Hozzászólások száma: 1849
Ugrás a hírhez Oldalszám: 93
Témakörök > Hírek fórumai > Taxisok Egyesülete A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Konkrét (?) 2010.09.23. 14:57:54 / # 152141
avatar
Bürokratikus félreértelmezése, egy egyébként kristálytiszta helyzetnek ! Ez nem "jogkövető magatartás" szerintem, hanem szimplán jogi megítélés kérdése. Történt "egyeztetés" hozzáértő jogásszal ez ügyben, hogy ennyire határozottan képviselitek a GVH. álláspontját Ti is ?
tomajer 2010.09.23. 14:48:24 / # 152140
Csak le kell papírozni... hogy a GVH-nak legyen mit a kezébe nyomni, ha jön vizsgálódni.
Konkrét (?) 2010.09.23. 14:46:34 / # 152139
avatar
Érdekes, hogy a Németprónában egész jól sikerült ! Pedig rövid volt az idő. Este URH - n indult el, volt aki nem is hallotta, mégis délelőttre egész szépen összejöttünk ... Mert "húsbavágó" ügyről volt szó, mindjárt volt "egység" is. Gondolod a továbbiakban (240 Ft./km.)nem lenne ?
tomajer 2010.09.23. 14:36:33 / # 152138
22-es csapdája. Amíg nem ért el semmit, nem "hiteles" nincs tömegbázisa. Amíg nincs tömegbázisa nem tud elérni semmit.
tomajer 2010.09.23. 14:35:09 / # 152137
Ki beszél itt kuncsorgásról??? Fuss, és szervezd a kollégáidat. Ha a cégnél dolgozó, 50%+1 fő aláírta viheted és olyan stílusban adod át, amilyenben akarod.
Rocktaxi 2010.09.23. 14:33:41 / # 152136
Egy érdekképviselet akkor tud működni, ha van tömegbázisa. Ha "csak" 30-50 tagot képvisel az nem tétel! 1500-3000 fő az már létszám! Tehát ha van mögötte létszám és már elért valamit akkor hiteles! De addig... Csak a bizalom! :-)
Konkrét (?) 2010.09.23. 14:32:26 / # 152135
avatar
Te nem érted azt, amit én nehezményezek ! Miért kell(ene) kuncsorognunk azoknak a jogoknak az érvényesítéséért, aminek eddig is a birtokában voltunk ? Tiszta képzavar ... :(((
Konkrét (?) 2010.09.23. 14:26:57 / # 152134
avatar
Nem hiszem, hogy "félreértettem" volna bármit is ! Tudod, többször elolvasom ... :) Az én "szándéknyilatkozatomat" már sokszor leírtam. Egyébként is amire hivatkozol, az eredendően sántít. Mit gondolsz, miért szánok ennyi időt a fórumokra, nincs jobb dolgom, túl sok a szabadidőm, vagy mi ? NEM ! Kíváncsi vagyok a mások véleményére, érdekel a minket érintő közös problémák megoldása, vagy az arra tett kísérletek, minden ami velünk, körülöttünk történik. És IGEN ! Zavar, ha azt látom, hogy szerintem nem jó irányba mennek a dolgok, vagy nem történik semmi (évek óta), hogy érdekképviselet címen csak exhibicionista emberek "maszatolnak" és jobbra - balra hódolgatnak a különböző érdekköröknek ! Ha rajtuk múlt volna, még mindig ott ülnének földig érő szakállal, a Pilvaxban és az eszmék fontosságáról vitatkoznának. Na erre nem vagyok kíváncsi és e mellé/mögé nem vagyok hajlandó beállni ! Először legyen hiteles az érdekképviselet, tegyen le valami "kézzelfoghatót" és utána elvárhatja a népszerűséget és lesz tömegbázisa is. Gyorsabban, mint gondolná. De addig ? És ez nem destruktívitás a részemről, csupán tényszerűség azt hiszem.
tomajer 2010.09.23. 14:20:28 / # 152133
Azt nem értem, hogy mit nem értesz?!? Ebben pont az van benne, amit követelsz. Te mint vállalkozó, közlöd a fuvarszervezővel, hogy a továbbiakban, a nehéz gazdasági körülmények miatt, nem tudsz több veszteséget elviselni, tehát: kizárólag a 240.-/km-es tarifát kéred alkalmazni. Ha ezt elég sokan követelik, akkor természetesen a fuvarszervező, ezt kénytelen elfogadni. Ha megszervezzük... hmmm... dehogy szervezzük, nna sz'al, ha ezt a többi taxis is meghallja, és ő is bead a saját cégéhez egy ilyent, az nem törvénytelen. Ennyi. Persze ehhez az kék, hogy minden cégnél, meghallják a kollégák...ééérteeed???
hiénakutya 2010.09.23. 14:05:07 / # 152132
Mondj jobbat, törvényeset!
