4 fuvarból , még ha nyomorszinten is, de megél, addig magas a tarifa! Ha meg trükközik, akkor kirúgják. Előbb-utóbb megdől. Az apróbb trükkök azonban legtöbb esetben azt jelentik, hogy feléli az autóját, és nem fizeti a járulékokat. Meg egyéb adósságokat csinál magának. És neked fogalmad sincs arról, hogy nálunk mennyi hülye van! Tudod mit csinál? Legyen meg a napi 3-4 söre, meg a két doboz cigije, és ennyi elég! És úgy néz ki, mint egy hajléktalan! De befizeti a 65 ezret, és ezzel minden rendben van!
Gyuri!
Ez nem csak a cégek harca, hanem a taxisoké is. Csak nekünk még a cégek ellen is harcolni kell. Ez eggyel több front.
Én nem akarok meghalni sem a Zengőért, sem senkiért. És nem is fogok. És még sokan vagyunk ezzel így. De sokan biztos meg fognak (Bár ebben is kezdek kételkedni, mert ha igaz az amit írtál a tarifával kapcsolatban, akkor már tömegesen kellet volna elhullani a gyengébb taxisoknak. És ez mégsem történt meg.) De ez egy olyan harc, amit nem tudsz elkerülni. Tudod, próbálkoztunk finomabb módszerekkel (TE), de nem jöttek be. Azért nem is fognak, mert nem fűződik semmilyen politikai érdek ahhoz, hogy rendbehozzanak egy szakmát. Ostoba, és önérdek vezérelt politikusaink vannak, akiknek az a legfontosabb tevékenységük, hogy teletömjék a saját zsebüket. De ugyanez vonatkozik a saját érdekképviselőinkre is, meg a cégvezetőkre is. Ezért aztán, ha rajtuk múlik, soha nem lesz rend.
„Itt a cégek harcolnak egymással és benneteket küldenek a frontra meghalni. Taxis ebből győztesen nem fog kikerülni.”
Aki megmarad, az győztesen kerül ki. De ugyanez vonatkozik a cégekre is. Mindig azt mondjuk, hogy sokan vagyunk, a fele is elég lenne. Lehet, hogy most ez egy ilyen helyzet. Csak a fele fog megmaradni. Fele taxis, fele cég. Ők is beadják a kulcsot.
Nem is kell, hogy mindenki megmaradjon. És akkor a megmaradóknak jobb lesz.
Előzmény: #164699 hiénakutya 2010.11.19. 12:43:05 |
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 18:14:19 / # 164716 |
|
Emlékszik még valaki a Rusznák Imrére?
Ő gyalázta meg a fővárosi taxisokat a drosztdíjjal, és most vezeti a parkolótársulást...
Itt "rusznaki" nickel osztotta -volna- az észt...
Hol rontottul el? Nos akkor is, mikor ezt az első sarcot önként befizettük!!!
|
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 16:40:38 / # 164715 |
|
DRÁGA FIAM! (48 vagyok.)
Pásztor Gábor vállalkozó ebben az esetben egyéni vállalkozó maradna... Ezt garantáljuk!
A "szutyitaxit" pedig feltölthetik szagos ápolatlan napszámosokkal a létszámot, de elege lesz ebből az utasközönségnek. (Akinek nem, az ezzel is beéri, de az én autómba ne akarjon beszállni!)
HAJAT RÁ 6*6!
Előzmény: #164708 passat 2010.11.19. 14:34:14 |
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 16:28:09 / # 164714 |
|
:)
"Elnézést hölgyem/uram! Én mint egyéni vállalkozó nem tudom ezt a fuvart ilyen nyomott áron teljesíteni. Ha Önnek megfelel az 1.-es tarifán kb. 25. perc alatt a reptéren leszünk, a fizetendő összeg kb.: 4900 Ft lesz. Hívjak Önnek másik kollégát, vagy siessünk, hogy elérje a 390.000 Ft.-os 5 napos útjához tartozó diszkont légitársaságot?")
:)
Előzmény: #164701 jomeo! 2010.11.19. 13:25:28 |
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 16:16:40 / # 164713 |
|
TE MÁR KAPISKA A MEGOLDÁST!!!
Ugye kütyü mentesen? :)
Előzmény: #164700 passat 2010.11.19. 13:09:14 |
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 16:14:16 / # 164712 |
|
"Ha harc, legyen harc." - Itt a cégek harcolnak egymással és benneteket küldenek a frontra meghalni. Taxis ebből győztesen nem fog kikerülni.
********************
Szívemből szóltál..
Ezért drukkolok a Pentának is. Ők meg fogják oldani, sajna nincs tartalék, hogy csatlakozzam. És Nektek?
