Felhasználó hozzászólásai
Téma: Imádunk szenvedni
Hozzáadva: 2016.08.01 22:11
Téma: Szóljunk be tomajernek!
Hozzáadva: 2016.07.30 10:27
Mitis? :-)
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2016.07.29 12:02
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.29 11:32
Ahogy elnézem, a románok is hoztak törvényt, de b@sztak ellenőrizni :-(
Kolozsvárra is befut az Uber
Augusztus elején Kolozsvárra ér az Uber, a
kincses város Bukarest után a második romániai település, ahol
elérhetővé válik az Amerikai Egyesült Államokból útjára indított
személyszállítási szolgáltatás – derül ki az Uber Románia közleményéből.
A kincses városi taxisegyesület vezetője lapunknak azt mondta, nem
félnek a konkurenciától, fel vannak készülve az új versenyhelyzetre.
Augusztus elején Kolozsvárra ér az Uber, a kincses város Bukarest után a második romániai település, ahol elérhetővé válik az Amerikai Egyesült Államokból útjára indított személyszállítási szolgáltatás – derül ki az Uber Románia közleményéből. Mint rámutatnak, már a terjeszkedés hírére több ezer kolozsvári letöltötte a mobilalkalmazást, aminek segítségével autót tudnak rendelni.
Az Uber Románia ugyanakkor arról is beszámolt, hogy a vállalat több száz üzenetet kapott kincses városi sofőröktől, akik jelezték, az Uber partnerei kívánnak lenni. A cég képviselői kiemelik, hogy a szolgáltatás rugalmas jövedelemszerzési lehetőséget biztosít sok bukaresti sofőr számára – 37 százalékuk vállalkozó vagy szabadúszó, 31 százalékuk nyolc órában máshol dolgozik, míg 22 százalékuknak nincs más jövedelemforrása, és munkahelykeresés közben vezetnek.
„Az Uber egy mobilalkalmazás, ami kapcsolatot teremt az utasok és a partnersofőrök között. Az utasok számára egy egyszerű szolgáltatás, megnyomsz egy gombot a mobiltelefonon, hívsz egy autót, ami biztonságosan elvisz a célpontba készpénz és borravaló nélkül. A sofőrök számára egy rugalmas gazdasági lehetőség. Azt szeretnénk, ha valamennyi kolozsvári sofőr az Uber partnere lenne, és idővel ugyanazt az utasmennyiséget lényegesen kevesebb autóval szállítanánk” – mutat rá a közlemény.
Romániában, vagyis Bukarestben 2015 februárja óta vannak jelen három szolgáltatásukkal, az UberX-szel, az UberSELECT-tel és az Uber Child Seattel. Az alapszolgáltatás ára egyébként 1,65 lej/km, magasabb a helyi taxitársaságok által gyakorolt díjaknál, ám sajtóhírek szerint májusban már több mint 40 ezer felhasználója volt. Az utasnak egyébként az alkalmazás letöltésekor meg kell adnia bankkártyaszámát, fizetéskor pedig a rendszer online levonja a fuvardíjat a kliens számlájáról. Nemcsak Kolozsváron kívánnak egyébként terjeszkedni, a korábbi bejelentések értelmében Temesváron és Jászvásáron is megjelennek az Uber autói.
Téma: SURDA Egy taxis a sok közül.
Hozzáadva: 2016.07.29 06:52
Nagy Lajos Surda
· BudapestEgy
TAXIS pályafutása ért véget-?
Szombaton mikor elindult szokásos
kerékpáros edzésére még nem gondolta. Egy rövid etap volt aznapra
tervezve (56-km)
Az utolsó pihenőt mikor elhagytuk ugyanis a nejemmel
voltam, olyan 450-mután iszonyú nagy csattanás és azt érzem, hogy
repülök.
Egy pillanatra nagy a csend.
Eszméletemnél vagyok.
A
tekintetemmel keresem a párom. Megvan, az út közepén fekszik
mozdulatlan. A fejéből szivárog a vér.
Fel akarok állni de nem megy.
Közben körülöttem hirtelen megjelenő ismeretlen női hangok sikolyok és
jajveszékelések. A minket elgázoló autó frontálisan egy másik autóban
landolt. Onnan egy kismamát vonszolnak ki közben.Ismételten fel
szeretnék állni de nem és nem megy -!!!
