Hozzászólások száma: 13508
Ugrás a hírhez Oldalszám: 676
Témakörök > Droszt Híradó > 6x6 Hatszorhatosok kuckója A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Rea 2010.11.20. 14:56:06 / # 164741
avatar
Szerintem borítsatok mindent! Hagyjátok ott őket! Merjetek kezdeményezni, legyetek ti is önállóak. Hajrá HEXATAXI!

hiénakutya 2010.11.20. 14:43:05 / # 164740
A fizetőképes keresletet vegyük ki a kosárból, mert akiket jelenleg fuvarozunk, azok a többszörösét is ki bírják fizetni a jelenlegi áraknak. Az árakat amúgy is csak egy bizonyos határig ésszerű a megrendelő pénztárcájának általunk vélelmezett méretéhez igazítani, hiszen egy vállalkozás elsődleges célja, hogy profitot termeljen. Nem lehet veszteséget okozó tarifákat alkalmazni arra hivatkozva, hogy a piac csak ennyit bír el. Az pedig nonszensz, hogy piaci viszonyokkal dacolóknak nevezzük azokat, akik igyekeznek gazdaságilag racionális tarifákat alkalmazni. Sajnos a szotyisodási folyamat engem is érint. A 6x6 és minden más cég szotyisodása is. Fanyalogva ugyan, de én is szoktam magyarokat szállítani, még idegenforgalmi szezonban is. Mivel az utazóközönség nagyjából állandó és ugyanazokból áll, nekem baromi nehéz a dolgom, ha valakit be akarok terelni az autómba valami elfogadható árért, akit már elvittek egyszer valami szotyiszar tarifával. De én ezért még nem fogok kétezerért kimenni Árpádföldre, és erre írtam ,hogy ez nem az én háborúm; én ebben nem vagyok hajlandó részt venni. Csak azért nem fogok veszteséget termelni magamnak, hogy elvihessem más elől a fuvart. Így viszont a legtermékenyebb éveim telnek el azzal, hogy egy helyben üldögélek ahelyett, hogy bárhova is fejlődnék. Nekem a vegetálás nem életcél. Bocsánat, hogy nyuggernek néztelek! :-) De ebben az esetben tényleg nem értem a magabiztosságod. Én például olvasgatom a minisztériumi rendelet-tervezetet és a hideg kiráz. Ha neked van 3-4 milliód lezsírozva arra az esetre, ha bevezetnék az autók évjáratkorlátozását, annak szívből örülök. Nekem nincs. De a következő autóra valót majd a 166-ból fogod összeszedni? Vagy a 166-ból tervezed fizetni a törlesztőrészletet? Napi hány órai munkával? És mi lesz ennek az értelme? Azért taxizni, hogy taxizhass??? "Eddig igazából nagy cég nem adott ilyen választ." Ettől volt nagy cég. A szotyikat nem nagy cégként kezeljük, hanem szotyiként. :-) Sorolom, jó? Szotyi Taxi4. Nem nagy cég? Szotyi Taxi 2000. Nem nagy cég? A drága, jó Szotyi Taxi Plus! 440 autó. Nem nagy cég? Ti hányan vagytok? A fuvart elszipkázni önmagában még kevés lesz. Meg is kell tudni tartani. Ez nagyjából addig fog sikerülni, amíg valaki alátok nem vág. Van annyi tartalékotok, hogy hónapokig, vagy évekig finanszírozzátok a ráfizetést? Lesz annyi szerencsétek, hogy évekig ne fogjatok ki egy próbautas ellenőrzést? Gábor! Amikor majd ott álltok győztesen (?), elfogyott tartalékokkal, leamortizált autóval, és vissza kellen mászni 166-ról mondjuk 300-ra, arra már van terv, hogy azt miként fogjátok tudni megcsinálni? És mennyi idő alatt?
dinnye 2010.11.20. 13:52:36 / # 164739
avatar
Nem hiszem,hogy igazad lenne.Két ok miatt:én ismerem önmagam Te viszont nem ismersz engem.
tomajer 2010.11.20. 13:47:36 / # 164738
Nem kéne...:-)
dinnye 2010.11.20. 13:11:30 / # 164737
avatar
Nem is értem? Ez kérdés, vagy kijelentés?.....
