Hozzászólások száma: 11025
Ugrás a hírhez Oldalszám: 552
Témakörök > Droszt Híradó > Plus Taxi A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
666666 2012.01.27. 14:23:25 / # 127078
Hová lettek a megrendelők? Mennyi a létszám,lehet,hogy 1000? Mi okoz hányingert?Ez:Klauzál,uránia,skála. Csak ezt lehet hallani.Melyik céghez mentek át a megrendelők? Miért nem lehet a cimfeldobást így kezdeni,hogy: 1,Ki áll előtte? 2,Egy perc 3,két perc 4,három perc stb... Gyanítom 1 perccel minden elmenne. Időt lehetne megtakarítani vele. Miért bojkottálják az utasok a plust? Remélem valaki értelmes választ tud adni erre a néhány mindenkit érintő kérdésre. 666666

baupexim1 2012.01.26. 22:13:50 / # 127077
avatar
nem kötözködök, de egy "reprezentatív" felmérés alapján(BKIK, 1100 céges taxis megkérdezésével, ha jól emlékszem), az átlagos utaskihasználtság 35,x % számold át, szebben fog hangzani:))
delpiero 2012.01.26. 21:01:12 / # 127076
avatar
Szia Gyuri. Először is köszönöm a válaszod. Nem volt szándékomban a Te konkrét felelőséged kutatni és végkép nem kijelenteni. Sőt a szabadlelkű kollégákét sem. Egyszerűen érdekelt mit gondolsz erről a helyzetről. Szerintem a Ritával folytatott beszélgetésből is kiderül, hogy nem kijelenteni, ítélkezni akartam csak egy kérdést tettem fel, amire érdekelt egy olyan ember válasza akinek a véleményére adok.A közvélemény kutatásban valóban ott van a kérdésben az állítás és ez nyilván mutat egy szándékot a kérdező részéről. Nekem csak az tűnt fel, hogy sok válaszoló említette a hiéna kérdést. A válaszok minőségéből azért nem vagyok biztos benne, hogy a válaszolóknak ez a "véletlen" befolyásolási szándék le is esett, szerintem jónéhány csak sorolta a saját véleményét, ami aztán vagy ésszerű és jogos vagy nem. De itt nem csak a hiéna kérdésre gondolok. Egyébként itt is csak arra voltam kíváncsi, hogy mi a véleményed erről. Ami pedig ez ügyben az én motivációmat illeti, az az volt, hogy lehet nem mentem vissza az előzményekben kellő képen, de olvasva az írásaidat csak azt láttam, hogy ez az miben hibás a kialakult helyzetért, de soha egy önkritikus sort nem láttam. Itt nem feltétlenül a személyedre gondolok. Ha a lelkiismereted tiszta az jó! Nem kételkedem.Ez a 98-as tanulmány egy faszság, látszik a szándék és az érdek benne. Azon nem csodálkozom, hogy olyanok próbálnak dönteni rólunk akiknek semmi kompetenciájuk. Most is ez megy, ez nem változott.Azt azonban, hogy beálltam a sorba nem fogadom el. Olvasd el a Ritának írt soraimat. Nem gondolom, hogy általában mi cégesek jobbak lennénk nálatok mezitlábasoknál. Ez szerintem személy és emberfüggő. Lehet korrekten itt is ott is.Most jöttem a tükör elől. A plussos köcsög egy kellemes kis szófordulat volt részemrő, amit nem a Te írásaidban, de mások szívesen használnak. A miért ugrottam rá, mi verte ki a biztosítékot? Csak a stílus maga.Ahogyan egy emberrel beszéltél. Hogy milyen másik kettő után mentem nem tudom, így nem ugrik be. Próbálsz engem beállítani különböző sorokba. Ne tedd! Önálló ember vagyok, önálló véleménnyel, önálló kérdésekkel.Az amikor a kollégám más néhai édesanyját emlegette nem olvastam, de nyilván elitélendő, bizti kiverve.A normafás matekot még számolom, de így elsőre adom a pontot. Ez a lépartos dolog. Nem akartam arcoskodni! Nem öröm számomra ha másnak nem megy és nem bánt ha igen. Bárcsak menne minél többünknek jól, az azt jelentené, hogy kászálódunk ki a gödörből. Nem számolgatom kiről hányszor fordultam le, vagy ő rólam. Az arcoskodás már csak azért sem a stílusom, mert két éve kezdtem, ezért még csak taxisnak sem gondolom magam, csak olyannak aki tanulgatja a szakmát. Lehet, hogy ezért is voltam tele kérdésekkel és ezért tettem fel ezeket egy olyan kollégának aki sokkal tapasztaltabb.
