Név Kovács Balázs
Becenév balagge
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Hármas brék

Hozzáadva: 2016.09.15 12:30

Meglepő az ügy. Sosem gondoltam volna, hogy a nyílt utcán hugyozó, kötekedő, verekedő, brahiból lopkodó nagypofájú brit rövidszőrű nyikhajok ilyesmire is vetemedhetnek...igaz, otthon mindennaposak a késelés közöttük, mint a konfliktus megoldás eszköze.  Viszont a fillerbaszokból bármit kinézek. :-) Nade úgyis jön a robotautó!
Az utasok véleménye változó. Az általános taxiellenesség tetten érhető, elég csak bekukkantani az FB-ra mit összeanyáznak egy taxis vagy uberes cikkre a kommentekben. Az is igaz persze, hogy ez a plebs, de a mai világban az ő véleményük a mérvadó. Elég jó munkát végzett az uber az egész világon ezért. Sokan utasok közül is számon kérik a tüntetést...de örülök ha neked jobb utasaid vannak.
Ezt a háborút mar elvesztettük az uberrel szemben. A közvéleményt mindenhol a taxisok ellen fordították a prostituált médiamunkások segítségével. 
Attól tartok, hogy Pekingben fog elsőként megjelenni, ez a mai ranglista: Peking, Tokió, New york etc. Az más kérdés, hogy a kínaiak nem hagyják lerabolni egykönnyen az országukat ilyen amerikai cégeknek mint az uber vagy akar a Google.Nem az izgalom motivál engem a témában való hozzászólásra. Engem az érdekel, hogy a profi sofőrök - hivatásszerűen személygépjármű segítségével személyfuvarozással foglalkozók -, mennyire tudatosan készülnek a változásokra, van-e proaktivitási hajlandosaguk? A taxisok és az uber sofőrök között lehet különbség e tekintetben, főleg hogy az uber sofőrök mar megtapasztalhatták az uber törődését. :-) 
milliárdos hitelt simán adnak 1-2 társaságnak....nézd meg a beszámolókat milyen forgalmakat bonyolítanak...majd a hatékonyságnövekedésből fakadó haszonból megoldják a törlesztést....vagy nem...de ez már nem a mi gondunk. Sőt simán elképzelhető lenne erre állami támogatás is. Itt milliárdokért épülnek felesleges stadionok. Ez nem tétel. Jelenleg csak a tetőre szerelt lidar érzékelő 60e dollár, úgyhogy nem lesz olcsó az önvezető autó. De az sem olcsó, ha egy autóra ráültetnek váltott műszakban droidokat és fizetik utánuk a berkoltsegeket. Csak a greentaxit kell megkérdezni...:-)

