Név
Becenév janoutas
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Nem szoktam ezen idegeskedni! Az illegálisan működőkkel szemben ez a stílus kell! Nem érdekel a kamu magyarázkodásuk! Tartsák be a törvényeket, fizessék ki a taxisoknak okozott károkat, fizessék ki a büntetéseket, adókat és kész! Az egészben az ubert azért lehet elővenni, mert nem ellenőrzi, hogy a nekik dolgozók, és a járműveik megfelelnek-e a taxi követelményeinek! Magával az app-al nincs gond, viszont az, hogy nem teljesíti a diszpécserszolgálatra előírt dolgokat azzal már igen! És aki nem teljesíti az előírásokat, és nem is tartja be azokat, annak nem Kossut díjakat, és dicsérő szavakat szoktak osztani... Itt a sofőrökön fog csattani az ostor, meg esetleg az utasaikon! És az sem kizárt, hogy lesznek sofőrök akik egy esetleges bukta esetén az utasokat is be fogják vonni a buliba! Mert nem kis pénzekről van szó, és az utasnak is van már felelőssége, hogy mivel utazik! Esetleg közösen felléphetnek az uber ellen is, de az uber szerintem ezt könnyen ki tudja hárítani, főleg a meghatározott bíróságon, mert oda kijárni nem olcsó mulatság! Itthon lehet esély, ha valamelyik bíró esetleg mindhárom résztvevőt elmarasztalja, és mindenkire külön-külön meghatározza a büntetést! Lehetnek ebből érdekes dolgok még!
Mindenesetre, ha ezt meg fogják úszni büntetlenül, akkor annak nagyon rossz üzenete lesz mások felé! És ezek után, ha bármely cég azt fogja mondani, hogy mit bajlódjak különféle engedélyekkel, minek teljesítsem az elvárásokat, miközben az ubernek sem kellett, annak az ország költségvetésére nézve is komoly hatással lesznek! Elfogadhatatlan, hogy egy dolgot itthon mindenféle szabály betartása nélkül közel egy éve büntetlenül lehet jogellenesen végezni, és egy legálisan működő taxi ágazatot ellehetetlenítő illegális taxiszolgáltató céget ráengedni az amúgy is túlkínálattal rendelkező piacra! Mert Budapesten a piac nem bír el ennyi legális taxit sem!
Valójában ha az ubert, és az ubernek dolgozó sofőröket örökre eltiltanák a magyarországi személyszállítástól, akkor sem lehetne egy szavuk sem, mert tudatosan, folytatólagosan, a törvényeket be nem tartva végeztek jogellenesen taxiszolgáltatást (sofőrök), úgy hogy nem győződtek meg arról, hogy a szolgáltatóik (sofőrök), és a gépkocsijuk megfelelnek-e egyáltalán a taxiszolgáltatásra előírtaknak! (uber)

Nem, ezt nem jól látod! Én csak utas szempontból nézem a kérdést (mert én nem vagyok, és korábban sem voltam taxis)! A taxisok döntő többsége becsületesen dolgozik, és az uber is büszke lehetne rá, ha csak annyi gond lenne vele, mint a taxisokkal! A hírekben csak annak van értéke, ha egy taxis hiénázik, megver valakit stb. De ezek a dolgok a taxisok, és a teljesített fuvarok számához képest elenyésző arányban fordulnak elő! Ezért írtam az ubert ismerő, vagy uberes embernek a kemény válaszokat! A taxi legális, és a taxisofőröknek minden feltételt be kell tartaniuk, és az esetek döntő többségében be is tartják ezeket! Őket rendszeresen ellenőrzik, és a legapróbb hibázás esetén is, ami nem kell hogy szándékos legyen elég keményen megbüntetik, és akár a megélhetésüket biztosító állásukat is elveszthetik! Van tét számukra, mert a saját megélhetésüket kockáztatják, miközben nem kevés pénzt kell beleölniük abba, hogy a taxijuk ki tudjon állni! Nekem a szorzókkal az a gondom, és az szerintem azért nem lehet kereslet-kínálat alapú, mert akkor ez által az utasok kiszolgáltatott helyzetben lennének, és ezáltal sokan fordulnának el a taxizástól! És szerintem ne az alapján legyen meghatározva az ár, hogy éppen mennyi taxis van munkában! Szerintem az utasok nagyobb bizalommal utaznak olyan taxival, ahol előre kitudják kalkulálni az út hozzávetőleges árát! A szorzók helyett olyan, normális áron kell dolgozni, amiből valóban ki lehet fizetni mindent, és normálisan meg lehet élni, de az utasok még meg tudják fizetni! A taxizás sehol Európában nem olcsó mulatság! És szerinetm a jövőben attól sok minden fog függeni, hogy ki mennyire tudja megnyerni az utasok bizalmát! Írhatnám úgy is, hogy nagymértékben ettől fog függni, hogy kik maradnak a piacon, és kik nem! Szerintem az uber hibáira, és a jogellenesen való működésére  kell felhívni a közvélemény figyelmét! És az sem véletlen, hogy hirtelen elkezdtek magyarázkodni itt is! 

