Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.23 10:24
“Csak két dolog végtelen. A világűr és az emberi ostobaság. Bár előbbiben nem vagyok biztos.”
Einstein
Uber-fasza egy világ ez.
DrKovács Ferenc·2016. január 22.
Most, hogy a televízióban látott fontos-emberek bejelentették a
taxis-blokád 2016 megszüntetését, (a beszéd minőségét betudom szegények
többnapos fagyoskodásának) és az elért eredmények sikereit hangoztatva
felszabadult a belváros, valamint elolvastam rengeteg cikket, posztot,
hozzászólást, hát végül csak azt lehet kijelenteni: van egy betegség,
mely egyenesen arányosan terjed az internethasználók növekedésével, és
exponenciálisan a közösségi oldal-rajongók számával. Ez az ostobaság.
Miért is jegyzetelek. Tulajdonképpen azért, hogy majd később, vagy
inkább sokkal később olvasgathassam mai gondolataimat, melyeket a jövő
talán megerősít. Vagy nem. Ez tulajdonképpen mindegy is, hiszen majd
akkor ennek már nem lesz jelentősége.
A folyamat során nem is
reagáltam, bár néhányan kérték. Gondoltam kivárok, hiszen ha azt nézzük,
hogy milyen érdekes álláspontok jöttek felszínre, és ezek többsége
természetesen kikezdhetetlen vélemény volt, vitára alkalmatlan, ezért
csupán jót szórakoztam, néha meg elkeseredtem. Na most az, hogy a
tudatlanság milyen gondolatokat szül, hát nem is aggasztó, hiszen mit is
lehet várni ez esetben? A butaság egy állapot, bár van esély
előrelépni, úgy vettem észre, ez nem igény pillanatnyilag. Gondolom,
most már kíváncsi vagyok () mire is gondolok...
Uber kontra taxi
kérdés. Legelőször, és ezt csupán azért mert én mondom higgye el
mindenki: az uber az taxi. És pont. Most persze brillírozhatnék az ide
vonatkozó törvény, rendelet felsorolásával, az abban foglalt bekezdések
beillesztésével, de ez, és ennek hiánya sem változtat azon, hogy ma
(igazából igen régóta) a személyszállítás minden formája (persze a
magánút kivételével) engedélyköteles tevékenység. Azaz aki rendszeres
jövedelemszerzés céljából, díj ellenében személyszállítási szolgáltatást
nyújt, annak meg kell felelni az jogszabályi követelményeknek. Ennek
függvényében minden uberrel kapcsolatos felvetés jelenleg
értelmezhetetlen. Sajnálatos tény, hogy ez az apró, de igen erős indok
azok szájából sem hangzott el, akik milliós befektetésükkel sárga
színben pompázva végzik napi munkájukat. Tehát engedély. Mint azt a
minap egy robbant ostoba rádióhallgató mondotta teljes meggyőződéssel és
ellentmondást nem tűrő hangon, mintegy képviselve az egyik, magát a
gondolkodás terhével nem fárasztó oldalt, “a fapadosok megjelenésével a
piac változott, fel kellett venni velük a versenyt, és mégis
megoldódott”. Ez nem volt pontos, de a lényeg ez volt. Na most ennek az
oldalnak jelezném: a fapadosok pontosan azoknak az előírásoknak felelnek
meg, mint a “nagyobb” légitársaságok, ugyanazokat a követelményeket
teljesítik nap mint nap. Tehát rendelkeznek engedéllyel. Ez azért nagyon
nem ugyanaz, mint az uber...
Na most van a másik XXI. századi
innovációk tömkelegéből kikupálódott uberfejlődés-támogató,
csúcstechnológiafertőzött, de egyebekben törvénykerülő, aki szerint az
új technológiának teret kell engedni, ez mindet visz, és ez mindenkinek
jó. Bizonyára mindezeket meggyőződéssel állítja, bár ez roppantul
elkeserítő lenne. És ismét a varázsszó: Engedélyköteles. Tevékenység. És
az összes taxis csaló. És bunkó. És egyébkéntis. Mert az applikáció egy
olyan modern technológia, ami miatt egyébként meg nem is taxiznak. Csak
néha, naponta párszor pénzért (tarifáért) elvisznek embereket ide-oda.
Csak úgy. Mert ráérnek. Isten bizony kerestem ennek magyarázatát.
