Autók a '30-as évekből (5 db)
Jelen pillanatban a VI. Mercedes-Benz Classic Csillagtúra legidősebb autója ez az 1933-ban gyártott Mercedes-Benz Nürburg 500.
Ebből a nyitott tetejű, oldalablak nélküli túrakocsi változatból jelenleg mindössze 2 darab ismert: ezen kívül a másik az amerangi múzeumban található. A 2,5 tonnás Nürburg 500 8 hengeres 100 LE-s motorjával 110 km/h végsebességre volt képes. A kocsiban már akkor 5 előre+1 hátrameneti fokozatú váltó volt.
|
A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.
A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. A B Cabrio valamivel több, mint 8000 példányban készült, egy a korábbiakhoz képest újszerű tetőkonstrukcióval.
|
A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.
A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. Ez a típus volt az alapja a háborús időszak katonai járműveinek és a II. Vh. utáni években az újrakezdődő Mercedes személyautógyártásnak. Ez a cabrio változat 1991-ben vásárolt, 8 évig tartott a felújítás. Minden sajátkezűleg készült el, sok egyedi kézimunkával. Egy körömnyi színmintából lett az egykori színe összehozva.
|
A korábbi W15-ös, "kocka" 170-es utóda, 1936-ban a berlini Autókiállításon mutatták be.
A 170-est egy megbízható és gazdaságos mindennapi autónak tervezték, tömegtermelésre, elődjéhez képest műszakilag kevésbé igényes, de esztétikusabb kivitelben. Ez a típus volt az alapja a háborús időszak katonai járműveinek és a II. Vh. utáni években az újrakezdődő Mercedes személyautógyártásnak. Ezt az autót 1938-ban Bécsben adták át, 1958 óta biztosan Magyarországon van.
|
A 290-es utódaként 1937 és 42 között gyártott 320-as először 3200 majd, 1938 őszétől 3400 cm3-es motorral gyártott típust a híres 540K kistestvérének is nevezhetnénk.
A nagyobb motorhoz illesztett váltóban már akkor egy ötödik, "Schnellgang" kiegészítő fokozat is volt. Igazi kényelmes túrakocsi, sok hellyel, ugyanakkor sportos jellemzőkkel. Ez a kocsi a svájci nagykövetség autója volt, 60 évet állt egy garázsban. Az ilyen kétajtós változatból nagyon kevés készült. A kocsit a tulajdonos restaurálta.
|
|
A II. vh után előbb a 170V, majd a 170D típussal indult be újra az autógyártás a Daimler-Benz-nél.
Az első évben, 49-ben 907 db készült ebből a 170D-ből, amely gyakorlatilag azonos volt a 170V-vel, kivéve az igen egyszerű, de megbízható OM 636-os típusú dízelmotort. Ez a kocsi az 1971- ben forgatott "Egy óra múlva itt vagyok" c. filmben szerepelt.
|
|
Az 1949-53 között gyártott 170S a 170V továbbfejlesztett változata.
Kicsit nagyobb és modernizált karosszériával, korszerűbb első felfüggesztéssel és nagyobb motorteljesítménnyel, amely 52 lóerőt jelentett.
|
1951 áprilisában, a háború utáni első frankfurti nemzetközi autókiállításon mutatták be a W187-es 220-as modellt.
A 220-as az újonnan tervezett hathengeres, 80 lóerős hajtóművét kivéve a 170 S alapjain nyugodott, formai megjelenése is hasonló. Gyártása 1951-től 55-ig tartott, limuzin, coupé, valamint kétféle sportos cabrio változatban gurultak ki a gyárból.
|
A 170S 1952-53-ban gyártott dízel változata az OM 636-os előkamrás dízelmotorral.
A mindössze kétéves gyártási periódus alatt közel 13000 db készült ebből a modellből.
|
Ez az első 300 SL Gullwing vagy németül Flügeltürer, ami magyar gyűjteménybe került.
A kocsiból összesen 1400 db készült 1954-58 között. Az autót 1956 márciusában rendelte Prinz Franz-Ferdinand zu Isenburg-Birstein. Ő 1959-ben a legjobb barátjának, egy gumigyárosnak ajándékozta. 1959-től 2006-ig ennek az egy családnak a birtokában volt. A család 1985-től 1999-ig ideiglenesen Skót Auto-Motor Múzeumba helyezte el, melynek ez alatt az időszak alatt a fő nevezetessége volt. Ez az 50 éves autó teljesen eredeti állapotban van, soha nem volt fényezve, minden egyes porcikája eredeti, és mindössze 47600 km -t futott, ami nem több, mint évi 1000 km.
|
A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.
Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.
|
Teljes restauráláson esett át 2008-2010 közöt, mindössze 800km-rel.
Tizedannyi készült belőle, de bő kétszer olyan erős, mint kistestvére, a 190 SL. A híres, sirályszárnyú kupé nyitott, ponyvatetős változata. Az ötvenes évek leggyorsabb szériaautója különleges, mélygrafitmetál fényezésű, eredeti piros színű bőr belsővel készült, a karosszéria nyitható elemei könnyűfémből készültek. A 215 lóerős veterán kuriózum mindössze 1858 példányban készült.
|
A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.
Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.
|
A világ egyik leghíresebb sportkocsija a 300 SL, amelyet 2000-ben egy 50 autós szakemberből álló függtelen zsűri az évszázad sportkocsijának választott.
A roadster változat 1958-63 között, 1858 példányban készült. A 2996 cm3-es, hathengeres motor 260 km/h végsebességre gyorsította az autót. Ezt az 1959-es gyártású kocsit Rómában helyezték először forgalomba. A 60-as években a tulajdonos Kaliforniába vándorolt és az autót magával vitte. A második tulajdonos Németországba hozta 1982-ben gyűjtemény autóbérlet, ahol 3700 km-t futott.
|
|
Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt.
A hazai zsargonban "fecskefarkú"-ként ismert autók kisebbike a 2200-as motorral készült 220S, majd 220 SE volt, 1959-65 között. A képen látható kocsi dekorációja az Argentin Nagydíjon győztes Böhringer/Kaiser páros 617-es rajtszámú 300 SE-jére hasonlít.
|
A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban.
Fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól. Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.
|
Az injektoros ponton coupéból összesen 830 db készült.
Hathengeres soros motor, 2820 mm-es tengelytáv, 160 km/h végsebesség. Gazdag krómozás, gyönyörű faborítás, szép bőr belső jelentik az egyszerű külsejű ponton modell értékeit. A korábbi 220 S-t felváltó 220 SE 15 lóerővel erősebb volt, a korszerűbb keverékképzésnek köszönhetően pedig csökkent a fogyasztásuk.
|
A világ egyik leghíresebb sportkocsija a 300 SL, amelyet 2000-ben egy 50 autós szakemberből álló független zsűri az évszázad sportkocsijának választott.
A roadster változat 1958-63 között, 1858 példányban készült. A 2996 cm3-es, hathengeres motor 260 km/h végsebességre gyorsította az autót.
|
A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban, fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól.
Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle. Ez a kocsi Magyarországon került forgalomba, eredeti állapotú.
|
A W120-as ún. Ponton Mercedesek önhordó karosszériával és már a Barényi féle biztonsági padlólemezzel készültek, amely jobb védelmet biztosított oldalütközés ellen, mint a korábbi alvázas konstrukciók.
A W120-as egyben a mai E-osztály alapköve, a 180-as típusok motorikusan többször megújulva 1953 és 62 között voltak gyártásban.
|
A 300 SL kistestvére, amelyet szintén 54-ben mutattak be New York-ban.
Fomailag a 300 SL-hez közelít, de technikájában elmarad attól. Viszont könnyebben megfizethető volt, ennek köszönhetően 54 és 63 között több, mint 25.000 készült belőle.
|
A W113-as a ma is futó SL család második tagja.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
Ez az 1962-ben gyártott Mercedes-Benz 190 (W110-es) a négyhengeres, Ponton-modelleket felváltó 190-esek egyike.
A 190-esek alkatrészeik és karosszériáik tekintetében nagymértékben hasonlítanak a felső kategóriás Mercedes-Benz típusokhoz, ezért ezeket az "egyenkarosszériás korszak" autóinak is nevezhetnénk. A különböző járműkategóriák hasonló karosszériájának oka a gazdaságosságban rejlik, amely magával vonta a költségtakarékos előállítást is. Természetesen a nagyobb helykínálat is igen nagy előnyt jelentett. Az itt látható MB 190-est 88 lóerő hajtja, akár 150 km/órás végsebességig
|
Az amerikai formai divatirányzat jelent meg a Pontonkat leváltó új 111-es típuscsalád modelljein, amely az "S-osztály" egyik előfutára volt.
A hazai zsargonban "fecskefarkú"-ként ismert autók 220 S típusa még karburátoros motorral készült.
|
A gazdagon krómozott "nagy fecskefarkú" volt a W112-es modell, kereskedelmi jelölése 300 SE, az S-osztály történelem másodiknak nevezhető tagja.