"Hosszú ideje követve ezt a topicok, arra gondoltam végre fényt gyújtok abba a szobába ahol bent vagytok ugyan, de sötétben tapogatóztok.Teljesen mindegy, hogy én vagyok-e Uberes vagy csak hallottam a biztos infókat, mert nem ez a lényeg.Nem mennék bele az alapkérdésbe, hogy illegális-e, mert számomra is világos, hogy ami a magyar jogszabályoknak akár csak 1%-ban nem felel meg az már nem szabályos, tehát illegális. Ennyi. Pont."

Ez egy beismerésnek tökéletesen megfelel, ha valaki beismeri a hibáját, és megbánja tettét, és az okozott károkat , adókat stb.megtéríti, akkor ez enyhítő körülménynek fog számítani, és ezáltal csökkenni fog a büntetés mértéke!

"
DE

Arról nyilván nincs semmi infótok, mi is folyik eközben a háttérben.Sokszor írjátok, hogy mindenki minden jogosultság nélküli "kókler" "balfék" és társai. Nos nem értem miből gondoljátok, hogy mindenki 1-2 éves jogsival rendelkező, a várost nem ismerő rutintalan idióta??

Rengeteg a /több/ tíz éve vezető, félmillió kilómétereket városban levezető rutinos sofőr is..Jogosultságok tekintetében most lehet, hogy új infót mondok, de elárulom, hogy a jelenlegi sofőrök kb 80-90%-a már rendelkezik:

-102-es hivatásos jogosítvánnyal

-PÁV2 vizsgával

-Személyszállítói tanfolyammal (Kresz , városismeret, rutin) A taxis-vizsgától csak annyiban különbözik, hogy 

nincs taxióra kezelés és ez országos érvényű

-Szakmai irányítói vállalkozói vizsga

Folyamatosan zajlanak ezek a tanfolyamok és vizsgák.

És a jogi dolgok rendezése után kötelezően mindenkinek le lesz vizsgáztatva az autója a Mozaikban személyszállításra, hogy rendelkezzen NT-számmal.

És kb márciustól már nem is dolgozhat úgy sofőr, ha nem rendelkezik ezen dolgokkal."

Márciustól sem taxizhat a jelenlegi jogszabályok alapján, mert a taxizásra más feltételek vonatkoznak, és taxis viszga kell! A személyszállítói vizsga feltételeit meg érdemes átolvasni, mert jelenleg ez nem alkalmas a jelenlegi uber modellre! Akár van NT száma, akár nincs!


"Sokszor írjátok, hogy mindenki minden jogosultság nélküli "kókler" "balfék" és társai. Nos nem értem miből gondoljátok, hogy mindenki 1-2 éves jogsival rendelkező, a várost nem ismerő rutintalan idióta??"

Egy olyan gépjárművezető, aki engedélyek, megfelelő képesítés, és biztosítások nélkül végez illegális személyszállítást, arra a kókler, balfék, kontár, uber csicska jelzők még a leghízelkedőbb megfogalmazások!

Az aki tudatosan, az előírt törvények, előírások betartása nélkül végez díj ellenében illegálisan személyszállítást, az az ittas vezetéshez hasonlítható, és egyértelműen elfogadhatatlan cselekedet!  A szigorú feltételeket tudatosan figyelmen kívül hagyó illegális személyszállítót hosszú időre el kellene tiltani a vezetéstől, és örökre eltiltani őt a hivatásos személyszállítástól! Magyarul jogsi ugrik 5-10 évre, súlyosabb esetben örökre! Utasokat furikázni, úgy, hogy mindeki tudja, hogy jogellenesen végzi ezt, az utasai nincsenek biztosítva (mert taxira nem érvényes a biztosítása) semmivel nem magyarázható, és ezért ez teljesen elfogadhatatlan! A saját életével azt csinál mindenki amit akar, de mások életével senki sem játszhat! Nem véletlen vannak ezek a szabályok, a személyszállítás nem játék, hanem óriási felelősség! Aki ezt nem érti meg, és nem tartja be ezeket, arról az emberről nem lehet azt mondani, hogy felelősségteljesen gondolkozó, megfontolt profi sofőr! Arról a felelőtlen, közömbös, kontár, sumákoló stb. jelző is még szalonképes megfogalmazás! Ne várja már el az uber, hogy a csicska, felelőtlen, gátlástalan sofőrjeiről ódákat zengjen itt bárki is! Tudatosan,törvénysértő módon, folyamatosan büntetendő tevékenységet végeznek! Ha azt mondja rájuk valaki, hogy bűnözők, és tevékenységükkel bűnöző életmódot folytatnak, akkor sem lehet az ezt állító illetőt hazugsággal vádolni! Kemény szavak ezek tudom!  Folytatólagosan, rendszeresen, nem tartotok be semmilyen jogszabályt, és engedélyek hiányában taxiztok!

