Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Verestelenítés

Hozzáadva: 2018.06.08 19:14


Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2018.06.08 11:05

Nagy változás jöhet a taxis cégeknél - érdekes dolgok derültek ki

Szász Péter, 2018. június 8. péntek, 07:08
Bár szinte mindegyik budapesti taxitársaság komoly bevételnövekedést ért el 2017-ben, a bérek és más kiadások levonása után az árbevételarányos jövedelmezőség már nem olyan rózsás, a cégek nagy része gyakorlatilag nullszaldósan zárt. Kivételek persze vannak, de nem csoda, hogy megindult a koncentráció, a nagyobb cégek bekebelezik a kisebbeket.

Jó évet zártak a Budapesti Közlekedési Központ által minősített taxitársaságok, már ami a bevételnövekedést illeti. Több cég két számjegyű bővülést tudhat magáénak.

A profitlabilitásról azonban nem lehet ezt elmondani: a piac messze legnagyobb szereplője a Főtaxi és az Uber-utódként Budapestre érkező Taxify kivételével a cégek bevételét szinte teljes egészében felemésztették az anyag-és személyi jellegű kiadások.

Az 545,3 millió forintos bevételű City Taxi Fuvarszervező Szövetkezetnek például 10,7 milliója maradt adózás után, amely kevesebb mint 2 százalékos arány. Csak az 54 dolgozó bére felemésztett 300 millió forintot.


Fontos tudni, hogy a taxicégek dolgozói nem a taxisok, hanem a központ alkalmazottai (diszpécserek, ügyintézők, vezetőség, stb.) A City Taxi kiegészítő mellékletéből például kiderül, hogy a tagok (taxisok) száma 426, ők azonban saját vagy kifejezetten erre szakosodott cégeknél vannak bejelentve.

Visszatérve a jövedelmezőségre, a 6X6 taxi 426,2 milliós nettó bevétel mellett mindössze 2 milliós adózás utáni nyereséget termelt. A 39 dolgozó költsége 104 millió forint volt, a maradék anyagjellegű ráfordításokra, nagyrészt szolgáltatások igénybevételére ment el.


A Taxi 4 közel 280 milliós forgalmából 5,6 milliós profitot termelt, amely 2 százalékos arány. A 24 dolgozó járandóságai 65,3 millió forintot vittek el, a többit pedig az anyagjellegű ráfordítások.


A családi tulajdonban lévő Taxi 4-el kapcsolatban álló Tele 5 Taxi Hungary Kft. jóval kisebb szereplője a budapesti piacnak. Tavaly 37 milliós bevételből, mindössze 356 ezres profitot tudtak termelni. A 2016-os évet ennél is rosszabb profitrátával zárták, korábban pedig veszteségesek voltak. A cég 9 embert foglalkoztat a friss beszámoló szerint.


Az MB Elite 150 milliós értékesítési bevétele is elolvadt tavaly, nyeresége mindössze 240 ezer forint lett. Érdekesség, hogy a cég főtevékenysége nem a személyszállítás, hanem a PR és kommunikáció, amelyből - a beszámoló szerint - bevételük zöme származott. A cég egyébként a bevételéhez képest kevés embert foglalkoztat, átlagos létszámuk 11 fő volt. A bevétel a közel 100 milliós anyagjellegű ráfordításokra ment el.


Az egyik kivétel a Főtaxi, amely messze a legnagyobb szereplő a piacon a maga 2,2 milliárdos bevételével. A Főtaxi öt év alatt megduplázta bevételét, adózott eredménye pedig még látványosabban nőtt: a 2013-as 5 millió és a 2014-es 50 millió forint után tavaly és 2016-ban is a 400 milliót súrolták. Ez 2016-ban 21, tavaly pedig 17,5 százalékos profitabilitást eredményezett. A cégnél átlagosan 79-en dolgoztak. Saját tőkéje 2017 végén elérte a 2 milliárd forintot.


Meglepően jól teljesített az Uber utódjának nevezett Taxify Hungary Kft. A 2016 júliusában indult cég az első csonka évben még 32,6 milliós bevételt és 6,2 milliós veszteséget ért el, tavaly azonban már 161,6 milliós bevételhez 65,1 milliós nyereség társult, amely messze a legjobb arány - több mint 40 százalék - a cégek között. A vállalatnál csak 10 ember dolgozik.


Koncentrálódik a piac

A Főtaxi nemrég jelentette be, hogy megveszi a Budapest Taxit, május 7-től pedig a cég nevére került az MB Elite Luxury Kft. is. Ez utóbbinak inkább csak adminisztratív jelentősége van, hiszen az MB Elite korábbi tulajdonosa - a Stelius Zrt.-n keresztül - az a Nagy Elek, aki két cégén keresztül a Főtaxi felét is birtokolja.

Persze nem csak a Főtaxi kezdett felvásárlásba, nemrég a 6x6 taxi és a Taxiplus is összeolvadt, utóbbi 2017 márciusa óta TaxiPlus World Kft. néven működik.

