Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.01.23 15:15
kérem az Admint, az előző hozzászólásomat törölje. (elfelejtettem a linket beilleszteni!) Köszönöm!
Mindenképp dicséretes ha a taxisok végre kezdenek felébredni és kimerik nyilvánítani a nemtetszésüket.
De a nem megfelelően előkészített és végrehajtott tiltakozás néha több kárt okoz mint előnyt!
Hogy valóban így van-e vagy sem, ki-ki döntse el maga az alábbi közlemény elolvasása után!
A taxisok és fuvarszervezők többsége egyetért a budapesti taxirendelettel
(BKK közlemény, bkk.hu)
A 2013. szeptember 1-jén életbe lépett, a BKK által előkészített Fővárosi Önkormányzat új budapesti taxi rendeletével a taxisok és a fuvarszervezők döntő többsége egyetért.
A mai demonstráció oka a fuvarszervező cégek, illetve a cégek és a szerződéses taxis vállalkozásaik közötti feszültségből adódhatott. A taxirendelet alapján a taxizás hosszú idő után kiszámíthatóbbá, a rendszer átláthatóbbá és megbízhatóbbá vált.
[i]Az úgynevezett „néma” (csendes) címkiadási rendszer rendeleti szabályozása megfelelő, nem állított végrehajthatatlan követelményeket a fuvarszervezők elé. A kifejlesztett programok teljesítik a rendeleti előírásokat, és a taxisok jelentős részének álláspontja szerint jól működnek, ennek ellenére előfordulhatnak egyes rendszereknél a használat tapasztalataiból eredően megismert és a fuvarszervező szolgálatok által végrehajtandó korrekciót igénylő problémák. A jelenlegi vita a taxisok és a fuvarszervezők között lehet a rendszerek rendeleti szabályozásán túlmutató részleteivel összefüggésben. A címkiadó rendszer kedvez az utasoknak, mert gyorsabban kapnak taxit; jó a taxisoknak, mert csökkenti az üres kilométerek mértékét, és jó a városnak, mert kevesebb az üresen kilométereket guruló taxi, tehát kevésbé terhelik a város levegőjét és foglalják el útjait, kisebb mértékben terhelik és akadályozzák autóbusz-forgalmi sávok forgalmát. Gazdaságos a vállalkozások részére, mert ugyanakkora bevételre kevesebb költség esik az üres futásra eső költséghányad jelentős csökkenése miatt.
Természetes, hogy egy korszerű rendszer bevezetése és alkalmazása nem csupán technikai, hanem egyéb felkészülést is igényel. Megváltoztatja a korábbi gyakorlatot, amely nem vette figyelembe a rendelkezésre álló gépkocsik fizikai elhelyezkedését. Korábban a cím felvételének technikai előnyeit kihasználva (meg nem engedett eszközök alkalmazásával) jutottak egyes szolgáltatók – versenyellenes módszerek alkalmazásával – előnyös pozícióba, melyre az új rendszerek következetes alkalmazása nem nyújt lehetőséget.
A Főváros megbízásából a BKK gyűjti a rendelet végrehajtása során szerzett tapasztalatokat és javaslatokat valamennyi, többek között a „néma” címkiadó rendszerrel összefüggően is.
A taxirendelet értelmében a fővárosi taxik utasainak joguk van a nyugodt, csendes, rádióforgalmazástól, rádióhallgatástól, dudaszótól, a járművezető általi mobiltelefon-használattól mentes utazáshoz, amelynek betartása a szolgáltatói felelősség körébe tartozik. A rendeletnek ez a pontja tapasztalatunk szerint hasznos: egyes taxishiénák ezáltal már nem tudják más taxis vállalkozóktól a megrendeléseket „elvenni”. A műholdas címkiosztás segítségével a fuvarszervező társaságok gépjárművei közül a legközelebb lévő autó érkezik a megrendelés helyszínére.
A taxirendelet életbe lépésekor Tarlós István, Budapest főpolgármestere megígérte, hogy amennyiben szükséges, egy év tapasztalatai után a Közgyűlés a rendeletet felülvizsgálja. Ez az időszak idén ősszel telik le.
A rendelet előírásai betartásának ellenőrzésére közös ellenőrzésbe kezdett a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. A Budapesti Közlekedési Központ munkatársai továbbra is három műszakban, éjjel és nappal, munkanapon és hétvégén folyamatosan ellenőrizik a taxisok tevékenységét kiemelt figyelmet fordítva a hatóságilag rögzített árak betartására. Az ellenőrzéseket a BKK koordinálásával a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közterület-felügyelőivel közösen végezzük.[/i]
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2014.01.21 21:41
kérnék töled egy elérhetöséget és felhivnálak ez ügyben.
