Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.11.04 14:28
Eddig még nem kellett időpontot kérni, úgyhogy odatolod, és várakozol.
Pontosabban bejelentkezel a minősítésre, és megkéred a következő évre érvényes drosztengedélyt. Nem baj, ha nálad van a személyid, lakcímkártyád, taxiengedélyed. Fizetni ( 50.800 ft ) csak bankkártyával tudsz, vagy mehetsz a postára.
Ha céges vagy, és a cég már minősítve van, akkor aszerint kell kinézni. LED-es szabadjelző, matricák, stb. és egy érvényes partneri szerződés a fuvarszervezővel.
Ha mezítlábas, akkor az előírásoknak megfelelő szabadjelző, kötelező tarifatábla, bankkártyainfós matricák.
POS terminál, és téli gumi mindkét esetben kell.
A sárga színt spektrométerrel mérik...legalábbis úgy csinálnak.
A felelősségbiztosításos papírt nem kérik.
Műszaki vizsgára -ha kell- a megbontásost ne felejtsd el.
Nem kell beíratni előre a színt, de a vizsga után 15 napon belül igen. Szigorúan ragaszkodj a bejegyzéshez, nem kell forgalmit cserélni fóliázás esetén. ( 2300 ft a Visegrádi utcában )
A vizsgához kérik a taxióra hitelesítési papírt, érvényes drosztengedélyt, megbontást ha..., taxiengedélyt, igazolólapot...és sok pénzt.
(Lehet, hogy még ez a felsorolás sem teljes)
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2013.10.24 13:28
Csak, hogy mindenki tudja milyen országban él. :-((
Fóliázás, minősítés, műszaki vizsga, stb., és mintegy befejezésként következett az autó színének a forgalmiba való bejegyzése.
Minden információval ellentétben -beírás a régibe 2300 forintért- kicseréltették a forgalmi engedélyt 6000-ért.
Nem akartam ennyibe hagyni a dolgot, de hosszas földharc után is csak annyit tudtam meg, hogy nincs egységes szabályozás erre vonatkozóan. A hivatkozott jogszabály nem írja elő, de nem is tiltja ilyen esetben a forgalmi engedély cseréjét.
Következésképp kerületi privilégium, hogy ki miként értelmezi azt.
Mindenki gondolja meg hol intézi, ha eljön az idő.
A Központi Okmányiroda 2300 forintért megcsinálja.
A kispesti 6000 forintért.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.10.12 15:11
Nem értitek igaz?
Amit ti jelenleg szakmai nagyszerűségnek nevezetek, az egyúttal nem más, mint gazdasági egyenlőtlenség.
Ha a fuvarszámcsökkenés miatt nagyobb mértékben romlik a jövedelemszerző képesség, mint amit a magasabb tarifa kompenzálni képes, akkor félő, hogy az ebből fakadó feszültség lavinaszerűen fog ráomlani a taxipiacra.
A szakmailag felkészültebbek féltik az ebből fakadó előnyüket - ez jól látható már most is. Köztük és a hozzájuk képest hátrányból indulók között nőni fog a szakadék, amit valahogy a másik térfélen játszók kompenzálni lesznek kénytelenek.
Hívhatjuk akár túlélési ösztönnek...vagy inkább praktikáknak.
Nem adnék ötleteket ahhoz, hogy mi minden tehető meg az esélyek kiegyenlítése érdekében.
Legyen elég annyi figyelmeztetésül, hogy a Budapest taxi már bevezette a regisztrált kiemelt "A" kategóriát, ahol taxis maga ajánlja fel a bevétele egy részét a szállodai megrendelésekért cserébe...
Mi lesz a következő? Jön egy másik, ahol lesz "első soros", és "második soros" tagdíj???
Félő, hogy kiengeditek a szellemet a palackból...
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2013.10.12 03:21
:-))))
Nem bírom ki, hogy ne reagáljak, pedig egyre csak erősödik bennem az érzés, hogy a Halló olvasótábora 90%-nak teljesen felesleges bármit írni.
