Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2016.03.11. 16:56:03 / # 344017

Friss ropogós, mai:


alelölülő 2016.03.11. 16:52:49 / # 344016
21. században ez úgy lehetséges, hogy a szabadversenyes kapitalizmusnak már vége.
Párszáz éve.
Az a Pestlőrincen megdádázott minőségi szolgáltató korábban bunkó+csaló taxis volt,
csak kirúgták minden cégtől...
Tehetségesebb taxisok mehetnek közmunkásnak, tehetségtelenebbek ubersofőrnek.
antitalentum 2016.03.11. 16:16:10 / # 344014
avatar

"csaló"......

Hát-hát.....

X meg Y taxis csal = taxisok csalók! Hülye hazai szokás szerint (általánosítás).....10 taxisból legyen 3 az arány (jóindulat)

UBER önmagában csaló.....leszarja a §,-t, a helyi törvényeket, rendeleteket, kiskapura játszik, és a szerencsétlen kontárokat (az a fajta, amelyik 200 forintért fűszállal elhajtja az ÉTI csigát Pestről Budára!) bűntársakká teszi=modern, és trendi fasza szolgáltató??? Jelenleg minden UBERES vétséget követ el (mert az engedély nélküli tevékenységét üzletszerűen végzi)....az UBER meg a Don!

Ez a szervezett bűnözés modern formája.....:-P


ha vesszük, hogy az ország 80% a viszkisrablónak szurkolt....érthető! A barmok társadalmában így megy ez...

Gratulálok!

taxidiota 2016.03.11. 15:03:35 / # 344013
avatar

Na, ez a lényeg: "Hatósági áras"

A 21. század piacgazdaságában egy alapvető szolgáltatás, hogy az istenbe lehet monopol helyzetben, fix árakkal?

Hál' Istennek, az ÜBER-re nem száll rá a kormány érdemben, így az emberek választhatnak a túlárazott bunkó + csaló agysebészek, ill. minőségi/modern alternatív szolgáltatások közt.


Ti meg csak tüntessetek tovább, már a sajtó sem vesz komolyan benneteket szerencsére! Magatokra maradtatok zsenik.

A tehetségesebb taxisok még mindig elmehetnek közmunkára - fel a fejjel !


hawken 2016.03.10. 22:32:34 / Módosítva / # 344003
avatar
Idióta!
A fix tarifa bevezetése óta duplájára emelkedett a droszt díj,a tb emelkedett,a tagdíj emelkedett stb.Több lett a költség mint amennyit az üzemanyagon spórolunk.Érdekes a BKV díjai is emelkedtek,a vonat jegy árak is emelkedtek, ezeknél miért nem jajgattok?Sőt a repülő jegy árak sem csökkennek.Úgyhogy nem csökkenteni ,hanem emelni kéne a taxi árait,leginkább az alapdíjét.
alelölülő 2016.03.10. 20:59:27 / # 344002
Ki is a hiéna? Mennyi az ubertarifa 1.7-es szorzóval? Magasabb szorzóról már nem is beszélve.
Amsel 2016.03.10. 20:36:59 / # 344001
avatar
Jó nagy marha vagy ! Azért nem csökkent , amiért pl a kenyér ára sem !
alelölülő 2016.03.10. 20:30:53 / # 344000
Azért, te kis atomfizikus, mert taxi hatósági áras, attól eltérni nem lehet. Mi pedig a kis pöcs ubercsicskákkal ellentétben törvénytisztelő állampolgárok vagyunk.
taxidiota 2016.03.10. 19:46:59 / # 343999
avatar
Hiénák !

Azt mondja már meg valamelyik agysebész itt, hogy a benzin radikális csökkenése ellenére, miért nem csökkenek a taxi fuvarok ára?

