Hozzászólások száma: 11025
Ugrás a hírhez Oldalszám: 552
Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2010.08.23. 01:04:13 / # 123377
avatar
Szevasz Gyurcsányi! Jó lenne észrevenni, hogy nem a taxisokról, és az utasokról szól ez a dolog! Akiket ti szállítotok az olcsó tarifával, azok simán ki tudnák fizetni a drágábbat is! Csak azért mennek veletek, mert olcsók vagytok, és nem azért, mert a pénzügyi helyzetük korlátozza a drágábbat! Ha ti nem lennétek, ők akkor is taxiznának, és kifizetnék a drágábbat. Nem azért találták ki az olcsó tarifát, hogy a kedves utasnak jobb legyen. Azért találták ki, mert az egy triviális törvényszerűség, hogy ott vásárol a fogyasztó, ahol – egy szint után – olcsóbb ugyanaz a termék. Ott nagyobb lesz a forgalom, többet ad el belőle, mint a rendes áron értékesítő. Összességében nem szűkül, vagy bővül a piac, csak az olcsóbbat többen veszik. Magyarul: nem lett számottevően kevesebb utas a válság hatására, de nem is lett több azért, mert ti olcsón dolgoztok! Csak átmentek tőlünk a szotyi cégekhez. Ugyanúgy működik a dolog, mint a nagy bevásárlóközpontokban. Minél alacsonyabb árat – sokszor önköltség alatti árat – préselnek ki a termelőből azért, hogy a saját forgalmukat növeljék. Az ő áraikon pedig már haszon is van, jócskán! Csak éppen a termelő megy tönkre! Esetünkben a taxis. Azzal viszont a cég már nem törődik, mert úgyis lesz helyette másik! Aki majd megint tönkre megy, de megint jön helyette egy új. Kialakul egy ilyen spirál. Gondolj bele. Ha vállalkozó vagy (a taxisok 70%-a vállalkozó) akkor milyen költségekkel, és tartalékokkal kell számolnod, ha tisztességesen meg akarsz élni, és biztonságban akarod tudni a családodat, vagy csak saját magadat? Nagyjából leírom. Kell valami tartalék, ha valami baj éri az embert. Törés, személyi sérülés, betegség, stb. Meg azért az sem igazán megoldás, hogy havi 3-400 órákat dolgoznak jó páran. Szerintem egy taxis szintű egyéni vállalkozónak ahhoz, hogy minden nap nyugodtan menjen ki az utcára dolgozni, minimum 2-3.000.000 Ft tartaléknak kell lennie. Ha színvonalasan, és biztonságosan akar szolgáltatni (amit ugye a megrendelő el is vár), kell egy színvonalas munkaeszköz, amit illene 5-6 évenként lecserélni. Kell hozzá a saját lelki nyugalma, kell hozzá a biztonságérzete (az mégsem egy jó dolog, hogy sík ideg az ember egész nap, mert nem tudja, hogyan alakul a sorsa holnaptól). És most a napi, havi rendszerességgel kifizetendőkről nem is beszélek, mert azokat már ezerszer leírtam, leírtuk, és mindenkinek tudnia kell(ene), és a saját vállalkozása, illetve az állam működéséhez szükséges ezeket be is kell(ene) fizetni. Hát ez, ezzel a szotyi tarifával nem megy! Csak egy vélemény, az én véleményem, aztán meg is lehet sértődni miatta. Az a főállású taxis vállalkozó, aki az átlagosnak megfelelő, bruttó bevételt csinál, és ebből próbál megélni úgy, hogy közben minden kötelezettségének eleget tesz, az nem taxis, hanem egy négy keréken guruló csöves! Márpedig legalább egyharmada ilyen! Vagy trükközik, és akkor nem igaz az állításom. Jó esetben tisztán megmarad a minimálbér összege, és akkor ebből tessék normálisan megélni, tartalékolni, családot eltartani! A koldus többet keres a Széna téren! Tehát nem fizeti be a minimális közterheket, így