Név TE
Becenév muci
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2009.05.25 11:43

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.05.22 16:06

Kedves Peti. Eggyet felejtesz el és a droszt ellenesek, hogy a két cég egybeolvadása utáni első tagdij fizetésekor szavaztunk!!!! És a szavazás erdménye a drosztot akarok többségét hozta eredményül. Egy normális demokráciában ez a tény megkérdöjelezhetetlen. Akkor most miről is beszélünk? Ne hogy már a farka csoválja a kutyát!!!!!!!!!!! Vagy 3 senkiházi döntse el több száz kollega sorsát. Na jó melot!

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.05.18 13:18

Sziasztok. Van egy pár "jó hirem". 1. A 919 Zoli elviszi a Kéhli vendéglőt. /Ne hadjuk !!!!!!!!!!!!!/ 2. Nemsokára mehetünk taxiórát állitani mert 184-ért visszük a csekkes megrendelőt. 3. A Bp taxi is megy le az árakkal. Annak ellenére, hogy nem sokára ismét 300Ft körül lessz az üzemanyag ára. Én benne vagyok nagyobb számú csoportos központ elötti tüntetésben. És TI????????????
2001-ben ezt nyilatkozta Pásztor György. Változott valami? "A taxikínálat meghaladja a valóságos keresletet -Beszélgetés a Buda Kft. ügyvezető igazgatójával- A 2002-es év nevezetes dátum lesz a Buda Kft. életében. A Budataxi 20 Éves, a Tele 5 Taxi 10 éves születésnapját ünnepli majd. Azonban ehhez még jó félévet várni kell. Viszont kevésbé ünnepélyes az, hogy ez az év(hasonlóan a tavalyihoz) a taxisoknak ismét csak gyászos tarifákat hozott. Így aztán igen nehéz pozitív jövőképet kialakítani. Természetesen az előbbi megállapítás a taxipiac egészére vonatkozik, melynek csak része a Buda Kft. -Merre tart a fővárosban a taxizás, még nagyobb számban jönnek-e az alkalmazottak, meddig tartható a jelenlegi, szinte csak a rezsiköltséget fedező tarifa?-kérdeztem Pásztor Györgyöt, a Buda kft. ügyvezető igazgatóját. -Ez így több kérdés, de kezdjük először az évfordulókkal. A jövő évre már most készülünk. Reméljük, hogy kollégáinkak és utasainknak is tudunk majd kellemes meglepetésekkel szolgálni. Mindkét cég -a Buda és a Tele 5 Taxi - stabil alapokon nyugszik. Vállalkozói és megrendelőiszámunk is állandósult, így nyugodtan nézünk a jövőbe. Azonban senki ne higgye, hogy nem látjuk a problémákat. Tudjuk, hogy az üzemanyagárak nagyon megemelkedtek, növekedtek a vállalkozói terhek és a megélhetési költségek, miközben a tarifák hosszú ideje stagnálnak. -Akkor miért nem léptek e kérdésben? -Szeretnénk, de ezt csak közösen lehet. Amennyiben minden fővárosi társaság elmozdulna, úgy mi is lépnénk,de látványos öngyilkosságot nem kívánunk elkövetni -Így viszont szép csendben a taxisok mennek tönkre… -Nem ez a szándékunk, sőt több fővárosi céggel szeretnénk előbbre lépni, de sajnos valaki mindig "lemarad". Ott persze átmenetileg megnő a rendelésszám az olcsóbb tarifa miatt, és a taxisok elkezdenek ebbe a cégbe. Ez esetben az sem számít, ha alacsony a tarifa, csak fuvar legyen elég. Azért mondtam, hogy átmenetileg, mert a gyakorlat szerint a következő lépésben a többi társaság is lép, természetesen visszafelé. Így ismét kiegyenlítődnek az esélyek és kezdődik minden előröl. -Ez olyan, mint egy mókuskerék. Mi lehet a megoldás? -Úgy gondolom, hogy a taxipiac a fővárosban, sőt az egész országban túltelített. Miután a létszámot a mai napig senki és semmi nem korlátozza, tudomásul kell venni, hogy nagyon sokan vagyunk ezen a szűk felvevőképességű piacon. Az árverseny, ami hosszú ideje nyomorítja a taxisokat, ezért alakult ki. A kínálat jelentősen meghaladja a valóságos keresletet. Ezért az a társaság, amelyik taxisai érdekében egyedül emel tarifát, tulajdonképp ellenük tesz, hiszen a címállomány csökkenésével előbb-utóbb tönkremegy, megmaradó taxisaival együtt. -A taxisok, úgy gondolom, joggal háborognak azon, hogy a szerződéses partnerek kapják a legnagyobb kedvezményt, pedig bevételeikből futná a kilométerenkénti néhány forintplusz kiadás. Ugyanakkor a lakossági telefonos tarifával az átlagos megrendelőt sújtják. Ez pedig megint szinte minden fővárosi cégre jellemző. -Ez így igaz, de figyelembe kell venni, hogy lakossági telefonos megrendelőböl egyre kevesebb van, míg a szerződéses állomány növelhető pályázatok útján. Itt azonban nem mindegy, milyen tarifát ajánlunk ki. Hihetetlen, de a nagy multicégeknél akár 1-2 forint is számít. Ebben kellene összefogni a taxicégeknek, de ez az utóbbi években nem sikerült. Úgy tűnik, a május vége ismét inkább visszafelé viheti a tarifákat, mint előbbre. Ez sem rajtunk múlik, de mindenféleképpen befolyásolja üzletpolitikánkat. Meglátjuk mit hoz a június eleje. -Ez viszont egy ördögi kör, melyből igazán nehéz lesz kilépni. Mindig lesz olyan cég, amely pillanatnyi érdekeit figyelembe véve "alámegy" a másiknak egy-egy pályázaton. Vagy a tényleges tarifában, vagy a "visszafolyatott" pénzekben. Így kényszerítve a többieket