Ennyi!



Lehetne nappali, és éjszakai ár, ünnepnapi ár, csomagért fix díj, élőállat szállításáért fix díj, de szerintem a kocsik számától, vagy a kereslet-kínálat függő szorzó szerintem nem elfogadható, mert a szorzók jogosságát, indokoltságát nem lehet ellenőrizni!  Viszont a visszaélések elkerülése miatt azonban nem kizárt, hogy ezekhez egy túl okos online órát követelnének meg az amúgy is jelentős terheket fizető taxisoktól! A jó megoldás egy biztos megélhetést biztosító tarifára lenne, ami (kb. az 1 liter üzemanyag árának megfelelő), de ez viszont nem egyszerű dolog!

A "nímand", Téged és engem is ideértve a mi pénzükből kap fizetést, és joggal várjuk el, hogy ezért ne vegye igénybe egy törvénytelenül működő cég szolgáltatását! A becsületesen fizető taxisok, és mások adóforintjából az illegális taxis céget támogatja!

"Az, hogy a taxisok társadalmi megítélése mélyen a béka segge alatt van  (leginkább a hiénák gyalázatos, több évtizedes munkájának köszönhetően) szerintem sokkal nagyobb probléma. A rendszereteknek előbb látványosan meg kellene szabadulni az ilyen kártevőktől és visszatornázni a közmegítélést a jó szintre és akkor az emberek nem vágynának oly nagyon egy bármilyen más személyszállítási alternatívára."

De ennél sokkal nagyobb probléma az, hogy az uber teljesen törvénytelenül végeztet a törvények figyelmen kívül hagyásával taxiszolgáltatást, és az is jóval nagyobb probléma, hogy a sofőrjeik, és az erre a célra használt autóik sem felelnek meg a taxira vonatkozó előírásoknak. Az előírt díjakat figyelmen kívül hagyják, és az előírt taxi órával sem rendelkeznek! Az sem elhanyagolható, hogy a korábban ellenőrzés alá vont uber sofőrök mindegyike megbukott! Az uber autósainak nincs a taxira érvényes biztosítása (mert nem is lehet, mivel az autója sem felel meg a taxi feltételeinek)! Szerintem a kártevő kifejezést az uberre és a szolgáltatásaikat biztosító autósokra, akik a szorzókkal szilveszterkor gusztustalan módon lehúzták az utasaikat lehetne inkább használni! Ez alól nem lehet azzal kibújni, hogy sok utas inkább várt.... Hiéna árakon nem lehet dolgozni, az uber szilveszterkor "központi utasításra hiénázott"! Melyik legálisan működő taxitársaság utasította az alkalmazottait ilyen árdrágításra? Egyik sem! És ezek alapján a szilveszteri hiénázás indoklása is teljesen elfogadhatatlan, és nevetséges! A szorzókhoz fűzött indoklás pedig még ezt is felülmúlta!  És nem az a lényeg, hogy hány utas utazott ilyen árakon, mert egyszerűen ez se nem elfogadható, se nem törvényes, és az uber meg nem is taxizhatna! Az illegális sofőröknek nem volt munkája, legalább nem jutottak illegálisan jövedelemhez!

 A magyarázatod szánalmas!

"Személyszállítói tanfolyammal (Kresz , városismeret, rutin) A taxis-vizsgától csak annyiban különbözik, hogy nincs taxióra kezelés és ez országos érvényű"

Taxizni pedig csak taxi vizsgával, és az egyéb feltételek betartásával lehet, ami tartalmazza a taxióra kezelését is! Ez a magyarázat kb. annyit ér, mintha valaki azzal védekezne, miután megerőszakolt egy nőt, hogy hátulról csináltam, elfuthatott volna......