hiénakutya 2012.01.26. 17:59:56 / # 127075
A fejlődést az az 5000 taxis tartja föl, aki mindenféle diktátumot elfogadva befizet a saját szolgáltatójának és bár tökéletesen tisztában van azzal, hogy a helyzet szar, de azzal vígasztalja magát, hogy a másiknak, ott mellette, még szarabb.
vasember 2012.01.26. 17:54:03 / # 127074
avatar
Nem vagy hülye !!!!!!!!!!!!!! Legyél önmagad !!Írásaid érdekesek és jók !!Egy seggnyalót bírálsz!! Joggal bírálod !!! Írásait én is olvastam !!Voltak jó írásai !!Én is azt hittem ő jó és okos ember ! De tévedtem !!Ő a hallon főszerepet játszik mint egy színész !! Lassan ő lesz a nemzet színésze !!De csak a hallon !!!!!!!!!!!
Cyrus 885 2012.01.26. 17:50:44 / # 127073
avatar
Ha csak ennyire telik tőled útmutatás szerűen, akkor csalódtam benned! Annyit azért elárulnék titokba, hogy a Plus emelne csak a többi cég, mondjuk a mobil és a max nem szeretne, akkor ki is tartja fel a fejlődést?
hiénakutya 2012.01.26. 17:47:06 / # 127072
Én arra gondolok, hogy esetleg vehetnél egy kockás füzetet és abba húzogathatnál ilyen rovátkákat, hogy mit tudom én, a budapestesről lepörögtél négyszer, a főtaxisról hatszor, a mobilosról kétszer, és így tovább. És amikor azt veszed majd észre, hogy a maxos pörög le rólad kétszer, mert basztak emelni és őket rendelik, akkor sürgősen menj át a Maxhoz! Szerintem ez a megoldás.
hiénakutya 2012.01.26. 17:40:52 / # 127071
Hát nála igen, de a Tom például kizárólag miattam jön, és a Rita se járna erre, ha én nem írnék. Fizessé', bazze! Bedöntöm a Hallot a gecibe, nem írok többet, ha nem fizetel! :-D
vasember 2012.01.26. 17:40:13 / # 127070
avatar
Egyre kevesebb a fuvar ??? Minden cím időszűkítéssel megy !!!Gyertek a pluszhoz !!! Ma már végre nincs időmérés !! A plus megmutatta felesleges a kollégákat mérni !! A rendszer működik !!

Cyrus 885 2012.01.26. 17:37:38 / # 127069
avatar
Hy Blöki! Most visszaolvasva igen látom, csak én feltételeztem a kocsid típusát, de mindegy is!:) Más , bár ugye én hülye vagyok, te meg agysebész, és nagyon szépen leírtad amit már "1000" de pl én nem kaptam választ sem tőled sem a többi professzortól, hogy mi a megoldás? Mindenki lépjen ki minden cégtől, vagy mégis mire gondolsz?
tomajer 2012.01.26. 17:35:26 / # 127068
Khmmm... ha jól látom, harmadsorban vagy:-)
hiénakutya 2012.01.26. 17:16:12 / # 127067
Volt, akit a saját antennájával vert hurkásra. Majd kérdezd meg tőle! :-)))
Rita 2012.01.26. 17:11:53 / # 127066
Nem tudom, hol volt itt a képviselet a hozzászólásomban... Szimplán egy tényt közöltem, miszerint nem tudok róla, hogy lecserélted a kocsidat. Ettől függetlenül akár le is cserélhetted. Csak én nem tudok róla. Ennyi. Egy általam birtokolt információt jelentettem ki. Én is puszikállak.
