Felhasználó hozzászólásai
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2016.11.09 10:28
De nekem nem feladatom, hogy értékeljem az amerikai szavazók elmeállapotát, és felvázoljam a következményeket.
Majd az idő eldönti, hogy az amerikai demokrácia elég erős, e, avagy ott is alaptörvényt fabrikálnak az alkotmányból, és háborút hirdetnek a világ ellen.
Nem rosszabb ő, mint O.V. csak veszélyesebb helyen van. Ha ki tudja fordítani Amerikát, a normális kerékvágásból, akkor mi is megérünk egy világháborút ... amit reméltem, megúszunk:-(
Majd akkor is tapsoljatok neki!
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2016.11.09 09:53
Isten óvja Amerikát!
Vagy valami ilyesmi :-)
Mindenesetre, remélem minden érintett, aki boldog ettől a fejleménytől, eltekint az elkövetkezendőkben, az USA ócsárolásától.
Ami onnan mostantól érkezik, az kizárólag csak jó (szuperjó) lehet! :-P
Téma: Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!!
Hozzáadva: 2016.11.09 09:47
Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és
az ezzel kapcsolatos teendőkről
I. Online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővülése (NGM rendelet 1.
melléklet)
A pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek
forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok
adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendeletet módosító
9/2016. (III. 25.) NGM rendelet előírásaiból következően 2017. január 1-jétől az alábbi –
2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08 besorolás szerinti – tevékenységet folytató
adóalanyok is kizárólag online pénztárgéppel tehetnek eleget nyugtaadási kötelezettségüknek,
amennyiben tevékenységüket üzletben, mozgóboltban végzik.
2017. január 1-jétől online pénztárgép használatára kötelezettek
• 45.20 szerinti gépjárműjavítási, -karbantartási tevékenységet végző adóalanyok
Ide tartozik a gépjárművek javítása és karbantartása [mechanikai javítás; villamossági javítás;
elektronikus befecskendező rendszer (injektor) javítása; általános szerviz; karosszériajavítás;
gépjármű-alkatrészek javítása, beleértve a gépjármű motorját; mosás, fényezés stb.; festés,
szórásos lakkozás; szélvédő, autóablak, -ajtó, -zár javítása; gépjárműülések javítása] a
gumiabroncs és a gumibelső javítása, felszerelése vagy cseréje, centírozás, kerékbeállítás; a
korrózióvédelem; az alkatrészek és tartozékok felszerelése (nem az autógyártás részeként,
folyamatában).
• 45.32 szerinti gépjárműalkatrész kiskereskedelmi tevékenységet végző adóalanyok
Ide sorolandó a gépjármű-alkatrészek, -tartozékok, -felszerelések (gumiabroncs és gumibelső;
gyújtógyertyák, akkumulátorok, járművilágítás, elektromos alkatrészek stb.) kiskereskedelme.
• 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási, karbantartási
tevékenységet végző adóalanyok
Ide tartozik az új és használt motorkerékpárok (beleértve a mopedet is) kereskedelme; a
motorkerékpár-alkatrész és -tartozék kereskedelme; a motorkerékpár karbantartása és javítása.
• 49.32 szerinti taxis személyszállítási tevékenységet végző adóalanyok
Ide tartozik a személyszállítás taxival és a személygépjármű bérbeadása vezetővel együtt.
• 66.12 szerinti értékpapír-, árutőzsdei ügynöki tevékenységből kizárólag a pénzváltási
tevékenységet végző adóalanyok
Ide sorolandó a pénzváltó irodák tevékenysége.
• 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag a plasztikai sebészeti
tevékenységet végző adóalanyok
Ide sorolandó a rövid és a hosszú távú kórházi ellátás, azaz a kórházak gyógyító,
diagnosztikai, kezelési tevékenysége, az elsősorban fekvőbetegek ellátására irányuló,
közvetlen orvosi felügyelet alatt végzett tevékenységek, mint az orvosi és egészségügyi
szakszolgáltatás. Ezek közül azonban kizárólag a plasztikai sebészeti tevékenység tartozik a
kötelezetti körbe.
• 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási tevékenységet végző adóalanyok
Ide tartozik a fitnesz- és testépítő klubok és létesítmények szolgáltatása.
• 93.29 szerinti máshova nem sorolt egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből a
kizárólag tánctermi, diszkó működtetési tevékenységet végző adóalanyok
Ide sorolandó a tánctermi, diszkó működtetési tevékenység.