"A véres zászlóként lobogtatott szilveszteri szorzókról meg annyit, hogy azzal csúnyán beszívatta a rendszer az Uber sofőröket (és önmagát) is, ugyanis kb. a kint lévő 1000 sofőrből jó, ha 10-15 vitt a 6-os 7-es szorzóval utast, mert az emberek túlnyomó része (teljesen érthetően) nem fogadta el az utat olyan szorzókkal, így szépen ücsörögtek a sofőrök a csúcsidőben az aranybányának tűnő városban. Senki nem keresett százezreket aznap éjjel. Viszont azt érdemes tudni, hogy szilveszter éjszakán kívül SOHA nincs 2,5 szorzónál magasabb. Persze világos, hogy ez is alkalmanként (jellemzően péntek szombat esti csúcsidő) magasabb mint a taxi ára ,de ezt a dolgot is a kereslet-kínálat szabályozza. Ha kell az utasnak a fuvar, akkor elfogadja 400/km-ért is..."

A viteldíjak Budapesten jogszabályokban vannak meghatározva, és az árakat nem a kereslet-kínálat alapon szabályozzák! Javaslom a vonatkozó jogszabályok átolvasását! Soha nem lehet szorzót alkalmazni, csak a taxiórában szereplő, és előírt tarifák alapján lehet dolgozni! Az utasokkal szemben ily módon való visszaélés, nem csak etikátlan, hanem törvényekbe is ütközik!

Inkább azon kellene az ubernek törnie a fejét, hogy milyen módon téríti meg a jogellenes tevékenységükkel okozott kárt a legálisan, a törvényeket betartó taxisok részére, az elmaradt adókat, büntetéseket, meg milyen módon fizeti meg az államnak!

Az Uberrel kizárólag a büntetések befizetésének módjáról, a kártalanítás nagyságáról, az utasoktól jogtalanul beszedett pénzek visszafizetéséről, és ezek fizetési határidejéről szabad beszélni! Másról nincs miről beszélni! Illegálisan tevékenykedőkkel nincs másról mit beszélni! Az uber meg rendezze a bulit úgy a sofőrjeivel, ahogy akarja! Az az ő dolga!

Ezeknek soha nem volt hazájuk, és nem is lesz! Az ideiglenes tartózkodási helyük mindig ott lesz, ahol le lehet húzni a "madarakat"....., ha meg fellázadnak ellenük a lekopasztott madarak gyorsan továbbállnak.....
Köszönjük az uber védekező, magyarázkodó cikkét, gondolom, rájöttek az ubernél, hogy mik várnak rájuk! 

- Nem érdekel senkit, hogy mikor milyen szorzók lesznek,

- Nem érdeke senkit, hogy a kontárok milyen tanfolyamokat végeznek, ettől még nem taxizhatnak ilyen módon

- Az uber az indulása óta jogtalanul működik, jogtalanul biztosít és végez egy engedélyhez, feltételekhez kötött szolgáltatást minden
  törvényt, és jogszabályt figyelmen kívül hagyva,

- Az autósainak nincs érvényes kötelező biztosítása, ami érvényes a taxira,de nem is lehetne, mert sem az uber, sem ők nem
  teljesítik a taxira vonatkozó előírásokat!

-  Az utasokra sincs érvényes biztosításuk (taxiszolgáltatás esetén érvényes)

- Jogellenesen szerez bevételt, nem ad, és mivel nincs erre engedélye és nem is adhat elfogadható számlát a taxiköltségről   
  (személyszállításról), és a sofőrjeit is adózási szempontból is érdekesen fizeti ki!

- Finoman fogalmazva jogellenesen tevékenykedik, durvábban folytatólagosan csalnak!

Ezek után az ubernek csak a  hatóságok ellene indított vizsgálatok során, és később majd a bíróságon lesz lehetősége előadni, és megmagyarázni az álláspontját!
Elég a sok hazugságból, félrebeszélésből!
 - Van engedélyetek erre, vagy nincs! A válasz NINCS!
 
- Betartjátok-e az előírásokat, vagy nem!  A válasz NEM!

Akkor meg ne hazudozzatok, ne verjétek át az utasaitokat, és az autósaitokat sem! Amit végeztek jelenleg illegális, se nem vihetnétek embereket, se nem szedhetnétek pénzt ezért senkitől! És a szilveszteri hiénázásról még nem is beszéltünk! Az ezekért kapható "ellenértékekről", pedig a btk rendelkezik, és szerencsére nem az Illegálisan dolgozó uber! Van pofátok emberekkel tanfolyamokat elvégeztetni, amikor teljesen egyértelmű, hogy jelenleg ezek a tanfolyamok nem használhatóak fel taxizásra! Szégyelljétek magatokat! Milyen emberek találják ki ezeket az ubernél? A "saját" embereik (sofőrök) tudatos félrevezetéséhez, és az utasok szilveszteri lehúzásához meg nem kell magyarázat!

