Felhasználó hozzászólásai
Téma: Itt a megoldás?!?
Hozzáadva: 2011.02.23 10:56
Elírtam!
Ez nem Sas882 írása hanem:
Gentile-é válasz | 2007.02.13. 16:56:25 (269)
Elnézést az érintettektől!
Téma: Itt a megoldás?!?
Hozzáadva: 2011.02.23 10:50
Milyen jó kis dologra találtam Sas882 kollégának köszönhetően!
Bár a számok a mai fuvarátlag tekintetében módosításra szorulnak, mindenesetre az elmélet tökéletes!
[i]Na, én is mindíg szerettem a teljesítmény arányos tagdij elméleti lehetőségét.
Vegyünk egy alaphelyzetet:
400 taxis a cégnél, a tulaj által beolvastatott címmennyiség 15-16,000/hét, tehát napi (15400db/7nap) 2200 eladható fuvar naponta.
30 napra felszorozva 2200fuvarx30nap=66,000 fuvar/hó
egy taxisra jutó átlagos fuvarszám 66,000/400= 165 fuvar/taxi/hó
Ez egy alap amivel jól működik a képzelt társaság.
Jelenlegi bevétele 400x 46,000.- HUF= 18,400,000.- Forint
Teljesítmény arányos tagdíj:
alaptagdíj: 15,000.- HUF/hó (cég szinten 400főx1,000.-=6,000,000.-)
teljesítmény arányos díj átlag sofőrre: 165 teljesített fuvar darabja mondjuk 200.- forintjával= 33,000,- (cégszinten 400x33.000.-= 13,200,000.-
Tehát egy átlag sofőr tagdíj terhelése (alaptagdíj+teljesítmény arányos díj=15,000+33,000) 48,000.-/hó
A képzelt fuvarszervező iroda bevétele pedig 19,200,000.-/hó
------------------------------------------------------
Amennyiben a fuvarszervező igen jól dolgozik, címszerző brigádjai maximálisan jólvégzik a munkájukat és emelni tudják az eladott címmennyiséget mondjuk 15%-al (66,000+15%=75900 fuvar/hó) a bevétele változatlan létszám mellett (75,900x200.-=15,180,000.-+6,000,000 alaptagdij) 21,180,000 forintra emelkedne, a taxisok átlag fuvarszáma pedig 190 fuvar/hó lenne, ami igen jó adat.
------------------------------------------------------
Esetleg ugyanez a példa 10.000.- alapdijjal és 300 forint fuvaronkénti fizetéssel
165 fuvar/taxi/hó esetén
10,000.- alaptagdíj + 49,500,. teljesítményarányos díj= 59,500,-/hó
A cég bevétele 400x59,500=23,800,000.-
------------------------------------------------------
Jól teljesítő címszerző brigádok esetén +15% cím
190 fuvar/taxi/hó esetén
10,000.- alaptagdíj + 57,000 teljesítményarányos díj= 67,000,-/hó
A cég bevétele 400x59,500=26,800,000.-[/i]
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.23 10:41
Szia!
Szomorúan olvasom, mennyire félreértelmezed úgy a soraim mint a személyemet!
Te sem most kezdted a fórumozást, így legalább innen ismerhetnél!
Ha nem...
Az sem baj!
bizonytalanság, rettegés..
mosolyoghatnék, de nem teszem mert még ezt is félre értenéd!
Évek óta próbálom kivenni a részem abból, hogy megváltozzon az a sz@r amiben most van a teljes taxis társadalom és ezt nem (csak) itt teszem!
De azért azzal mindenki tisztában kell legyen, egyéni akciókkal semmire sem megyünk! Összefogás kell és itt nem egy-kétszáz taxisra gondolok!
Szeretnéd a változást?
Szeretnél normális, emberi körülmények között gazdaságosan dolgozni?
Akkor csatlakozz!
Csatlakoz azokhoz akik ugyanezt akarják!
Így előbb-utóbb lesz egy olyan tömegbázis ahol a szavaknak súlya lesz!
Csak figyeld az írásokat, a híreket!
Ne fikázz!
Jó ha vannak ötleteid még ha azok oly "drasztikusak "is, hiszen csak azok képesek elérni valamit akik tudják mit szeretnének!
Az, hogyan az már más kérdés!
Azonban erre is hamarosan választ kapsz!
Üdv
Téma: A MINI MOBIL TITKAI
Hozzáadva: 2011.02.23 09:53
Valóban igaz lenne a 150-re való csökkentés?
ajajj..!
Miért van az, hogy először mindenki ezzel akarja megváltani a világot?
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.23 09:20
Ahogy olvasom a soraidat, látom előre, hamarosan eljön a TE időd is!
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.23 09:15
Szia, Sas882!
Igazad van, hogy nem lehet mindenkinek jót tenni egyszerre! Bármit találsz ki, valakinek biztos keresztbe teszel egy kicsit!
Ám a radikális változással óvatosan kell bánni mert nagyon könnyen visszafelé sülhet el a dolog!
Tavaly ott voltam azon a találkozón ahol Horváth Csaba (MSZP, főpolgármester jelölt) beszélgetett velünk, taxisokkal és elénk tárta a szakma rendbetételének elképzeléseit!