arra, hogy vagy vállalják a kevesebb hívásból adódó komoly veszteséget, vagy ők is visszalépnek az eredeti szintre. -Szerettük volna rendezni a kérdést, ezért most már lassan egy éve tartunk összejöveteleket a többi cégtulajdonossal, vezetővel, de eddig nem sikerült olyan megoldást találni, amely minden fél számára kedvező lenne. A kisebb cégek taxisokat szeretnének, ezért olcsóbb tarifákat ajánlanak ki, mert így folyamatosan szól az URH, a nagyobbak magasabb, a költségeket ráfordításokat jobban fedező tarifát szeretnének, de nem tehetik, mert a konkurenciaharcban ilyen túlkínálat mellett csak vesztenének. -Azért az érdekes, hogy a Hotel Service-t pont ti működtetitek, ahol nincs árharc. Ezek a vállalkozások jó autókkal, biztos anyagi háttérrel működnek. A szolgáltatás szinvonala minden európai normának megfelel, és föl sem merül, hogy 120-130 Ft-ért fuvaroznának. Áraik reálisak. -Igaz, de ők csak szállodáknál dolgoznak, ahol a vendég számára eza tarifa az európaihoz képest még olcsónak is számít. Igy ez nem okoz konfliktust. Jelenleg a fővárosi piacon nincs is versenytár-sunk. Bekerülni közéjük nagyon nehéz, de aki itt dolgozik megbecsüli ezt a helyet. -Tekintettel arra, hogy a Hotel Service-hez nem fér be minden taxis, mi lehet a megoldás? -A megoldás nem jöhet taxis körből. Szükség lenne kormányzati segítségre. Elsősorban létszám korlátozás lehetne a cél, vagyis csökkenteni kellene a piaci résztvevők számát. Párhuzamosan de nem önállóan, szabályozni kellene a tarifákat is. Természetesen településenként. Nyilván más a helyzet Békéscsabán, Győrben vagy Budapesten. Mások a távolságok, a bevételek és az igények. Ezt helyben kellene eldönteni. A létszámkorlátozás nem engedne újabb és újabb vállalkozókat erre a piacra. Ki kellene szorítani azokat a (bt-ket, kft-ket), amelyek olyan taxisoknak biztosítanak menedéket, akik nem tudják, vagy nem tudták az ún. "0"-ás papírokat benyújtani, mert így hátrányos helyzetbe kerülnek a hosszú éveken, évtizedeken keresztül becsületesen mindent befizető kollégáink. Most a rendeletalkotóknak " köszönhetően" egyre többen bújhatnak el bt-kben vagy egyéb vállalkozásokban, mint alkalmazottak. Vagyis ahelyett, hogy ezek a megszorítások szűkitették volna a piacon résztvevők számát, tulajdonképpen bizonyos tőkeerős, egyelőre még háttérben levő láthatatlan erőket ma már nyilvánvalóan szándékosan hoztak "helyzetbe". Vannak cégek, melyek ennek veszélyét látják, vannak akiknek nem számít semmi, csak a befolyó tagdíj. A Buda és a Tele 5 taxiknál kevés ilyen autót engedünk dolgozni, sőt számukat csökkenteni fogjuk. -Milyen arányban vannak a különféle cégek alkalmazottai nálatok? -Mint az előbb említettem, mi ezek csökkentésére törekszünk, így az alkalmazott csak az össz- létszám 5-8%-a. A többiek saját jogon vállalkozók. Azonban a nálunk dolgozó cégeket ismerjük tudjuk, hogy csak néhány autóval dolgoztatnak. Az újakat nem fogadjuk be rendszerünkbe. -Miután említetted, hogy fix tarifát szeretnétek, meg kell kérdeznem, számoltok e azzal, hogy ez igen sok vállalkozó vagy vállalkozás csődjét is jelenti majd? -Igen, de a nagyobb taxicégek célja pont a létszám csökkentése azért, hogy a fuvarpiaci tortát minél kevesebb részre kelljen szeletelni. Ezért ezt mi támogatjuk. Aki marad az jól jár. Jármű parkunk egyre korszerűbb, szolgáltatásunk megfelelő, így nekünk nincs mitől tartanunk. Kollégáink lízing vagy kölcsön segítségével egyre inkább új, korszerű autókat vásárolnak. Az idei szemlénkig nem volt D kategóriába sorolt autónk. Azonban miután több szerződéses partnerünk is jelezte, nem kíván Suzukival vagy hasonló méretű autóval utazni, és ez vonatkozik az idős, "lelakott" taxikra is, döntenünk kellett. A kifogásolt autókat átsoroltuk D kategóriába. Ez első körön több mint 100 autót érintett, de a szemle végére már csak kb. 40 maradt. A különböző autómárkák képviselőitől sikerült jó néhány kedvező ajánlatot kapnunk, így kollégáink azonnal éltek a vásárlási lehetőséggel. A többiek ez év december 31-ig kaptak lehetőséget autójuk cseréjére. Addig viszont bizonyos frekventált helyekről már nem fuvarozhatnak -Visszatértünk a kiindulópontra. Az új és korszerü autó komoly havi törlesztőrészletet, amihez megfelelő tarifa kellene. A labda tehát megint a cégvezetőknél, tulajdonosoknál van, akik döntenek az adott taxicég tarifájáról. -Egyrészt azért bizonyos elmozdulás tapasztalható, másrészt tudomásul kell venni, hogy ezen a piacon mindenki ugyanazt kínálja. A kiajánlott árakban csak néhány forint az eltérés. Bár sajnos ez is komoly szempont, azért a szolgáltatás szinvonala sem elhanyagolható. Ez pedig korszerű, nagy autót, inteligens, esetleg nyelveket beszélő taxisokat kíván. Tarifában pedig majd meglátjuk mit hoz a jövő. Megfelelő szinvonallal a fix tarifa nem jelenthet veszélyt sem a Buda, sem a Tele 5 Taxira"