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2016.09.08 18:09

Ez így nem trendi. Úgy is mondhatnám, hogy LOL! :-)Ez még kurcsánynak se megy!
Elektromos autók úgy jönnek ide, hogy az az önvezető autók meghajtásának legjobb módja. Pontosan azért, mert az elektromos autókkal járó mai üzemeltetési nehézségeket jól tolerálja egy robotpilóta. Nem idegesíti, hogy aznap már harmadszor kell tölteni és megvárja míg csepptöltéssel 8 óra alatt feltöltődik az autó. Ezek után azonnal munkába is tud vele állni, így a töltési időket kivéve 24 órás készenlétben van. 3-10 óra töltés/nap mellett 14-17 órán át dolgozik és bár ez hagyományos hajtással lehetne akar 23.5 is, de a megspórolt üzemanyagköltseget is figyelembe véve nagyobb a jövedelmezősége. Kiválóan toltesmanagmentet működtethet a robotpilóta egyébként, hiszen mindig tudja mennyi km-et tud meg megtenni a következő töltésig, ahogy azt is milyen messze van a legközelebbi töltő. Még azt is lemenedzselhetik egy központon keresztül, hogy melyik autó melyik töltő felé induljon el, hogy ne kelljen egymásra várni. Az optimalizació lesz a 21. századi gazdaság motorja. Ezzel el is kanyarodtam.Az elektromos autók szinte egyetlen érdemleges felhasználási módja az autonóm vezérléssel való párosítása. :-) Kivéve persze a Tesla "nagy hatótávolságú" autói, de az egy külön árkategória. Persze igazad van abban, hogy ez egy rendkívül nehéz probléma amit meg szeretnének oldani Google és társai. De ők maguk is nagy problémát/fenyegetést jelentenek az emberiségre. Ha egyszer valamit a fejükbe vesznek nem állnak le vele csak azert mert már elégettek tízmilliárd dollárt rá és még nincs eredménye. Tehát sokan dolgoznak ezen és túljutottak már azon a problémán, hogy melyik oldalon nyíljon az ajtó. Aztán attól nem felek, hogy ha már elfogadhatóan működik valami, ne fizetnék le olyan szinten a politikusokat, hogy a pedrive-on átadott jogszabálytervezet azonnal el ne fogadnák. Igy van ez az USA-tol kezdve mindenhol a világon. Talan csak Kína és még nehány nemzeti érdeket is figyelembe vevő országban nem megy ez csont nélkül. 
Értem. Ha ez nem igy lenne, már nem lennénk taxisok... Azt tudtad, hogy a 4-es metró jelenleg is autonóm?Nem gondoltam távoli vezérlésre egyébként, maximum fontos információk egymás kozotti megosztásáról beszéltem egy központon keresztül ami javítja az önállóan közlekedő autók mukodeset. Ezt se én talaltam ki:-) Mindez nem kizárólag taxik esetére vonatkozik. Bármilyen autonóm gépjármű működését támogathatja ilyen rendszer.
"hanem vízi, majd zárt pályás személy vagy áruszállítás, utána kamion - csak a sztrádán - aztán busz csak utoljára a taxi. Ebből a felsorolásból melyiket tudod megmutatni nekem mindenféle felügyelet nélkül a forgalomban?" Vannak azért robotpilóták már több helyen, igaz nem felügyelet nélkül. Ilyet találsz pl. az utasszállító repülőgépeken is, még a leszállást is elintézik helyetted, pedig az az út egyik legkritikusabb pontja. Zárt pályás ill. kötött pályás automata szerelvények vannak egyébként bányákban régóta, de az egyszerű történet. Most állítanak üzembe önvezető buszokat, de ott úgy tudom központi humanoid felügyelet és beavatkozási lehetőség van. A személygépjármű a legjobb célpontja a technológiának, szerintem a buszsofőrök tovább húzzák mint mi. A kiiktatásukkal nem lehet az üzemeltetési költségeket a taxikéhoz hasonló mértékben csökkenteni. A kamionos dolog az veszélyes üzem, de elképesztően növelné a hatékonyságot, ha sztrádán önvezető kamionok lennének. Egyrészt addig pihenhetne a sofőr, nem vesztegelne a kocsi sehol. Másrészt megvalósíthatnák azokat a  kamionkonvojokat amiben csak 1-2 méterre követik egymást a gépek, nagy légellenállást lehetne megspórolni ezen.
"A fuvarszervezők nem tudnak velünk kiqrni, ugyanis taxiengedélyem nekem van és nem neki. Tehát ha jönne ez a Szép Új Világ, én leszek az aki hadrendbe állíthat ilyen autót, ugyanis nekem van hozzá engedélyem."És az a benyomásod, hogy egy ilyen szituációban a kedvünkért nem módosítják majd a jogszabályokat olyan módon, hogy nekünk csak a lekvár jusson? Nem kell minden szituációt betáplálni a gépnek. Annál már fejlettebb az informatika. Figyeli a környezetét. Kétféle alap objektum van, az egyik mobil a másik statikus. Osztályozza a mobil objektumokat, igyexik behatárolni amivel találkozik, az eddigi tapasztalatai alapján pl. egy biciklistát. Ha sikerül, akkor már könnyebben tudja megjósolni, hogy milyen manővereket várhat tőle (tapasztalat). Még befigyelhet az is, hogy hálózatba lesz kapcsolva, hogy megossza a központtal a releváns tapasztalatait. Ha jól értem a tájékozódást is kettős platformmal érik el. Egyrészt használ navigációs rendszert, másrészt használ 3d-s letapogatást az épületekről és adatbázisból ez alapján jól meg tudja határozni a pozícióját akár a gps-hez képest jóval nagyobb pontossággal, ehhez csak annyi kell, hogy minél többször járják be az autók az adott útszakaszt. Minél többet közlekednek egy városban, annál pontosabban határozzák meg a saját pozíciójukat és ismerik meg a környezetüket. Ők is tudni fogják, hol vannak az aszfalthibák, mit kell kikerülni és ha csak egy apró változás is beáll egy úton, a központ kiszórja az információt az összes autónak. Mondjuk ehhez elképesztő adatmennyiségeket kell majd mozgatni mobilneten keresztül. Ha nem éri meg a fuvarszervezőnek, akkor nem fogja csinálni. De ha a számítások kihozzák, hogy ezzel több profitot lehet termelni akkor ezt fogják választani. Viszont ez csak addig választás kérdése, amíg a piacon nem dönt valaki helyettük. Egy villanyautó fenntartási költségei igen kedvezőek. Igaz, hogy ma még meg kell állni 100 kilométerenként tankolni, de még ez sem jelent nagy problémát, ha magának elintézi. Futhat szinte 0/24-ben mínusz töltési idő. Aki ezt üzemelteti, jóval alacsonyabb költségekkel teheti mint a hagyományos autókkal, szvl. versenyképesebb lehet. Abból pedig az következik, hogy a versenytársaknak is követniük kell.