Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2017.05.18 15:15

Aki nem tudná, nem értené, mi zajlik körülöttünk :-(


Ez nem újságírás, ez politikai nehézfegyverzet

Mondjuk úgy, hogy ezek is kellenének! :-)

De amíg be lehetett volna vezetni, mert nem volt rögzített ár, a fuvarszervezők nem vezették be.  Most mitől forszíroznák, hogy már engedély kell hozzá?
Ettől függetlenül, bele lehet venni, a követeléshalmazba, már csak azért is, hogy legyen mit kihúzniuk belőle ... :-)

Tehát:

Kérünk éjszakai tarifát;
Hétvégi-ünnepi tarifát;
Kiállási díjat;
Minimum díjat, belefoglalt kilométerrel;
Lemondási díjat;

És ez csak tarifarendezés!
Szó sincs emelésről :-P

Repülőtéri vesztegetés: súlyosabb ítélet


D MTI20120125667

2017.05.17. 16:47

Jelentősen súlyosította a Budapest Airport (BA) Zrt. egykori jogi előadójának és jogi igazgatójának minősített vesztegetés miatt első fokon kiszabott büntetését a Fővárosi Ítélőtábla szerdán kihirdetett másodfokú, javarészt jogerős döntésében, írja az MTI.

A volt jogi előadó, Sziebert György az első fokon kiszabott öt év szabadságvesztés helyett hét évet kapott, az egykori jogi igazgató, Rényi-Vámos Krisztina pedig két év felfüggesztett helyett öt év letöltendőt. Az ügyben megvádolt ügyvédeket felmentette az ítélőtábla.

A repülőtéri vesztegetés vádpontjának lényege az volt, hogy a BA két jogásza 2008-ban jogtalan előnyt kért azoktól az ügyvédi irodáktól, amelyekkel megbízási szerződést kötött a cég, azaz a megbízás elnyeréséhez a megbízási díjból vissza kellett osztaniuk a szerződő partnereknek. Emellett más korrupciós cselekmények is szerepeltek a vádiratban.

Az összesen 13 vádlottas ügy - három másodfokon felmentett ügyvédet leszámítva - a tábla másodfokú ítéletével szerdán jogerősen lezárult.

Európai Taxis Egyesület

Tisztelt Kollégák!

Kéréssel fordulunk hozzátok.
Aki csak tud,fényképezzen le olyan reklámfelületeket melyek drosztokon vannak elhelyezve.
A fotón szerepeljen legalább egy elhelyezett reklám is.
A fényképet a helyszín megjelöléssel kérjük ide tegyétek ki.
Ez az első lépés a droszt díj eltöröltetése ill.radikális csökkentése érdekében.
Segítségeteket előre is köszönjük.

A taxisok hétvégi tarifákat vezetnének be

Egyelőre "parkoló pályán van" a taxisok demonstrációja, miután a héten átadják rendeletmódosítási elképzeléseiket a városháza képviselőinek – tudta meg a Népszava.

Ennek mentén reményeik szerint tárgyalások kezdődnek a főváros és köztük a budapesti taxis szabályozás lehetséges módosításáról – mondta Czifery Csaba, az éppen bejegyzés alatt álló Európai Taxis Egyesület alelnöke. (Mint korábban megírtuk a budapesti taxisok egy csoportja demonstrációra készült a városháza körül, abban az esetben, ha nem tudnak tárgyalásokat kezdeményezni a fővárosi önkormányzattal a működésüket szabályozó rendelet módosításairól.)

Mint kifejtette: alapvetően három témakörben szeretnének megbeszéléseket, s változásokat. Ezek közül elsőként a megígért ellenőrzések erősítését és kiterjesztését említette. A sofőrök ugyanis úgy vélik, hogy számos olyan vállalkozás van, amelyik személyszállítást végez a fővárosban, mégis ügyesen kibújik a taxis rendelet alól. Ezeket is számon kellene kérni, mint ahogy azokat a vállalkozásokat is, akik például sárga – ám valójában nem taxiként bejelentett - autóikkal megtévesztik az utasokat. Ezen felül persze a taxisok esetében is fokozni kellene a vizsgálatokat, hiszen szeretnénk, ha közülünk is kikerülnének azok, akik csalnak - fogalmazott Czifery.

Jelezte azt is, hogy a jövő év elejéről életbe lépő Euro5-ös szabályon is módosítanának. Mint ismert: januártól csak Euro5-ös környezetvédelmi besorolású motorral működő autóval lehet taxizni a fővárosban. Czifery kifejtette: javaslatuk szerint egy egyébként az összes elvárt paraméternek – a motorra most Euro4-es szabály van életben - megfelelő gépjárművel 10 éves koráig lehetne szolgáltatást nyújtani.

Ezeken felül a tarifatáblához is hozzányúlnának. Egy hétvégi, ünnepnapi díjcsomagot is bevezetnének, ami „rendes munkaidőn túli” időszakokra szólna. Ha ennek helyt adna az önkormányzat, akkor a jelenleg egységes, kilométerenkénti 280 forintos díjtábla hosszú idő után változhatna. Hogy pontosan milyen díjakról lenne szó, arról az alelnök már nem kívánt beszélni lapunknak.

Ábrahám Ambrus

Téma: In memoriam BUDATAXI

Hozzáadva: 2017.05.15 11:42

Aki el tud menni, kéretik sok sok képeket csinyáni, és elküldeni nekünk.
Sajnos, a városi rokonok bejelentkeztek bográcspartira, és már nem tudom lemondani :-(

Téma: In memoriam BUDATAXI

Hozzáadva: 2017.05.14 21:01

Szendrei Gabriella
Tegnap, 14:35 · BudapestMár csak egy hét és találkozunk!