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.23 17:45

Ha mindet nem is de szerezhettünk volna valamennyi részesedést belőle!

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.23 17:30

És nekünk/T5-nek/ miért nem ajánlotta fel, hogy vehessünk belőle?

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.21 16:58

És akkor most ki a tulaj?

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.20 14:28

Remélem az új tulajok példát vesznek a most Tamás Miklós által bejelentett intézkedésből. "Köszönöm az elérési út megjelölését. Valóban az etaxi.hu oldalon megtekinthető a fejlesztéseinket bemutató rövidfilmünk. A lassan két éve bevezetett rendszernek köszönhetően több mint három millió címet adtunk ki ,illetve a chipkártya bevezetésével és a hagyományos csekkek kiváltásával több tízezer tranzakciót hajtottunk végre. Gratulálunk a konkurenciának, hogy hamarosan ugyanerre az útra lép. Ezúton értesítem a tulajdonostársainkat és alvállalkozóinkat, hogy a sikeres fejlesztéseknek hála, lehetőségünk van a halasztott tagdíjfizetésre. Azaz mindenkinek a ledolgozott hónap után kell befizetnie a tagdíját, tehát április elején nem kell a City Taxinál tagdíjat fizetni. Valamint, a fejlesztéseink eredményének köszönhetően a csekkes finanszírozási összeget (azaz a kaució összegét) csökkentettük. A mai nappal minden Kollégánknak 25000 Ft.-ot visszautaltunk. Üdvözlettel és Tisztelettel: Tamás Miklós "

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.20 13:42

És az új tulajdonos neve nem kérhető le a Cégbiróságról?

Téma: Tele 5-ösök tutija... /pont nekünk ne lenne?:-) /

Hozzáadva: 2009.03.19 12:25

Nem viccel! Már be is olvasták az általánosba.