hiénakutya 2012.01.26. 17:07:51 / # 127065
Szervusz Delpiero! (Taxisul: szerbusz) Remélem, Tomajer is olvasta ezt a hozzászólásodat, mert immár bizonyítottan kijelenthető, hogy hozzájárulok az oldal látogatottságához, és így jutalékot fogok tőle követelni. :-D Rendben, foglalkozok veled egy picit, hogy viszonozzam a kitüntető figyelmet, melyet falfirkáimnak szentelsz és reagálok a többi hsz-edre is. De ebből nem lesz rendszer, legfeljebb majd a szóvivő néni pótanyucikám válaszolgat; nekem nem fogsz programot csinálni. Biztosíték kiverésében nagyon jó vagyok. Ez nyilván azért van, mert eredetileg autóvillamossági szerelőnek tanultam, csak aztán nem fejeztem be. De ezt a részét maradéktalanul elsajátítottam és bármikor képes vagyok, bármekkora biztosítékot kiverni. „miben látod a Te és a többi szabadlelkű kolléga felelőségét abban, hogy ide jutottunk?” Úgy kérdezel, mint a BKK a faszbukon: „Túl magas az ár vagy csak az a baj, hogy kiszámíthatatlan?„ Állítás a kérdésben. Megvan? "Kiszámíthatatlan". Ez nem kérdés. Ez állítás. A kérdés az, hogy csak az-e a baj, hogy kiszámíthatatlan, de magát a kiszámíthatatlanságot ténykét kezeljük. Miben látom a felelősséget? Nem az a kérdés, hogy érzek-e felelősséget, hanem az, hogy miben. Meg sem fordul a fejedben, hogy esetleg egyáltalán nem érzek felelősséget. Miért nem? Mert te már eldöntötted, hogy felelősek vagyunk, - így együttesen mi, „szabadlelkűek” - , és nyilvánvalóan azt is, hogy miben. Hát akkor írd meg te, hogy szerinted miben vagyunk mi, kb. ezren, felelősek! Én ezt a kört már lefutottam egy Tamás Miklós nevezetű figurával, veled nem fogom ,mert unom, hogy ezredjére is logikus érvekkel alátámasztva cáfolok ezeréves szakmai hazugságokat, amire persze nincs válasz, majd némi szünet után kezdődik előről ugyanaz a lemez. Sőt! Igen, én személy szerint tettem tönkre a budapesti taxizást! Én dolgozok önköltségi ár alatt, én vonzottam be ide a szükséges létszám dupláját, én engedtem őket piachoz, én toltam a valaguk alá autót. Én vezettem be az ingyen kiállást, a tíz percig ingyen várakozást, az autók kategórizálását, a kártyalahúzót, az etikai bizottságokat, az időmérést és én voltam partner mindebben, én voltam az, aki soha, sehonnan nem lépett ki ezek miatt, hanem végrehajtotta, amit diktáltak számára. Túl azon, hogy az utasokat is átbasztam, akik ezért nem mernek beülni az utcán. Igen. Ezt ismerjük. „Az tűnt még fel, hogy készítik ezt a közvélemény kutatást, hogy az utasoknak mi a véleményük, min változtatnának? Sok marhaság elhangzott, kevés használható jogos észrevétellel. De az feltünt, hogy minden másfeledik vélemény említést tesz a hiénákról. Nem pozitív értelemben. Ez véletelen szerinted?” Egyrészt igen, sok marhaság van ott. Másrészt nincsenek véletlenek, így ez sem az. „Bosszant, hogy inkább hívnod kell telefonon és nem bízhatsz annyira a budapesti taxikban, hogy leints egyet az utcán?” Ez volt a kérdés, erre válaszoltak. Látjuk a kérdésben az állítást? Ott van: "...nem bízhatsz..." De miért van erre szükség? Nem titok, ezért elmondom neked. Létezik egy 1998-as tanulmány, amelyet –más nem lévén- a mai napig bibliaként forgatnak a fővárosnál. Az a címe, hogy a „A tisztességtelen ár és a romboló hatású verseny néhány összefüggése a taxi szolgáltatás piacán”. Valami Tóth Ágnes (GVH Versenypolitikai iroda) és egy dr. Bara Zoltán nevű fickó (Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem) munkája. Megmutatom, mire jutottak ezek a nagyszerű szakemberek: „A taxi szolgáltatások piacán a fogyasztó szempontjából a legkedvezőbbb forma a kizárólag nagy társaságok alkotta oligopólium lenne. Az egyéni kisvállalkozások ellenőrzése túl költséges és igen kevéssé hatékony eszköz, amelytől nem várható lényeges javulás. Célszerű lenne ezért a piacra való belépést kizárólag meghatározott számú járművet működtető