A belügyminiszter kivégezte a közteres kamerákat


Pintér Sándor belügyminiszter döntése alapján végleg eldőlt: a közterület-felügyelet nem büntetheti meg a szabálytalankodó autósokat a kihelyezett kamerák felvételei alapján.

A belügyminiszter kivégezte a közteres kamerákat


Pintér Sándor belügyminiszter lényegében Tarlós főpolgármesternek adott igazat, ezzel eldőlt, hogy hiába helyezték ki a kamerákat, ezek felvételei alapján a jövőben a közterületesek nem büntethetnek – írta meg az RTL Klub Híradójára hivatkozva az Index.

Szabálysértés gyanúja esetén a rendőrségnek kell továbbítaniuk a képeket, de mivel objektív felelősség ebben az esetben nincs, az autósok könnyen megúszhatják az 50 ezer forintos csekkek befizetését.

Az egész azzal kezdődött, hogy Tarlós István felesége februárban szabálytalanul kanyarodott fel Óbudán a Szépvölgyi útra. Bár ezt az utóbbi időben tábla tiltja, ő jobbra kanyarodott, amit a kihelyezett kamerák felvettek, és más autósokhoz hasonlóan ő is megkapta az ezért járó büntetést. A főpolgármester március végén sajtótájékoztatón állt bele az ügybe.

Arról beszélt, hogy a közterület-felügyeletet nem arra találták ki, hogy az autósokat üldözve szabályos „pénzbehajtásnak látszó akciókat bonyolítsanak le”, és miközben „a közterület-felügyelő ül a gumóján és eszi a szalámis szendvicset”, 50 ezer forintos szabálysértési díjakat osztogasson.

A főpolgármester módosítást kezdeményezett az ügyben a rendőrségnél és a belügyminiszternél. Bár Tarlós nem tette világossá, hogy miért lenne törvénytelen, hogy a közterületesek pusztán a felvételek alapján a távolból büntessenek (ezt a törvény általában megengedi), az ORFK, arra hivatkozva, hogy a közterület-felügyelet által használt kamerák nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek, lényegében Tarlósnak adott igazat.

A kerületi önkormányzatok különbözőképpen reagáltak a helyzetre, Óbudán például előbb felfüggesztették, majd átmenetileg újraindították a kamerák működését, végül Bús Balázs óbudai polgármester kért sürgős jogi állásfoglalást az Országos Rendőr-főkapitányságtól.

Mint arról most az RTL Klub beszámolt, Pintér Sándor hétfőn kelt levelében egyértelművé tette, hogy a közterület-felügyelet saját maga nem adhat kamerás büntetéseket. A közterület-felügyelő eszerint a képfelvétellel a rendőrségnél kell, hogy eljárást kezdeményezzen.

Azonban: amennyiben a felügyelő a szabályszegést kizárólag technikai úton észleli, és nincs mód az értesítés elhelyezésére, a felvett jármű üzembentartójának objektív felelőssége alapján történő bírságszabás kizárt. Mivel ebben az esetben tehát nincs objektív felelősség, a sofőr gyakorlatilag következmények nélkül letagadhatja, hogy ő vezette az autót. Így a jelenlegi szabályok és jogértelmezés alapján jó eséllyel meg fogja úszni a büntetést.

Besárgulhatnak az Uber autói, már ahol még vannak egyáltalán

Sárgulhatnak az Uber autói, csak taxiként dolgozhatnak tovább


Hazánkban már tavaly nyár óta nem elérhető az Uber szolgáltatása, most pedig úgy tűnik, hamarosan egész Európában csak a hivatalos taxik feltételeivel működhetnek tovább.

%KA%Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára%KA%

Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára

Az Uber számára kellemetlen fordulatot vett a vele szemben folyó eljárás az Európai Unió Bíróságán, miután a bíróság főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, az Ubernek is teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda.

Maciej Szpunar, az Európai Unió bíróságának illetékes főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ez azt jelenti, hogy megítélése szerint az Ubernek is teljesítenie kell mindazokat a kötelezettségeket, amelyeket a tagállamok előírnak a taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, akkor jelentősen romlik az Uber versenyképessége az Európai Unióban, hiszen eddig jórészt azért tudott olcsó szolgáltatásokat nyújtani, mert sofőrjeire nézve nem érezte kötelezőnek sem a fix tarifákat, sem az egyenszínt, sem semmilyen más előírást.

A főtanácsnok szerint elsődlegesen arról kell határozni, hogy az Uber által kínált szolgáltatás információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak minősül, vagy a tagállamok által szabályozott közlekedés területére tartozik-e. A főtanácsnok véleménye szerint az Uber által kínált szolgáltatás nem felel meg az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás előzetesen meghatározott feltételeinek. Egyrészről az applikáción keresztül nyújtott szolgáltatás nem független gazdaságilag a sofőrök által nyújtott utasszállítási szolgáltatástól (pl. árak meghatározása, sofőrök kizárásának lehetősége stb.). Másrészről nem ugyanazon személy hatáskörébe tartozik a két tevékenység (applikációfejlesztés és -szolgáltatás, illetve a tényleges utasszállítás). Mindezek miatt úgy foglalt állást, hogy az Uber tevékenysége a tagállamok joga által szabályozott közlekedés területére sorolható. A főtanácsnok indítványa nem köti az Európai Unió Bíróságát, amely majd a végső szót mondja ki, hazánkra pedig nem lesz hatással, hiszen nálunk már tavaly kiszorították az Ubert a törvényalkotók.