Szánalmas naplopó közmunkások, szégyelljétek magatokat

f.attila 2016.03.10. 17:50:46 / Módosítva / # 343998
Szimpi a napszemüveges. Itt tényleg nem csak az uber-ről van szó.
warrior 2016.03.10. 17:33:01 / # 343997

Sajnos mindent lehet követelni,de a létszámmal baj van.Ezen az ügyön véleményem szerint,csak drasztikus fellépéssel lehetne eredményt elérni.A médiában már alig említik a mai demonstrációt.Azt is úgy,hogy néhány taxis......stb.Ezek,csak a blokádból értenének.Azt meg ez a diktátor csűrhe banda leverné.

tomajer 2016.03.10. 16:32:09 / # 343996

tomajer 2016.03.10. 15:34:06 / # 343991
Dede! :-)

donkihóte 2016.03.10. 15:31:29 / # 343990
avatar
Ez nem az a fószer, aki a nyakunkra hozta az 5 évenkénti tanfolyamos lehúzást? Most még a fővárosi rendeletbe is bele akar csempészni valami jó bizniszt? Ez csak jót tesz velünk. Csupa móka és kacagás lesz vele az életünk.
tomajer 2016.03.10. 13:01:02 / Módosítva / # 343989

Uber könyvelő

február 23., 14:18 ·

Megjött a levél a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Tisztelt Asszonyom!

A személygépkocsival végzett tevékenységet és a közvetítői szolgáltatást érintő kérdéssel kapcsolatban, az alábbi általános tájékoztatást adjuk.

A személygépkocsival és személytaxival végzett személyszállítói tevékenységek és a kapcsolódó közvetítő szolgáltatások alapvető szabályait, a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (továbbiakban: Törvény), egyes kérdéseket a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény, a tevékenység engedélyezését és gyakorlásának feltételeit, a közúti közlekedési szolgáltatásokról és a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) tartalmazzák.

Az UBER Hungary Kft. ismereteink szerint személyszállítás céljából utasok és személygépkocsi vezetők között közvetői tevékenységet végez.

A Törvény 1. § (1) a) alapján annak hatálya, egyebek mellett kiterjed a Magyarország területén végzett belföldi és nemzetközi közúti és vasúti személyszállítási szolgáltatásra, valamint az azzal összefüggő jogokra és kötelezettségekre.

A Törvény 12. § (1) szerint, személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás csak személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.

A Korm. rendelet 1. § (1) alapján, annak hatálya
a) a személytaxi-szolgáltatást és a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást folytató vállalkozásra,
b) a díj ellenében személyt szállító személygépkocsi vezetőjére,
c) a személyszállító szolgáltatást igénybe vevőre (a továbbiakban: utas),
d) a diszpécserszolgálatra, valamint
e) az önálló diszpécserszolgálatra
terjed ki.

A Korm. rendelet 1. § (2) szerint, az e rendeletnek a diszpécserszolgálatra és az önálló diszpécserszolgálatra vonatkozó szabályait alkalmazni kell a szabad szolgáltatásnyújtás jogával rendelkező, a szolgáltatást határon átnyúló szolgáltatás keretében végző szolgáltatóra is.

A Korm. rendelet 3. § alapján, személygépkocsival üzletszerűen, ellenérték fejében személyt csak személytaxi-szolgáltatást folytató vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatást folytató vállalkozás szállíthat.

Utas kizárólag a Korm. rendeletben meghatározott feltéteknek megfelelő vállalkozás által nyújtott szolgáltatást vehet igénybe.

A Korm. rendelet 2. § 1. és 2. szerint, diszpécserszolgálat: személyszállító szolgáltatási feladatot - közvetlenül vagy közvetve, számítástechnikai alkalmazások közbeiktatásával, ellenérték fejében vagy ingyenesen - közvetítő vagy szervező szolgálat, önálló diszpécserszolgálat: olyan diszpécserszolgálat, amely nem végez személyszállítási szolgáltatást.

