Hozzászólások száma: 1849
Ugrás a hírhez Oldalszám: 93
Témakörök > Hírek fórumai > Taxisok Egyesülete A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Konkrét (?) 2010.05.14. 19:08:44 / # 150460
avatar
És ha egységesített lesz az óra is, de nem tudod előre ? Melyik szeretnél lenni, Eördögh, vagy Rase ? :)
attus 2010.05.14. 19:07:37 / # 150458
avatar
Egyértelmű, hogy a létszámstop nem érinti a jelenleg engedéllyel rendelkezőket, de a meghatározott létszám mindenképpen kisebb kell, hogy legyen a jelenleginél! Ez a gyakorlatban azt kell, hogy jelentse amíg a megállapított számra nem megy le a létszám addig nem adható ki új engedély! De ezzel nyilván nem mondtam semmi újat...
törölt felh. 2010.05.14. 18:48:03 / # 150454
avatar
Sziasztok, jó melót! Komolyan mondom, könnybelábadt a szemem! Ha találkoztok, öleljétek meg egymást! :-)) Már itt volt az ideje 1 kis nyugalomnak! Na, félre a tréfát! És mi lesz az annyira óhajtott és (hiszem) kiállási díjjal? Vagy a 300 Ft maradna? Ha ez összejön (szurkoljunk) szívesen lennék a taxiórások helyében!

Rocktaxi 2010.05.14. 18:36:47 / # 150447
Na csak egy kis piszka!! :-)) Ha Cseresznye Pesten van, én hurcolászom! :-))
attus 2010.05.14. 18:31:49 / # 150445
avatar
Kedves Szálka és Konkrét(?) topictársak! Először is csatlakoznék az előttem szólók táborához: Ilyen gondolkodással és rálátással rendelkező kollégákat várnánk sokat az egyesület tagjai közé! Másrészről szeretnék egy kis szösszenetet írni arról, hogyan működik egy ilyen szervezet: Az alapító tagok privilégiuma szerintem érthető, hiszen ha én áldozok rá pénzt, időt, energiát, akkor nyilván nem szeretném, hogy az események totálisan más irányba menjenek mint az a cél amiért én ezeket feláldoztam. De ez nem jelenti azt, hogy a később új tagként belépő kollégákat nem hatalmazhatja fel a tagság (itt már a teljesről beszélünk) bármilyen feladatra, ha elvállalják! Ennek a folyamatnak a vázolására már nem érzem magam felhatalmazva, de nyilván az egyesületi fórumon felmerülő ez irányú kérdések is megválaszolásra kerülnek!

hiénakutya 2010.05.14. 18:26:26 / # 150440
A toborzás célja, hogy fölvegyük a kapcsolatot mindenkivel, akit ez az egész egyáltalán érdekel. Akik jelentkeznek a felhívásunkra, nem kötelezik el magukat, nem írnak alá semmilyen kitöltetlen szerződést, nem válnak taggá. Mint már jeleztük, a bejegyzési eljárás lezárultát követően nyitja meg az Egyesület a kapuit. Ekkor tartunk egy nyílt napot, ahol az alapítók személyesen bemutatkoznak. Ezt követően lesz mód arra, hogy a jelentkezők belépjenek, ha akarnak. Minden tagunk választó és választható. Azok is, akik majd csak a nyílt napot követően csatlakoznak. Az tehát, hogy Téged ki fog képviselni, nincs kőbe vésve és belépésed esetén rajtad is múlni fog. Nem tudom, hogy az alkalmasságot és a tisztességet milyen szempontok alapján akarod vizsgálni. Ki az alkalmas? Mitől alkalmas? Iskolai végzettség? A szakmában eltöltött idő? 20 éve taxizó, száztíz kilós, tetovált, kopasz, középfokú végzettségű kolléga alkalmas, hogy képviseljen? 1 hónapja másodállásban taxizó, ötödéves egyetemista alkalmas? Hogy kell ezt mérni, vizsgálni? Aki eddig végtelenül tisztességes volt, holnap már lehet, hogy megvásárolható lesz, aki eddig rabló volt, holnapra akár a legjobb pandúrrá is válhat. Mi vettük a fáradtságot és lefektettük az alapokat. Ha ez kevés a bizalomhoz, akkor ne szavazz nekünk bizalmat! Szavazz bizalmat magadnak -ha belépsz-, szavazz bizalmat a kollégáidnak, akik majd belépnek!