Konkrét (?) 2010.09.23. 13:57:28 / # 152131
avatar
"Szándéknyilatkozat kell minden tagdíjfizetőtől,amiben kéri a cége vezetőségét,hogy éljen a Fővárosi Közgyűlés 31/1998. (VII. 16.) Főv. Kgy. Rendeletével,illetve annak 17/2000. (IV. 27.) Főv. Kgy. módosított kiegészítésével,mely számára engedélyezi a hatósági maximum ár használatát!" Ez valami vicc ? Én ezt komolyan nem is értem ! Külön "szándéknyilatkozatban" kérjük(!) azt, amit rendeletben már évek óta szabályoztak és minden további nélkül alkalmazhatnánk bármelyik percben ? Hülyék ezek a GVH. - nál, vagy csak "állatkísérlet" a részükről ? Még mindig visszafelé folyik a folyó ? NEM a CÉG (fővállalkozó), hanem a TAXIS (alvállalkozó) dönti el, hogy mennyiért gazdaságos számára a MUNKA ELVÉGZÉSE ! Ideje lenne már végre rendet tenni a fejekben és elvonatkoztatni a "megkövesedett, hibás gyakorlattól" ... :( Kb. olyan, mint lufira gombot varrni ...
hiénakutya 2010.09.23. 13:37:19 / # 152108
Ez meg egy tökéletes kiegészítés.

hiénakutya 2010.09.23. 13:36:32 / # 151457
Ennyi.
csogu 2010.09.23. 12:40:36 / # 152130
Egyértelmű, hogy ez a holdingos balhé nem értünk, hanem ellenünk jön létre.
csogu 2010.09.23. 12:34:12 / # 152129
[i]De addig is tehetnénk valamit saját magunk is! Tegnap az egyeztető tárgyaláson,egy javaslat hangzott el a tulajdonosi kör és az alvállalkozói tömeg felé. A fuvarközvetítő irodával szerződésben álló vállalkozók,megállapodhatnak egymással a tarifa mértékében.A felső határ ma (és az eltelt 13 évben) 240 ft. Minden iroda csak a saját alvállalkozóival tárgyalhat! [/i] 4-5 éve túl vagyunk ezen. Horváth Pali dobta fel akkoriban ezt a labdát...be is indultunk rá, de a TAXISOK részéről olyan ellenállásba ütköztünk, hogy befuccsolt a terv. - Jajjj emelni? Dehááááát akkor nem lesz aki utazzon velünk.
szálka 2010.09.23. 12:02:36 / # 152128
avatar
...figyelmen kívül hagytad azt a reális lehetőséget, hogy a döntéshozók abba az irányba terelik a taxis szakmát, amikor egy nagy holdingba tömörül mindenki ( ez éppen aktuális )- mindjárt megengedhető az azonos -alacsony- szolgáltatási díj - addig megnyomorítanak mindenkit. Megszűnik a karakteres ellenállás esélye, mindenki sodródik az alkalmazotti lét felé. A cégvezetők elveszik a nekik ajánlott tortaszeletet -- felmarkolják az értünk kapott pénzt-- ők elégedetten hanyatt...mi elcsigázva ki..dőlünk a sorból. A multinak pedig szabad a pálya.
passat 2010.09.23. 11:48:23 / # 152127
avatar
Igen. de szerinted ez a fuvarszervező megteszik??? ugyan már, hisz neki az nem jó
zodiákus 2010.09.23. 11:47:14 / # 152126
avatar
ha jól emlékszem,akkor úgy tíz éve, mikor nem tetszett valami,mindig ugyanaz a húsz-harminc ember nyitotta ki a száját,a többi nyomkodott.gondolom ez most sincs másképp. hiányzik a kritikus tömeg hozzá. a taxi4-nél látható volt,hogy mi is a tömeg.