(pedig itt mindenki nagyon okos, és tájékozott)
Clinton amerikai elnöknek 2000-ben született meg az a döntése melynek értelmében beszüntették a GPS műholdak pontosságának a mesterséges rontását.
A műholdak adatainak polgári felhasználást 1978-tól engedték úgy, hogy azok kétféle kódrendszerben sugározták az adatokat. A "P" kód ment katonai felhasználásra, ezek pontossága 1 cm volt. A "C" kód volt a civileké, aminek 15 méteres volt a pontossága. De még ezt is szándékosan tovább rontották 150-300 méterre.
Az osztrákok nem ostoba amerikaiak. :-)
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2013.10.10 12:44
Én már amúgy is közutálatnak örvendek amiatt, mert nem tiltakozom lázasan a térinformatikai rendszeren alapuló címkiadás ellen, úgyhogy nem oszt, nem szoroz, ha leírom amit gondolok.
Bevezetésként annyit, változatlanul fenntartom azt a véleményem, hogy egy-egy fuvarszervezőhöz a GPS rendszer nem tud megrendeléseket generálni, tehát ha valaki kevés címet kap-vesz fel, azért elsősorban a kevés cím, és/vagy a vetélytársként jelentkező taxisok száma a felelős. De, ahol ezek a számadatok nem, vagy jelentősen nem változtak szeptember óta, ott csak az elosztás lett más.
Ezt sokan a szakmai nagyságukon esett csorbaként élik meg, de kell lenni egy csoportnak, akik előnyösen jöttek ki a változásból.
Az, hogy ez jó-e így, vagy sem, igazságosabb-e, vagy sem...mindenki aszerint ítél, melyik térfélen játszik.
Részemről egyfajta distinkcióként vállalom, hogy van egy réteg, akiknek igenis az fáj, hogy nem élhetnek-élhetnének tovább azokkal az eszközökkel, melyekkel szabálytalan előnyhöz juttatták magukat másokkal szemben. Mindenki tudja mire gondolok, nem ragozom.
És van egy réteg, -nem tudom, hogy a két halmaz mennyire fedi egymást- akik ahhoz a jóformán esztelen címfelvételekhez ragaszkodnak, amikor a világ végére is elmennek egy-egy megrendelésért.
( Nyilván mindenki tud olyan megrendelőkről, akikért érdemes is, de ez a ritkább )
Én inkább a bevételkényszert érzem a háttérben, a mindegy milyen áron, de pénzt kell csinálni, mert fizetni kell az autót, mert fizetni kell a....szabadon választott.
És, mielőtt bárki megvádol azzal, hogy a levegőbe durrogtatok: rászántam egy hetet, hogy megfigyeljem ami körülöttem történik......akár a címfelvételekhez vállalt idők és a valóságos érkezés, akár az esetenként bevállalt távolságok - volt hogy "lenyűgöztek".
Leírtam néhányszor: miközben el tudnék fogadni egy jó rendszert, a jelenleg itt-ott használt szerintem se elégséges.
Bár így is ég és föld a különbség a Taxi4, és a Budapesté között.
Én azon a véleményen voltam, küzdjük ki magunknak, hogy a BKK írjon elő egy minimum követelményt, ami a cégekre nézve kötelező, eközben itt a többség feldúltan elutasítja az egészet.
Oké, de akkor legalább fogjatok össze, és bármilyen eszközzel, de érjétek el, hogy a rendeletalkotó vonja vissza alkalmazhatatlanság, kiszámíthatatlanság, akár közlekedésbiztonság szempontja alapján.
Működjön már végre a civil kurázsi, a tettrekészség!
Ne várjatok arra, hogy valaki fogja a kezeteket. A közfelháborodásnál száz tiltakozó levél se ér többet.
Mert így csak a sopánkodás marad.
