Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 09:43
Az a módszer, hogy előbb elveszíted az egyiket, kérsz pótlást, aztán elveszíted a másikat ... :-P
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 09:09
De az a lényeg, hogy az utas mit lát nem?
Neked még van rendszámod? :-)
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 09:07
KSH: Az Uber taxiszolgáltatást nyújt
KK, 2016. február 19., péntek 07:29, frissítve: péntek 08:20 Taxis szolgáltatásnak minősül az Uber a KSH szerint. A Taxi 4 azért fordult a Központi Statisztikai Hivatalhoz, hogy megtudja, milyen besorolás szükséges az Uberhez hasonló tevékenység végzéséhez.A KSH szerint az Uber tevékenysége diszpécserszolgálatnak, a sofőröké pedig taxis személyszállításnak minősül.
Pásztor Gábor, a Taxi 4 ügyvezető igazgatója szerint, hogyha hivatalosan is taxis cégnek minősül az amerikai székhelyű vállalat, akkor ugyanúgy érvényesnek kell lennie rá a tavaly életbe lépett kormányrendelet.
„Kérjük a médiát, illetve kérjük a hatóságokat, hogy a 176-os kormányrendeletet, amelyet tavaly léptettek életbe, maradéktalanul tartassák be minden piaci és a piacra lépni szándékozóval, például így a Uberrel is” – közölte Pásztor Gábor.
Az Uber magyarországi operatív vezetője az elmúlt nap arról beszélt, hogy folyamatosan egyeztetnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, és eleget tesznek az adózási kötelezettségeiknek is.Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 08:07
Éledeznek:
Habár a 12 perces érkezésre anno már komoly szorzók voltak. Lehet hogy csak ....
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 07:37
A droszthíradó szerint valamelyik rádió mondta ... megvan az első rendszámlevétel.....
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 06:37
Reggel hatra elfogytak.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.19 06:35
Ki mertek jönni.
Ha nem így lenne, akkor hatszoros szorzó lett volna.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.18 19:47
Uber-vezér: Minket nem lehet leinteni
2016-02-18 16:23:09
Az Uber nem taxi, hanem technológiai vállalkozás, minden esetre azon dolgoznak, hogy megfeleljenek a szabályozásnak. Erről Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője beszélt lapunknak adott interjújában.
– Ha nem taxis, milyen szolgáltatást végez egy Uber-sofőr?
– Mi azt mondtuk, hogy az Uber nem taxi. De azt nem mondtuk, hogy személyszállítás nem valósul meg. Az Uber technológiai szolgáltatás, amelyhez Magyarországon csak vállalkozóként lehet csatlakozni. A vállalkozók olyan szolgáltatást nyújtanak, amelyhez az engedélyeik megvannak, vagy annak megszerzése folyamatban van.
– Számos számlakibocsátó vállalkozásnál azonban a személyszállítás sincs megjelölve tevékenységi körként a cégkivonatban, így nem lenne joga ilyen szolgáltatást végezni.
– Az Ubernek nem feladata ezt ellenőrizni, de az alvállalkozónak feladata a szabályokat betartani.
Véget ért a jó világKomplett ágazat – autókölcsönző szolgáltatás, sofőrtoborzás – épült itthon a taxisok legnagyobb ellenségeként kikiáltott Uber működésére. Akadt vállalkozó, aki a bérelt autó mellé teljes munkaidőt, fix fizetést is kínált. A kormányzati szigorítások azonban most igencsak elbizonytalanították a szereplőket.
– Azt mondják, hogy nem taxi, mert nincs diszpécserközpont. De az alkalmazás pontosan azokat a funkciókat valósítja meg 21. századi formában.
– Az Uber autóspartnerei nem várakoznak a drosztokon, nem lehet a kocsikat leinteni, nincs előrendelés és nincs készpénzes fizetés. A szolgáltatás jellege más. Az Uber platformját sok városban személyszállítástól teljesen független célokra is használják, például csomagküldésre, vagy ételkiszállításra. A szabályozásnak az újfajta technológiákat is le kell követni.
– De ma még ez nem történt meg....
– Biztonsági övvel 1971-től szerelték fel kötelezően az autókat, Magyarországon a szabályozás mégis csak 1976-ban tette kötelezővé. Mi azt szeretnénk, ha 2016-ban a szabályozás ne öt év alatt kövesse le a technológiát.
Nem állnak leAnnak ellenére nem áll le az Uber a szolgáltatásával, hogy megszületett az a rendelet, amely szerint a rendszerüket használók autójáról akár le is vehetik a rendszámot. További részleteket itt olvashatnak: >>>
– Az Uber működése ma megfelel a magyar szabályozásnak? Igen vagy nem?
– Azon dolgozunk, hogy megfeleljünk a szabályozásnak, ezért tárgyalunk az összes döntéshozóval.