Tehetetlenül nézem nejem
mozdulatlanságát és az emberek pánikba esett cselekedeteit. Nem
tudom,hogy hogy de a telefont a kezemben szorongattam. Tárcsázom a
másik végén hallóznak de nem jön ki hang a torkomon. A telefonban csak a
háttérből hallatszó sikoly és rémület szivárog be. A nejemre
koncentrálok de nem mozdul. Öt másodperc és 41 év szépsége pereg le
előttem.
Fájdalmat nem éreztem, kezek fognak meg és helikopter rotor
zaja hallatszik a közelben. A pánik hangja kezd csitúlni, szirénák
dübörögnek. Szép lassan jön a fehér köd.
Pofoznak, jól van -?? Hangzik a
kérdés. Megműtöttük.-!!
Egy taxis voltam a sok közül akinek így ért
véget a pályafutása. Szerettem a munkám és a kollegáimat. Lehet, hogy
ők is engem. De nem adom fel. Felépülünk és sportolok tovább.
Bocsánat
ha valakit felzaklattam történetemmel. Balesetmentes taxizást kívánok
nektek -!!!!
SURDA Egy taxis a sok közül.
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2016.07.29 06:22
A hétfejű Uber – Jogkövető és kiskaput kereső utódjelölt is akad a pályán
Kiderült, az Uber egykori partner cége érdekeltségébe tartozik a jövő hónap elején induló Taxify. Az Ubernél azonban nem vágták, hogy kik töltik be maguk után hagyott űrt. Megkérésünkre, annyit írtak csupán, ők is sajtóból hallottak a híresztelésről. Az egyébként észt start up – Taxify – az elmúlt években a személyszállítás megreformálást tűzte ki célul. Az Uber „kihivója” több országban vetette már meg a lábát, de ellentétben vele, legális keretek közt, az adott ország törvényeit betartva működik. Így az új szolgáltatás olcsóbb nem lesz a budapesti aszfaltot koptató taxiknál, de a cég töretlenül hisz a sikerében, amelynek a kulcsa szerintük a mobilalkalmazásban rejlik. Hogy bejön-e a számításuk, az vélhetően hamar ki fog derülni, ugyanis, ahogy arról a PestiSrácok.hu és a Magyar Idők is írt, nagyjából azonos időben – augusztus 10-én – egy másik hasonló – paraméterekkel rendelkező – cég is elstartol a fővárosban, de a hírek szerint jóval ár alatt lehet majd velük utazni.
Az Uber egykori partner cége hozta be Magyarországra az észt fejlesztésű Taxifyt – tudta meg a PestiSrácok.hu. A Taxify Hungary Fuvarszervező Kft. mögött az Opten adatbázisa szerint 3 magánszemély áll. Ők korábban az Ubernek biztosítottak autókat. Ennek köszönhetően tudtak minden belsős információról, így nem véletlen az augusztus első heteire időzített indulás sem.
Onnantól, hogy az Uber megszűnik, tudtuk hogy rengeteg sofőr válik munkanélkülivé, sokaknak ez volt a főállása, nekik szeretnénk munkát adni
– fogalmazott Cseh Kinga a Taxify sajtósa, hozzátéve, hogy már most sok a megkeresés és még több a már regisztrált ügyfél és sofőr. Azt hogy végül mekkora apparátussal dolgoznak, az ügyfélszám dönti el.
Azt is elmondta, olyan céget szerettek volna találni, amely elég innovatív, rendelkezik mobil alkalmazással és betartja az adott ország törvényeit. A Taxify minden elvárásnak megfelelt. Így hát az új szolgáltatás első nekifutásra csak annyiban különbözik majd a taxiktól, hogy mobilapplikáción keresztül is megrendelhető, de Cseh Kinga azt mondja, teljesen biztosak abban, ez elég lesz, ahhoz, hogy az utasok őket válasszák majd.
Kiemelte, a hazai jogszabályok mentén járnak el. A budapesti taxirendelet értelmében a fuvar végén lehet majd készpénzzel és bankkártyával is fizetni, de az Ubernél megszokott online fizetési mód is működik. Ezt egyébként menet közben is lehet majd módosítani az applikáció segítségével. Az autók sárga fényezést kapnak, nem marad el a fóliázás sem és az Ubernél szintén hiányzó diszpécser szolgálatot is működtetni fognak, bár Cseh Kinga szerint az ügyfelek többsége a mobilalkalmazást fogja használni. Ez egyébként jóval megkönnyíti magát a fuvarszervezési szolgáltatást, fűzte hozzá. Fix árakkal dolgoznak majd, semmivel sem lesz majd olcsóbb, mint a hagyományos taxik. Az alapdíj: 450 Ft, utána 280 Ft km-enként.