Konkrét (?) 2010.05.14. 18:17:09 / # 150438
avatar
Hali ! A kor nem számít, csak a kór ne lenne ! Egyébként a "lendület" visz + a zene ... :))) Mindhalálig rock'n roll.
Konkrét (?) 2010.05.14. 18:07:40 / # 150434
avatar
I love you "Tanksapka" ... :)))
Konkrét (?) 2010.05.14. 17:49:23 / # 150430
avatar
Mélységesen egyetértek az általad leírtakkal ! Amit a "bizalomról és hitelességről" írsz, szerintem is különösen fontos dolog. Leírtam már én is néhányszor ennek szükségességét ... De én még a toborzás előtt tartanám elsődleges fontosságúnak a leendő tagság megfelelő tájékoztatását, mert egyébként mi alapján döntenének és állnának "egy emberként" mellé !? Tudni szeretném ki képvisel, ismerjem meg a szándékait, alkalmasságát és tisztességét, hogy bizalmat szavazzak neki(k) ! Így működnek a dolgok a véleményem szerint.
szálka 2010.05.14. 17:36:20 / # 150429
avatar
És a mindenkinek köszönöm!

szálka 2010.05.14. 17:33:02 / # 150428
avatar
Bocs a tévesztésért, de amúgy sem ott volt a főhangsúly. Még egyszer pardon.
Rocktaxi 2010.05.14. 17:22:40 / # 150427
Ha a Tankcsapdát ismered, rossz ember nem lehetsz!!! :-)))
TESZ 2010.05.14. 17:19:00 / # 150426
avatar
Helló! Veled is jókat lehetne beszélgetni! Nem vagy Te öregróka? Szevasz!
nazoli 2010.05.14. 17:18:30 / # 150425
avatar
Egyetértek az előttem szólókkal!
TESZ 2010.05.14. 17:11:39 / # 150422
avatar
Szia SZÁLKA ! Nem ismerjük egymást, bár ki tudja! Nem kéne pöcsölnöd! Jól gondolkodsz és szükség lenne Rád és a hozzád hasonlóakra az Egyesületben! Mint mondták a már TAGOK, semmi nincsen kőbe vésve! Te sem ma kezdted, egy a kínunk miért ne tudnánk együtt tovább lépni? Ha a nyilvánosságtól tartasz megértem,de tudod két olyan szar cég , biztos van még a városban, mint ahol most dolgozol, ha nincs akkor meg csinálhatunk egy jobbat. A nyár biztosan generál majd jelentkezőket is. Szebb jövőt!
hiénakutya 2010.05.14. 17:00:37 / # 150420
Nincs elites a vezetőségben. :-) Az alapítók közt van a V.I.P. szervezője és tulajdonosa, de ez nem ugyanaz a vállalkozás. Mi folytatjuk. Hogy Te folytatod-e velünk, az rajtad múlik. Írásodat olvasva - én örülnék, ha csatlakoznál.
