Hozzászólások száma: 4292
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2016.07.31. 14:56:41 / # 345548

cheater 2016.07.30. 16:34:49 / # 345544
Befutott az uber - megkezdődött a sárdobálás                                                      
cheater 2016.07.29. 18:19:38 / # 345536


tomajer 2016.07.29. 11:32:21 / # 345530

Ahogy elnézem, a románok is hoztak törvényt, de b@sztak ellenőrizni :-(

Kolozsvárra is befut az Uber


Augusztus elején Kolozsvárra ér az Uber, a kincses város Bukarest után a második romániai település, ahol elérhetővé válik az Amerikai Egyesült Államokból útjára indított személyszállítási szolgáltatás – derül ki az Uber Románia közleményéből. A kincses városi taxisegyesület vezetője lapunknak azt mondta, nem félnek a konkurenciától, fel vannak készülve az új versenyhelyzetre.

Augusztus elején Kolozsvárra ér az Uber, a kincses város Bukarest után a második romániai település, ahol elérhetővé válik az Amerikai Egyesült Államokból útjára indított személyszállítási szolgáltatás – derül ki az Uber Románia közleményéből. Mint rámutatnak, már a terjeszkedés hírére több ezer kolozsvári letöltötte a mobilalkalmazást, aminek segítségével autót tudnak rendelni.

Az Uber Románia ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a vállalat több száz üzenetet kapott kincses városi sofőröktől, akik jelezték, az Uber partnerei kívánnak lenni. A cég képviselői kiemelik, hogy a szolgáltatás rugalmas jövedelemszerzési lehetőséget biztosít sok bukaresti sofőr számára – 37 százalékuk vállalkozó vagy szabadúszó, 31 százalékuk nyolc órában máshol dolgozik, míg 22 százalékuknak nincs más jövedelemforrása, és munkahelykeresés közben vezetnek.

„Az Uber egy mobilalkalmazás, ami kapcsolatot teremt az utasok és a partnersofőrök között. Az utasok számára egy egyszerű szolgáltatás, megnyomsz egy gombot a mobiltelefonon, hívsz egy autót, ami biztonságosan elvisz a célpontba készpénz és borravaló nélkül. A sofőrök számára egy rugalmas gazdasági lehetőség. Azt szeretnénk, ha valamennyi kolozsvári sofőr az Uber partnere lenne, és idővel ugyanazt az utasmennyiséget lényegesen kevesebb autóval szállítanánk” – mutat rá a közlemény.

Romániában, vagyis Bukarestben 2015 februárja óta vannak jelen három szolgáltatásukkal, az UberX-szel, az UberSELECT-tel és az Uber Child Seattel. Az alapszolgáltatás ára egyébként 1,65 lej/km, magasabb a helyi taxitársaságok által gyakorolt díjaknál, ám sajtóhírek szerint májusban már több mint 40 ezer felhasználója volt. Az utasnak egyébként az alkalmazás letöltésekor meg kell adnia bankkártyaszámát, fizetéskor pedig a rendszer online levonja a fuvardíjat a kliens számlájáról. Nemcsak Kolozsváron kívánnak egyébként terjeszkedni, a korábbi bejelentések értelmében Temesváron és Jászvásáron is megjelennek az Uber autói.

tomajer 2016.07.28. 20:51:31 / # 345521

Nagyon elszámolhatják magukat az Uber bukásán örvendező taxisok


Több régi taxis nem fél a kivonult Uber utódjától, mert az azonos tarifával szállítaná az utasokat. Elszámíthatják magukat.


Az Uber múlt vasárnapi voltaképpeni kivonulásával otthagyott piaci szegmensbe jó néhány hasonszőrű társaság nagy tempóban igyekszik benyomulni. Lehet hallani egyebek mellett magyarok által fejlesztett új applikációról, és persze az Uber ügyeletes konkurenséről, az észt ­hátterű Taxifyról is.