Az Uber nem tudta, hányas a kabát
A PestiSrácok.hu megkereste az Ubert, hogy van-e összefüggés a kivonulások és a Taxify megjelenése között. Szerkesztőségünknek eljuttatott válaszukban azt írják, “ők is sajtóban találkoztak a híreszteléssel. A Taxify és az Uber különböző cégek. A Taxify feltételezett terjeszkedéséhez pedig nincs köze az Ubernek. Kíváncsiak voltunk arra is, változtat-e jövőbeni terveiken az észt szolgáltatás Budapestre érkezése. Közlésük szerint ahhoz, hogy az Uber újra el tudja indítani a szolgáltatását, politikai akaratra és a tiltó, blokkoló szabályozás megváltoztatására lenne szükség. Ezen a téren egyelőre nem történt előremozdulás.”
Konkurenciát kap a Taxify és retteghetnek a taxisok is
Múlt héten a PestiSrácok.hu írt arról, hogy valami készül az Uber kivonulása körül, kedden pedig már a Magyar Idők írt több forrásra hivatkozva beszámolt egy újabb jelentkezőről, aki kihasználná a rést a pajzson. Egyelőre annyit tudni, az Uber magyarországi alvállalkozójáról van szó. A cég már kifejlesztette a szolgáltatáshoz szükséges applikációt.
Az egyelőre még “nevenincs” vállalkozás a hírek szerint az Ubernél ugyan egy kicsit drágábban, de jóval a taxisok fix tarifája alatt utaztat majd. Míg egy uberes úton kilométerenként 165 forintot, plusz percenként 30 forintot kellett fizetni, az új szolgáltatásnál egy kilométer 200 forintba kerül majd, de nem lesz percdíj.
Ezt a jól ismert autó- és sofőrbérlés alapú üzleti modellnek köszönhetően teheti meg, így a taxitörvényt egy kiskapu révén meg lehet kerülni, ahogyan már számos, Magyarországon működő szolgáltató teszi évek óta. Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, és a terveik szerint augusztus 10-től már elérnék azt az utasmennyiséget, amellyel megítélésük szerint teljes kapacitáson működhetnek.
A Magyar Idők megkereste az Uber magyarországi képviseletét, amely nem kívánta megerősíteni az információkat. Közölték, hogy a kezdeményezés nem a társasághoz köthető.
Forrás: PestiSrácok.hu/Magyar Idők
A címlap fotót a rigatalk.com közölte.
Téma: Argosz, a Magyar Argentin Dog Fajtamentő Egyesület és az istenek ajándéka!
Hozzáadva: 2016.07.28 22:03
Téma: A taxi fáj?
Hozzáadva: 2016.07.28 21:20
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.28 20:51
Nagyon elszámolhatják magukat az Uber bukásán örvendező taxisok
Több régi taxis nem fél a kivonult Uber utódjától, mert az azonos tarifával szállítaná az utasokat. Elszámíthatják magukat.
Az Uber múlt vasárnapi voltaképpeni kivonulásával otthagyott piaci szegmensbe jó néhány hasonszőrű társaság nagy tempóban igyekszik benyomulni. Lehet hallani egyebek mellett magyarok által fejlesztett új applikációról, és persze az Uber ügyeletes konkurenséről, az észt hátterű Taxifyról is.
Ilyen ruhába bújva fognak fuvarozni a Taxify-sofőrök Budapesten is Taxify |
Utóbbi vállalkozás veszettül nyomja is a gázt. Lapunknak úgy nyilatkoztak, már javában folyik a sofőrök felvétele, s ha minden összeáll, akkor augusztus első felében el is indul szolgáltatásuk Budapesten. „A gond csak az velük, hogy azt adják majd az utazóközönségnek, amit a többi társaság, ráadásul pontosan annyiért” – mérlegelte lapunknak helyzetüket egy volt „hagyományos” taxis. A Taxify magyarországi leányánál világossá is tették: ők is a fővárosi taxisrendeletben meghatározott tarifát fogják alkalmazni – vagyis egy fityinggel sem lesznek olcsóbbak, mint a hagyományos taxik. De akkor miért is utazna inkább velük a budapesti felhasználó?
Ráadásul anonimitást kérő taxis beszélgetőtársunk azért is szkeptikus, mert ha nem lesz humán diszpécserszolgálatuk, akkor szerinte eleve kizárják magukat a lehetséges fuvarok döntő százalékából, miután az emberek jelentős része még most is a hagyományos rendelést részesíti előnyben. Érvként említette, hogy ez a kör nem szeretné regisztrálni bankkártyáját, számlaszáma adatait semmilyen felületen.