Vegyük a 6x6 példáját. ( aztán legfeljebb innen is mennem kell )
Eddig annyi történt, hogy van valami, amit -tulajdonképpen- senki nem ismer, senki nem használ. Megy minden a maga útján, mint eddig...és a többség elégedett, sőt talán ezért szerződött a 6x6-hoz.
Nyár eleji egyeztetések óta jól elvolt mindkét fél azzal, hogy Komáromi kijelentette: mindenkinek ismerni kell a jogalkotó szándékát...amire az ügyvédek azzal riposztoztak, a jogszabályban megfogalmazottakhoz kell tartani magunkat, nem a szándékhoz.
Hajlamos vagyok az ügyvédeknek igazat adni, de ettől függetlenül egy helyben topogunk.
Komáromi a posztján van, változatlanul bírja valaki(k) bizalmát, és
-valószínűleg- hiánypótlás okán nem adja meg a minősítést a 6x6-nak, mint cégnek.
Kénytelen lesz a fuvarszervező valamit "összedobni", mert nem jegelhető ez az állapot.
Vagy valamit nagyon tudnak, és tesztelés nélkül a világ legjobbját kapjuk meg, vagy......de ezt nem is folytatom...és ez a valószínűbb.
Aztán, ha csak kínlódni fogunk vele, vagy azt se használhatatlanság okán, akkor jönnek a hangadók, hogy ugye mi megmondtuk.
Pedig a saját töketlenségünknek leszünk áldozatai, mert se nem akartunk valamit, se nem "nemakartunk".
És a mérésekről, helymeghatározásról.
( gyorsan hozzáteszem, nem osztom az észt, csak próbáltam tájékozódni )
A dolog jóval bonyolultabb annál, hogy melyik cég miként dönt.
Azt alapvetően elhibázottnak tarom, hogy állítólag a BKK az egyik biztosító nyomkövetéssel, és GPS-es megfigyeléssel foglalkozó szakemberét kérte fel a fuvarszervezők ez irányú auditálására.
Ugyanis -szerintem- például egy lopott autó megtalálásához bőven elég a mért adatok utólagos feldolgozása, miközben a taxik esetében ezerszer fontosabb lenne a valós idejű, mozgás közbeni, sőt a mozgás irányát is figyelni, és azt hasznosítani képes rendszer.
Biztos nagy koponya az illető, csak mit ér, ha nem a taxizás mikéntje felől közelít?
Ha a balesetveszélyre hivatkozva sok lesz a prüszkölés, akkor könnyedén dönthetnek úgy, hogy a szoftver kizárólag statikus mérési adatokat vegyen figyelembe a kinematikus mérésekkel ellentétben.
Megjegyzem egyszerűbb az adatfeldolgozás, pontosabb a helymeghatározás is, nem kell tekintettel lenni különböző tereptárgyakra, mozgásra, ( több műhold lát egyszerre ) de hátráltatja a gördülékeny munkavégzést.
Én már senkit nem akarok semmiről meggyőzni, -talán olvasó se maradt a végére- csak arra szeretném a figyelmeteket felhívni: vagy kivertek belőlük egy minél jobb rendszert, vagy amilyen határozottan, olyan gyorsan elejét veszitek mindennek, mert a gyatra megvalósítás fog a legtöbbet ártani..
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.10.09 10:04
Politika itt már minden. Még a taxirendelet is.
Tényleg jobb lenne világgá menni.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.10.09 09:49
Nem értik, nem értik, nem értik...
Pedig annyira egyszerű.
Aztán, ha valakit kellemetlenség ér, akkor előkapja a TGFSZ-t, mint minden bajnak okozóját.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.10.08 22:35
Vagy önkény. :)
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.10.08 22:28
Tényleg muszáj kotnyeleskedni és bagatellizálni?
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2013.10.08 20:51
Ááá! Akkor lesz tiltakozni kész tömeg belőlük, ha gondolkodni is tudnak.
Vagy marad Arany János: " korbács kell e népnek.."