Átolvastam a volnatkozó jogszabályokat. Gondoltam, bizonyára van bennük
olyan, hogy ha csak úgy applikációval rendelnek engem, hogy pénzért
fuvarozzak, na az nem tartozik a törvények hatálya alá. Nem találtam
erre utalást. Azt még, csak úgy mellékesen beszúrom, hogy az uber, mivel
az utast hozza össze a fuvarossal (egyébként a leendő gépkocsivezető és
uber közt megkötött szerződésekben is ez áll) fuvarszervező
tevékenységet végez, ami hazánkban szintén engedélyköteles tevékenység.
És csodák csodájára a jogszabályban nem szerepel, hogy kivéve ha
applikációt alkalmaz...
Na most az, hogy a sokat szenvedett jó nép,
jó magyar szokás szerint lelkiismeret furdalás nélkül szegi meg a
törvényeket azért nem is olyan meglepő. Hiszen. A dohánykereskedelem is
engedélyköteles tevékenység, mégis vásárolnak jelentős mennyiségben
ukrán cigit. Bár a kormányzat által kommunikált vélemény alapján talán
ha közösségi cigimegosztó applikációval kezdene valaki ukrán cigit
árulni, talán még meg is úszná... De az ötletek tárháza határtalan.
Közösségi pénzmegosztás apllikációval (uzsorás) bizonyára a 200% kamatot
el lehetne sikálni, mert közösségi. Meg peer to peer. Meg fejlődés...
Vagy akár a közösségi alkoholprogram applikáció, ahol pénzért
megosztanánk a zárjegy nélküli konyakot... De talán a közösségi
okmánygaléria applikáció! Személyi igazolvány, útlevelet tessék
óóóccsón!
Persze a klasszikus vélemény, és ezt újságíró mondotta
nékem személyesen, hogy amikor az internet elterjedése miatt a
hagyományos nyomtatott sajtó hanyatlásnak indult, ők sem tudtak mit
tenni. Egyrészt dögöljön meg a szomszéd tehene is, másodrészt sajnos ez
kitermelt jelentős mennyiségű magukat újságírónak nevezett valakik is...
És találkoztam is ilyennel smile hangulatjel Mondjuk a nyilatkozó valahol nem is érezte a különbséget az engedélyköteles taxi és a szabad újságírás között smile hangulatjel Hát ez az ostobaság. És szégyen.
Az már csak hab a tortán, hogy mint azt egy általam tisztelt bloggoló
kifejtette, azok akik a taxist (elnézést, idézek) “fillérbaszónak”
nevezik, azért utaznak uberrel, mert fontos a “fillérbaszás”. Egy olyan
környezetben, ahol a tarifát jogszabály szabályozza. Most a taxi,
illetve a személyszállítás mint két elkülönített szolgáltatás mit
jelent, milyen feltételekkel, hát nem írnám le magamnak, mert magam
úgyis szóról szóra ismerem az ide vonatkozó szabályozást, mást meg nem
fárasztanék vele.
Szóval visszatérve arra a pontra, hogy a manapság
végtelenül tanult és bölcs, roppant magas intelligenciával rendelkezők
akár tudatlanságból, akár szándékosan megszegik az egyértelmű
szabályozást természetesen az ő ügyük. De az, hogy a hatóságokból is a
tudatlanság süt, hát az már bizonyosan szándékos. Hogy miért történhet
így, nem tudom, de elkeserítő. A magyar jogbiztonság elsődleges támasza
kizárólag az, hogy a hatóságok, jogalkotók a törvény egyértelmű pontjait
betartják és betartatják. Mit várhatunk a lakosságtól, ha maguk az erre
hivatott hatóságok csak félrebeszélnek, ahelyett hogy kijelentenék: ez
jelenleg szabálysértés, alkalmanként akár 800.000.-Ft bírsággal, akár
elkobzással! Hát azt várhatjuk, ami most van.
Nem a taxisok mellett
állok, bár pár évig magam is űztem ezt a szakmát. Mint azt többen
tették akár a mai politikai szereplők közül. Nem szégyellem, mindig
tisztességes voltam, soha nem csaptam be senkit. Sok taxist ismertem,
ismerek, és bizton állítom, hogy a legtöbben csupán tisztességes
munkával próbálják eltartani családjukat. De én természetesen a
jogszabályokban hiszek. Hiszek abban, hogy egy országban, ahol a
törvények arra hivatottak, hogy a társadalom mindennapjait szabályozzák
azon célból, hogy az együttélés minél könnyebb, biztonságosabb legyen,
megengedhetetlen, hogy ilyen sokan a szabályokat megkerüljék. Erre lehet
mondani, hogy biztos a törvény rossz. Hát nem. Nem azok szegnek
törvényt, akik a szakmát űzik!!!!! És a többiek tisztán elfogadják, hogy
egy külföldi személyek az állítólagos sok százezres fuvar díjának
20%-át adómentesen kilopják az országból. Mert fejlődés. Azt gondolom,
hogy attól hogy valamit hátsókifolyású, teljesen természetes
bioanyagokból készített, természetes úton lebomló, egészségre
ártalmatlan növényi növekedésserkentő adalékanyagnak hívnak, attól az
még tehénszar marad...