viszont nem lesz igazolt munkaviszonya, és nyugdíja. Valamint rövid időn belül a droidok egyre bővülő táborát fogja erősíteni, ami még mélyebbre taszítja a hierarchián belül! Ez szerintem a pályán lévők legalább 30%-a! Ennyi embernek nincs semmi köze a taxizáshoz, csak a létszámot növelik, ezáltal a bevételünket csökkentik, és tovább rontják a taxisok amúgy sem igazán jó társadalmi megítélését! Ennek a rétegnek a léte csak a cégek érdeke, a tagdíjbevételek miatt. Pár éve kialakult egy rendszer, ami jó irányba kezdte vinni a szakmát. Minőségi követelmények alakultak ki, és nagyjából tartották is magukat hozzá a cégek. A szotyik megjelenésével ez most felborult. Minden normális logikával ellentétben nem csökken a taxik száma a válság hatására, hanem növekszik! És ez csupán a cégek érdeke! Persze nem vitatom, hogy nálatok bizonyos időszakokban jobban megy a bolt, többet lehet dolgozni. De vajon többet is lehet keresni? Több marad a végén? Látom, hogy hétvégén, éjszaka jobban pörögtök. De csütörtökig bezárólag nagyon sok kollégátokat látom bő órákat állni a tutiban, meló nélkül. Azt mondom, hogy a szotyi tarifákkal is jól meg lehetne élni, ha megfelelő mennyiségű fuvar, és jobb logisztika lenne. De már nálatok is olyan a létszám, hogy ez lehetetlen. Vagy legalábbis csak az ügyesebbeknek, a rátermettebbeknek, a profiknak sikerül. De van 20% profi, 30-40% átlagos taxis, és a többi amatőr! Na hát ez a sok! Ezt nem bírja el a szakma, és ezekből élnek rohadt jól a cégek! Ezt kéne belátnod, és nem feltétlen abból kiindulni, hogy neked esetleg jobban megy itt, mint a társaid túlnyomó többségének! És a pár hét múlva, a hozzátok belépő, immár veled azonos matricát viselő, neked integető kollégák 80%-a akkor lép az enyészet útjára, amikor ezt a lépést megtette. Csak majd később fog ráébredni, mekkorát hibázott!
Bao 2010.08.22. 22:34:32 / # 123286
avatar
Igen sajna! 2-3 éve még azt találgattuk mikor emelünk, mert már a plafont súroltuk, most meg ide jutottunk! :(

oregrokker 2010.08.22. 22:30:54 / # 123376
avatar
Igen akkor igazad lenne ha ott ahol 200ft felet van a tarifa lenne meló.Csak az a baj ha ezek a cégek nem találnak ki valamit 1-2év és le húzhatják a rolót sajnos.Sajnos az utasok 90%a az olcsó Taxis társaságot keresi amit persze meg értek ha az ö szemszögüket nézzük.
nagyonkedves 2010.08.22. 21:57:47 / # 123375
avatar
neked is igazad van én a múltkor már meg is kérdeztem az egyik sofőrtől hogy vajon nappal is működik ez a cég mert jó ha 2-3 autó lézeng olyankor a városban - legalább is úgy tűnik
333 2010.08.22. 21:43:37 / # 123374
avatar
Senkit nem szeretnék bántani, de én voltam plusos, de innentől kezdve nem megyek olyan céghez, ami 200 alatt megy. Azért nem sajnálok senkit, mert mindenki felnőtt ember, és mindenki ki tudja kalkulálni, hol kap autót 1,5 millióból, benzint 200- ért, hol tud nyaralni , normálisan megélni, kicsit spórolni, stb.. A taxiplus egy tuti dolog, lehet menni, mint a mérgezett egér, annyit akár, hogy a végén ki sem tudod számolni, hogy milyen kevés marad. Nem csak a napi üzemanyaggal kell számolni, nem csak a 10000km- es szervízzel, stb. Hosszútávon! Aki most taxiplusosként vigyorog, mint a vadalma, mert egy drágább cég utasát nyúlja le, hogy spórol össze annyi pénzt, hogy 