Fotó: Koncz György / Népszabadság |
– Volt-e arra példa, hogy kiderült: egy sofőrjük nem teljesítette az adófizetési kötelezettségét, és volt-e ennek bármilyen következménye?
– Ellenőrizni és szankcionálni a hatóságok feladata. Mi adószámot kérünk a sofőröktől, és akik nem adták ezt meg, azok már nem dolgozhatnak Uber-autóspartnerként. Nincs tudomásunk jogerős adóhatósági elmarasztalásról. Tudjuk, hogy vannak folyamatban eljárások, de mi inkább a megoldásban vagyunk érdekeltek, nem a retorziókban. Fejlesztéseink célja, hogy a sofőrök egyszerűen tudjanak adózni, a NAV pedig egyszerűen tudjon ellenőrizni.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.02.18 16:18
Holnaptól új időszámítás az Ubernél - mi lesz a megbüntetett sofőrökkel?
Veres Patrik, 2016. február 18., 13:34a tehetik a szerencséjüket az Uber-sofőrök. Holnaptól ugyan lehet továbbra is fuvarozni, de a kockázat igen nagy: még mindig leszedhetik a rendszámot és százezrekre büntethet a NAV. Az Uber ugyan támogatja a sofőröket, de, hogy ez pontosan mit jelent, azt még a magyarországi vezető sem tisztázta.Öngondoskodás, megtakarítás és biztonság az Ön igényeire és élethelyzetére szabva - Allianz Életprogramok
Fekete Zoltán a sajtótájékoztatón. Kép forrása: Privátbankár |
Budapestet nem blokkolni kell, hanem mozgásba hozni - mondta Fekete Zoltán az Uber magyarországi operatív vezetője csütörtöki sajtótájékoztatón, amely során tisztázták, mi lesz a szolgáltatás sorsa itthon, azok után, hogy az állam kőkeményen rászállt a sofőrökre a taxis tüntetés után. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, gyakorlatilag ellehetetleníti a NAV azokat a sofőröket, akik vállalják, hogy sofőrködnek a szolgáltatás keretein belül, így rendszámot és több százezres büntetést kockáztatnak a volán mögött ülők.
Az Uber kálváriája még az év elején kezdődött, amikor a taxisok az utcára vonultak Budapesten azért, hogy az állam végre rendezze a sharing economy-ra épülő szolgáltatás helyzetét. Ők ez alatt a szolgáltatás betiltását értették, de minimum azt, hogy az Uberre is vonatkozzanak azok a szabályok, amelyek a taxisokra, például fizessenek adót. Fejet hajtva a taxisok előtt, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az ügyészség össztüzet zúdított a szolgáltatásra: nagyobb erővel ellenőrizték az ubereseket és az is felmerült, hogy költségvetési csalás miatt eljárás indul a cég ellen. Az Uber cserébe kitiltotta rendszeréből a NAV-ellenőröket bankszámla alapján, viszont az egyeztetések még folynak a legális működéssel kapcsolatban. Minden cikkünket a témában itt találja >>> Hirdetés |
Fekete Zoltán elmondta ugyanakkor, hogy az Ipsos felmérése szerint a budapestiek 72 százaléka szeretné, hogy a szolgáltatás továbbra is elérhető maradjon. Leszögezte, az Uber nem taxi és az utasok is így gondolják, 80 százalékuk nem is használ taxiszolgáltatást. A vezető azt is elmondta, minden egyes Uber út biztosítva van másfél milliárd forint értékben. „Nincs lopás, nincs lehúzott turista, az Uber korrekt” - mondta Fekete Zoltán, majd hozzátette, a mostani 1200 helyett 2000-re akarják növelni a sofőrök számát 2016 végéig.
Mi lesz a büntetésekkel?
Holnaptól lépnek életbe a NAV új játékszabályai, viszont az Uber folytatni fogja a működését, a mai napon pedig eljuttatják az illetékes döntéshozókhoz azokat az íveket, amelyeket a felhasználók töltöttek ki a legutóbbi, Uber melletti petíció során. Kihangsúlyozta, hogy a NAV-val történő együttműködés egyébként nagyszerű, azonban azt nem tudtuk meg, hogy mit fognak tenni a büntetésekkel holnaptól, illetve hogyan kívánják védeni az alvállalkozóikat.
Újságírói kérdésre elmondta, támogatni fogják azokat, akiket a NAV megbüntet, de azt, hogy ez a támogatás konkrétan azt jelenti-e, hogy kifizetik a büntetést, nem adott választ. Azt viszont elmondta, hogy folynak az egyeztetések, arról pedig még nem tudnak, hogy bárkinek is leszedték volna a rendszámtábláját. Nem tudni, hogy ez mennyire lesz megnyugtató a sofőröknek, akik péntektől újra az utcára mehetnek a szolgáltatással.