Nagyon remélem, hogy a jog valódi teret enged
magának, és bizonyossá válik, hogy a fokozott biztonságot követelő
szakmák esetében igenis a szigorú szabályok mielőbb betarthatóak
lesznek. Most itt lehetne kifejteni, bár remélem nem történik ilyen,
hogy vajon mi történik majd, ha valakit maradandó károsodás ér egy
uberes autóban? Én tudom a választ, vajon az uberutas tudja? Vagy az
ubersofőr tudja? Vagy hogy is van ez a “biztonságos, mert elérhető”.
Micsoda??? Egy holland számítógépközpont? Mi lesz, ha egyszer csak
lerántanak mindenkitől egy kis pénzt, majd megszűnik a szolgáltatás?
Persze, ilyen nem történhet... Mert nem szokott.
Tudom, hogy nem
írtam le mindent amit ide szántam, de arra nem lenne elég 100.000 szó
sem. De azt hiszem, ha majd 10 év múlva olvasom, megértem a lényeget.
Vajon más megérti?
Dr Kovács Ferenc https://www.facebook.com/d.kovacs.ferenc
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.23 08:50
Kommentár nélkül: Ma éjszakai adatok.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.23 07:44
Szabályt sért, aki Uber-autóba száll, a taxisok csak az első lépésről beszélnek
Befejeződött a taxisok hétfő óta tartó tüntetése az Uber ellen. Az érintettek a tárgyalóasztalnál folytatják a megoldáskeresést. Közben az Ubernél azon dolgoznak, hogy céges utazásokhoz is elérhetővé tegyék a szolgáltatást.
„Elmentek a sárgák, végre nyugodtan pakolhatjuk a sittet, Pista bá!" Így ért véget csütörtökön Budapest belvárosában az a taxis demonstráció, amely hétfő hajnal óta tartott az Uber magyarországi működése miatt. Az ominózus mondat egy munkás szájából hangzott el, aki a parkoló autók közelében álló konténerbe hordta a törmeléket, miközben éppen elgurult mellette az utolsó tüntető taxik egyike. Nem csak a munkások voltak azonban elégedettek.A megmozdulás végét bejelentő sajtótájékoztatót követően ugyanis megannyi „Hurrá! Ez az! Megcsináltuk!" kiáltás és taps is felhangzott. – Csütörtökön délelőtt asztalhoz ültünk a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) két államtitkárával, Tasó Lászlóval és Czepek Gáborral. Ezen a megbeszélésen ígéretet kaptunk arra, hogy figyelembe veszik a demonstráló taxisok véleményét, és nem az érdekvédelmi szervezetekkel egyeztetnek, ahogy eddig. Az érdemi tárgyalások jövő héten kezdődnek – magyarázta a megmozdulás beszüntetésének okát Gelencsér Zsolt, az egyik szervező a Népszabadságnak.
– Mindez egyelőre csupán részeredmény, de elindultunk a jó irányba, és kihoztuk a helyzetből a maximumot – tette hozzá a sofőrök másik vezetője, Gottlieb Géza. Ő igazán elégedett mégis akkor lesz, ha olyan helyzet alakul ki, amelyben minden piaci szereplőre – így az Uberre is – ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd. Lapunknak megismételte: szakmai és nem politikai céljaik vannak, a taxis piac viszonyait szeretnék rendezni. A szakmai érdekek miatt visszautasítottak minden olyan csatlakozni vágyót, aki a sofőrökétől eltérő céllal akart rákapcsolódni az akcióra. Márpedig ilyenből akadt néhány az elmúlt napokban is – volt köztük politikai párt és civil szervezet is – jegyezte meg.