Az alábbi dolgokat tartotta roppant fontosnak a főváros szemszögéből nézve:
- Hibrid autók bevezetése
(vagyis minden taxis ezzel járjon)
- a lakosság árérzékenységének figyelembevétele
(akár 150 ft-os tarifával való szolgáltatás hiszen jelenleg is ez az ár körül összpontosul a mai szolgáltatás)
- 5 évenkénti kocsi csere
- a teljes taxi autópark egységes színezete
Most gondold végig a fent felsorolt dolgokat!
Ebben az elképzelésben benne a tarifakérdés, a létszámkorlátozás!
- Te azonnal letudod cserélni a kocsidat hibridre?
- hajlandó lennél 150ft-al járni?
- ebből az árból letudod cserélni 5 évenként a kocsidat?
- és még át is fényezteted?
Amit írsz a létszámról, hogy "amolyan sokkterápára, létszám a fő prioritás,utánna jöhet a tarifa, aztán a többi.
Mégis, hogy gondolod ezt?
kitől veszem el az engedélyt, ki hulljon ki a rostán?
Az aki szőke vagy aki barna?
vagy aki fiat-al jár?
Vagy aki betöltette már nyugdíjas kort?
vagy esetleg nincs még 2 éves gyakorlata?
Ugyanakkor az általad leírtakhoz annyit fűznék még hozzá, hogy ezeket csak is egy csomagban, egyszerre szabad megvalósítani, hiszen könnyen úgy járhatunk mint a maximált tarifa bevezetésénél!
Qrvára ki lehet velünk cseszni!
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.23 08:49
megértem az elkeseredésed és talán igazad is van, ha csak a tarifa kérdést feszegeted!
Sajnos azonban ez egy kicsit összetettebb, kicsit bonyolultabb kérdés!
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.22 08:57
Mit tegyünk, mit tegyünk?
Semmit!
Éhen dögleni úgy sem kerül pénzbe!
vagy....!
miből tartana egy-egy kávé mellett a haverokkal beszélgetni erről, aztán máshol másokkal is?
Rá kellene már ébredni, hogy összefogás nélkül elvesztünk!
Keressétek a kapcsolatot egymással, másokkal és szerveződjetek!
Azt hiszed olyan nehéz ez?
Csak akkor, ha a homokból nem húzod ki a fejed!
Egyébként meg nem nagy dolog!
Csak oda kell köszönni a másiknak, még ha nem is ismered, még ha más matrica is van a kocsiján (vagy ha nincs is rajta) és váltani egy-két szót egymással!
Aztán (hamarosan?) már elegen lesztek ahhoz, hogy tömegbe tömörülve együtt, egységesen emeljétek fel a hangotokat!
Hogy ez évtizedeken keresztül nem sikerült?
Ebben igazad adok neked de ha elvesztetted a hited (is) akkor semmid sem maradt!
Nagyon sok felé járok a városban, nagyon sok taxissal beszélgetek és látom, hallom, tapasztalom, egyre több helyen szerveződnek kisebb csoportok!
Tedd te is ezt!
Lehet, ez a kis csoport csak 3-4 emberből fog állni de eljön még az az idő amikor ezekből a kis csoportokból egy nagyot lehet alkotni!
Csak figyeld az utcát!
Téma: A MINI MOBIL TITKAI
Hozzáadva: 2011.02.22 08:36
(Bár ezt ide írom, mindegyikbe kellene! Nem a minisekhez, hanem az összes budapesti taxishoz szólok)!
olvasgatok, olvasgatok és csóválom a fejem!
Bármelyik céges topicot nyitom is meg, mindenhol a sírás, panaszkodás hallik!
Nem meglepetés, hiszen a mai sanyarú sors minden taxis sorsa ám úgy látszik, nem vagyunk még elég mélyen a sz@rban!
- Annak ellenére, hogy ma már mindenki anyagi gondokkal küzd,
- annak ellenére, hogy erre a régóta telített piacra még mindig jönnek az újak (mintha nálunk kolbászból lenne a kerítés)
- Annak ellenére, hogy a kocsid már kihullik alólad..
még mindig nem jöttetek rá, senki sem fogja helyettetek megoldani a dolgot!
Még mindig nem tapasztalom, hogy egymással BESZÉLGETVE (igen, így nagy betűvel) keresnétek a megoldásra a lehetőséget!
Még mindig nem látom, hogy taxis-taxissal fogna össze!
Mikor akartok felébredni és összefogni?
Amikor már a torkotok is véres?
Vagy amikor már a földet szórják rátok?
Vagy amikor sátrat kell vegyetek mert a lakást is vitték?
ÉBREDJETEK!!!
Téma: A taxizás, aránytalanul költséges vállalkozás!
Hozzáadva: 2011.02.15 07:53
Lemaradtam valamiről?
mi az, hogy:
A felsorolt díjtételek az áfát és 15 perces alapdíjat tartalmazzák
új tarifa elem van az óránkban?
15 perces alapdíj?
most dobtam egy hátast megint!