Ilyen ruhába bújva fognak fuvarozni a Taxify-sofőrök Budapesten is
Ilyen ruhába bújva fognak fuvarozni a Taxify-sofőrök Budapesten is
Taxify

Utóbbi vállalkozás veszettül nyomja is a gázt. Lapunknak úgy nyilatkoztak, már javában folyik a sofőrök felvétele, s ha minden összeáll, akkor augusztus első felében el is indul szolgáltatásuk Budapesten. „A gond csak az velük, hogy azt adják majd az utazóközönségnek, amit a többi társaság, ráadásul pontosan annyiért” – mérlegelte lapunknak helyzetüket egy volt „hagyományos” taxis. A Taxify magyarországi leányánál világossá is tették: ők is a fővárosi taxisrendeletben meghatározott tarifát fogják alkalmazni – vagyis egy fityinggel sem lesznek olcsóbbak, mint a hagyományos taxik. De akkor miért is utazna inkább velük a budapesti felhasználó?

Ráadásul anonimitást kérő taxis beszélgetőtársunk azért is szkeptikus, mert ha nem lesz humán diszpécserszolgálatuk, akkor szerinte eleve kizárják magukat a lehetséges fuvarok döntő százalékából, miután az emberek jelentős része még most is a hagyományos rendelést részesíti előnyben. Érvként említette, hogy ez a kör nem szeretné regisztrálni bankkártyáját, számlaszáma adatait semmilyen felületen.

Mégis könnyen lehet, hogy ez a taxis téved, ugyanis vannak körülmények, amelyeket könnyen meglovagolhat a Taxify. Az Uber megjelenése és rövid működése éppen arra mutatott rá, ha vannak is korlátai a térnyerésnek, azok nem legyűrhetetlenek, az út pedig már ki van taposva. „Ha igazak az Uber által közölt számok, akkor 160 ezer felhasználójuk volt, erre már lehet alapozni” – fejtegette lapunknak egy másik, minősített taxitársaságnál dolgozó, több autó­val is rendelkező, úgyszintén a neve elhallgatását kérő sofőr. Ez a szám éppen azt mutatja, hogy akár hetek alatt is képes megváltozni ezen a piacon a fogyasztói szokás.

És hogy mégis miért választaná az új szereplőt a fuvarra vágyó, ha első blikkre, az árat nézve ugyanazt kínálja az új jövevény, mint bármelyik másik konkurense? Hát mert „a fogyasztó szemében egyáltalán nem ugyanaz a kínált termék” – mondta utóbbi forrásunk. Méghozzá azért, mert az okostelefonon keresztül üzemelő vállalatok egy innovatívnak mondott lehetőséget és modellt kínálnak, ez pedig vonzó sokak szemében. A jól ismert fuvarszervezőkre viszont úgy tekintenek, mint akik csak követni képesek az új technológiát.

A taxipiac számos, nagy visszhangot kapott visszaélése – még ha jogtalanul is – most a „hagyományosnak” mondott vállalkozásokra és sofőrökre hullik vissza. Ezzel kezdeni kell valamit a fuvarszervezőknek – mondja beszélgetőtársunk –, mert ha ez a vélemény széles körben elterjed, akkor markánsan erodálhatja piacunkat. Amennyiben valaki a törvényi előírásokat valóban betartva – nem úgy, mint az Uber – beteszi a lábát a hazai piacra, annak akkor már ezen utóbbi körülmény miatt van keresnivalója.

Borzasztóan nehéz megújítani egy céget, és a régi, lassú, ódivatú megítélés alól kivonni a márkát. A taxipiac számos fuvarszervezőjére viszont éppen így tekint most a lehetséges utas. Különösen azért, mert nem versenyben, hanem lobbieszközökön keresztül sikerült legyűrni az Ubert. Éppen ezért az amerikai hátterű vállalkozás kivonulása kapcsán fórumokban többen előjöttek azzal, hogy már csak dacból sem fognak régi típusú taxikkal utazni – ez pedig máris a Taxify – vagy egy másik új belépő – malmára hajtja a vizet.

Az új, mobiltelefonos alkalmazásokon működő társaságokat viszont fiatalosként, divatosként, frankóként emlegetik sokan. Ha semmi más, csak ez a különbség megvan két vállalkozás között, amit ügyes marketinggel meg is lovagolnak, már akkor is sokan az utóbbit választják. Az Uber erre képes volt, s láthatóan erre a fuvarszervezők nagy részének nem volt válasza, egyszerűen nem tudtak mit kezdeni ezzel a helyzettel – bár volt cég, amelyik kifejlesztett mobiltelefonos applikációt.

