Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.21 09:50

Az internet fránya egy dolog:-)

Cím Utolsó Találat Tunéziai élmények csizi61
2015.06.28 5 Egyiptom - Hurghada csizi61
2009.08.17 4 Törökország - top 10 csizi61
2015.06.28 3 Abu Dhabi, Dubai (Arab Emirsegek) csizi61
2015.10.26 3 Egyiptom- Sharm el Sheikh csizi61
2012.08.17 1 Izrael - Te Merre Jártál? csizi61
2015.01.13 1
Viszonylag kevés taxisismerősöm nyilvánul meg ezen topicokban! :-)))

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.21 09:44

Nekem nem kell hinnem.  Én tudni szoktam :-)
Személyszállításra:-)
Olyat vegyél ami mindkettőhöz jó!
Ha komoly a kérdés:  Minél olcsóbb, minél fiatalabb, még taxinak épphogy megfelelőt.   .... pl.Dacia...  de fiatal.   Netán Lada?
Jó ezeknek az, csak ócsóér..   (+6.7x es szorzó)  utazhassanak!

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.21 09:34

Vicc :-)


Azt követeljük, hogy mindenkit egyformán ellenőrizzenek és büntessenek!!!

Ebben benne vannak a taxisok is.   Ha taxis lenél, akkor tudnád ....   hogy nekünk már a seggünk lyukába is belenéznek napi rendszerességgel!!!

Engem személy szerint olyan nagyon nem fog zavarni, legfeljebb, nyitok uberes topicot, vagy átnevezem hallouberre az egész szart, és kérek lóvét az ubertől! :-)

Sajnos kemény munkával, és sok sok jószándékkal hátrébb kerültünk mint egy héttel ezelőtt voltunk:-(


Kiharcoltuk, hogy újra taxisrendeletről tárgyaljanak, amiből mi még soha nem jöttünk ki jól ...  ahelyett, hogy a meglévők betartatását értük volna el!!!


A vége az lesz, hogy eltörlik  a fix tarifát, lagalizálják az ubert....   és mi dalolva megyünk uberesnek, mert jobb lesz mint taxisnak lenni.

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.21 09:19

Maradjunk annyiban, hogy nem taxis.  Sose volt.  

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.21 06:51

És a saját nyakunkra tettük a kést .....

Nem a kapucnis pasira haragszom, hanem arra aki odahívott, fixtarifa ellenes politikust, és bőlogatott mellette, amikor arról beszélt, hogy mi szegények nem mehetünk ócsóbban! :-(

UBER - A taxi szolgáltatás globális monopolizációja, nem pedig utazásmegosztás

Attila Horváth·2016. január 19.