Ja, és meg egy dolog Vitézy akciójához! Egy közalkalmazottat, ha valamilyen durva dolgot elkövet, akkor kivágják, azzal az indoklással, hogy méltatlanná vált! Nem csak törvénysértő az amit tett, mert neki utasként is tudnia kellett, hogy az uber, és az uber igénybevétele nem törvényes, hanem szerintem egy múzeum vezetője  (aki ugyebár egy állami intézmény vezetője) semmilyen módon nem engedheti meg magának, hogy egy jogellenesen működő taxitársaság, fekete taxijával való utazzon! És Ő nem hivatkozhat arra, hogy ezt nem tudta.....

Ennél kisebb dolgokért is rúgtak már ki embereket! Aki ilyet tesz, nem méltó arra, hogy az állami szektorban dolgozzon,  legyen bármilyen munkakörben, beisztásban ! 


És erre a munkahelyén kérték fel vajon? És a munkahelye kérte meg az illegális taxi használatára? És Ő, mint utas nem vonható felelősségere, mert Ő aztán végképp nem mondhatja, hogy nem ismeri fel a hivatalos taxit..... Egy feljelentés a hatóságoknál esetleg észhez térítené.... A taxitársaságoknak érdemes lenne ezen elgondolkozniuk, főleg a repteres Főtaxinak, mert onnan utazott......

Ez mind csak arra elég, hogyha az uber sofőr megbukik egy ellenőrzésen, akkor a meglévő személyszállítói engedélyét is elbukja! Az is kérdés, hogy ezt a tanfolyamot ki szervezi? Egy uber belső tanfolyam, vagy pedig egy hivatalos képzési helyen megszerzett engedély, ez egyáltalán nem mindegy!!!! Taxizni a jelenlegi szabályok alapján pedig csak taxis vizsgával lehet! Lehet nekem 102-es jogsim, ha taxizni akarok akkor taxis vizsgát kell tenni!  Azt sem értem, hogy miért személygépkocsis személyszállítói tanfolyamra  (ha valóban erre) küldik a sofőrjeiket, mikor ezzel nem lehet taxizni, tehát az ilyen szempontból nem ér semmit! Azt meg ne próbálja meg senki beadni az uber, hogy az uber nem taxi..... Nem az a lényeg, hogy milyen módon közvetít az utas és a taxisofőr között, az a lényeg, hogy díj ellenében, üzletszerűen, ad-hoc jelleggel szállít embereket pénzért, a kötelezően előírt taxióra nélkül, az előírt tarifák betartása nélkül! És a többiről ne is beszéljünk! ehet kereslet-kínálat, ha valami szabott árú, akkor ezt kell alkalmazni! Az ubernek meg ha ez nem tetszik, menjen el innen, senkinek nem fognak hiányozni! De előtte fizesse ki a másoknak okozott károkat, és az (elcsalt)  optimalizált adókat! Lehet mindenféle magyarázattokkal előjönni, a törvényeket kellene betartaniuk, nem az utasok életével játszaniuk!
Nincs érvényes biztosításuk, nem rendelkeznek a taxiszolgáltatásokhoz szükséges engedélyekkel, adózás szempontjából is érdekes az egész! Ne gondolja senki, hogy majd hirtelen megváltoznak! És adjanak hálát az istenüknek, hogy még a sokat gyalázott hiénákként emlegetett pesti taxisok nem rendeztek Párizst! És ne felejtse el senki, hogy itt emberek megélhetéséről van szó, amiért adott esetben sok mindenre képesek az érintettek, hogy megvédjék a saját érdekeiket! Le kell végre szállni a magas lóról, és be kell tartani a törvényeket! Majd miután rendezte az uber a károkat, és a büntetéseket, akkor beadhatja a legális működéséhez szükséges engedélyeket! Ha ugyanolyan feltételekkel jobb szolgáltatást fog nyújtani, mint a többi taxis, akkor megérdemli, hogy piacvezető legyen, jogtalanul szerzett előnyökkel, és a versenyszabályokat, és más előírásokat be nem tartva könnyű utasokat elvinni másoktól!
Remélem a jogtalan versenyelőny miatt milliárdokra fogják őket büntetni!