:)
Előzmény: #164699 hiénakutya 2010.11.19. 12:43:05 |
tudomis(kibic) | 2010.11.19. 16:06:11 / # 164711 |
|
:)
Azért itt is vannak indulatok...
Hajrá 6*6!
Taknyos T4.-es koromban ért a piknik. Természetesen nem dolgoztam abban a néhány órában én sem. Belecsodálkoztam buta szemekkel abba az összetartásba, ami ott, és akkor volt. Meglepett, és kellemesen!!!
Azt tudom kívánni, hogy mindegy melyik döntés mellet teszitek le a voksotokat, de az a tagság 90%-nak az álláspontját képviselje!
Lenne 5-letem a "szotyitaxi" kiszorítására, de mint T4-es -úgy vélem- nincs meg az erkölcsi alapom, bár nem én vagyok P.Gábor...
Jut eszembe. Nem szeretem az arctalanságot, tehát: www.sipitaxi.5mp.eu ...
Nehéz időket élünk. Talán az összetartás (nem felelőtlen kapkodás!) valamelyest segíthet ezen.
AZT AZÉRT ÉRDEMES MINDENKINEK BEFOGADNIA AZ AGYÁBA, HOGY EZT A KRÍZIST A 150 PETÁK TARTJA FENN. (Hogy ki okozta azt is tudjuk... :( Majd megvédem, ha kell. Elöljáróban annyit, hogy no kaució, ingyen rádió, atom sok reklám. Ez valamilyen szinten taxisbarát.)
Summa-hummárum, fejet fel, és tessék kikövetelni, hogy miképp akarjátok megtermelni a tulajdonosnak a hasznot, de mellette emberi megélhetésetek elérjétek!!!
(Huh! Ennyit egy bombázónak sem írtam a társkereső oldalon! :) )
Előzmény: #164690 gyapi 2010.11.19. 11:47:54 |
passat | 2010.11.19. 15:22:47 / # 164710 |
|
Én meg tőled kérdezem :- MIÉRT ??
miért nyalsz ennyire?
miért véded azt, aki téged tönkretesz??
MIÉRT???
Igazi seggnyaló vagy ba..zs! Ugye?
Előzmény: #164709 dinnye 2010.11.19. 15:07:44 |
dinnye | 2010.11.19. 15:07:44 / # 164709 |
|
Tegnap kérdeztem valamit. csak lehet, hogy finomabban.MIÉRT????? nem mész el a bal fenékre?????????? Söpölj inkább a saját háza tályán.
Előzmény: #164708 passat 2010.11.19. 14:34:14 |
passat | 2010.11.19. 14:34:14 / # 164708 |
|
És azért még némi felelősség a Zengő nyakába:
az utcán azt beszélik, ha lementek 166 ra, akkor a t4 berakatja a 144-et, és a szotyi meg a 120 at.
Újra indul a lavina, hidd al zoli, sokan elátkoznának érte
|
passat | 2010.11.19. 13:56:23 / # 164707 |
|
normális vagy?
ilyet ne mondj, mert megcsinálják, neked meg felemelik a tagdíjat. Rád terhelnek mindent, nem tűnt még fel? Minden beruházásnál nő a tagdíj.
Amúgy ezzel nem szívatnád az utast, csak azon az áron vinnéd ami:-legális
-megéri (neked)
-kifizethető (neki)
de vegyél csak példát a bankadóról. a bankra kivetik, ő meg ráterheli az ügyfélre. most akkor ki szopat kit? akkor szívatnám az utast, ha 300 al vinném.
Előzmény: #164706 jomeo! 2010.11.19. 13:50:31 |
jomeo! | 2010.11.19. 13:50:31 / # 164706 |
|
Én nem az utast szivatnám/utalnám, hanem a taxiscégbandákat, ahol a diszpécserek kivételével senki sem dolgozik. Ingyenélő banda! Annak a bandának nem kell fizetni a nehezen összekuporgatott százezreket!
Orbánnak rájuk is különadót kéne kiróni!
Akkor beledöglene pár tőkés!
Előzmény: #164705 passat 2010.11.19. 13:39:38 |
passat | 2010.11.19. 13:39:38 / # 164705 |
|
Az utas?
Az utasnak jó az ha a taxis folyton ugat neki a tarifa miatt?
jó neki, hogy a taxis ingerült, bunkó,mufurc???
dehogyis.
Perelje be nyugodtan, megérdemli a taxiscég. Ő meg engem?
beperelnek 4000 céges taxist? 4000 egyéni vállalkozót? ugyanmár? te is csak kifogást keresel.
simán m eg lehet szopatni a tel.szám tulajt, csak tökös gyerekek kellenek hozzá.
na te nem az vagy
Előzmény: #164701 jomeo! 2010.11.19. 13:25:28 |
partizán | 2010.11.19. 13:35:39 / # 164704 |
|
:-)
Fincsi, csak nehogy megfeküdje a gyomrodat.