tudomis(kibic) 2010.11.20. 12:18:55 / # 164736
avatar
Uram! Ön a Nagy Zoltán? (Hemi?) És itt nagyzol tán? Azt gondolom, hogy bántódás nélkül illene összeszednünk a '84.-es brigádot, hogy előretoljuk a szakma szekerét. Támogatót találok én, de az akaratot csak magatok tudjátok bevállalni. 1316
tudomis(kibic) 2010.11.20. 12:12:10 / # 164735
avatar
Azt mondod a Pócsi Sanyi = a "normál" taxi? Édes istenem... (De ezért van a Net, hogy informálódjak!) Remélem az egészsége egyébként nincs veszélyben! Innen üzenem, hogy -ha szíve engedi- rúgjon be alaposan, utána csüccsenjen vissza a volán mögé... Talán betalál a kódkapuba a 12 percnél. Olyan mocsok lett ez a világ, hogy talán tanít is. Magasról lehet nagyot esni. Annyi a gondom, hogy amikor magasan vagyunk elfeledjük a barátinkat, amikor leesünk szégyellünk segítséget kérni... Pócsit megvédeném érzelmi okokból, racionális magyarázat nincs. Az "ABNORMÁL" taxiról ne beszéljünk! (Mi normálisak ne! ) Azért valaki felhívhatná a Sanyit, hogy van olyasmi is, hogy Penta... Ott legalább nem járatná le a nevét! IN MEMORIAM POCSI SÁNDOR...
szálka 2010.11.20. 11:44:53 / # 164734
avatar
Szia Gabi! Csak sajnálatos módon így, a "taxizásban megmaradás" szükségszerűen együtt jár a nem törvényes, de törvényszerű csalással. Ezekkel a tréfás tarifákkal, és az általad is említett alacsony kihasználtsággal csak látszólagos a boldogulás. A Rádiónál is felmerült annak idején az "akciós transzfer" helyett alternatívaként a 150 forintnál alacsonyabb km.díj. Ha minden cég belekezd ebbe, nem lesz megállás. Sokszor kérdeztem már sokaktól, akik mindig a "legolcsóbbnak lenni"-ben látják a kiutat, hogy miért hiszik, hogy a ma legolcsóbb holnapután nem lesz-e a legdrágább. És a jelen azt mutatja, hogy nincs megállás. Ebből senki nem fog nyertesen kijönni, legfeljebb az a szereplő, aki ezekben a pillanatokban csendesen vár a háttérben, és még nem is ismerjük. Csak nézd meg egy pici szeletét azon a környéken, ahol Te is sokat jársz. A Határ út! Annak idején, a Plüssmaci indulásánál, az összes rossz arcú hóhányó belépett oda, mert húszezerért egyformák lehettek, egységes hazug tarifákkal az oldalukon becsábíthatták az óvatlant. Talán, ha annyit fuvaroztak 150-ért a rádióról amiből a tagdíj kijött. Mint amikor nem elég a halnak, hogy kirángatják a vízből, de még át is verik szegényt a műanyag csalival.( nem a szabályos nappali, vagy éjszakai maximummal van bajom, hanem azzal, hogy miért nem lehet felvállalni) A végén 50 méterenként álltak már egymástól, annyian lettek.Nem volt tovább kuriózum. Mi van most? Szinte ugyanazok feszítenek ott a Volántaxi pompázatos százharmincmittudoménmennyi tarifájával. A "reklámtábla" adott, ott áll az úton, előbb vagy utóbb elkezdik hívni, és elhangzik a bűvös " DINAMIKUSAN FEJLŐDŐ CÍMÁLLOMÁNY" és már át is igazolnak a "taxisok". És akik ehhez a hátteret biztosítják, azok győzködnek arról, hogy ennyit bír el a piac. Nem, szerintem nem igaz. Csak kínálatot biztosítanak ehhez is. Mert megtehetik. Nincs komoly szankciója a folyamatos csalásnak.Annak a csalásnak, amit elkövetnek az adó és járulékbefizetés terén. Mert vállalkozást ilyen tarifákkal nem lehet gazdaságosan működtetni, tehát csak alkalmazottakra számíthatnak. Neked - nekem, mivel egyénként kitapossa a belünk az adóhivatal, ez nem lehet alternatíva.
Kérdések 2010.11.20. 08:45:44 / # 164733
avatar
Lehet hogy igazad van és Pócsik féle baromságnak hívják inkább?
nazoli 2010.11.20. 07:04:15 / # 164732
avatar
Szerintem nem figyeltél. Nem én vagyok az ellenség. De ha akarod, kibontom részletesen.