A hatalmas méretű autóban könnyűfém motorblokkot és légrugózást alkalmaztak. 1961-65 között a 300 SE-ből mindössze 5202 darab készült, nyújtott változatából a 300 SEL-ből pedig alig több, mint másfélezer.
|
A W113-as a ma is futó SL család második tagja.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült. Az első Mo-on felújított autók egyike.
|
A kis "fecskefarkú", a W110-es második változata a 200-as, a fényszóró alá tett irányjelzővel és a C-oszlopon található krómszegélyű szellőzőnyílással.
A motor még karburátoros. Ezt az autót személyesen hoztam el az akkor 75 éves első tulajdonosától a franciaországi Bourge városából.
|
A W113-as a ma is futó SL család második tagja.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
A W113-as a ma is futó SL család második tagja.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
Az ezer arcát mutató Unimog járművek első olyan típusa a 404-es, amely széles alkalmazási körre készült.
Sok katonai és tűzoltókocsi készült, ami nem véletlen, mert a kiváló konstrukció nagy megbízhatósággal párosult.
|
Az S-osztály egyik elődje a 108-as széria, amelynek két gyártási időszaka volt.
Az első időszak rövid négy éve alatt a 250-es és 300-as modellekből kb. 135.000 db készült. Ez a 250 SE eredeti állapotú.
|
A 111-es család 200-as típusával megegyező változat volt a 230-as.
Kizárólag a motorja tért el attól, amely hathengeres, 2281 cm3-es, 120 lóerős volt. 1965-68 között több int 41000 példányban készült.
|
A W113-as a ma is futó SL család második tagja.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, 1966-ig gyártották. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
A W110-es második változata a 200-as, a fényszóró alá tett irányjelzővel és a C-oszlopon található krómszegélyű szellőzőnyílással. A motor még karburátoros. Ez a kocsi 1997-ben teljes felújításra került, azóta van ilyen állapotban.
|
A 200D a 200-assal megegyező kivitelű 110-es típus, kivéve a kis négyhengeres, 55 lóerős dízelmotort.
Igen népszerű, takarékos, ám nagy helyet kínáló családi autó volt. Ezt a kocsit az első tulajdonostól, Nemeskürty Istvántól vásároltam.
|
A 111-es család elegáns, de viszonylag kis példányszámban gyártott, így manapság már keresett cabriógenerációjához tartozik a 250 SE Cabriolet.
A 6200 darabot jelentő széria bő két évig, már befecskendezős, 6 hengeres soros motorral készült.
|
A fecskefarkú generáció cabrio változata, már lesimult hátsó élekkel, szélesebb és laposabb hűtőmaszkkal.
A hathengeres, befecskendezős motor közel 190 km/h-s sebességre tudta gyorsítani az autót. Ez a kocsi 68-as gyártású, 31 éve van a jelenlegi tulajdonos birtokában, gyönyörűen megkimélt állapotban.
|
A 108-as család második, 1968-72 közötti gyártási időszakában jelent meg a 280 SE, amely a korábbi 250-est váltotta fel.
A motortól eltekintve kivülről csak az eltérő hűtőrács utalt a második generációra. Ez az autó a Kanári szigetekről érkezett, második tulajdonosától.
|
A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
A művésznevén állólámpásként vagy per-nyolcas-ként (az 1968-as évi bevezetés miatt) ismert 114 típus coupé változatainak legnagyobb példányszámban gyártott típusa volt a 250 CE, több mint 21.000 db-ot adtak el belőle.
A coupé forma új és hamar igen népszerű lett, mert elődje, a W111-es nem rendelkezett ilyen karosszériaformával. Érdekesség, hogy a benzinbefecskendezős 2,5-ös motor csak a coupéváltozatba került. Ez a kocsi 1972 óta van Magyarországon van.
|
|
1965-1972-ig gyártották a W108/109-es szériát, összesen 383437db-ot.
Ez az autó amerikai kivitel, sárga pozíciólámpákkal, szélességjelzőkkel és a következő extrákkal: Becker rádió, 4 elektromos ablak, klíma, alufelni. Saját lábon érkezett a németországi tulajdonosától, majd közel 1 év munka után nemrég fejeződött be a felújítása.
|
A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
A 280 SL a sirályszárnyú 300 SL-el megalapított, ma is futó SL család második, W113-as jelű típusa.