Négy nap után „Megcsináltuk!” felkiáltással hajtottak el Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
Felvetésünkre, hogy nem éppen a taxistársadalom egységességét mutatta az a körülmény, hogy csupán 150-200 autó vett részt a demonstrációban, Gottlieb azt mondta, az elmúlt években megváltozott a piac. Nem mindenki tudta például finanszírozni a 2013-ban megalkotott szigorú szabályok pénzügyi elvárásait. Közülük sokan ma már autót bérelnek. Ennek díját pedig muszáj fizetniük, nem tehetik meg, hogy napokra leálljanak – magyarázta. Azt is megjegyezte,
több nagy fuvarszervező felhívta a taxisok figyelmét, hogy nem örülnének, ha társaságuk jelzéseit a demonstráló kocsik soraiban látnák. – A közösségi oldalakon azonban taxisok ezrei biztosítottak minket támogatásukról– tette hozzá. Szerinte a teljes sofőrtársadalom kiállt mögöttük. Lapunknak azonban számos olyan, a tüntetésben egyébként nem részt vevő taxis nyilatkozott név nélkül, akik szerint az Uber-kérdést nem így kellene rendezni – igaz, a célokkal ők is egyetértettek.
A fejleményekkel kapcsolatban kerestük az Ubert is. A társaság lapunknak jelezte: amennyiben lehetőséget kapnak a tárgyalásokon való részvételre, élni fognak ezzel. Céljuk, hogy egy előremutató szabályozási keret szülessen, és ismét felhívták a figyelmet arra: az Uber nem taxivállalat, hanem egy technológiai platform. Budapesten 90 ezres felhasználói bázisuk van, ennyi ember véleményét és fogyasztói preferenciáit nem lehet figyelmen kívül hagyni. A számlaadás lehetőségét firtató kérdésünkre a cég a taxisok számára akár aggodalomra is okot adó választ adott: mivel egyre több utasuk érdeklődik, hogy miként használhatná az Ubert üzleti utazásokra is, a meglévőkön túl egy új megoldáson is dolgoznak.
Lettországot ajánlják
Nemcsak a sofőr és a szolgáltatást szervező cég, hanem az utas is szabályt sért (csak ő nem bírságolható), amikor igénybe veszi az Uber szolgáltatását – derült ki eközben a Nemzeti Közlekedési Hatóság Metál Zoltánnak, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnökének írt válaszleveléből. Metál még tavaly augusztusban panaszolta be a hatóságnál az Ubert, amiért „az úgy végez díj ellenében közúti személyszállítási szolgáltatást", hogy sem a cég, sem a sofőrök, sem az általuk vezetett autók nem felelnek meg a vonatkozó törvény és a kormányrendeletek előírásainak.
Válaszlevelében a hatóság megerősítette, hogy
az Uber Hungary Kft. Magyarországon nem rendelkezik a személyszállításhoz szükséges tevékenységi engedéllyel. Nem is rendelkezhet, a cégbíróságon bejegyzett fő tevékenysége ugyanis „egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatás".Ennek alapján – sok más mellett – levél-előrendezés, adósságbehajtási szolgáltatás nyújtására, parkolóóraérem-gyűjtésre, független árverésre és hűségprogramok adminisztrációjára is jogosult. Csakhogy az Uber magyarországi tevékenységéhez szükséges internetes fuvarközvetítő szolgáltatást nem ez a cég nyújtja, hanem a Hollandiában bejegyzett anyagcége.
Az Ubert az elmúlt hónapokban ellenőrizte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az elsőfokú közlekedési hatóság, a területileg illetékes kormányhivatal közlekedési ügyosztálya is.
Az ellenőrök utasként vették igénybe az Uber szolgáltatását, majd miután nem kaptak papíralapú számlát, nyugtát az utazás végén, felfedték kilétüket, és eljárást indítottak a sofőrök ellen.A fellebbezések következtében azóta több ügy is a témában másodfokon illetékes Nemzeti Közlekedési Hatóság elé került. Jogerős döntés még nem született. A holland anyacéget azonban ők sem vizsgálhatják – róluk és tőlük csak az ügyészség közreműködésével szerezhetnek adatokat Hollandiából.
Információink szerint a hatósági ellenőrzésekben részt vevő szakemberek közül többen az ismereteik szerint az Uberrel eddig egyedül sikeres megállapodást kötött lettek példáját javasolják megfontolásra a magyar kormánynak – már ha megkérdezik őket.
