Felhasználó hozzászólásai
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.05.06 15:51
Na, de kérem! :-)
( Tomajernél vannak a diák)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.05.06 15:49
Semmi másról, mint arról, hogy voltál szíves megjegyezni az előzőekben, szerinted én nem látok a szélvédőn túlra.
Látok, sőt ahogy korban előre haladok, egyre inkább csak távolabbra.
Köztudott, ahogy idősödünk úgy renyhül a szemizom, és leszünk leginkább távollátók...
És, mivel idősebb is vagyok Nálad...
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.05.06 14:55
Szia!
Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy a vita kiindulási pontja a Max létszámbővítési akciója volt!
Szinte napra pontosan egy éve előkerült ez a téma a Penta kapcsán.
Előkerestem, és szándékosan fordítva teszem most ide:
A Te reakciód az írásomra ez volt:
"csogu válasz | 2011.05.20. 15:23:04 (2555) Meg kell állapítanom, hogy ez a szálka gyerek, nem egy buta srác:-) Előzmény: szálka 2011-05-20 14:00:26 (2551)"
És itt az írás, ami eredetileg Tomajernek volt válasz:
"szálka válasz | 2011.05.20. 14:00:26 (2551)
...." az a száz éljen meg jól..."
Tudod, csak az a kérdés, hogy ez stratégia, vagy vízió?
Inkább tűnik látomásnak.
A taxis már csak olyan, hogy szeretne minél rövidebb idő alatt a legnagyobb bevételhez jutni.
Ez az időarányos bevételoptimalizálás.:-)
Semmit nem befolyásol ezen az a körülmény, hogy a saját cégét (lásd Penta), vagy valamelyik fuvarközvetítőt "patronálja".
A vállalkozó elsősorban a saját élethelyzete -jól, vagy rosszul végiggondolt- javítása érdekében lesz vállalkozó.
És, mivel a taxizásról egyetlen dolog biztosan kijelenthető, mégpedig az ingadozó kereslet...Ezért nagy kérdés, hogyan lehet biztosítani az egyenletes kihasználtságot?
Mindenki arra törekszik, hogy a "legjobbkor" legyen kint az utcán, viszont igény -igaz jóval kisebb- máskor is van a szolgáltatásra.
Erre találták ki a vezényelhetőség nevű rémálmot.
A fuvarközvetítő szempontjából magyarázható, de a vállalkozói oldalról vajon ugyanaz-e a helyzet?
Ezt a Penta milyen módon orvosolja.
Átadja a fuvart a Citynek? Mert akkor az már nem a Penta.
Vagy kevés a száz fő.
Persze mondhatod : csak tartanánk ott!
Csakhogy egy cég sikere mindig abban mérhető, hogy mire képes a versenytársak közt.
Ha az a bizonyos cég viszont szolgáltató, akkor nem hagyható figyelmen kívül az sem, akinek szolgáltat.
Egy idő után kevés a jó kapcsolattartás.
Előtérbe kerül a hatékonyság! Innentől egy taxiszolgáltató nem tud másban gondolkodni, mint a létszámbővítésben.
Megjelenik a túlkínálat a piacon, és ettől a pillanattól kezdve már a felhasználó dönt!!
És ő mi alapján teszi meg? Az árak alapján!
Az eredményét szenvedjük mindannyian.
És ezeken a gondokon nem segít, ha újabb cégek jelennek meg a piacon.
Nem az segít."
A mostani vitánk kapcsán megállapítható, hogy az én véleményem nem változott a taxik-taxisok létszámbővítésével kapcsolatban.
Pontosabban, nem az én véleményem változott.
Téged befolyásol pusztán az a tény, hogy a saját cégedről, vagy egy konkurensről van-e szó.
Arról nem is beszélve, ha a létszám mindig a ahhoz van igazítva amikor a legnagyobb megrendelői kihívások előtt áll a taxis, akkor óhatatlanul, és sűrűn bekövetkezik a fájdalmas pangás időszaka.