nazoli 2010.11.20. 07:01:29 / # 164731
avatar
„De ez nem jelenti azt, hogy nem bírnak el többet.” Biztos elbírnának. De nem akarnak, mert ott az olcsóbb. És a mi melónkat vitték el. De azt is írtam, hogy a mai piaci viszonyok között. És ide tartozik a fizetőképes, kereslettől, a kínálaton keresztül, a törvényi környezeten át, az érdekképviseletekig minden! Ez azért nagy különbség! Hiába fizetne érte többet, ha nem kénytelen, mert van olcsóbb. Ezért, mivel ez a döntő, be kell látnunk, hogy a PIACI VISZONYOK NEM BÍRNAK EL TÖBBET! Nem az egyén, hanem a piac! Lehet kísérletezni, de lassú pusztulásra vannak ítélve a piaci viszonyokkal dacoló résztvevők. Meg kell változtatni a piaci viszonyokat, de hát ez nem olyan egyszerű. „A saját kollégáid egyetlen dolgot bizonyítottak be: ugyanúgy lopnak, csalnak, hazudnak, mint az oly nagyon megvetett hiénák.” Ha viszont ezt csinálják, akkor nem olcsóbbak. Én még nem vettem észre ilyesmit, pedig utaztam velük néhányszor. Viszont az is igaz, hogy a nem szotyik között is vannak, akik tolják ahogy csak tudják. Beszélgetésekből derül ki, a vagányság bizonyítékául szolgáló mondatokból. Szóval így nem igazán érdemes különbséget tenni. Maradjunk annyiban, hogy ők az olcsóbbak. A „Ha meg trükközik” bekezdésben levont következtetéseidben egyetértünk. egyetértünk. Ebbe a ki lop, csal többet dologba nem akarok belemenni. Ez nem alternatíva. "De sokan biztos meg fognak”. Az írásomból az derül ki, hogy a saját szememnek hiszek, és nem látom, hogy kihullanának. Veled egyetértésben azt látom, hogy egyre többen leszünk. Hogy a droidtartók jól fognak-e járni, azt nem tudom. A formális logika szabályai szerint, ők sem járhatnak jól. Legalábbis rosszabbul fognak, mint most. Hogy több pénze lesz, mint neked, vagy nekem, ebben nem kételkedem. "Ez nem csak a cégek harca.” Nem lehet úgy viselkedni, hogy amikor neked jó, akkor kivonod magad a körből, máskor meg beteszed magad oda. Én nem hinném, hogy a te helyzeted bármilyen irányba is változik attól, hogy a 6x6-ra válaszlépésként a többiek is leszotyisodnak. Egyrészt ez korántsem biztos. „ Arra azonban nagyobb összegű fogadást mernék kötni, hogy a többi "nagy" is fogja követni az irányvonalat. Szerintem ez volt (lesz) az utolsó csepp. Ha harc, legyen harc. És lesznek áldozatok is.” Azt írtam, hogy nagyobb összegű fogadást kötnék rá, de nem azt, hogy biztos. Nem vagyok jós. Nem hiszem, hogy emiatt kéne aggódnod a jövődért. De az is lehet, hogy valamilyen áttételeken keresztül azt is befolyásolja. Erről azonban meg kellene győznöd. De nehéz lesz, mivel azt írod, hogy ez nem a te harcod. A céges taxisoké viszont igen! "Aki megmarad, az győztesen kerül ki." Erre a bekezdésre annyit, hogy az „Itt a cégek harcolnak egymással és benneteket küldenek a frontra meghalni. Taxis ebből győztesen nem fog kikerülni.” Ezt a választ te adtad. Erre mondtam én, hogy azok győznek, akik megmaradnak. Ezt azért ne vesd a szememre. Egyébként tévesek az információid a helyzetemmel kapcsolatban. Nem vagyok nyugdíjas, és negyvenezret fizetek, adóval együtt 60 körül jön ki. Nem azért vagyok magabiztos. Hanem azért, mert tudatosan sokkal többet teszek érte, mint a taxisok nagy többsége, és van motivációm. De ettől függetlenül én is bedőlhetek. Utolsó bekezdés. Eddig igazából nagy cég nem adott ilyen választ. A 6x6 az első. (Első a szotyisodásban.) Ha a többiek követik, márpedig erre minden esély megvan, akkor elindul a lavina. Ha nem követik, akkor saját maguk alatt vágják a fát, mert a 6x6 is belép a szotyitarifájával a fuvarelszipkázó cégek közé. Ettől változhat meg, így, hirtelen. De majd meglátjuk.