3-4 évente új autót vegyen? Ahhoz, hogy ezen az áron jól keressen valaki éves szinten több, mint 100000km- t kell menni! A plusosok nem jól keresnek, hanem ár alatt eladják maguk alól menet közben a munkaeszközt. Ja hogy hitel is van rajta? Annál jobb, mert lehet, hogy a bank felajánlja, hogy mivel már szétesett nem kell tovább törleszteni(csak plusosoknak szól az akció). Plus ha olyan jól megy a plus, akkor miért van több darab visszavett autó a Merkantil udvarán (plusosnak felmatricázva)(referenciának, vagy ha valamelyik kolléga ott vesz autót elő van készítve)? Miért dolgozik mindenki hétvégén éjjel? (Hobby, nem tud aludni, ki nem állhatja a családját, bejáratja a kocsit, tanul vezetni, vagy mi?) Ha valami jól megy, ott nem kell napi 16 órát a kocsiban ülni, vagy ha igen, akkor lakást veszel, 3 hetet nyaralsz, talán 1 új kocsi kp- re, stb. Majd ha egyszer lesz energiátok számolni rájöttök. Ja tagdíj: 2000 utaskilóméterre levetítve ha én 230- al megyek, mint telefonos tarifa, ott meg 150, akkor 80*2000=80000, az én tagdíjam 64000 ft, de 2000 utaskilóméternél biztos hogy többet megyünk, de már ennél a számnál is akkor dicsekedhetnétek olcsó tagdíjjal, ha az -16000ft- ról indulna. És az a vonal nem kötőjel, hanem egy mínusz. Magyarul én számoltam, aki akar szintén számolhat, én akkor megyek legközelebb 150-ért, ha én kapom a tagdíjat és nem én adom. Amúgy van élet a pluson túl is, sőt(csak ott már temetik a többi céget a vezetőség, pedig dehogy, rengeteg utas tér vissza az elvileg drágább céghez, mert kevesebbet fizet a végén!És az már legközelebb nehezebben próbálkozik veletek.Még sok hiénát oda, nem lesz itt gond). Aki jár nyaralni, biztos észrevette, rengeteg budapesti taxis van most nyáron az országban szerte szét, mindenféle cégek autói, szabadjelző nélkül, boldog családok kikapcsolódnak, lehet, hogy én rossz irányba jártam, de plusost nem láttam.
nagyonkedves 2010.08.22. 21:28:46 / # 123373
avatar
"ugyan azokat az utasokat szállítják akiket a másik cégeinél is hordtak csak itt még olcsóbban kell vinni és még egyel több fuvarszervezőt kell eltartani, meggazdagítani az egész taxis társadalom kárára." neked ANNYIRA igazad van és tényleg, ilyen az utas: megy a szájhagyomány útján az ócsóba meg a még ócsóbba gondold el: ugyanazokban a kocsikban ülsz, ugyanazokkal a söfőrökkel és marad Xszáz forint a zsebedben felmerül azonban a kérdés hogy azt ugyan ki fizeti ki helyetted? biztos nagyon hülyén hangzik de néha már én is azon gondolkodom hogy hívok inkább egy rádiót - de hát hülye vagyok én???
törölt felh. 2010.08.22. 20:47:33 / # 123372
avatar
Na figyu nem tudom ki vagy:) Terjedjen csak szájhagyomány útján a jó híretek csak legalább engem ne akarj meggyőzni arról, hogy ez jó amit csináltok. Sok sikert. De még utoljára ide írom ha nincs 150 forintos kilométer díjj akkor nem taxival megy csüt,pét,szomb. éjjel szórakozni??
attus 2010.08.22. 20:00:33 / # 123371
avatar
Tényleg szarul néz ki az aggódásod!:D A rádióért aggódó pluszosok is viccesek odaát!:-) Mindannyian cumiban vagyunk gyerekek!!!
Bao 2010.08.22. 19:45:50 / # 123370
avatar
Ne terelj! :)
Rocktaxi 2010.08.22. 19:07:23 / # 123369
Ne aggódj Bao! :-)) Nem érdemlünk ennyi figyelmet! A 164 Ft sokkal-sokkal több! :-)) Nálatok mennyi a tagdíj?