• 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta
ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási
tevékenységet végző adóalanyok
Ide tartozik mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil mosása és vegytisztítása,
vasalása stb. géppel vagy kézzel.
• 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási tevékenységet végző adóalanyok
Ide sorolandó a törökfürdők, szaunák és gőzfürdők, szoláriumok, gyógyfürdők, fogyasztó- és
karcsúsítószalonok, masszázsszalonok stb. tevékenysége.
Tehát fenti tevékenységet folytató adóalanyok abban az esetben, ha tevékenységüket üzletben,
mozgóboltban gyakorolják, a termékértékesítésről, illetve szolgáltatásnyújtásról nyugtát
kizárólag online pénztárgéppel bocsáthatnak ki.
Üzletnek minősül a kereskedelmi tevékenység folytatása céljából létesített vagy használt
épület, illetve önálló rendeltetési egységet képező épületrész, helyiség, ideértve az
elsődlegesen raktározás, tárolás célját szolgáló olyan épületet vagy épületrészt is, amelyben
kereskedelmi tevékenységet folytatnak.
Mozgóbolt a kiskereskedelmi tevékenység folytatására kialakított jármű, illetve járműre
szerelt vagy általa vontatott eszköz.
Amennyiben az adóalany nincs tisztában az általa végzett gazdasági tevékenység TEÁOR
szerinti ágazati besorolásával, segítséget kérhet a Központi Statisztikai Hivatal
Információszolgálatától (info@ksh.hu).
A pénztárgép használati kötelezettség szempontjából az adóalany által ténylegesen végzett
tevékenység az irányadó, függetlenül attól, hogy az adott tevékenységet bejelentette-e vagy
sem. Mindez fordítva is igaz, a bejelentett, de nem gyakorolt tevékenység nem alapozza meg
a kötelező pénztárgéphasználatot.
II. Online pénztárgép használatára kötelezetté válók legfőbb teendői
1. Regisztrációs kód igénylése
Tekintettel arra, hogy az online pénztárgép üzembe helyezése kizárólag regisztrációs kód
birtokában lehetséges, szükséges PTGREG nyomtatványon a NAV-tól üzembehelyezési
kódot kérni. A pénztárgép regisztrációhoz szükséges egyedi azonosító igénylésére szolgáló
PTGREG adatlap, illetve kitöltési útmutatója a NAV internetes honlapjáról
(http://www.nav.gov.hu Letöltések Nyomtatványkitöltő programok Egyszerű
keresés/Összetett keresés) letölthető.
Az adatlapot az elektronikus bevallás benyújtására kötelezett üzemeltetők elektronikusan
kötelesek benyújtani, egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes adó- és
vámigazgatósághoz.
A NAV az üzembehelyezési kódot a kérelem elektronikus úton történő megküldése esetén a
beérkezéstől számított 5 napon belül a bejelentő elektronikus tárhelyére, a bejelentés postai
úton történő megküldése esetén a beérkezéstől számított 8 napon belül postai úton megküldi
az üzemeltető részére. Az üzemeltetőnek az elektronikus tárhelyére beérkezett regisztrációs
kódot célszerű letárolnia, illetve egy példányban ki kell nyomtatnia.
Amennyiben az üzembehelyezési kód nem kerül felhasználásra, azzal kapcsolatban az
adóalanynak elszámolási kötelezettsége nincs, azonban az illetéktelen felhasználás elkerülése
érdekében javasolt annak biztonságos helyen való megőrzése vagy megsemmisítése.
Figyelem! A nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére 2017. január 1-
jétől kötelezett adózó az online pénztárgép beszerzéséhez támogatást igényelhet. A
támogatásra vonatkozó részletszabályokat – a vonatkozó rendelet kihirdetését követően
– a NAV külön tájékoztatóban jelenteti meg.
2. Online pénztárgép kiválasztása, beszerzése
Az engedélyezett online géptípusokról a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal
honlapján lehet tájékozódni (http://mkeh.gov.hu). Az adóalany ezen online pénztárgépek
közül választhatja ki az igényeinek és lehetőségeinek leginkább megfelelő online típusú
pénztárgépet. Fontos, hogy az újonnan pénztárgép használatára kötelezetté váló adóalany
kizárólag az új jogszabályi követelményeknek is eleget tevő pénztárgépet helyezhet üzembe.