Jó pár évvel az UBER megjelenése előtt egy ismerősöm megkeresett azzal, hogy van egy jó ötlete. Akart csinálni egy weboldalt, amin az összes budapesti taxitársaság telefonszáma rajta van és ki lehetett volna számolni egy térkép segítségével, hogy melyik taxitársasággal mennyibe kerülne megtenni az adott utat. Majd egy kattintással a számára szimpatikus társaságtól ezt az utat rögtön meg is lehetett volna rendelni. Ő szerény volt. A rajta keresztül megvalósuló fuvarokért csak 200 forintot szeretett volna kérni. Kérdeztem tőle, hogy miért is fizetne neki bárki ezért 200 forintot. Erre ő azt válaszolta, hogy azért, mert adok nekik munkát. Erre mondtam, hogy nem fognak, hiszen van munkájuk, ezért vannak bent a taxitársaságokban és fizetnek éppen elég tagdíjat oda. Az ötletből persze nem is lett semmi. Mint ahogyan az UBER-ből sem lett volna semmi, ha nem eszel ki egy trükköt. Ha a taxisok nem fizetnek neki adót a semmiért, akkor legyen mindenki taxis. Majd azok fizetnek százalékot. Keressen zsebpénzt vele bárki, akinek van egy autója és egy okostelefonja és nem okoz problémát, hogy egy kis zsebpénzért beengedni idegeneket az autójába, plusz pénzbefektetés nélkül egy kis időráfordítással.A gond csak ott van, hogy a világ legtöbb országában szigorú szabályok vonatkoznak a személyfuvarozásra. Sok országban még szigorúbbak, mint nálunk. Hogy ez miért van így, illetve jogos-e vagy sem azzal most nem kívánok foglalkozni, hiszen a dolog nagyon egyszerű: A törvényeket be kell tartani, függetlenül attól, hogy jók vagy rosszak. Sajnos van azonban néhány kibúvó ez alól. Vagy azt kell hazudnunk, hogy betartjuk és reménykedünk benne, hogy nem veszik észre, hogy nem igaz, és/vagy szoros kapcsolatokat ápolunk megfelelő emberekkel, akik gondoskodnak arról, hogy ne ellenőrizze senki, hogy betartjuk-e a szabályokat. Arra, hogy az UBER a megfelelő emberekkel szoros kapcsolatot ápol, több különböző elmélet is létezik, de ezzel nem kívánnék foglalkozni, hiszen nem tudom mi az igazság belőle. Az UBER hazugsága viszont könnyen tetten érhető. A hazugság, amely így hangzik „sharing economy”, vagy utazásmegosztás.Nagyon kevés helyen láttam eddig megjelenni ennek a hazugságnak a cáfolatát, pedig a dolog roppant egyszerű. Csak azt az utazást lehet megosztani, ami akkor is létrejönne, ha az utazó csak egyedül utazik, mert nem tart vele senki. Ha egy utazás kifejezetten azért jön létre, mert a csatlakozó személy el akar valahová jutni, akkor már taxi szolgáltatásról beszélünk. Olyan ez, mint az egyszeregy. Máris a taxiszolgáltatás törvényi megkötései vonatkoznak rá. Nem jó ez a rendszer? Lehet, hogy nem jó. Tessék elkezdni lobbizni, hogy megváltozzon. Majd miután megváltozott, azután tessék elkezdeni egy ilyen szolgáltatást beindítani. De szándékosan mindenki számára elérhető zsebpénzkeresetté tenni sokezer ember munkáját a törvényi tiltás ellenére, miközben annak a sokezer embernek a kezét kötik a jogszabályok, finoman szólva nem etikus. Nyilván persze az UBER-nek ez a legjobb. A balhé reklám is és állásfoglalásra is késztet. Nekik az a jó, hogy minél több sofőrje van, mert annál több fuvart tudnak vállani és annyival több a bevételük, az etikai normák pedig nem számítanak. Itt jön képbe az UBER másik hazugsága. Munkahelyteremtés. Hazugság ez is, hiszen az átlag UBER sofőrnek már van egy fő állása és a sofőrködéssel csak plusz zsebpénzt keres meg magának. Aki viszont eddig a személyfuvarozásból élt az nem fog tudni a zsebpénzből megélni, hiszen neki nincs más munkája mellé.Érdekes, hogy ezeket az egyszerű összefüggéseket milyen könnyen figyelmen kívül hagyja mindenki, csak ezért mert az UBER szolgáltatása alapesetben olcsóbb, mint a taxi, amit egyébként nagyon sok helyen a világban hatósági áras(!). Elméletek garmada hangzik el a modern világról, a közösségi szerveződésekről, az állami monopóliumok elutasításáról, felhasználói élményről meg a Jóég tudja miről. Miközben mindenki tudja, hogy az UBER csak egy dolog miatt, szexi, modern és trendi. Attól, hogy olcsó. Amikor és ameddig olcsó. Mert ugye senki nem tudja azt, hogy mennyibe fog kerülni, ha teljesen ellehetetleníti a taxisokat. A rendszer ugyanis egyik pillanatról a másikra is módosíthatja az árakat, aztán azt mondják, hogy legyen figyelmes a felhasználó hogy mennyi az annyi. (Mint ahogy a Provident is elmondta, hogy a THM bizony 425%, aki pedig felvette a hitelt magára vessen.) Könnyen teszik ezt, hiszen csak a kereslet-kínálat határozza meg a díjat, az UBER-nek nincs üzemanyag költség, nincs autójavítási költség, nincs SZJA, SZOCHO és ÁFA. Ezt a sofőrök fizetik minden esetben, ha fizetik.