tudomis(kibic) 2010.11.20. 05:59:40 / # 164730
avatar
Nem ismerlek. Vannak cégen kívüli barátaid? Ugye, hogy van! Beszélgess velük mucikám! (Tán' ott leszek én is...) Adok tippet: Hívd meg sebtiben Dudás Zolit, Sipekit, Szencit, P. Gabit és Gyurit... (Az RTLKLUB promóciós díjat fizet nekem... Vagy nem. :( ) Adják elő a véleményüket, de ne a médiának, hanem a taxisoknak! (Testőr nem kell, ők nem tehetnek semmiről, minek megveretni magukat! :) ) Komolyodva: Ha elvárjátok, hogy -sztrájkotok esetén- csak a szerződéses fuvarjaitokat fogadjuk be más társaságoknál, akkor itt lenne ideje lépni, mert ellenkező esetben széteshet a rendszeretek. Minden taxis nevében javaslom/ígérem: - ne vegyetek fel címet azon a napon. - az akárhová -kivéve (itt töltsd ki Te!) átvitt fuvarokat teljesítjük. Hasonló, vagy jobb színvonalon, de nem lopjuk el!!!!!! - gondoskodunk/tok -akár nem hivatalos úton is-, hogy üzleti partnereitek utalványait elfogadhassák a kisegítő taxisok! - halasszatok 10-11 óra környékére, mert szükségtelen az utasközönség életvitelének/magánéletének összeborítása, hiszen elég lehet az összefogás demonstrálása! - és HAJRÁ FIÚK! - T4 tapasztalatból. Ki fog menni a készültségi rendőrség... Senki se legyen erőszakos, a parkolást próbáljátok meg szabályosan csinálni. Ha nem sikeredik, akkor a BRFK-s fiúk adnak időt. Útálom magam: "Egyes után hatszor hat, százhatvannal csak ráb@szhat..."
tudomis(kibic) 2010.11.20. 05:28:02 / # 164729
avatar
5 hülyével nem foglalkozunk, de 6 már veszélyes!
tudomis(kibic) 2010.11.20. 05:26:12 / # 164728
avatar
Bocsáss meg... A Buda taxi elnevezést ne használd, mert 1982 óta sokaknak az jelentette a szakma értelmét. Az lehet, hogy néhány nem normális meri venni magának a bátorságot ezt az elnevezést használni, de -csak a CB.-s korszakból- találunk 220 embert aki hasonlóan gondolkodik, és ennek a véleményének érvényt is fog szerezni...
Kérdések 2010.11.19. 21:15:44 / # 164727
avatar
Lehet hogy a normál Buda taxinál kellene demonstrálnotok a 135 Ft tarifa ellen ami a létfenntartásra sem elég?
Szervező 2010.11.19. 20:17:26 / # 164726
avatar
Félek,hogy nálunk nem lesz akkora összetartás mint a T4-nél vagy a TELE5-nél! Ne legyen igazam ,de már egy 100 fős létszámot sikernek konyvelnék el! Több más capathoz tartozó kolléga biztosított jelenlétéről! Szégyelném magam ha több idegen lenne mint 6X6-os! SOK SIKERT NEKÜNK! VÁRUNK MINDENKIT!

smokie09 2010.11.19. 20:08:55 / # 164725
avatar
Ez azt jelenti, hogy lassan nyugdíjba kéne menned.
Szervező 2010.11.19. 20:05:05 / # 164724
avatar
Szevasztok! Látom sokakat hozzászólásra késztetett ez a hétfői megmozdulás! Egyet felejt el mindenki itt megint nem csak a 6X6 taxi-ról szól a történet! Mint tudjuk a többiek készenlétben állnak a 144,140,130, stb. tarifákkal! Amennyiben esetleg a többiek nem lépnék, meg ezeket a tarifákat akkor sem lenne sok értelme a 166-nak, mert a pályázatokon már 120-130 közötti összegekről szólnak a történetek. Piacszerzéssel nem járna a dolog csak mi taxisok bukhatunk havi nem kevés pénzt! Amint meglátja egy kiemelt partnerünk, akit már most is 184 Ft/km-el viszünk, egyből kérni fogja a 166-ot! Ezt szeretnénk elkerülni már most! NEM AKARUNK SZOTYISODNI!

exex 2010.11.19. 20:03:10 / # 164723
avatar
Sajnos az idő múlik, az ember vagy alkalmazkodik, vagy lemarad. Én pld akkor tanultam szorozni, mára már osztani is meg kellett tanulnom. :-)
exex 2010.11.19. 20:00:28 / # 164722
avatar
Szívemből szóltál! :-) Én kb. 10 éve várom, hogy kihulljon a gyenge és az erős maradjon. Én barom fizetem a tb-t, adót, stb., és várok. Akik meg sose fizettek semmit, mert ment a gépbe, vagy bárhova, ugyanolyan vidáman dolgozgatnak droidként és viszik el az utasokat előlem. Nekem meg csúszik lefele az életszinvonalam szépen. Az utasok fizetőképességéről: Múltkor együtt ebédeltem egy 6*6 kiemelt megrendelővel aki azelőtt velünk utazott. Röhögve kérdezte miért utazna magánügyben is velük, vagy velünk, ha a szotyik is elviszik. A kollegái is csak mosolyogtak. Nem tudom ők pld. mennyire fizetőképesek, de olyan 6-7 kilót megkeresnek.
Oldalszám: 676