És, ha elfogadom azt a kívánságod, hogy "olyan cégnél dolgozhassak, ahol van esélyem a megélhetésre", akkor ez az óhaj minden taxis részéről érvényes. Viszont a létszámnövekedés következtében a rendszer összedől, és senki nem fog jól élni.
Ehhez már csak hab a tortán a tarifaháború.
Ebben viszont a Max szerepe sem hagyható figyelmen kívül.
Az önámítás, hogy a piac bekebelezhető a folyamatos létszámbővítéssel. Az pedig utasámítás amikor olyan tarifákat reklámozok a kocsi oldalán, amit a legkevésbé sem használok.
Tehát kicsit megforgatva amit írtál, aki kihasználja jelen örömeit, az éppen feléli a jövőjét.
Vagy nézzük azt a megjegyzésed: " Nem egy rossz mondás ez, hogy: ne azt nézd, hogy mit tud tenni a haza érted, hanem azt, hogy te mit tudsz tenni a hazáért.
Ezt lefordítva a mi nyelvezetünkre, valahogy így képzelem el: Ne azt nézd, hogy mit tud tenni a szakma érted, hanem azt, hogy te mit tudsz tenni önmagadért."
Szerintem tévedsz. Ha onnan közelítünk, hogy a szakma mit tesz értem, akkor nekem a szakmáért kell-kéne tennem.
Abból, hogy sok ember önmagáért tett, na abból lett a Plus, és minden más, ami kerékkötőjévé vált a szakmának.
Érdekes ez a gyerek-szülő, és a cég-taxis párhuzam.
Nem hiszek az alá-fölérendeltségi viszonyban, mert pont abból lesz az alázatosság...következésképp a megalázottság.
Nem hiszem, hogy az ajtó bebaszása az igazi probléma, hanem ha valaki nem tud miatta elnézést kérni.
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.05.05 16:46
Ha már fontos volt nekem(is) címezned, akkor én is reagálok: Nincs azzal baj, amit leírtál, csak így nem kell olyankor zúgolódnod, amikor a gondolkodásmódodat inkább hasonlítják egy tel.szám tulajdonoséhoz, mint a fuvaroséhoz.
Ennyi az egész. :-)
Viszont: az elefántok nem azért járnak csordában, mert így védik meg magukat. Sokkal inkább szociológiai okai vannak. Egyszerűen így érzik jól magukat, és a szagok alapján tájékozódnak. Az ismerős szagok keresik egymás társaságát.
Ráadásul a hímek kifejezetten magányosak, mert kizárják maguk közül a többiek. Csak a szaporodáshoz kellenek...
Na ezt képezd le a "taxisra". :-)
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2012.05.05 13:16
Kívülállóként csak annyit jegyeznék meg, hogy a szákban lévő halat már nem kell etetni.
A "presztízs" viszont nem dagasztja a tulaj bankszámláját.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.05.04 09:16
Munkában a fideszes szabadcsapatok..
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.04.30 12:31
:-)
Lehet, hogy a lázas önkielégítésnek is vannak ilyen következményei?
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.04.30 12:28
Benézted magadnak Baocska. :-)
Már Krisztus előtt 1 évszázaddal Gallia Belgica néven római provincia volt.
Remélem figyeled a neveket! :-)))
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2012.04.30 11:01
Te Bao!
Olyankor valamiféle pszichés feszültséget vezetsz le, amikor -legyen a téma bármi- zsidózol egy cifrát?
Mellesleg, én vigyáznék a helyedben ezzel a ki magyar, ki zsidó össznépi társasjátékkal, mert egy belga tudós apát szerint,(aki még találkozhatott Bulcsú vezérrel, amikor az elfoglalta Lobbes városát) érdekes tanulmányt írt a magyarok zsidó származásáról.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2012.04.27 15:17
A végére olyanok lettünk, mint az a csecsemő, amelyik addig fészkelődött a pólyában, amíg teljesen belegabalyodott abba, ahelyett hogy lerúgta volna azt.