üdv
Farkas Zsolt
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.01.20 22:16
tel.
06-xx/xxxx-x60
miböl gondolod, hogy nem tudom a részleteket?
de itt nem nekem kell ezt ismerni hanem azoknak akikre számitani szeretnétek!
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.01.20 18:06
nem kötekedés, de ha van engedély azt bizony be kellene itt mutatni.
meg persze a szevező is fel kellene fedje magát, hiszen a demonstrácio menetrendjének a betartatásáért ö felel.
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2014.01.20 11:57
Téligumi: kötelező vagy ajánlott?
Január elsejétől sem kötelező, de erősen ajánlott a téligumi használata Magyarországon. Ezt tartalmazza a közúti járművek forgalomban tartásának műszaki feltételeit rögzítő jogszabály. Ebben meghatározták azt is, hogy a téli gumiabroncsokon milyen jelzéseket kell feltüntetni.
Barna Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője az InfoRádiónak elmondta, mivel Magyarországon a téli időszakban rendszeresen takarítják a közutakat, a minisztérium nem tartotta indokoltnak a téli abroncsok használatának kötelezővé tételét. A téli gumira vonatkozóan a szabályozás egyértelműen tartalmazza azokat a jellemzőket, amelyek alapján eldönthető, hogy az a gumiabroncs, amelyet az autós be akar szerezni a kereskedőtől, alkalmas-e arra, hogy téli gumiként használja - magyarázta a főosztályvezető.....
(inforadio.hu)
Téma: CSENDES CÍMKIADÁS 2013!
Hozzáadva: 2014.01.17 01:37
Az alapdij nem 480 hanem 450!
de nem csak ezt bukod hanem az odavezető út költségét (üzemanyag, kopás) valamint a kiesett időt is.
a megoldás itt a fuvarközvetitőnél keresendő, még pedig olyan szerződési formában mely alapján a már cimen várakozo taxi lemondása esetén x.y ft "bánatpénz" illeti meg a taxist. ezt az összeget kellene a fuvarközvetitőnek beszedni az utastol melyet átad, tagdijba beszámol stb. a taxis részére.
De ne reménykedj, hogy ez záros idön belül megvalósul.
egyébként az is egy megoldási lehetőség, hogy olyan tartalmu szerzödést kell kötni a fuvarközvetitővel mely alapján az orában levő összeget ő fizeti ki vagy irja jová a tagdijfizetésnél. aztán az utason vagy behajtja vagy benyeli.
ha ez igy müködne akkor joval kevesebb lenne a megégés hiszen ennek költsége már őt terhelné, igy mindent megtenne, hogy ez az összeg a nullához közeli legyen.
Téma: Sárga szín és a korhatár helyett fehér szallag
Hozzáadva: 2014.01.13 20:41
nem olvastam (még) a cikket de a cime alapján egy valamit megállapithatunk:
taxisok (és nem (csak) a szakszervezeti vezetök) sztrájkoltak.
:((
Téma: Sárga szín és a korhatár helyett fehér szallag
Hozzáadva: 2014.01.13 19:19
ej,ej Pali bácsi!
Milyen jo dolog is takarozni a plusz-al vagy bármivel.
egyet felejtesz el! a plusz egy okozatot lovagolt meg. egy olyan dolgot aminek az alapját ti teremtettétek meg!
Ti voltatok azok akik a minél több tagdij miatt egyre több taxist vettetek fel igy felduzzasztva a létszámot. aztán már annyian voltunk, hogy ennek a sok embernek nem jutott elegendő fuvar.
az is hasonlóan gusztustalan volt, hogy minden egyes 5-10 ft-os tarifa emelést azonnal 50000 ft- os tagdij emelés követett.
ez a két fö dolog vezetett oda, hogy a plusz meg tudta lépni azt amire most hivatkozol.
Téma: Sárga szín és a korhatár helyett fehér szallag
Hozzáadva: 2014.01.13 09:59
fel tud venni 130-140 cimet?
kétlem.
nem felveszi hanem rá osztja a rendszer!
már ha fortuna asszony is ugy akarja!
a rendszer kötelezövé tételét pedig zongorázd le a fiaddal.
szar a rendelet?
nos erre is kereshetsz felelöst családon belül.
Téma: Sárga szín és a korhatár helyett fehér szallag
Hozzáadva: 2014.01.12 23:19
miért kellene hagyni??