Az egyes pénztárgéptípusokról, azok jellemzőiről, áráról stb. az érintett forgalmazók tudnak
felvilágosítást adni.
A beszerzés a pénztárgép megvásárlásával, vagy akár annak bérlésével is megvalósulhat.
3. Online pénztárgép üzembe helyezése
Az állami adó- és vámhatóság által megküldött, a pénztárgép üzembe helyezéséhez szükséges
üzembehelyezési kódról szóló értesítést a pénztárgép beszerzésekor az üzemeltető
kinyomtatott formában átadja az eladónak, aki azt, valamint az AP számot rögzíti a
pénztárgépben. (A pénztárgép bérlése esetén a gyakorlatban ez úgy kivitelezhető, hogy az
üzemeltetést végző bérlő az általa kért üzembehelyezési kódot átadja a pénztárgépet
megvásárló tulajdonosnak (bérbe adónak), aki annak segítségével az értékesítőnél üzembe
helyezteti a pénztárgépet.)
Ezt követően a pénztárgép adóügyi ellenőrző egysége kapcsolatba lép a NAV szerverével,
amely válaszüzenettel üzembe helyezi a pénztárgépet.
4. Szerződéskötés mobilszolgáltatóval
Az online pénztárgép online üzemmódjához nem internet kapcsolatra, hanem egyfajta mobil
adatkapcsolatra van szükség. Az adatszolgáltatáshoz szükséges adatkapcsolatot az online
pénztárgép Adóügyi Ellenőrző Egységébe (AEE) beépített SIM-kártya biztosítja.
Annak érdekében, hogy a közvetlen adatlekérdezéssel megvalósuló adatszolgáltatáshoz
szükséges adatkapcsolat folyamatosan biztosítva legyen, az online pénztárgép
üzemeltetőjének szolgáltatási szerződést kell kötnie a SIM-kártyát biztosító hírközlési
szolgáltatóval. A szolgáltatási szerződés az esetek jelentős részében az online pénztárgépeket
értékesítő vállalkozásoknál, forgalmazóknál is megköthető.
Az online kapcsolatot biztosító szolgáltatókra vonatkozó információk a NAV honlapján
„Tájékoztató az online pénztárgépek és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal közötti
adatkapcsolathoz szükséges szolgáltatást biztosító hírközlési szolgáltatókról [módosított]”
címmel közzétett anyagban érhetők el.
5. Egyedi mentesség kérése
Az üzemeltető a NAV-tól az erre a célra rendszeresített PTGM nyomtatványon kérheti az
elektronikus hírközlő hálózat útján történő adattovábbítás alóli felmentést (egyedi mentesítés),
abban az esetben, ha
az online adatkapcsolat létesítéséhez szükséges elektronikus hírközlő hálózat önhibáján
kívül nem áll rendelkezésre, és az elektronikus hírközlő hálózat elérése külső antennával
vagy egyéb műszaki megoldás alkalmazásával sem biztosítható, illetve az aránytalan terhet
jelent számára (a NAV a kérelem elbírálása során figyelembe veszi a Nemzeti Média- és
Hírközlési Hatóság szakhatósági állásfoglalását is);
tevékenységét közfeladatot ellátó intézményben végzi és a pénztárgép működése az
intézmény közfeladatainak ellátását zavarja, valamint az intézményen belül nem alakítható
ki olyan pénzátvételi hely, ahol a közvetlen adatlekéréssel megvalósított adatszolgáltatás
teljesítése a közfeladatok ellátásában nem okoz működési zavart. A kérelemhez mellékelni
kell a közfeladatot ellátó intézmény vezetőjének nyilatkozatát a fenti feltételek
fennállásáról.
Fontos, hogy az egyedi mentesség kizárólag az online adattovábbítás alól mentesít, az online
pénztárgép üzemeltetése alól nem ad felmentést. Továbbá az online pénztárgép használata
alóli mentesítésre kizárólag az említett két – jogszabályban meghatározott – okból van
lehetőség.
Végezetül említést kell tenni arról, hogy az Áfa tv. lehetőséget ad arra, hogy az adóalany
nyugta helyett számla kibocsátásáról gondoskodjon, mely esetben mentesül a gépi kiállítású
nyugtakibocsátási kötelezettség alól. Ugyanakkor, ha az adóalany a bizonylatadási
kötelezettségét online pénztárgéppel történő nyugtaadás helyett számla kibocsátásával
teljesíti, köteles az általa e tevékenységhez kapcsolódóan kibocsátott valamennyi számláról –
PTGSZLAH adatlapon – adatszolgáltatást teljesíteni az állami adó- és vámhatóság felé.