Dodi 2010.09.23. 11:42:25 / # 150483
avatar
Az alaphelyzet érdekes. Ha 10-15 cég 4-5000 taxisával,megközelítőleg azonos áron dolgozna,akkor lecsap a GVH. Tegyük fel,hogy az egyik cég egy mamut cég és 1500 alvállalkozója van. A cég meghatározza a tarifát és 1500 taxis azzal az árral dolgozik! Eddig ugye világos? :) Aztán adva van egy kisváros,ahol 100 taxi dolgozik ,akik 4 társaságba tömörülnek. Ha egyforma árakat szabnak meg jön a GVH. Most akkor hogy is van ez? 1500 taxi dolgozhat fillérre azonos tarifával?Csak mert egy cégbe tömörültek? És ha az 5 ezer fővárosi taxis "kiszabadulna" az utcára mert nem lennének fuvarszervező irodák,akkor 5 ezer különböző tarifát kellene alkalmazni? Mert különben kartelezéssel vádolna meg a GVH 5 ezer vállalkozót? Hivatkoztak tegnap fogyasztói jogokra meg versenytörvényre.Megmondták:a vállalkozók érdeke,számukra közömbös.Ha veszteséges,hagyják abba! Csak hogy a beszerzési ár alatti fuvarozás,hosszútávon mindenkinek veszteséges.Előbb vagy utóbb mindenki tönkre megy.És ha nem,vagy csak alig lesz már taxi az utcán,akkor nem sérülnek a fogyasztói jogok? Jelenleg a törvényi szabályozásra várunk időtlen idők óta.Önkormányzati választások előtt állunk,s mind annyiszor most is csak reménykedünk,hogy végre változik valami,új vezetés kerül a városházára és talán végre napirendre is kerül a szakmai javaslat! A különböző szakmai érdekképviseletek végre egy hullámhosszon vannak és közösen dolgozták ki azt a 4 főelemet tartalmazó javaslatot,ami megoldást jelent és pontot rakna e kaotikus ügy végére. A fővárosi közgyűlés padsoraiban eddig olyan politikusok ültek,akik egy napirend előtti felszólalással elintézték,hogy a közgyűlés elé már nem is kerülhetett a "taxis ügy". Még azt az "esélyt" sem kapta meg a javaslat,hogy elutasíthassák! (Ezekből a politikusokból,hála az égnek,egyre többen "ülnek" immáron máshol és reméljük,hogy számuk csak növekedni fog!) De addig is tehetnénk valamit saját magunk is! Tegnap az egyeztető tárgyaláson,egy javaslat hangzott el a tulajdonosi kör és az alvállalkozói tömeg felé. A fuvarközvetítő irodával szerződésben álló vállalkozók,megállapodhatnak egymással a tarifa mértékében.A felső határ ma (és az eltelt 13 évben) 240 ft. Minden iroda csak a saját alvállalkozóival tárgyalhat! (Tulajdonképp,ez történt bő 1 hete az egyik irodánál,amiről a sajtó is beszámolt.) Ha minden!!! iroda megegyezik a saját!! alvállalkozóival (külső behatás,érdekképviselet vagy más cégtulajdonossal való egyeztetés nélkül) és ezt jegyzőkönyvben rögzítik,akkor a GVH fogcsikorgatva ugyan de le kell,hogy nyelje a békát. Vizsgálódni persze fog,árkartell gyanújával- ebből nem is csináltak titkot - de ha szabályosan történik mindez, akkor csak időfecsérlés a részükről. Szándéknyilatkozat kell minden tagdíjfizetőtől,amiben kéri a cége vezetőségét,hogy éljen a Fővárosi Közgyűlés 31/1998. (VII. 16.) Főv. Kgy. Rendeletével,illetve annak 17/2000. (IV. 27.) Főv. Kgy. módosított kiegészítésével,mely számára engedélyezi a hatósági maximum ár használatát! Ne feledjük:most is hasonló árakhoz közelítenek a cégek,csak épp rossz irányba! És ahogy azt tegnap is mondtam: A végén mindannyian ott állunk majd egymás mellett 100 ft-os tarifával,bután nézve magunk elé és azon töprengünk majd: Hol rontottuk el?

Rita 2010.09.23. 10:11:56 / # 152125
Meghallgattam. :-)
Oldalszám: 93