Mértékkel, ha javasolhatom.
Előzmény: #164703 Yuri 2010.11.19. 13:27:48 |
Yuri | 2010.11.19. 13:27:48 / # 164703 |
|
Amúgy meg ha egy vérbeli szotyist (a fogyasztói oldalról nézve!) kérdezel, elmondom, hogy hosszú évek tapasztalata alapján eddig a TOAST-SEED kft (szh.:Újfehértó) terméke az, ami mind méretben, mind ízben, pirítottságban vezeti az én képzeletbeli szotyi-ranglistámat.
Nagy ritkán előfordul egy-egy zacskó silányabb minőségű (kisebb magok, avas, vagy kártevő által látogatott szemek) áru, de többnyire az "abbahagyhatatlan" kategóriába tartozik.
Előzmény: #164626 partizán 2010.11.18. 14:00:26 |
partizán | 2010.11.19. 13:27:13 / # 164702 |
|
Jaj, bocs, nem akartam senki önérzetébe belegázolni. Bocs gyapi. Tényleg idétlen volt sokszorosítani a szotyiárusok dumáját. Látom kiverte a biztit.
Magam teljesen más (rovar és rágcsáló írtás) területen tevékenykedem, de mindig érdekelt, hogy ez a sok minimálbéren tengődő állandóan síró taxis mégis minek és hogyan...
Kik azok az idióták, aki 4-5 évente 4-5 milliós kocsikat vásárolnak hitelre, hogy utána állandóan panaszkodjanak. Ezért aztán olvasgatom időnként ezt a nagyszerű szakmai fórumot, és mindig nagyon jól szórakozom.
Mint most is, remélem Ti is:-)
VÁRADI NAGY PÁL
A szotyi természetéről
XIX. ÉVFOLYAM 2008. 13. (507.) SZÁM — JÚLIUS 10.
Kakas Márton beszélye, melyben elmondja a szotyi összes jellegvonását és hasznát, valamint keletkezését, továbbá, hogy miképpen jutott el a cirmos szotyola héja az alföld tágas térségeinek napsütte földiről egy erdélyi személyvonat felette szutykos padlatára. Tartotta a 3076-os járat egyik, a latrina mellett húzódó érdektelen fülkéjében zsúfolódott társinak, midőn a 3076-os járat még békebeli kék vagonok eklektikus szagából, s igen indulatos mozdonyból álla, nem pedig afféle hitvány üvegkalickából, az mi inkább hasonlatos sztártrek epizódok csillagszekeréhez, semmint hazai személyvonatokhoz.
Nemzetes és műveltségben, erényességben, bölcsességben legnemesebb Kalauz úrnak, a fenséges hazai vasútazás vonatokbeli fő helytartójának, a 3076-os személyvonat kijelölt kontrolljának, a vasúti múzsák egyenruhás reményének, az én örökké tisztelendő uramnak és pártfogómnak, az ki blattolni hagyván, pénzes tarsolyomban benne engedte maradni az alább szóba kerülő nagy zacskó szotyi árát.
Nemes és nemzetes uram lekötelezett tisztelője,
Martin de Gallfalva
Elsőbben is érdemes figyelmezni a napraforgó nevére, mely a szotyit adja. Olyan unikum amaz ugyanis, mely tányérnyi orcájával úgy követi az mennyei nap égi állását, ahogyan azt egyetlen más lelkes állat sem teszi.
Másodszor érdemes pillantást vetnünk a szotyi alkatjára. Egyik felől nézve hegyes, ilyenképp, mint azt kopjafáink alakja is mutatja, a férfiúi szögellet tükrözője. Elnevezése sem egyébre, mint a férfi nemesbik szervére, s a nemzés erejére utal, hívatván a diákok nyelvén egyszerűen magnak is. Másik felől nézve azonban olyan, akár a delnő megnyugtató dombjai s lankái, igen kerek lévén másik vége a szotyiszemnek. Férfiúi és asszonyi jegyek olvadnak tehát egybe már csupán egy szem szotyiban is. Fogyasztása ily módon az embert a közönséges világerőhöz emeli közel, melyben nem különböződik el a hím s a nőstény, hanem éppen ellenkezőleg, benne foglaltatik mind a kettő, olyan magasabb kutyulmányát képezvén az egyszeri kis mag az alacsony kangörcsök és viszketések környűlövezte földi nyöszörgésinknek és törekvésinknek, hogy az szükségképpen az erényekhez vezeti az igaz szotyolást. Egyébiránt van belőle kicsi és nagy, huncutan hosszú és ravaszan rövid, virgoncan vékony és gerjesztő gömbölyded, valamint pergelt és zsenge, ami a héj hasadására van befolyással.
