Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Nem csak az uber ellen jó a szigorítás:

Petrás Attila fényképe.
Petrás Attila
7 órája · iOS ·

Ma este 23 óra körül levette a Hatóság az egyik feketén taxizó fiatalember autójáról a rendszámtáblát Esztergomban! Végre talán történik valami a tisztességesen, hivatalosan dolgozó, és adófizető taxisok védelmében...

A droszton montták!  Akkó pedig igaz. :-P

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.02.27 07:06

Örülünk!
Egyenlő feltételek.  Valami ilyesmi volt.  Vagy ők se, vagy mi is. :-)

Meghallgatható Metál izzadása, a Jazzy rádióban:

Millásreggeli.hu    2016.02.24. 08:00.

8-9 óra: Megszólal a taxis szövetség

Múlt pénteken az Uber képviselőjével, Fekete Zoltánnal beszélgettünk a taxi-Uber ellentétről. Most Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke látogatott el stúdiónkba, hogy elmondja a taxisok véleményét az Uber megjelenéséről a személyszállítás közvetítői piacon.



„Itt mindenki hülye, csak az Uber nem”

2016-02-26 11:45:00



A piaci szabályozás nincs kőbe vésve. Idővel megszűnhet a hatósági áras tarifarendszer, de a fejlődés révén akár a kötelező diszpécserszolgálat is fölöslegessé válhat. A taxisok által elvárt Uber-applikáció letiltásának és annak, hogy a szabálytalanul uberezők autóját elvegyék, több akadálya is van – mondta az Indexnek Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára. Aki azért nem telepítette okostelefonjra az Uber-alkalmazást, mert nincs ilyen készüléke.

Újra lehet árverseny
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

Az egyik legnagyobb budapesti taxiscég vezetője erre – igaz, neve mellőzését kérve – azt mondta, hogy „a hatósági ár megszüntetésének felvillantása felér egy hátba szúrással. Ha ezt meglépik, a piacon megint elszabadul a pokol". Ezt semmilyen formában nem támogatják majd az egyeztetéseken.


Vegyes reakciókat váltott ki a taxis piacon Fónagy mondandója. Szerinte a személyszállítási piacon az elmúlt hetekben az derült ki, hogy itt mindenki hülye, csak az Uber nem, és az amerikai cég fordítva ül a lovon, hiszen azért lehet olcsóbb, mint konkurensei, mert nem fizet adót, és nem fizeti azokat a költségeket, amiket a taxiknak kell.

Minderről a piac egyik meghatározó taxiscégének nevét nem vállaló vezetője lapunknak üdvözölte, hogy a kormány rendet akar tenni a pia­con.

Egy harmadik szereplő, aki a nevét és cégét ugyancsak nem vállalta, egyenesen azt mondta,

nem értik a kormány türelmét az Uberrel szemben.

A taxisoknak legalább 50 olyan előírást kell teljesíteni, amely nélkül bele sem kezdhetnek a fuvarozásba. A toleranciaszint esetükben nulla. Ehhez képest az Uber vezetésével immár 1,5-2 éve tárgyalnak, s a tárca most jutott el odáig, hogy a rendszámlevétellel épkézláb korlátozást vezetett be a szabálytalankodókkal szemben. Azt továbbra sem értik, miért nem tiltják le azonnal az Uber-alkalmazás elérhetőségét.

Fónagy szavaira Dudás Zoltán, a BKIK közlekedési osztályának elnöke volt hajlandó névvel reagálni. Szerinte ma

a helyzet olyan, mintha a cigarettacsempészek arról tárgyalnának a kormánnyal, hogyan tudnának olcsó dohányt Magyarországra szállítani, hiszen arra komoly lakossági igény van.

Ráadásul amíg meg nem születik a számukra kedvező szabályozás, folytatják illegális tevékenységüket, és nyíltan reklámozzák magukat, közben pedig meggátolják a hatósági ellenőrzést.

– A fix ár bevezetése óta három év sem telt el. Ha valaki ezek teljesítésére korábban komoly összegeket fordított – sokan hitelt vettek fel pél­dául –, azoknak esélyük sem volt ezt kitermelni, hiszen legalább ötéves megtérüléssel számolt a legtöbb taxis.