A lettek ugyanis elérték, hogy a cég adja át a regisztrált sofőrök adatait, vonja le és utalja át az adóhatóságnak a fuvarok után járó adót.Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.23 07:39
Kikérte a NAV a magyar sofőrök adatait az Uber holland központjától
Megkérte a NAV az Uber Amszterdamban működő európai központjától a magyar sofőrök adatait - közölte Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára.
Az adatok megkérése mellett a NAV szúrópróbaszerűen ellenőrzi a sofőröket - közölte Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) adószakmai ügyekért felelős helyettes államtitkára a köztévében.
Azt mondta, hogy a NAV nem a közösségi szolgáltatások ellen lép fel, hanem azt akarja elérni, hogy az ilyen szolgáltatást nyújtók is ugyanazokat a közterheket fizessék, mint a piac más szereplői.
Felidézte, hogy az Uber-sofőrök úgy tudnak eleget tenni a közteherfizetésének, ha egyéni vállalkozói igazolványt váltanak ki, adószámot kapnak, és fizetik a kisvállalkozói adót. Ez utóbbi a főállású vállalkozóknál havi 50 ezer forint, amely a személyi jövedelemadó mellett a nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékot is tartalmazza. Aki félállásban, például diákként uberezik, annak csak havi 25 ezer forintot kell fizetnie.
Miután az Uber-szolgáltatásért csak a mobil applikáción keresztül lehet fizetni, így a sofőr nyugtát nem, csak számlát adhat, viszont azt kötelező megtennie - tette hozzá a helyettes államtitkár.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.23 07:34
Tegnap tudtommal kiment egy körüzenet is, amiben az Uber felhívta a figyelmüket, hogy az Uber az eddig terjesztettel ellentétben nem vállalja át a büntetésüket.
Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!
Hozzáadva: 2016.01.23 07:30
Te csak szeretnél az lenni, de még sokat kell fejlődnöd!
Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!
Hozzáadva: 2016.01.22 19:50
Ha taxis akarsz lenni, lehetsz taxis. Senki és semmi nem tiltja. Ha nem akarsz taxis lenn, akkor ne taxizz!
Ilyen egyszerű ez.
Útálod a taxisokat, de taxizol, mindenféle engedély nélkül, csalva, és te mersz bárkinek bármit a szemére hányni? :-)
Téma: Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!!
Hozzáadva: 2016.01.22 19:46
De erre lett a rögzített hatósági ár kitalálva.. amit most ti megpróbáltok megfúrni.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.01.22 18:20
Fotó: Meglepő üzenet fogadja most a magyar uberezőket
2016. január 22., péntek, 17:55 Utolsó frissítés: 1 perccel ezelőtt
Az Uber azzal riogatja főképernyőn az cég szolgáltatását igénybe venni kívánókat, hogy Magyarországon már nem elérhető a szolgáltatás. Aztán persze tisztába rakják a dolgokat: igaziból minden megy tovább a normál üzemben, lehet autót rendelni, csak azt szeretnék, ha az utasok szolidaritást vállalnának velük.
"Figyelem! Az Uber rendszere már nem elérhető Magyarországon!" – ez a felirat olvasható egy piros sávban, ha valaki megnyitja az Uber alkalmazását.
A következő mondatban már rendet tesznek, amikor azt írják: "Ne aggódj, az Uber továbbra is működik! De ha nem szeretnél a jövőben ilyen üzenettel találkozni, hallasd a hangod! Készíts egy szelfit az Uberből, használd az #UberVagyok hashtaget, töltsd fel a Facebookra és tageld az Ubert."
Tehát továbbra is lehet Uber-autót hívni, a cég csak szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy mostanában megnehezíti a kormány a működésüket.
A NAV elnöke, Tállai András ma azt jelentette be, hogy a gazdasági minisztérium mostantól keményen fellép az "Uber-vitában", és akár 200 ezer forintos bírsággal is sújtható, akit eztán szabályszegésen kapnak.
Az NGM közleménye, illetve Tállai András bejelentése azt követően történt, hogy Orbán Viktor szokásos péntek reggeli rádióműsorában azt mondta: ő a tüntető taxisokkal van. Jelezte: azt az utat támogatja, hogy szabályozzák ezt a piacot is, és a szabályok vonatkozzanak mindenkire. Hozzátette: a következő napokban lesznek itt változások.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2016.01.22 17:50
A NAV gyors volt.
A biztosító, pedig pont nem ez a kérdés, mert az nem kötelezően drágább ... szinte minden évben van olyan biztosító amelyik nem alkalmaz taxi szorzót ... csak meg kell keresni.