Érdekes látni, hogy emberek, akik habzó szájjal kritizálják a központosított hatalmat, az állami monopóliumokat, azok leborulnak egy amerikai tech-cég globális monopolizálási törekvései előtt. Akik felnőtt korukra sem tudták megtanulni, hogy melyik taxiba szabad beszállni és ha becsapják őket, akkor az egész taxis társadalom a hibás és ahelyett, hogy a taxiengedélyszám és rendszám alapján feljelentést tennének az ellenőrző szerveknél és így segítenének a normálisan, tisztességesen dolgozó taxisoknak kikényszeríteni, hogy az ellenőrző szerv valóban azt ellenőrizze amit kell, ahelyett inkább abban segédkeznek, hogy az összes taxisnak elvágják a nyakát. Mert így tud spórolni párezer forintot egy hónapban. Ez a párezer forint pedig megéri azt kis félrenézést és hazugságot.Érdekes látni, hogy akik már egyszer láttak taxit az életben azoknak kialakult véleményük van arról, hogy a taxi szabályozást (amit 20-25 éve várt a „szakma”) azt a taxisok akarták maguknak. Miközben persze fogalmuk sincs arról, hogy a „szakmán” belül sem volt egyöntetű pozitív fogadtatása az új taxirendeletnek. Voltak, akik alacsonyabb fix árat szerettek volna, voltak, akik magasabbat, voltak, akik nem is akartak fix árat. A sárga fóliát szinte senki nem kérte mégis lett, a létszámszabályozást pedig a műszaki paraméterek meghatározásával és a feltételek szigorításával pedig csak indirekt módon kapta meg a „szakma”, így aztán nem is biztos, hogy azok hullottak ki elsősorban, akiket valóban el kellett volna távolítani. Persze akármilyen is lett a rendelet a legtöbben reménykedtek benne, hogy a sok rákényszerített nehezítés után (sárgítás, drágább drosztengedély, autócsere) majd kapnak is valamit cserébe, nem csak a magasabb, fix árat. Mondjuk azt, hogy a hatóságok eltávolítják a „szakmára” kártékony elemeket. Az ellenőrzések révén pedig az utasok végre bizalommal ülhetnek be bármelyik sárga, minősített(!) taxiba. Nem így történt. Az ellenőrzések többnyire a tisztességes taxisok vegzálásában merül ki. Az esetleg kiszűrt tisztességtelen elemek pár nap alatt újra taxiengedélyhez juthatnak. A nem megfelelő műszaki állapotú autókat pedig továbbra is áttolják a műszaki vizsgán. Ráadásul a rendelet még az UBER ténykedésétől sem védi meg a taxisokat. A magukra hagyott, több oldalról is elutasításba és falakba ütköző emberek elkeseredése nyilván túlzott reakciókat is szül. Ebbe nyilván bele lehet kapaszkodni és lehet megütközni rajta, kritizálni. A lényegi kérdés a mérsékelt többség számára viszont nem az, hogy betiltják-e az UBER-t vagy sem. A lényegi kérdés, hogy a szabályok egyformán vonatkozzanak mindenkire. Ha valami engedélyköteles, akkor mindenkinek legyen az, ha pedig megszüntetjük az engedélykötelességet, akkor vonatkozzon az is mindenkire. Ezt pedig csak a hivatalos szervek képesek elérni, ellenőrzéssel, vagy adott esetben az alkalmazás blokkolásával, addig amíg az UBER is meg nem felel a jogszabályi követelményeknek. Ez egyben egy üzenet is a kormányzat és a hatóságok részéről, hogy a törvénysértést nem tűri el senkinek.Mert ha nincs ilyen üzenet, akkor mi lesz egyébként a következő lépés? A gazdák az otthon levágott sertést és az otthon megtermelt zöldséget/gyümölcsöt egy alkalmazáson keresztül fogják értékesíteni és százalékot fizetnek egy japán cégnek. Az otthon készített reggelit, ebédet, süteményt egy alkalmazáson keresztül vesszük majd, mit neked HACCP, meg üzlethelységbérlet, meg számos hatósági engedély, lényeg hogy a kínai cég, ami az alkalmazást írja, jól járjon. Csak mert utáljuk a zöldségeseket, meg a henteseket, és mert még nyugtát sem adnak. Meg az éttermek is olyan drágák, meg a kaja sem olyan bennük, mint otthon és persze nyugtát ott sem mindenhol adnak. Aztán beindulhat a mobiltelefonos alkalmazáson keresztüli hitelezés, mert a bankokat is utáljuk. De amit a legjobban várok, hogy önjelölt emberek egy alkalmazáson keresztül ügyvédi és közjegyzői szolgáltatásokat nyújtsanak tizedáron, hiszen nemcsak, hogy irreálisan magasak az ügyvédi munkadíjak, de utáljuk még az ügyvédeket is. Már csak azért kell lobbizni, hogy a hatóságok ezeken az alkalmazásokon keresztül végzett jogi tevékenységet is elismerjék. Vagy menne anélkül is?Vajon hová visz a világ, ha az olcsóságért félre teszünk minden racionális érvet, törvényi szabályozást vagy csak az alapvető etikai normákat?

Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!

Hozzáadva: 2016.01.20 19:01

Őszinte leszek:  Én most azt látom, hogy több kárt okoztunk mint hasznot!


Ha taxis kiejti a száján nyilvánosan, hogy ő szeretne az árban versenyezni ...   akkor ott a vég.

Ha két évre se tudunk visszaemlékezni, akkor mit várunk?


Én kibuktam.  Pár napig se taxist, se internetet nem akarok látni. 

Mentem 101 kiskutyát nézni!