Ha most valaki azt mondja a taxisoknak, hogy a teljesített elvárások közül több fölöslegessé válik, igencsak becsapva érzik majd magukat

– érvelt Dudás. Leszögezte: nem a piaci versennyel van baja a kamarának. Azzal van gond, ha valaki úgy működhet egy piacon, hogy figyelmen kívül hagyja a szabályokat. Ez ugyanis nem verseny – jelentette ki. Ráadásul a bevezetett szigorú szabályozás célja az volt, hogy helyreállítsa a bizalmat a taxisok iránt. Noha a piac taxisoktól független ismerői szerint ez nem történt meg.

Háát azéé itt az van, hogy "második körben" ...    ami nem tudni mit jelent, de nincs még eszköz, és nem is tudják mit akarnak.
Mondjuk a legeszerűbb, ha kapunk mi is egy egyszerű mobil pénztárgépet, a taxaméter meg visszaminősül mérőeszközzé.  Ezzel legalizálhatják az ubert is ... és mi is mérhetünk a tabbal ...

Akarjuk?

Van előnye, hátránya.

Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!

Hozzáadva: 2016.02.26 06:27

Éllítólag nincs rajta Uber felirat



Kedves Szalai Bálint!

Mélységesen elszomorít a fantáziátlanság.  De ezt tudjuk be a korának, melynek köszönhetően nem találkozott a taxi teljesen szabadáras rendszerével.  Csendesen jegyzem meg, hogy a tömegrendezvény példa volt.  Az Uber, ma  bármely reggeli és délutáni csúcsban is drágább mint a taxi hatósági ára.

Már csak nagyon bátortalanul kérdezném meg, hogy ön szerint, ha a világ szinte összes kultúrországában, a taxi komolyan szabályozott engedélyköteles és bizony hatósági áras, akkor a világ szinte összes ...   országában nem normális kormányok vannak voltak hatalmon az elmúlt közel száz évben?

Mielőtt nyilatkozik egy szakmáról, nem ártana utánaolvasni tájékozódni, megnézni a külvilág hasonló rendszereit ...  lehet hogy nem mondana ennyi butaságot!

Én most nem igézném linkelném ide önnek az összes tanulmányt, érvet a taxi szabályozottsága mellett.  Ha érdekli, akkor megtalálja  (akár portálunkon is)  ha meg nem, akkor marad ön is olyan újságíró, aki össze vissza irkál hülyeségeket mindenről, mint Mekk mester aki mindenhez ért.

Tiszteltetem a tanárait!

Üdvözlettel:
Kedves Majercsik Tamás,
nekem jó lenne az említett tarifás anarchia, hiszen ilyen esetekben nyilvánvaló versenyelőnye lenne annak a taxiscégnek, akik a komoly rendezvény alatt olcsóbb, és netán fix és vagy másképp is egyszerűen kiszámítható árakat kínál a közönségnek.Fogyasztóként egyszerűen nem fogok utazni azzal a taxival, ami túl drága, és ha sokan gondolkoznak így, azaz sok az árérzékeny fogyasztó, akkor az összes cégnek lemenne a tarifája, vagy becsődölnének. Mint ahogy szinte minden más iparágban megy ez.Egyébként pedig sima hétköznapokon valószínűleg összességében többször utazna az ember taxival, mint ahányszor tömegrendezvényről akar az ember sok másikkal együtt egyszerre hazajutni. Nem is értem, hogy ha az érvelése szerint szénné kereshetnék magukat a taxisok versenyző árakkal, akkor miért tiltakozik ellene bármelyik taxis vezető. Ha ez igaz lenne, akkor ilyenkor a tulajdonosoknak nyomban ki kéne rúgnia az tulajdonosok érdekei ellen felszólaló vállalatvezetőt.
Egyébként pedig biztosan nem talál tőlem írást a hatósági ár miatti lelkendezésről, a budapesti szabályozás egyik legszomorúbb, súlyosan kártékony húzásának tartottam ezt. Az, hogy mekkora költségekbe kergették a taxisokat korábban hülye csomagtartómérettel vagy a festéssel valószínűleg tényleg kellemetlen, de nekem akkor sincs rá szükségem, korábban se volt, és örülnék, ha a szabályozás egy könnycseppet elmorzsolva ugyanígy a fogyasztók érdekeit tartaná elsődlegesnek, és adna valami kártérítést az állam balféksége miatt. A fejenként több mint egymilliós költség szimplán túlzásnak hangzik egyébként. Végül pedig a taxisok is megtehetik, hogy a legközelebbi lehetőségnél olyan vezetésre szavaznak, amelyik nem hoz olyan súlyosan értelmetlen szabályokat, amiket 2-3 évente teljesen le kell cserélni.Üdv,
Szalai Bálint