Felhasználók ezrei ráadásul az uberezés megismerése után ódzkodnak a jól ismert taxikba visszaülni. „A fejekben – tapasztalataim alapján – az van, hogy az amerikai társaság helyére bejövő újdonság éppen olyan vonzó, mint a szolgáltatását felfüggesztő elődje” – mesélte forrásunk. Éppen ezért nem mindegy, ki lesz az Uber romjain megjelenő első szereplő.

A sofőröknek is mást kínálnak

A Taxify magyarországi leánycégé­nek a taxisok felé is van egy vonzó ajánlata. Az ismert fuvarszervezők fix díjat kérnek egy-egy társasághoz csatlakozás esetében. Az új cégek jutalékos rendszerben dolgoznak, jellemzően a fuvardíj 20 százalékát vonják el. Egyik nyilatkozónk arról beszélt, hogy csak ezért több munkatársa is megkereste már a Taxifyt. Ő még kivár. „Meglátom mi lesz ebből, ha kedvező híreket hallok ezzel kapcsolatban, akkor utánajárok, érdemes lenne-e oda belépni.”

cheater 2016.07.28. 19:47:42 / # 345520

Képzeljétek el ezt a jelenetet a nyóckerbe... utasok beülnek, a sofőrnek már nem lenne ideje rá :-D

cheater 2016.07.28. 19:34:30 / Módosítva / # 345519

De ez élő ember egyáltalán?:-) Olyan bábú pacekja van.

Meg ha ő kinn áll akkor ki vezeti a kocsit?-)

hiénakutya 2016.07.28. 18:24:40 / # 345515
Tegyük már be!
:-)

balagge 2016.07.28. 18:03:38 / # 345514
avatar
Tanyersapkavazze, nevetséges 
balagge 2016.07.28. 18:02:15 / # 345513
avatar
Ez az uber féle lazaságnak pont az ellentéte. Csokornyakkendő...igy legalább nem téveszthető össze a fotaxival:-)
hiénakutya 2016.07.28. 17:59:46 / # 345512
Szerintem jól mutatnék így a Kelóban.
:-D
cheater 2016.07.28. 17:56:47 / # 345511

cheater 2016.07.28. 17:05:26 / # 345510

A jutalékos rendszer lesz az egyik legnagyobb gondja a cégnek, ugyanis mikor ömlés van egy taxisuk sem viszi majd a leadós megrendelőket. Pedig épp ilyenkor kellene igazán bizonyitani a létjogosultdágukat, ha talpon szeretnének maradni.

Ezt a spicces gimnazistákkal sokszor el lehet játszani, de komoly céges nagymegrendelőkkel csak egyszer.

Kérdés az új fuvarszervező az utazóközönség mely ágát célozta be - bár nem lepődnék meg, ha erre a válasz az,  hogy fogalmuk sincs.

hiénakutya 2016.07.28. 15:57:48 / # 345509

Egyébként, ha az utcai fuvar során nem megy az applikáció, akkor nincs értékelés és kontroll sem; megyek is vissza taxikázni szépen. Szerződök a céggel, aztán kiaknázom a logó és a formaruha iránti bizalom lehetőségeit.


:-)

balagge 2016.07.28. 15:57:08 / # 345508
avatar
Ebben az esetben kikopott goldmine.  :-)Remélem nem szoknya a kötelező viselet, bár nagy melegben kényelmes lehet...
hiénakutya 2016.07.28. 15:48:17 / # 345507
Akkor a cégnek minden egyes beülős utas veszteség, mert csökkenti a kapacitást, a taxis pedig ingyen használja a logót.
1taxista 2016.07.28. 15:44:20 / # 345506
avatar
A beülősnél szerintem nem csak ami a rendszeren keresztül megy ki.
1taxista 2016.07.28. 15:42:05 / # 345505
avatar
Mi egy idelye már használjuk,és csak pár forintnyi a különbség.
hiénakutya 2016.07.28. 15:29:11 / # 345504
De. ha jó a szoftver, akkor azért számottevő különbség nem lehet.
tomajer 2016.07.28. 14:57:31 / # 345503

Az is érdekes lesz, amikor kiderül, hogy a taxaméter és a gps sosem fogja ugyanazt az összeget mutatni :-)


Oldalszám: 215