A Korm. rendelet 2. szakasz 7. alapján, személytaxi-szolgáltatás: a viteldíjjelző készülékkel ellátott, a személygépkocsi vezetőjén kívül legalább négy és legfeljebb hat utas utazására alkalmas személygépkocsival ellenérték fejében végzett közúti személyszállítás.

A Korm. rendelet 16. § (2) szerint, a diszpécserszolgálat az utazási igényt csak a személytaxi-szolgáltatás nyújtására jogosult személytaxi vezető részére közvetítheti és szervezheti.

Diszpécserszolgálattal utazásközvetítő, vagy utazásszervező szolgáltatásra szerződés csak abban az esetben köthető, ha a szerződés alapján a személyszállító szolgáltatást személytaxi-szolgáltatás nyújtására jogosult vállalkozás teljesíti.

Személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz kiadott engedéllyel rendelkező vállalkozások által végzett tevékenységhez, diszpécserszolgáltatás nem kapcsolódhat.

Fentiek alapján, diszpécserszolgáltatás csak személytaxik vonatkozásában végezhető, és e tevékenységhez engedély szükséges. Fuvarközvetítéshez, teherfuvarozás esetén jelenleg engedély nem szükséges.

A tevékenységi kör, Munka- és Termelésszervező (FEOR 08: 3161, a korábbi: FEOR 03: 3142 diszpécser).

Egy közvetítői tevékenység nem irányulhat arra, hogy azzal csak engedéllyel végezhető tevékenység engedély nélküli gyakorlását segítsék elő, az nem ösztönözhet adómegkerülésre, és maga sem működhet a jogszabályban előírt kötelezettségek és engedély nélkül.

Mindezek alapján, amennyiben egy közvetítő, engedéllyel nem rendelkezik, továbbá, ha nem egy személytaxis vállalkozás személygépkocsi-vezetője részére közvetít személyszállítási feladatot, azzal megsérti a fentiekben kifejtett előírásokat.

Megsérti a vonatkozó szabályokat az a vállalkozás, illetve az a gépkocsivezető, amely, illetve aki személyszállítási feladatot fogad el és végez úgy, hogy nincs taxis tevékenységi engedélye, illetve engedélykivonata az adott járműre.

A szolgáltatást igénybevevő is megsérti az előírásokat, amennyiben nem e rendeletben meghatározott feltéteknek megfelelő vállalkozás által nyújtott szolgáltatást vesz igénybe.

A közúti közlekedési tevékenységek során elkövethető egyes szabálytalanságok esetén, a közúti árufuvarozáshoz, személyszállításhoz és a közúti közlekedéshez kapcsolódó egyes rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, valamint a bírságolással összefüggő hatósági feladatokról szóló 156/2009. (VII. 29.) Korm. rendeletben meghatározott közigazgatási bírságok szabhatóak ki.

E rendelet alapján, a személygépkocsival szabálytalanságot elkövetőt és az engedély nélkül diszpécserszolgáltatást végző vállalkozást a kormányhivatalok megbírságolják.

Levelünk alapján, UBER sofőr tevékenység jogilag nem létezik, az nem gyakorolható.

Személyek gazdasági tevékenység keretében csak kétféle engedéllyel szállíthatóak, de közvetítő igénybevétele esetén a szállítást csak személytaxis tevékenységi engedéllyel lehet gyakorolni.

A közvetítői tevékenység csak engedéllyel végezhető, az engedély kiadásának egyik feltétele a kizárólag személytaxis vállalkozásokkal kötött szerződések bemutatása.

Az NKH Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal jogalkalmazó, jogértelmezést nem adhat, így levelünk jogi hatással nem bír, arra közigazgatási, vagy bírósági eljárás során hivatkozni nem lehet.

Budapest, 2016. február 23..

Üdvözlettel:

Mikulás Róbert s.k.
főosztályvezető

tomajer 2016.03.10. 12:49:39 / Módosítva / # 343988

Taxistüntetés: erőtlen demonstrációval folytatják az Uber ellen

Tizenkét taxival kényszerítenének ki változást.