és/vagy meghatározott tőkenagyságot elérő cégek számára lehetővé tenni. Csak olyan vállalkozók működhetnének a piacon akik tagjai egy taxitársaságnak.” A mai napig ez a törekvés, a mai napig igyekeznek ebbe az irányba terelgetni a dolgokat, mert ezen a ponton a politika és néhány gazdasági szereplő érdeke olyan gyönyörűen összesimul, mint egy szerelmespár. Van titkos rész is, ezért ezt csak úgy osztom meg veled, ha megígéred, hogy nem adod tovább soha, senkinek. Információim szerint a főváros is szívesen létrehozta volna a saját taxicégét és ennek érdekében már tett is lépéseket. Valahol, valamikor létrejött egy találkozó egy potenciális befektetővel, aki egyelőre azonban nem látott okosságot a buliban. A cél tehát a független, mezítlábas taxizás fölszámolása, és ennek egyik kommunikációs eszköze annak folyamatos szajkózása, hogy a mezítlábasok rablók, hiénák, és be ne üljenek hozzájuk. Ebbe illeszkedik a BKK szolídan tendenciózus, faszbukos kérdezősködése is. Én nem néztem utána, hogy ott kik, milyen okból, milyen motívációval nyilvánítanak véleményt, de személyes tapasztalata gyakorlatilag egyiknek sincs, csak menetelnek a tömeggel. A kérdésben megfogalmazott állítás volt az „in-dulj!”, amire egy kilépett, a többi pedig utána. Az emberek már csak így működnek. Még te is. Nem hiszed? Akkor nézzük! Én egy konkrét nicknek címeztem azt az írásomat, amelyre úgy ugrottatok rá immár hárman, mint gyöngytyúk a fénylő takonyra. Egy elkezdte, és jöttetek sorban, miközben egyetlen betűjét sem nektek címeztem és szó sem volt benne általános érvénnyel a pluszosokról. Plüssös köcsögöt sem írtam, pláne nem rád, hiszen akkor még regisztrálva sem voltál itt. De ha te annak érzed magad, akkor nyilván oka van, amely ok akár az is lehet, hogy az vagy. De erről velem nehéz lesz beszélgetni. Keress egy tükröt és állj be elé szépen, aztán tedd fel magadnak az alábbi kérdésket: „miért ugrottam rá?”; „miért verte ki a biztosítékot?”; „miért írom magamról, hogy plüssös köcsög?”. Jöttél a másik kettő után, te tudod, miért. A Pali bácsinak írott beugatásomban a piaci versenyről volt szó. Pali bácsi a céges pályázatok kapcsán hablatyolt a piaci versenyről én meg felhívtam a figyelmét, hogy tévedésben van, mert ez nem az, mégpedig több szempontból sem az. Az egyik érvem valóban az volt, hogy nem a taxis határozza meg az árat, ami abban a helyzetben igaz. Ugyanakkor azzal, hogy a taxis elfogadja a fuvarszervező által kiajánlott tarifát, mégis csak tevékenyen részt vesz a játékban, hiszen nélküle a fuvarszervező maximum a hátán vihetné el a megrendelőt. Tehát mégis csak alámegy másoknak. Na most, nézzük ezt a Normafát, mert nem fogtok tudni nyugodtan aludni! Fölmegyek 336-tal, majd legurulok üresen a Bázisig. Azt mondjuk erre, hogy 336 osztva kettővel, az 168, ami meg kevesebb mint a 184, tehát te vagy a király, te nyertél. Három dologra hívnám föl a figyelmedet. 1. Te átlagosan és nagyjából 60 százalékos kihasználtsággal dolgozol. Ez alapdíj és jatt nélkül nagyjából 110 forintos gurulót fog eredményezni számodra. Én 40%-os kihasználtsággal gurulok, és ezért már nagyon régen nem is kapcsolok 336-nál kisebb órát, de mielőtt még ezért gázolnál el, este tíz előtt ritkán kerülök sorra, mert 9 előtt ki sem megyek az utcára. Számolgassál! (Most mondom, hogy mégsem nyertél.) Te némi fuvarszervezési díjat is fizetsz, én nem. De abszolút nem ez a lényeg. Ami a lényeg, baba,az a következő: ami nálam X, az nálad 0,6X. Az utas az X-et látja, vagy a 0,6 X-et. Nem fogja kiszámolni a gurulódat, mikor kedd hajnalban fél 3-kor kiviszed őt Erzsébetre. 2. Na most, akit egyszer elvittek X-ért, azt holnap is el lehet vinni X-ért, meg holnap után is, meg azután is. De akit te ma elviszel 0,6 X-ért, azt utána már nem lehet elvinni X-ért, de még, 0,8 X-ért sem. Az onnantól 0,6X-ért akar menni, nagyjából az idők végezetéig, mert a múltkor is annyiért vitték. Pedig többségük az X-et is kifizetné. 