Bao 2010.08.22. 18:42:37 / # 123368
avatar
Aggódom értetek Rock! Mi lesz ha rájönnek az elszegényedett utasok, hogy a volán jobban megfizethető? Átigazoltok? :)
Rocktaxi 2010.08.22. 17:49:38 / # 123367
"Még valamit a végére.Mosolygok a minket lesajnáló és ferde szemmel néző kollégákon,mert tudom,hogy pár hét múlva integetni fog és köszönni,mert a matricánk egyforma lesz." Hát, igen!! Itt még szól a rádió... Persze itt is vannak felejthető napok. De nem lehet mindig "karácsony"! :-)
Rocktaxi 2010.08.22. 17:44:38 / # 123366
A szombat, az előző napokhoz képest - lássuk be - nem volt valami nagy durranás.

Gyurcsányi 2010.08.22. 17:31:40 / # 123365
Na figyu Marci A PLUS Taxi híre szájhagyomány útján terjed,mint a népmese. Valóban egy sereg régi utast szállítunk,akiket az előző cégnél PLD:Rádiótaxinál is fuvaroztuk.Ezek a kedves utasok szép lassan elkezdtek nem rendelni,mert a pénzügyi helyzetük ezt korlátozta.Majd jött a megfizethető PLUS. Most szép lassan elkezdte taxikázni a még megfizethetővel. Inkább fizetek itt 37500ft tagdíjat,mint a Rádiónál 61000ft-ot. Persze biztosan nem megy nálunk és ezért kell csüt,pént,és szombaton két sávon dolgozni. Még valamit a végére.Mosolygok a minket lesajnáló és ferdeszemmel néző kollégákon,mert tudom,hogy pár hét mulva integetni fog és köszönni,mert a matricánk egyforma lesz. Na üdv Mártonsoffőr.
törölt felh. 2010.08.22. 17:07:20 / # 123364
avatar
Hetek óta figyelem a plustaxi kocsikban a vezetőket. Jó sok régi ismerős arcot látok minden felé. Nem szeretnék senkit néven szólítani úgyis mindenki tudja ki hol dolgozik. de nagyon várom már azt a megállapítást tőlük vagy mindegy kitől ami a lényeg és ami miatt itt mindenki pro és kontra osztja a gondolatait. Vajon honnan van a +taxinak a megrendelői köre? Valószinű, hogy az amúgy is taxival járó közönség közül. Ahogy én észre veszem az ismerős taxisokat azokban a kocsikban úgy ők is észre kell, hogy vegyék, hogy ugyan azokat az utasokat szállítják akiket a másik cégeinél is hordtak csak itt még olcsóbban kell vinni és még egyel több fuvarszervezőt kell eltartani, meggazdagítani az egész taxis társadalom kárára. Fiúk, Lányok el kellene ezen gondolkodni!

333 2010.08.21. 22:55:18 / # 123363
avatar
Ja és hány embert tesznek tönkre, haragítanak magukra, csak hogy még többet harácsoljanak! Fújj rosszabb, mint bármilyen fertő! Gusztustalan gerinctelen banda!
333 2010.08.21. 22:51:26 / # 123362
avatar
Fogadni mernék, hogy 2011-re 50000 felett lesz a tagdíj, ugyanezzel a tarifával. Aki egyszer vérszemet kap, sose gyógyul meg. Na itt már megtörtént a fertőzés, kezdhet elhatalmasodni a baj. (Van aki szerényen is boldog, de vannak, akiknek akármennyi pénzük lesz, akkor is boldogtalanok lesznek. És ezt ők maguk nem hiszik el, sőt azt hiszik hűlyeséget írok. SOK PÉNZ NAGY GOND.)

Dodi 2010.08.21. 18:51:42 / # 123361
avatar
Neked fóbiád van,ez már biztos.Siránkozol az ingyenes kiállás miatt - ami a "megboldogult" Budataxi találmánya -,de azért kampányolsz,hogy a 100Ft/km is rentábilis. Nem vagy komoly vitapartner.
jomeo! 2010.08.21. 07:05:04 / # 123360
avatar
Hú, tegnap nagyon sok cím volt. Tüzijátékról mentek haza. Pörögtünk. A tüzijáték-droszt jó ötlet volt, amit 3 helyen létesíttetek a főnökök.

joe442 2010.08.20. 19:24:36 / # 123359
avatar
Sokhatossystem Akkor húzz a francba innen a Halló taxi-ról és szarjál le mindent légyszives te szerencsétlen faszkalap. Köszi

Oldalszám: 552