Annak eldöntésében, hogy mely esetekben áll, illetve nem áll fenn adatszolgáltatási
kötelezettség, eligazodást nyújt a NAV honlapján „Adatszolgáltatási kötelezettséggel érintett
számlák köre” címmel közzétett tájékoztató anyag.
Az adóalany adatszolgáltatási kötelezettségének pénztárgép használatra kötelezett
tevékenysége tekintetében olyan módon köteles eleget tenni, hogy az e tevékenységéhez
kapcsolódóan kibocsátott számlák keltét, sorszámát, a vevő nevét és címét, továbbá az
ellenérték adót is tartalmazó összegét, adómentesség esetén az ellenérték összegét a számla
kibocsátásának keltét alapul véve, naponkénti bontásban, havonta, a tárgyhónapot követő
hónap 15. napjáig, elektronikus úton megküldi az állami adó- és vámhatóságnak.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Téma: Argosz, a Magyar Argentin Dog Fajtamentő Egyesület és az istenek ajándéka!
Hozzáadva: 2016.11.08 20:48
Téma: Közlekedéssel kapcsolatos információk (nem sztároknak)
Hozzáadva: 2016.11.08 08:46
Autósok figyelem!
A napokban vettem át a mellékelt levél fejlécében szereplő hatóságtól érkező, bírságoló értesítést.
Azok az autósok akik Újpesten az Istvántelki útról kanyarodnak az Árpád úti vasúti felüljáróra,- ha nem akarnak fizetni-hát ne tegyék!
Így az ünnepek közeledtével fáj az ötvenezer forintos bírság
kifizetése, de jobban fáj … nem is fájdalmat, hanem tehetetlen dühöt,
haragot érzek szeretett városrészem polgármesteri hivatala iránt.
Hosszú évek óta választom ezt az útvonalat (és ezzel nem vagyok
egyedül), ha az Elem utcai vasúti átjáró fénysorompója pirosan villog.
Eddig ezért senki nem szólt rám, nem figyelmeztetett, a jobbra
kanyarodást engedő KRESZ táblát figyelembe vettem (negyedórát figyeltem,
tíz autósból nyolc így kanyarodott a felüljáróra). Felfrissítve a KRESZ
szabályait, szembesültem azzal, hogy nem vettem figyelembe, hogy jobbra
két út van. Egy főútvonal és egy mellékútvonal, a jobbra kanyarodás
csak a mellékútvonalra szól. A felüljáróra a STOP SHOP-ot megkerülve
lámpás kereszteződésnél jobbra kanyarodva lehet eljutni.
A bírság
tehát jogos. Bár a levélben térfigyelő kamera szerepel…..ugyan már, ott
nincs térfigyelő kamera, egy közterületes fényképez szemmagasságból,
először szabályosan a stop táblánál állva fotózza az autót (felső kép),
majd a szabálysértőt, ahogy rá kanyarodik a felüljáróra (alsó kép).
Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy az önkormányzatoknak van egy
bírságolási normatívája, ez újpesten havi két millió forint. Vannak
olyan helyek, helyzetek ahol és amikor fokozottan fordulnak elő
szabálysértések. Na nem direktből, hanem figyelmetlenségből, kényelemből
stb. Ezeket a helyeket az önkormányzatok jól ismerik, csak ki kell
küldeni egy közterület felügyelőt és tutira meg lesz a normatíva. Ha a
bevétel teljesült, lehet szabályt sérteni, balesetet okozni, esetleg egy
két ember meghalhat, nem számít. Nem cél, hogy a jóhiszemű autóst
segítsék esetleg egy idejében kihelyezett kiegészítő táblával, hogy
elkerülje a szabálysértést, hiszen vagyunk néhányan akik csak rutinból,
megszokásból vezetünk.
Ha megtehetném minden nap kiállnék a szóban
forgó helyszínre, és ha megjelenik egy „lesifotós„ közterületes a
túloldalon egy fa mögé bújva, figyelmeztetném a stop táblánál várakozó
autósokat, hogy csak ötvenezer forint büntetésért lehet a felüljáróra
kanyarodni. Akkor és ott nem tudnának büntetni. És még valami. Persze
nem lehet elengedést, mérséklést, részletfizetést kérni. Nem élhetek
fellebbezéssel, kifogással. Egyet tehetek, fizessek, mert a szabály az
szabály.