3. Én azt gondolom, hogy nagyjából 1,7X körül lenne jelenleg a racionális tarifa, miközben te még 0,6X-nél jársz és részben rád hivatkozva engem is X-en tartanak a hatóságok. Amit érzékeltetni szeretnék veled az nem más, mint az, hogy innen kurva nehéz és lassú lesz fölmászni a gazdaságos tarifa szintjére, mert másképp sokkszerű hatást gyakorolnánk a fogyasztókra. Gondold csak végig, hogy ami ma 600, az holnaptól 1700 lenne… Ez közel a háromszorosa, ezt így biztos, hogy nem lehet meglépni, de jelenleg még a 0,7X is csak vágyálom csupán. Leírtuk már párszor: évekkel vetettétek vissza a szakmát és ennek semmi köze ahhoz, hogy kinek-mekkora a gurulója, ki pörög többet, vagy drágábban/olcsóbban. Ez nem egy verseny, hogy kinek nagyobb a háza, vagy kinek magasabb a kerítése, kinek hosszabb a farka, vagy az autója 5 méteres, esetleg hosszabb. Ha az lenne se nyernéd meg (lásd fentebb), de itt alapvetően a piacra gyakorolt hatásokról van szó, én onnan közelítem meg a történetet. Engem nem érdekel, hogy te hányat pörögsz, nem érdekel, hogy mennyi pénzt viszel haza és mekkora gurulóval. Ettől nekem nem lesz több, vagy kevesebb. Kevesebb attól a pusztítástól lesz, amit itt véghezvittetek. Elkezdesz nekem magyarázkodni, hogy miért mentél a Pluszhoz. Leszarom. Csak azért, mert valaki pluszos, még nem utálom jobban, mint másokat, nem vetem meg jobban, mint a többi taxist, és nem ítélem el csak azért, mert pluszos. Ez engem nem érdekel. Engem az emberi ostobaság bosszant. Gyerekek, az nagyon gáz, mikor rákiabálom a másikra azt a helyzetet, amit én magam idéztem elő számára! Ott áll a léparton? Persze! Ha nem szerződtök Oláhhoz 800-an, sőt, még nyolcan se, akkor valószínűleg nem állna a léparton. De, ha már így alakult… Hát legalább kussolna. Én vagyok a király, mert bemondom a 0,5X-et, van melóm, megcsinálom a pénzem a többi balfék meg ücsörög a tutiban! Szerényebben egy picit... Egy hároméves taxis, aki házszámot kér az Aréna hotelhez, eleve ne ossza az észt, pláne, ha nincs is neki. De főképp, ne fényezze azt a hozzáállást egy saját maga által is kifogásolt helyzet kapcsán, amely helyzet kialakulásához pontosan az általa fényezett hozzáállás vezetett! Jut eszembe, amikor a topictárs és kollégád egy másik fórumozó néhai édesanyját emlegette, nem kifejezetten pozitív szövegkörnyezetben, akkor nem éreztél késztetést, hogy regisztrálj, vagy igen, de leküzdötted? Biztosíték, bírta?
Rocktaxi 2012.01.26. 16:19:21 / # 127064
Meg szerintem nem verekszik "anternával". Hiszen 2 méterig lábbal pofoz. :-)
Rocktaxi 2012.01.26. 16:17:07 / # 127063
Maraggyámán! :-) Szerinted megfogadja a jó tanácsot? Az úgy lett volna buli, ha az Imre átviszi a másik oldalra és ott hirigeli. :-) Ha nem látod akkor meg minek! :-) ... és különben is egy rövid, vékony "anternával" nem sok mindent lehet csinálni.
hiénakutya 2012.01.26. 15:54:08 / # 127062
Mekkora egy retek vagy Te! Milyen jó kis móka lett volna, hogy odamegy az Imréhez és beszól Neki valami finomságot azok közül, amiket ide behányt! Nem megnézted volna Te is, mikor a saját antennájával verik hurkásra? Erre baszdmeg, Te, mit csinálsz? Lajos, Veled is csak többen vagyunk. :-Dp
hiénakutya 2012.01.26. 15:48:33 / # 127061
Csókolom a kezét, szóvivő néni! Tessék bátran képviselni a távollétemben, mintha édesanyám helyett édesanyám lenne egy szülői értekezleten! Puszika. :-Dppp
hiénakutya 2012.01.26. 15:43:12 / # 127060
Szerintem csak benézte az emberünk ezt az egészet. Azt hiszi, hogy ez itt valami ismerkedős oldal, ne adj isten társkereső. Nyissál neki egy ilyet! Magányos taxisok társkereső klubja. Fényképes hírdetésekkel. Taxisokkal ismerkednék jeligére.
Bao 2012.01.26. 12:33:39 / # 127059
avatar
mínusz csak nem (bocs) :)
Oldalszám: 552