Reggel óta gyülekeznek a taxisok a Hősök terénél, egyelőre nincsenek sokan. Úgy tudni, később három oszlopban indulnak el a különböző helyszínekre. Az egyik az amerikai nagykövetséghez, a másik a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, a harmadik a BKK-hoz.

A 24.hu-nak Horacsek Róbert, a szervezők szóvivője beszélt:

Még mindig az Uber ellen tiltakoznak, a követelésük lényege, hogy a döntéshozók szerezzenek érvényt a rendeletmódosításoknak, amelyekért korábban demonstráltak. Ha ez nem sikerül, tiltsák le az alkalmazást.

Fotó: Neményi Márton

A tiltakozás a tervek szerint a Deák téren folytatódik, ahol 11 órától forgalomlassító demonstrációt tartanak, vagyis egy sávot elzárnak a forgalom elől. Kaufmann riporter szerint tizenketten vannak a tüntetésen.

Képek: Neményi Márton, 24.hu

Videó és infó: Kaufmann Balázs, 24.hu

tomajer 2016.03.10. 12:32:32 / # 343987

Tisztelt "Ultrák Taxis" e-mail küldő!

Köszönettel megkaptuk az alábbi anonim levelet. A FUVOSZ a mai napon tartja elnökségi ülését, melyen a tervezett napirendek között áttekinti a személygépkocsival történő személyszállítás tavalyi kormányrendeleti szabályozása után kialakult helyzetet, a Fővárosi Rendelet változtatási igényét, a hiányzó (riksa, tuk-tuk, stb.) egyéb személyszállítási szolgáltatások rendezetlenségét és a partnereivel (köztük Stratégiai Partnerével) azóta tett lépéseket és további teendőket. Áttekintjük ezt az anonim levelet is.

Amennyiben a FUVOSZ szakmai közreműködésére, egyeztetésre - akár a Taxis Kerekasztal keretében - igényük van -  mi nyitottak vagyunk rá -  úgy kérem nevesítsék a velünk kapcsolatba lépni kívánó szervezet/szervezetek és a kapcsolatra jogosult természetes személy/személyek nevét, elérhetőségét.

Személyes véleményem, hogy elképzelésik, elvárásaik a versenypiaci helyzetben jogosak. A FUVOSZ döntését, további lépéseit azonban nem előlegezem meg.

Sok sikert kívánok.

Üdvözlettel, Peredi Péter főtitkár
elérhetőség:  fotitkar@fuvosz.com




2016.03.09. 12:34 keltezéssel, Ultrák Taxis írta:


Tisztelt Fuvarszervezők! Mellékelten küldjük Önöknek a 2016.03.10. Taxis demonstráció Közleményét és a beadni kívánt Petíciókat . A  demonstráció rendőrségi engedélyét és  pontos  ,,fogatókönyvét,, személyesen előzetesen vagy a helyszínen tudjuk megmutatni .

KÖZLEMÉNY

A januári taxis demonstráció után előremutató tárgyalások zajlottak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Születtek szabályozások is, melyek a személyfuvarozás jogharmonizációját voltak hivatottak megteremteni. A budapesti taxis közösség reménykedve várta, hogy a személyszállításra vonatkozó szabályok az Uber sofőrökkel is betartatásra kerülnek. A média tele volt pozitív nyilatkozatokkal, harsogott mindenhol a repülőtéri rendszám-levétel. Úgy tűnt, mintha minden rendben lenne.