szálka 2010.05.14. 16:51:27 / # 150418
avatar
Ahogy én látom! Üdvözlök Mindenkit! Most,hogy végre lenyugodtak a kedélyek,hát próbáljuk meg... Előre bocsátom,mivel én nem vagyok tagjelölt sem,így ezt az írást tekintsétek puszta véleménynek,ami talán alkalmas a továbbgondolásra. Egyesület,tagság..! Politikai analógiát véve: némi jogszabályi kötelezettséget betartva,de bárki alakíthat pártot,így akár egyesületet is.Ha felszínes ismertség alapján tudunk "ott" bizalmat szavazni,akkor miért ne tehetnénk meg "itt" ugyanúgy? Mindenkit a munkája tesz -vagy sem- hitelessé.Ha jól végezte dolgát és elnyerte a bizalmunkat akkor maradhat,ha nem,hát köszönjük és viszlát.Mégsem kéne már az elején (ahogy itt egyesek teszik) kétségbe vonni valaki(k)nek a tisztességét. Ha ezt valakik nem értik meg akkor csak a jóisten lehet felkérni vezetőnek,de azután mit csinálunk az ateistákkal??? Nem hiszem,hogy helyes elképzelés,ha a tagság illetve a taglétszám pusztán mennyiségi kérdéssé válik.Csak sokan lenni nem elég! Tudom "sok lúd disznót győz",de a történelem ismer olyat,hogy a furfang és a kitartás mégis a másik félnek kedvezett. Aki belép az álljon ki teljes mellszélességgel mellette,támogassa.Nem feltétlenül hangosnak kell lenni,hanem ELSZÁNTNAK!!! És igen, tudni kell NEM-et is mondani a belépőknek.A magam és talán a józan többség nevében is kikérhetem ,hogy olyanok is részesévé váljanak ennek a kezdeményezésnek akik a világ legtermészetesebb módján képesek leírni azt,hogy "amikor enyém és az autóimé volt a stadion droszt"! Mi van?? Mi volt?? Ennyire szelektív az emlékezet? Ez nem katonaélmény,amit az idő megszépít. A vezetőség figyelmébe szeretném ajánlani azt az amerikai hadseregben élő mondást,hogy "mi nem gyakoroljuk a demokráciát,hanem megvédjük azt". Nem kell szívbajosnak lenni,a többség dönt,a többiek tudomásul veszik,ez a demokrácia. Nem lehet "ezer" ember ezerféle óhajának eleget tenni,mindent vitaalapnak tekinteni,ahogy itt néhányan szeretnék. Bárki ott lehetett a "gyerek" születésénél,aki akart,de nevet mégiscsak a szülők dolga választani. Fix tarifa! Véleményem szerint az egyetlen járható út.Ha elfogadjuk,hogy van egy cég amely kiemelt szolgáltatást nyújt magasabb díjszabásért pl: ELIT TAXI -tudom van érdekelt fél a vezetőségben,ezért leszögezem nem személyeskedni akarok-akkor azt is el kell fogadni,hogy van olyan is,amely mérsékeltebb szolgáltatásért kevesebbet kér. Ekkor előáll az a helyzet,aminek most szemtanúi vagyunk. Ennek egyetlen vesztese lehet,a taxis!! Hosszabb távon búcsút mondhat a vállalkozásának,ergo függetlenségének és feléli az egyetlen értékét,az autóját. A cégvezetők közben tollasodnak és az általunk összehordott javakból legfeljebb "alánk tolnak" egy bérelhető autót. Innentől kezdve a kis haszon,nyereség még átmenetileg sem állomásozik nálunk.Egyből odakerül. Tévedés és képmutatás,hogy "de az utas jól jár".. ugyan már! Vegyünk az életből példát: Itt van a most oly nagyon népszerűsített Max Taxi. Öles reklámokon olvasható az autókon -167 Ft. Odaállnak a szórakozóhelyek elé és hazaviszik a kedvest dupla annyiért,mert beülős.Elolvashatja mindenki az oldalukon,amikor megkérdezték az alkalmazott sofőrt,hogy mekkora szívás ez a tarifa..ott a válasz,ó hát nem annyival megyünk innen...Akkor ki is szív ebben a helyzetben. Mi van ha az az utas legközelebb azt mondja,ha a 167 -el ennyiért mentem haza,dehogy rendelek én eleve drágábbat. Cinikus és képmutató az egész. Ráadásul hol a vége,ha mindenki csak levinni akarja az árakat. Szomorú jövő!! Mi lesz,ha jön egy megingathatatlanul tőkeerős befektető?? Azon kár vitatkozni,hogy van-e pénz