Felhasználó hozzászólásai
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.19 12:38
TGFSZ: nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek
Szakszervezetek.hu független hírügynökség
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.19 06:34
Tisztelt oregrokker!
Minden kérdésedre megkaptad a tisztességes választ! Az, hogy nem fogadod el, ezzel nem lehet mit tenni!
"a Komáromi úr hozta a döntéseket Csak az a baj,hogy még igazán arról nem esetszó,hogy ki és mi váltotta ki belőle ezeket a rendeleteket"
Komáromi úr sok újat nem tett le az asztalra.
Ezek a tervezetek egyenesen a szállítási törvény-tervezetből lettek kiemelve ami viszont 2009-2010 között készült el.
Ha vissza lapozol, megtalálod a linket.
Ide a hallora is fel lett téve a Főváros tavalyi mérleg szerinti beszámolója.
csak el kell olvasni.
De annak örülök, hogy már nem vagdalkozol és ott leszel 21-én.
az általad saccolt számhoz pedig nyugodtan tegyél 1 nullát!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.17 07:22
Kedves oregrokker!
Itt nem arról van szó, hogy valaki tfsz tag vagy nem.
Ide mindenki leírhatja amit gondol a szabályozásról, független attól, hogy egyetért vele vagy sem.
De azért illene kivenni az az öreg fejet a homokból és kicsit utána nézni a dolgoknak. Akkor tudsz valami mellett (vagy ellene) kiállni, ha tájékozott vagy.
A tájékozatlanság nem bűn. De a tájékozatlanságból eredő félinformáció tényként való közlése hm.. finoman szólva is butaság.
Ha pontosabb információkat szeretnél és olyat ami nem a mi tollunkból származik akkor vedd elő a Taxisok Világa Júniusi számát és abban elolvashatod Komáromi Endre úr tájékoztatóját.
(is).
Meg még sok egyebet!
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2011.09.17 07:12
Néhány fontos dolgot szeretnék leírni, csak úgy, a figyelem felkeltés miatt!
A szabályozás eléggé komplex. ezekről , teljes egészében még sehol sem olvashattok. én is csak érinteni fogom a témát, de talán érzékeltetni tudom, mennyire bele kell mélyedni ahhoz, hogy megértsd, átérezd a súlyát!
Beszéltünk arról. hogy szabályozzák a taxist, a taxit, meg hogy kihullik innen jó pár ember de mivel nincs szó létszámstopról ezért továbbra is nyitott lesz a piac az új szereplőknek, tehát nem leszünk kevesebben.
De idáig nem igen beszélgettünk arról, hogy a Fuvarszervező irodákat is elég komolyan beszabályozzák.
Ennek egyik minket is érintő eleme a GPS alapú címkiadás!
Mit is takar ez?
Van ennek sok pozitív oldala, de én most egy negatív, ránk nézve negatív oldalát nézném meg.
Ma a piacon lévő vállalkozó elég nagy helyismereti tapasztalattal rendelkezik így nem kell attól tartania, hogy egy pálya kezdő, nulla tapasztalattal konkurencia lenne. Miért? Mert a kezdő kolléga beáll a drosztra és onnan várja, kapja a címet. A tapasztalt kolléga pedig nyomkod, mert ismeri a várost.
Azonban a GPS alapú címkiadásnál ez az előny elveszik, hiszen maga a rendszer automatikusan fogja rá tolni a címet. Úgy, hogy azt nem is kell ismerni. nincs nyomkodás, nem kell tudni hol van, nem kell tudni hogy 3-5-8 stb idővel lehet-e odaérni.
huss előny. tehát jönnek az újak a munkaügyi központoknak köszönhetően és és ezek a pálya kezdők lazán meg fognak élni.
Más:
Szabályt hoztak arról, hogy a cégek a beszedett kauciót nem használhatják fel a hitelezett fuvarok finanszírozására.
Na, ez jó.
Gondoljuk mi..
Ugyanis ma a cégek a szerződéseiket zömmel 99-130 ft/km áron kötik meg.
Mi következik ebből?
Ha nincs fix tarifa és a kauciót nem használhatják fel a kompenzációra akkor január elsejétől kezdődően az ilyen szerződéseket kétféleképpen tudják majd teljesíteni:
- a saját bevételükből (tagdíj) a szerződés szerinti ár és a taxióra általi tarifa közötti különbséget dotálják a taxis javára.
Nézzünk erre egy példát:
(fikció)
- van egy cég amelyiknek mondjuk a szerződéses tarifája 190 ft/km
- a szerződése az adott céggel viszont 120ft/km áron köttetett.
A taxis teljesíti a fuvart 190ft/km áron, -mondjuk egy 10km -es utat- Ez 1.900 ft+ a 300 alap= 2.200ft lesz
(kap egy csekket az összegről az utastól.)
Viszont ebből a szerződött fél a 120ft-os szerződés miatt csak (120ftx 10km + 300 alap= 1500ft-ot fog a fuvarszervező irodának kifizetni.
Van egy 2.200 ft-os fuvardíj és van egy 1.500 ft-os kifizetés.