Ám a dolgok menete itt meg is akadt. Bár az Uber nyilatkozatai szerint dolgoznak a szabályozásoknak való megfeleltetésen, a tények azt mutatják, hogy továbbra is a szabályoknak nem megfelelő autókkal, és nem megfelelő sofőrökkel dolgozik. Teszik mindezt változatlanul következmények nélkül, ugyanis az esetek taxisok, és BKK által dokumentált többségében a hivatalos szervek munkája nem összehangolt, így kisebb bírságok kirovása után az Uber sofőrök súlyosabb következmények nélkül távozhatnak a helyszínről. A jobb kéz nem tudja, mit csinál a bal, így gyanítjuk, hogy a végrehajtó szervek pontos utasítások hiányában nem, vagy nem teljes mértékben és nem a szabályozásoknak megfelelően járnak el az Uber sofőrökkel szemben. Pontos információnk nincs a bevont rendszámok és a több százezres kiszabott bírságok, az elindított eljárások állítólagos számáról, de tudomásunk szerint ez elenyésző. Mindezek mellett a fővárosi taxisok számára változatlanul kötelező minden korábbi és új szabályzatnak való megfelelés, így elmondhatjuk: a januári demonstráció óta nem történt semmilyen érdemi változás.

Ezt azonban csak úgy tudjuk megértetni a végrehajtó szervekkel, ha demonstrálunk, mivel rejtélyes okok miatt a taxisok szava nem ér el hozzájuk. Éppen ezért a fővárosi taxisok március 10-én ismét utcára vonulnak, és a Hősök teréről elindulva négy helyszínen petíciót adnak át. Listájukon szerepel a NFM, a BKK központja, az NKH központja, a BRFK központja valamint demonstratív jelleggel az Egyesült Államok nagykövetsége. A petíciók átadása után a demonstráló taxisok a januári helyszínen, azaz a Bajcsy-Zsilinszky úton gyülekeznek, ahol március 11-én estig, de tárgyalási szándék hiányában akár több napig tovább demonstrálnak. Céljuk nem más, mint elérni, hogy a megállapodások során született döntéseket az államtitkár és a minisztérium a végrehajtó szervek hathatós közreműködésével betartassa. Ugyanakkor elvárjuk, hogy a szabályozásoknak meg nem felelő Uber sofőrök ellen lezajlott eljárásokról a demonstráló taxisok képviselőit, azaz a taxisok közösségét rendszeresen tájékoztassák, hiszen csak ily módon lehetünk biztosak célunk elérésében.

Tekintettel arra, hogy a demonstrálóknak nem céljuk a városi közlekedés megbénítása, csupán figyelemfelkeltő céllal vonulnak utcára, így igyekeznek a lehető legkisebb, de még hatékony létszámmal megoldani a rendezvényt.

A szervező budapesti taxisok kijelentik, hogy demonstrációjuk kizárólag a rendőrségen bejelentett, általuk jóváhagyott helyszíneken zajlik. Minden egyéb helyszínre esetlegesen szervezett megmozdulástól elhatárolódnak. Kijelentik továbbá, hogy demonstrációjuk pártoktól és politikától mentes. Bár megköszönnek minden hathatós támogatást céljuk elérése érdekében, de semmilyen módon és formában nem kívánnak pártokkal közösséget vállalni.

PETÍCIÓ

A januári taxis demonstráció után előremutató tárgyalások zajlottak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Születtek szabályozások is, melyek a személyfuvarozás jogharmonizációját voltak hivatottak megteremteni. A budapesti taxis közösség reménykedve várta, hogy a személyszállításra vonatkozó szabályok az Uber sofőrökkel is betartatásra kerülnek. A média tele volt pozitív nyilatkozatokkal, harsogott mindenhol a repülőtéri rendszám-levétel. Úgy tűnt, mintha minden rendben lenne.