ebben a szolgáltatási ágazatban. Van,és sok,ez tény,csak az a kérdés,hány helyen összpontosul. Mi lesz,ha jön valaki és a veszteségei árán is ledarálja a piacot olyan árakkal,hogy a most még a tréfás transzfereire oly büszke vállalkozó árai is csillagászatinak fognak tűnni az új díjszabáshoz képest? Vállalkozói vagy alkalmazotti státusz! Számomra ez nehéz kérdés,mert én abszolút vállalkozó párti vagyok.Sokféleképp kifejtettem már ezzel kapcsolatos véleményem a Rádiós topicban.Szereztem vele bőven ellenséget,nyilván itt sem lesz másképp.Szerintem aki vállalkozik,többet kockáztat,ebből adódóan felelősségteljesebb szolgáltatást végez.Amúgy is,ha a tarifa fix lenne,nem marad más,mint a szolgáltatással többet nyújtani. Nem akarok senkit megbántani és tisztelet a kivételnek,de ez a bérbeadós rendszer,az állandó stressz,meg kell csinálni a leadót,stb vezet oda,hogy a munkánk lassan semmi más,mint egy gyilkos autóverseny a címekért.Ahol a bérlők, semmi nem számít,főleg nem az autó,majd lesz másik alapon nem kívánatos helyzetet teremtenek.Vagy pl:mi van akkor,ha azt a dilemmát kell feloldani,hogy a leadót gyűjtsem vagy kocsit mossak? És ebből csak a modern kor Kurázsi mamái a bérbeadók jönnek ki jól.Őket hívom én a nyomorúság vámszedőinek. Kell egy önmagát életben tartani tudó vállalkozói státusz mindenkinek,csak ez lehet a cél.Értéket képviselő és értékálló taxiengedély. Egy számozott "aranytömb". Ellenkező esetben csak lefelé visz az út. Csak ez lehet a cél,ha ezt mindenki belátja talán erős késztetést fog érezni,hogy rendezze a köztartozásait(akinek van)záros határidőn belül.És rögtön megtörtént az első lépés felfelé. Aki erre sem képes,nincs választás,búcsúzni kell.Legyen elég idő lépni vagy lelépni. Erős önállóságot kell teremteni,mert ha az utat eladósodott talajvesztett taxisok fogják szegélyezni vége.A mostani "uraink" a romjainkból kirakott tortát felosztják,eladják a nagytőkének.Mi mehetünk alkalmazott sofőrnek kiszolgáltatva,ők pedig az értünk kapott pénzen hanyatt dőlnek és napnak fordítják az arcuk. Ha mi vagyunk alkupozícióban ,akkor nekik nem marad más,mint a megrendelői szerződések. Könyörtelenek és kíméletlenek lesznek az ellenfelek,pont olyanok mint aki itt a többnapos cirkuszt rendezte,csakhogy mire észbe kapunk ők ülnek a tűznél és mi hordjuk a tűzifát. Köszönöm a figyelmet! Folytathatjuk,ha Ti is akarjátok.

Konkrét (?) 2010.05.14. 16:45:07 / # 150416
avatar
Egyébként a fuvarszervezés még mindig jó üzlet maradna, ha nem is hozna akkora profitot, mint eddig a tulajdonosoknak ! Az utazási szokások, (még jó időnek kell eltelnie) hogy változzanak. Az utcai leintés elterjedése újra, lassú folyamat. Elkényelmesedtek a megrendelők az ingyen juttatások özönében ! :( Ahogy a Tankcsapda szerint is ; "-Ez nem New York, nem Los Angeles ..."
Konkrét (?) 2010.05.14. 16:26:41 / # 150413
avatar
Például : "A mi társaságunknál gyros-t is ehet az autóban, ha pedig fagyit szeretne, gépkocsivezetőnk a kesztyűtartóból pillanatok alatt kiszolgálja !" Vagy valami hasonló ... :)
Konkrét (?) 2010.05.14. 16:15:06 / # 150411
avatar
:) ! Ja és még valami ... Ez a létszámstop kérdés. A meglévő, érvényes engedéllyel rendelkezők között szelektálni őrültség lenne. A jelenlegi létszámot lehetne befagyasztani. Új engedélyt csak egy megszünő régi helyett lehessen kiváltani. Az autók vonatkozásában kellene szigorítás (évjárat, kategória, állapot, klíma, stb.) és máris működésbe lépne az "önszelekció" ! A társaságok pedig végre a "saját farkukkal vernék a csalánt !" és kénytelenek lennének nem csak az utasoknak vonzó ajánlatokat kitalálni ...
Oldalszám: 93