Mi lesz a hiányzó 700 ft-al?
ebben az esetben a fuvarszervező iroda benyeli ezt az összeget. Erre való a tagdíj.
viszont nyugodt lehetsz benne hogy ez miatt a tagdíjak bőven 100.000ft/ hó fölé fognak menni.
A másik eset az ha nem pörget vissza a fuvarszervező mert mi a fenének adna ki pénzt a saját zsebéből erre?
Akkor csak egy dolgot tud tenni:
Berakatja az órába azt a tarifát amire a szerződést kötötte.
Így te mehetsz 120ft-ért kilométerenként, neki meg nem lesz egy fillér kiadása sem!
Ahogy ezt meglépi az egyik cég, a többinek törvényszerűen utána kell menni, ha megakarja tartani a szerződött partnereit.
Vagyis árat kell csökkentsen.
Elindul a dominó és rövid időn bellül 100-120-130 ft-os tarifák lesznek az órákban.
Mindenkinél!!!
Így is tudod majd teljesíteni azokat a feltételeket amiket a Főváros előír?
- max 10 éves gépkocsi
- 5 évesnél idősebb kocsit nem állíthatsz forgalomba taxiként?
- 2015-től euro4-es, 2020-tól euro 5-ös?
- Lesz nullás papírod?
Gondolkozzatok el ezen TI, akik azt mondjátok, nincs saratok, és fiatal, nagy autóval rendelkeztek!
100-130ft/km áron is tudjátok ezt teljesíteni?
Kétlem!
No, ezek miatt (is) kell a fix tarifa
és ezek miatt is kell a létszámkorlátozás!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.16 15:26
Köszönöm, hogy öregítesz!
A nyáron töltöttem a 23-at!
Úgy gondolom, az a 2,5 év amióta taxizom elég tapasztalatot adott!
Téged olvasva, be is bizonyosodott, teljesen felesleges lett volna várnom még 20 év tapasztalatát összegyűjteni!
Egyébként nem nyáron hanem télen és nem vacsorázgatás hanem pizzázás közben született meg a nagy ötlet!
:)
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2011.09.16 14:49
Ezért nem biztos ,h akarok a jövőben heti 7 napot,10-12 órát dolgozni segédmunkások fizetéséért úgy ,h közben milliókat tettem bele készpénzben!
Pont ezért lenne szükség, hogy te is elgyere!
Én sajnálnám a saját beleölt pénzem veszni hagyni.
Persze, te a saját pénzeddel azt csinálsz amit akarsz. Ha elveszik tőled, és hagyod, az a te bajod! Csak ne másokra vetítsd ki. Ha meg nem akarod hagyni veszni....
Pont ezért lenne szükség, hogy te is elgyere!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.16 14:44
A dinamikus IP címet is a szolgáltató ossza ki. A hatóság részére meg kiadható.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.16 14:43
Az egyik felvetésedre reagáltam. most vegyük sorra a többit!
2.)Droszt kérdés:Ki a francot érdekel hisz mind annyian a tutiban állunk
Majd januártól rájössz!
Amikor odamegy hozzád az ellenőr és megbüntet/feljelent (amelyik tetszik) a droszt szabályok megsértéséért!
mert fent van a szabadjelződ és világít.
Az idevonatkozó szabály (nem szó szerint)utasfelvétel céljából csak a kijelölt taxiállomáson lehet várakozni! (mielőtt belekötnél, évek óta érvényben van)
Ha fent van a szabadjelződ de a taxi órád kikapcsolt állapotban van (és te benne ülsz a kocsiban) megbüntet/feljelent (amelyik tetszik) a droszt szabályok megsértéséért!
Ugyanis, ha a csillár fent van, függetlenül, hogy világít vagy nem, hogy az óra szabadot mutat vagy foglatra (kikapcsolva) van téve, szolgáltatásra késznek minősülsz, tehát utasra vársz!
ez új elképzelés, és alkalmazva lesz.
(akkor mentesülsz ez alól, ha letakarod, vagy leveszed a csillárt, illetve ha ketyeg az óra!
AZ NKH azért vonta vissza az engedélyeket a vizsga állomásoktól, mert Komáromi Úr kérvényezte!
Ezt le ellenőrizheted a kamara által digitálisan rögzített jegyzőkönyve alapján.
Kérd ki, neked biztosan odafogják adni!
Mindezt azért, hogy legyen lehetőség a nulláspapír kérésére!
Egyébként ez ellen tiltakozott a TGFSZ és az OTSZ is az NKH-nál.
ha bogarászol egy kicsit a hallo-n, meg is találod ezt a dokumentumot.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2011.09.16 14:27
A létszámkorlátozás lényege:
mint a nevében is benne van, korlátozzuk a létszámot!
Az, hogy a szabályozás miatt kihullik X számú (egyébként nagyon sok) autó, taxis, és ettől kevesebben leszünk, ez mind igaz!
DE!
Mivel nincs korlátozás, nincs létszámstop, ezért majd egy vállalkozó vagy éppen maga a munkanélküli központ lesz, aki be fog tolni erre a piacra 1-2-3-4-5 ezer embert!
Megteheti?
Igen, mert nincs létszámstop!
A lényeg: - mindegy hány ember fog kihullani, mindig lesz valaki aki a helyébe lép!