Ám a dolgok menete itt meg is akadt. Bár az Uber nyilatkozatai szerint dolgoznak a szabályozásoknak való megfeleltetésen, a tények azt mutatják, hogy továbbra is a szabályoknak nem megfelelő autókkal, és nem megfelelő sofőrökkel dolgozik. Teszik mindezt változatlanul következmények nélkül, ugyanis az esetek taxisok, és BKK által dokumentált többségében a hivatalos szervek munkája nem összehangolt, így kisebb bírságok kirovása után az Uber sofőrök súlyosabb következmények nélkül távozhatnak a helyszínről. A jobb kéz nem tudja, mit csinál a bal, így gyanítjuk, hogy a végrehajtó szervek pontos utasítások hiányában nem, vagy nem teljes mértékben és nem a szabályozásoknak megfelelően járnak el az Uber sofőrökkel szemben. Pontos információnk nincs a bevont rendszámok és a több százezres kiszabott bírságok, az elindított eljárások állítólagos számáról, de tudomásunk szerint ez elenyésző. Mindezek mellett a fővárosi taxisok számára változatlanul kötelező minden korábbi és új szabályzatnak való megfelelés, így elmondhatjuk: a januári demonstráció óta nem történt semmilyen érdemi változás.

Fentiek tükrében követeljük a következőket:

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és Államtitkár Úr utasítsa a végrehajtó szerveket, azaz a BKK-t, a rendőri hatóságokat, az NKH-t és a NAV-ot a szabályozások összehangolt betartatására, azaz az ellenőrzések, bírságolások és rendszámlevételek végrehajtására.
Követeljük, hogy mindezekről a nyilvánosságot, de elsősorban is a demonstráló taxisok csoportját és az egyéb taxis érdekképviseleteket behatóan tájékoztassák.
Követeljük, hogy a rendőrség vezetői utasítsák járőreiket, hogy minden esetben a BKK-val együttműködve járjanak el az ellenőrzések, és az esetleges bírságolások, rendszám-levételek ügyében, a szabályozások betartatása érdekében.

Követeljük, hogy a BKK ellenőrei az Uber sofőrök ellenőrzése során ugyanolyan alapossággal járjanak el, mint a taxisofőrök ellenőrzésekor.
Követeljük, hogy az NKH a hozzájuk beérkező feljelentéseket a rendeleteknek és szabályozásoknak megfelelően kezelje, azaz minden esetben indítsa meg a szabálysértési eljárást. Követeljük, hogy erről a sofőrök anonimitásnak megőrzése mellett komplex tájékoztatást kapjunk.
Követeljük, hogy minden egyes, a témában érintett hivatalos szerv adjon hivatalos nyilatkozatot arról, hogy az Uber nem személyszállítói tevékenységet végez, hanem taxis szolgáltatást. Ennek tükrében az arra vonatkozó szabályozásoknak kell megfelelniük.
Követeljük, hogy a NAV rendszeresen ellenőrizze, hogy az Uber sofőrök az adózási törvényeknek teljes mértékben megfelelően dolgoznak és adófizetési kötelezettségüknek eleget is tesznek.
Követeljük, hogy amennyiben a szabályokat, rendeleteket és törvényeket nem képesek az Uberrel betartatni, úgy azonnali hatállyal függesszék fel az applikáció működését. Amíg a rendeleteket és törvényeket a sofőrökkel és a céggel maradéktalanul be nem tudják tartatni, addig a szolgáltatás ne legyen elérhető hazánkban.

A demonstráló taxisok nevében

Bao 2016.03.10. 00:31:05 / Módosítva / # 343986
avatar
Nos nem túl tekintélyes, bár a rendeletnek megfelel, mégsem alkalmazzák sokan. Az meg vicc, hogy nagy szorzóval beleül néhány hazaáruló u. imádó sznob utas.
Taxi Szekszárd 2016.03.09. 19:30:01 / Módosítva / # 343982
Mi a baj ezzel? (azon kívül, hogy nincs taxinak vizsgáztatva) Én 5 évig dolgoztam egy hasonlóval, semmi bajom nem volt vele, de az utasoknak se. :-D
alelölülő 2016.03.09. 19:20:17 / # 343981

Nem utolsósorban: uber kíváncsi rá, hogy melyik ügyfele hol dolgozik.

Az egyébként valóban támogatandó állatvédőknek meg fogalmuk sincs, mire használják őket.

Oldalszám: 215