Mégis könnyen lehet, hogy ez a taxis téved, ugyanis vannak körülmények, amelyeket könnyen meglovagolhat a Taxify. Az Uber megjelenése és rövid működése éppen arra mutatott rá, ha vannak is korlátai a térnyerésnek, azok nem legyűrhetetlenek, az út pedig már ki van taposva. „Ha igazak az Uber által közölt számok, akkor 160 ezer felhasználójuk volt, erre már lehet alapozni” – fejtegette lapunknak egy másik, minősített taxitársaságnál dolgozó, több autóval is rendelkező, úgyszintén a neve elhallgatását kérő sofőr. Ez a szám éppen azt mutatja, hogy akár hetek alatt is képes megváltozni ezen a piacon a fogyasztói szokás.
És hogy mégis miért választaná az új szereplőt a fuvarra vágyó, ha első blikkre, az árat nézve ugyanazt kínálja az új jövevény, mint bármelyik másik konkurense? Hát mert „a fogyasztó szemében egyáltalán nem ugyanaz a kínált termék” – mondta utóbbi forrásunk. Méghozzá azért, mert az okostelefonon keresztül üzemelő vállalatok egy innovatívnak mondott lehetőséget és modellt kínálnak, ez pedig vonzó sokak szemében. A jól ismert fuvarszervezőkre viszont úgy tekintenek, mint akik csak követni képesek az új technológiát.
A taxipiac számos, nagy visszhangot kapott visszaélése – még ha jogtalanul is – most a „hagyományosnak” mondott vállalkozásokra és sofőrökre hullik vissza. Ezzel kezdeni kell valamit a fuvarszervezőknek – mondja beszélgetőtársunk –, mert ha ez a vélemény széles körben elterjed, akkor markánsan erodálhatja piacunkat. Amennyiben valaki a törvényi előírásokat valóban betartva – nem úgy, mint az Uber – beteszi a lábát a hazai piacra, annak akkor már ezen utóbbi körülmény miatt van keresnivalója.
Borzasztóan nehéz megújítani egy céget, és a régi, lassú, ódivatú megítélés alól kivonni a márkát. A taxipiac számos fuvarszervezőjére viszont éppen így tekint most a lehetséges utas. Különösen azért, mert nem versenyben, hanem lobbieszközökön keresztül sikerült legyűrni az Ubert. Éppen ezért az amerikai hátterű vállalkozás kivonulása kapcsán fórumokban többen előjöttek azzal, hogy már csak dacból sem fognak régi típusú taxikkal utazni – ez pedig máris a Taxify – vagy egy másik új belépő – malmára hajtja a vizet.
Az új, mobiltelefonos alkalmazásokon működő társaságokat viszont fiatalosként, divatosként, frankóként emlegetik sokan. Ha semmi más, csak ez a különbség megvan két vállalkozás között, amit ügyes marketinggel meg is lovagolnak, már akkor is sokan az utóbbit választják. Az Uber erre képes volt, s láthatóan erre a fuvarszervezők nagy részének nem volt válasza, egyszerűen nem tudtak mit kezdeni ezzel a helyzettel – bár volt cég, amelyik kifejlesztett mobiltelefonos applikációt.
Felhasználók ezrei ráadásul az uberezés megismerése után ódzkodnak a jól ismert taxikba visszaülni. „A fejekben – tapasztalataim alapján – az van, hogy az amerikai társaság helyére bejövő újdonság éppen olyan vonzó, mint a szolgáltatását felfüggesztő elődje” – mesélte forrásunk. Éppen ezért nem mindegy, ki lesz az Uber romjain megjelenő első szereplő.
A sofőröknek is mást kínálnakA Taxify magyarországi leánycégének a taxisok felé is van egy vonzó ajánlata. Az ismert fuvarszervezők fix díjat kérnek egy-egy társasághoz csatlakozás esetében. Az új cégek jutalékos rendszerben dolgoznak, jellemzően a fuvardíj 20 százalékát vonják el. Egyik nyilatkozónk arról beszélt, hogy csak ezért több munkatársa is megkereste már a Taxifyt. Ő még kivár. „Meglátom mi lesz ebből, ha kedvező híreket hallok ezzel kapcsolatban, akkor utánajárok, érdemes lenne-e oda belépni.”
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.28 14:57
Az is érdekes lesz, amikor kiderül, hogy a taxaméter és a gps sosem fogja ugyanazt az összeget mutatni :-)