Harmadszor a szotyi kromatikája, igen összetett színei érdemlik meg a szemlélő figyelmét. Napkelet távoli bölcselői szimbólumot alkotván arra, amit nálunk önszántából megneveszt a közönséges világerő, csupán magashegyi klastromok falai között imamalmozhattak arról a jin-jangról, amit én most, ha nem volnék európai polgár, a kupé padlatára köpnék, így azonban, minekutána kimorzsoltam belőle az olajos belsőt, kulturáltan a kukába hessentem a cirmos héjat. Ugyanis nem más ez a cirmos héj, mint a fekete és a fehér oly bonyolult patternje, melyet a szotyin és a kínaiakon és a cirmos kiscicán kívül csak a nagybetűs élet produkál. A héjon a fekete csíkok a földet, a szutykot, a sötétet, a dzsuvát, a gonoszat, a pusztulást, azazhogy mindazt jelentik, ami alávaló világunkban, és amit egy lezseren odavetett vonással jegyzünk az aritmetikában. Nem úgy a fehér csíkok, melyek az ég boltozatját, a fényt, a teremtő erőt, az életet, a tisztaságot, a termékenységet, azazhogy mindazt jelentik, amit a kis magyar matematikában (és nemcsak) a plusz írásjellel írunk. Úgy amint fennebb sem, a szotyi színei esetében sem fületlenül s farkatlanul, egymástóli csonkaságban ábrázoltatnak a közönséges világerő két összetevői, hanem olyan organikus szövevényekben, melyek egyenesen arra a következtetésre vezetik a gondolkodót, hogy nem a mag a földi por szülöttje, hanem minden bizonnyal fordítva kell a dolognak lenni, vagyishogy a világnak kell a magból keletkezettnek lenni.
Negyedszer a szotyi a hermeneutika csudája, a látszatok mögötti valóság netovábbja. Héjának égi csíkossága hasonlatos a békefenntartó katona egyenruhájához, mely arra hivatott, hogy a szemfüles célkereszt egykönnyen rá ne találna. Látszatra csupán sorkatona a szotyola magja, van belőle egy rakással a napraforgó tányérjában, kommunista mintájú épületek folyosóján elpottyanva kedig egybeolvad a mintás padlattal. Ízre igen kellemetlen ez a héj, az ínyt is többnyire felsérti, és a rózsára átmesterkélt mondás is egyértelműen a nincsen szotyi héj nélkül gondolatból cseperedett. Igaz, van szotyi héj nélkül, sózottan vákuumcsomagolva, ám vegyük észre, feleim, hogy amaz alpári blaszfémia csupán, mivel a mag belső esszenciája csak cinkézés révén, a szotyit szemről szemre pucolva tárulhat elénk, lévén hogy a közönséges világerőt csak a mértékletesség ismerheti meg. Aminthogy az medvekölykek is csak hat holnapi korokban kezdnek járni, vagyishogy a jövendő derekas dolgok nehezen születnek, ellenben kedig az hirtelen virágzók hamar meghervadnak. Vagy hogy egy egészen más példával világosítsam meg a kérdést: az, ki a kutat lassan ássa, bizonnyal vízre talál, hanem azki gyorsan, az Kína vagy Cipangó felől pottyanand ki a feneketlen űrbe. Szomjan.
Termette után begyűjtetik a szotyi, és vendégmunkás manókkal rendeztetik zacskókba, melyeket aztán piaczokon hatalmas tornyokba szedve lehet megtekinteni. Hanem dézsma gyanánt semmiképp sem emelendő el a legbámészabb árus asztaláról sem, mindenképpen fizetni kell érte, akárha egyetlen zacsiért, máskülönben a mindenség örömébe a bolti szarkaság üröme vegyülend, ami megkeseríti a közönséges világerő tiszteletére rendezendő héjköpködő szertartást.
Továbbá a szotyinak hasznáról. Magas foszfátkolin-, azaz lecitintartalma mellett, mely az agyra és a vastagbélre egyaránt hatással van, haszna az is, hogy összekapcsolja a földi embert a közönséges világerővel, így biztosítja számára a köldökzsinórt a többség által elveszettnek vagy, horribile dictu, nem létezőnek híresztelt égiekkel. Ergo, amikor kupényi gyülekezésünkben szorgosan cinkézek, nem teszek mást, mint ügyekedve kihántolom a cirmos héjból az örökkévalóság egy reám bízott apró magvacskáját. Fogaim között a szotyiszemet megőrlöm, a létét beteljesített héjat kedig a szürke olajjal mázolt, nyitott fedelű ércz kukába hessentem. Hogy néha mellémegy, megbocsáttassék.
A derekas dolgokban csak az igyekezet is dicséretes.
|