Mindenesetre elgondolkodtam a történteken, és rá jöttem valamire. Ezért a felismerésért köszönet Polgármester Úr!
Kérlek osszátok, hogy ott ne tudjanak autósokat a fenti okok miatt megbüntetni.
Téma: AKIKTŐL BÚCSÚZUNK
Hozzáadva: 2016.11.04 06:15
Nem lehet ilyenkor mit mondani ... :-(
Téma: Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!!
Hozzáadva: 2016.11.03 09:52
Egyszerűen ellentétes minden normális gazdasági trenddel. Miért ne vállalkozhatna valaki arra, hogy autóflottát tart fenn? Miért ne indíthatna valaki igazi taxitársaságot, aholis ővé az autó, és valódi alkalmazottként alkalmazza a sofőröket?
A mai magyar módi ami nem frankó. Pillanatnyilag a droidok, droidtartók felé lejt a pálya.
Az onlány órával, viszont ez a lejtés, nemhogy kiegyenlítődik, de a visszájára fordul.
Én simán el tudok képzelni egy céget, aki autóflottát kezel és ad bérbe vállalkozóknak. Akkor csak a bérleti díj lesz áfás, és nem a teljes bevétel. Simán el tudok képzelni olyan bérleti megoldást, amivel a bérleti díjat minimalizálni lehet, hogy ez az áfa ne legyen túl magas. Pl az autó karbantartása, bizonyos feltételekkel a bérlő feladata. Kvázi régi Volántaxis Gebin rendszer.
A fődarabok nagyjavítása, cseréje természetesen akkor is az autó tulajdonosát terhelik.
Rengeteg olyan lehetőség lenne ami nem torzítja a piacot, és szükség is van rá.
Mindenesetre, ha az onlány kassza végre manipulálhatatlan lenne (álom álom) akkor az alkalmazottal való taxikáztatásnak befellegzett.
Aki nem képes vállalkozóvá válni, az itt nem fog taxizni. Oszt ennyi.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.11.02 17:41
Uber rasszista sofőrök
Neves egyetemek, a MIT, a Standford és a University of Washington két évig tartó kutatás során vizsgálták az olyan népszerű közösségi taxi alkalmazásokat, mint az Uber. Az appok többek között azért is örvendtek nagyobb elismerésnek mint a taxik, mert egyrészt biztonságosabbak, megbízhatóbbak voltak, és úgy tűnt, az iparág diszkriminatív arcélén is puhítottak kicsit.
Ám a tanulmányból kiderült, a kirekesztés enyhülése illúzió volt csupán, a sofőrök ugyanis rutinjelleggel diszkriminálják a női és színes bőrű utasokat. A megállapítások a következők:
- A női utasokat eleve hosszabb úton szállítják, nyilván a nagyobb összeg reményében.
- Az afroamerikai származásra utaló nevű utasokat eleve visszautasították, míg a “fehérebb/hétköznapibb” nevű utasok nagyobb valószínűséggel jutottak kocsihoz.
Az Uber már korábban is azzal lobbizott, például New Yorkban, hogy ellentétben a taxikkal, az Uberesek olyan környékekre is hoznak/visznek fuvart, amiket a taxisok nem vállalnak be, mert Manhattanen kívül esnek.
A legutóbbi tanulmány után pedig ezt nyilatkozták:
„A diszkriminációnak nincs helye sem a társadalomban, sem az Ubernél. Az ilyen tanulmányok nagy segítséget nyújtanak ahhoz, hogy tovább fejlődhessünk.”
(Rawstory)
Téma: Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!!
Hozzáadva: 2016.10.30 07:32
Normális életvitelű embernek, ez teljesen élhető.
Ha megtartod nagyságrendileg a heti két pihenőnapot, és az évi két hét szabadságot, az azt jelenti, hogy:
52x2=104 + 14= 118
365-118= 247 napot dolgozol.
8 000 000 : 247= 32 388.-
Háát, én szeretnék ilyen átlagnapokat minden kollégámnak!
Téma: Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!!
Hozzáadva: 2016.10.29 19:41
A pénztárgépnek lesz egy nagy előnye. A vállalkozó is bérelhet autót!
Nna onnantól, mindenkinek egyenlő feltételek. Aki nem akar beruházni, az bérel, és szépen fizeti a bérleti díjat ... az összes többi költsége fölött.