Az első modell a 230 SL volt 1963-ban, majd 1966-tól gyártották az erősebb, 280-as változatot. Keménytetős kivitelének jellegzetes tetőkialakításáról kapta a típus a mercedeses zsargonban használt "Pagoda" nevet. A kocsi Barényi Béla tervei alapján, több biztonsági konstrukciós elemmel készült.
|
Amerikából importotált autó, de egy németországi barát segítségével vásárolta a tulajdonos feleségének 40. születésnapjára.
Évben és hónapban is megegyezik a feleség születésnapjával!
|
A zsargonban állólámpásnak nevezett 115-ös, 114-es modellek egyik coupé változata a 250 CE, hathengeres, befecskendezős, 150 lóerős motorral.
Ez az autó Dél-Franciaországból származó, restaurálatlan eredeti állapotú, Classic Data minősítése 2+. Egy tulajdonos használta 1970 és 2004 között, akinek halálát követően Németországba került. Németországban 2, a márka e típusának megszállott, tulajdonosa volt, majd ezt követően 2006. decemberben került mai tulajdonosához.
|
A W111-es második, a fecskefarkat elhagyó generációján belül, 1968-71 között készültek a 280 SE coupé és cabrio modellek, összesen alig több mint 5000 db.
Az egyik legszebb coupé-cabrio széria, gazdag krómozással, gyönyörű belsőkkel.
|
Ez a gyönyörű 107-es 2009-ben került gazdájához Svédországból.
Teljeskörű felújítason ment keresztül. Erdeti fekete belsővel rendelkezik. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.
A 280 SE a legnagyobb példányszámban gyártott típus a családon belül, 8 év alatt több mint 150.000 db készült.
|
Az autó Svájcból származik és 1973.09.01-én lett üzembe helyezve, amikor a mostani tulajdonos az első napját töltötte a gimnáziumban.
Az autó eredeti állapotú, nem igényelt restaurálást, csak polírozást. A 104 ezer km mind a motoron, mind a karosszérián látszik.
|
A 115-ös típus, művésznevén az "állólámpás" 220-as benzines modellje a mindennapok kedvelt családi autója volt, 1967-73 között közel 130.000 példányban gyártották.
Négyhengeres, karburátoros motorja megfelelő karbantartás esetén elnyűhetetlen volt, 105 loerőt teljesített.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
Az autó Berlinből származik, érkezésekor igen rossz állapotban volt.
A 70-es évek divatja szerint műanyag spoilerek borították. Amikor ezeket eltávolították, alatta sok helyen csak rozsdát találtak. Teljes felújításon nem esett át, mert erre még nem volt szükség. A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 114-es típuscsalád Miesen cég által átépített 230.6.-osa
A Bayer AG. wuppertali gyáregységében az Üzemi Tűzoltóság betegszállító autója volt. 2006-ban vonták ki a forgalomból, addig mindössze 35 000 km-t futott. Berendezése eredeti, felszerelését utólag próbáljuk összeállítani...
|
2006-ban Csillagtúra győztes autó.
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 280-as, karburátoros motorral szerelt coupé a 114-es család gyártási időszakának második felében, 1971-76 között készült.
Az újonnan fejlesztett, kétvezérműtengelyes 2800-as motor egyben a következő S-osztály alapmotorjának bevezetését is jelentette. A 280-asokkal vezették be a szilánkmentesen törő első szélvédőt. Ez a kocsi amerikai kivitel ,"klub által felajánlott bérautó".
|
A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.
A 450 SEL-nek volt egy 6,3 literes motorral szerelt változata is. Ez a kocsi amerikai kivitel, gyári állapotú.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A C107-esek a fixtetős SLC coupék. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! Ez a 450SL is igen népszerű volt, 9 évig volt a kínálatban. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott. Eza kocsi Kaliforniából származik, eredeti állapotú.
|
A 450 SLC a 107-es család coupéváltozatának igen kedvelt, ezért a legnagyobb darabszámban gyártott típusa volt, 1972-80 között gyártották.
Motorja megegyezett a korabeli S-osztály, a 116-os család 450 SE, SEL típusainak motorjával, amely bizony 18,5-19 litert elfogyaszt 100 km-en.
|
Az autó eredeti állapotban van nem restaurálták.
Németországban egy tulajdonosa volt, 65.000 km-t futott.
|
A 123-as típus gyártási palettájára 1977-ben vették fel az elegáns vonalvezetésű coupét, amelynek első típusa volt a 230 C, később CE, valamint a 280 CE.
A négyajtós kivitelhez képest 85 mm-rel rövidebb tengelytávú kocsi gazdag krómózást kapott. Ez az autó első tulajdonosától származik, 9 év állás után került hozzám, eredeti 77.000 km-el, automata kormányváltós kivitel.
|
A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle.
Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek. A jármű teljesen eredeti állapotú, azon fényezés, kárpitozás, egyéb feljavító munkálatok nem történtek.
|
A 116-os S-osztály az egyik mérföldkő az aktív járműbiztonság terén, mert 1978-ban ebben a típusban jelent meg először a Bosch céggel közösen kifejlesztett blokkolásgátló, az ABS.
A 280 SE a legnagyobb példányszámban gyártott típus a családon belül, 8 év alatt több mint 150.000 db készült. Ez a kocsi egy svájci ügyvédé volt, majd egymást követően két barátomé. Milan brown színű, talán a Ronin című filmből lehet ismerős. Európai kivitel, a fényezést és kisebb javításokat eltekintve teljesen gyári állapotú. 2010 végén kapott muzeális minősítést.
|
1977-80 között alig több, mint 1500 db ilyen típusú kocsi készült.
Könnyített, alumíniumelmekkel épített karosszériája és sportos hajtáslánca, futóműve jó rallye-alapként szolgált, ezt 79-80 ban a gyári rallye csapat VB futamgyőzelmekre váltotta be. Fiva minősített autó.
|
|
|
A 116-os típuscsalád élete végén, 1978-80 között gyártották kimondottan az amerikai piacra a 300 SD típust a 617-es, öthengeres turbófeltöltéses dízelmotorral.
A típus feladata az amerikai piacon mérvadó un. "flottafogyasztás", azaz egy típuscsalád fogyasztási átlagának alacsonyabb szinten tartása volt. Jellegzetes energiaelnyelő lökhárítóval és az amerikai előírásoknak megfelelő kerek, kettős fényszórókkal szerelték.
|
A W126-os sokak szerint ma is a legszebb, legjobb S-osztály, elegáns vonalvezetése, széles motorválasztéka, gazdag felszereltsége meg is alapozza ezt.
Ez a 380 SE 1995-ben Svájcból került az országba. 2008-ban eredeti, gyári alkatrészekkel (motor, futómű, karosszéria) a tulajdonos újította fel.
|
Az autó 2008-as vásárlását követően teljes restauráláson esett át és 2011 márciusában lett kész.
Teljes mértékben a gyári állapot visszaállítása volt a cél úgy, hogy a lehető legtöbb eredeti részt őrizzük meg. A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle. Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek.
|
Az 500 SLC a C107-es limitált szériája, 1980-81-ben alig több, mint 1000 db készült belőle.
Könnyűfém alkatrészekkel készült, a korábbi háromfokozatú automata váltót ebben a kocsiban négyfokozatúra cserélték le. A 80-as évek első felének leggyorsabb Mercedes személykocsija volt.
|
A W123-as a legnagyobb darabszámban gyártott Mercedes személygépkocsi, 1975-86 között majd 2 millió 700.000 darab készült belőle.
Az első típus, amelyet a Mercedes-Benz limousine, coupé és kombi (T-modell) kivitelben kínált a vevőknek. A kocsi szalon állapotú,csak nyáron használták.
|
A 123-as típuscsalád a legnagyobb példányszámban gyártott széria a Mercedes személyautók történetében.
Egyszerre volt kapható limousine, kombi és coupé változatban. Ma az utóbbiak, a coupék a legkeresettebbek elsősorban elegáns vonalvezetésük és a bőséges krómozásuk miatt.
|
A 460-as az 1979-től mind a mai napig gyártott G-osztály első típusa, amely az ausztriai Grazban készült.
A többségében katonai célra gyártott autók benzines változatainak nagyobbika volt a 280-as. Az autó közel 20 évig egy kézben volt Németországban, majd Mo-ra érkezve részleges restauráláson esett át.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A 107-est 17 évig, ezen belül a 380-ast 5 évig gyártották. A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. A biztonság ebben az autóban kiemelt szerepet kapott.
|
A 107-es család R107-es változata a nyitott roadster, egyben az SL harmadik generációja.
A C107-esek a fixtetős SLC coupék. A típust 17 évig gyártották, ez extra hosszú idő!! A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. Ez a 300 SL a ciklus végén, 1985-89 között készült, csak nyitott változata volt.
|
Ez a 450SL is igen népszerű volt, 9 évig volt a kínálatban.
A korábbi 113-as "Pagoda" SL- hez képest nagyobb, kényelmesebb autók, széles motorválasztékkal. Az autó Californiából jött az első tulajdonostól még restaurálás mentes. Az autó Kaliforniából jött az első tulajdonostól, még restaurálás mentes.
|
|