A Taxiplus is leadott már beszámolót a 2017-es évről, de csak március elejétől számítva. A cég 109,5 milliós bevételből 3 milliós veszteséget termelt. Jogelődje a Taxiplus Europe Kft. 2016-ban 308 milliós bevétellel és 44 milliós nyereséggel zárt, azt megelőzően 298 millió aránylott a 7,1-hez.

A minősített taxitársaságok között van a 7X7 Taxi, amely 2017 kezdett bevételt termelni, igaz ez mindössze 571 ezer forint lett 2,7 milliós veszteség mellett. A 7x7 taxi tulajdonosa egyébként az a Kraft Invest Kft, amelynek a Budapest Taxiban is volt érdekeltsége, mielőtt a Főtaxi megvásárolta volna.

A Budapest Taxi egyelőre nem tett közzé 2017-es beszámolót.

2018.06.08.

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal 2018. június 11-től országos akció keretében fokozott jelenléttel, megerősített kapacitással, több száz revizor és pénzügyőr részvételével összehangoltan ellenőrzi a fővárosban működő kereskedőket. Az ellenőrzések elsősorban az online pénztárgépek adatai alapján kockázatosnak tekinthető vendéglátóegységeket, ajándékboltokat, piacokon és vásáscsarnokokban értékesítőket, valamint a személyszállítási tevékenységet folytatókat érintik. Az ellenőrök megjelenésére fokozottan lehet számítani az V., VI.. VII., IX. kerületekben. Az ellenőrzések során a nyugta- és számlaadás, az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetése, a foglalkoztatottak bejelentése és a készpénzkészlet vizsgálata mellett fokozott figyelmet fordítanak a munkatársak a jövedéki termékek forgalmazásának vizsgálatára is."

Autóbuszok KGFB díjnövekedése

Május 15-én ülünk asztalhoz a GVH és az MNB illetékeseivel

 

Felgyorsultak az események az autóbuszok KGFB díjainak drasztikus emelkedése ügyében; szervezetünk kezdeményezésére a Gazdasági Versenyhivatal Antitröszt Irodája május 15-ére hívta össze azt az egyeztetést, ahol a GVH, a biztosítási terület felügyeletét ellátó Magyar Nemzeti Bank, és az autóbuszos személyszállítók érdekképviseleti szervezeteként a NiT Hungary tekinti át a kötelező felelősségbiztosítás kérdéskörét.

Az ügy előzménye az az április 18-i nyílt, összevont elnökségi és autóbusz tanácsi ülés, amelyen a NiT Hungary irányító testülete tagi jelzések alapján – a szakmai szervezetek közül egyedüliként – napirendjére tűzte az autóbuszokat érintő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjak 2018. évi elszabadulásának kérdéskörét. A biztosítói erőfölényt jól tükrözi, hogy meghívásunk ellenére a 2018-as évre autóbusz járműkategóriára KGFB díjat hirdető tizenhárom hazai biztosítótársaság egyike sem képviseltette magát a nyílt ülésen (jelentős részük nem is reagált meghívásainkra), de nem vett részt azon a MABISZ, és a Magyar Nemzeti Bank Biztosítás-, Pénztár- és Közvetítők Felügyeleti Igazgatósága sem.

A testület határozatot hozott a szükségesnek ítélt szervezeti lépésekről és egy erőteljes elvárást fogalmazott meg a felügyeleti szervek és jogalkotó felé az azonnali beavatkozásra. Természetesen ipartestületünk kiemelten kezelte a hiteles adatok előzetes begyűjtésének kérdéskörét is; 2018. február 21. és május 30. között online kérdőívben biztosította az adatszolgáltatást a szervezet tagsága és a hazai autóbuszos személyszállítói kör részére a KGFB díjak alakulásáról. Kérdőívünk azt a célt szolgálta, hogy az autóbuszok KGFB díjnövekedésével kapcsolatos szervezeti stratégia kidolgozása a díjakat befolyásoló tényezőkről szóló reprezentatív adatállományon és valós vállalkozói adatokon alapuljon. A másfél hónapos felmérés adatai a válaszadók nagy része tekintetében visszaigazolták a 2018-ra megajánlott díjak jelentős emelkedését.

Elnökségünk határozatát, és az arról kiadott közleményünket rendkívül széles médiavisszhang kísérte, melyet követően a kormányzat is a szakmacsoport mellé állt. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április 19-i közleményében vizsgálatot kezdeményezett az érintett felügyeleti szerveknél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak egyidejű, nagyarányú emelése miatt, és egyértelműen kinyilvánította elvárását az érintettek közötti mielőbbi egyeztetések megkezdésére, ésa körülmények alapos áttekintésére.

Még a közlemény megjelenése előtt, 2018. április 18-án megérkezett szervezetünkhöz az MNB reagálása a szervezet fellépésére és kezdeményezésére; a Magyar Nemzeti Bank – bár meghívottként távol maradt a nyílt testületi üléstől – részletesebb elemzést is tartalmazó levelében vázolta szakmai álláspontját.

A minisztérium közleményben foglaltakra hivatkozva 2018. április 19-én megtettük írásos javaslatunkat a tárgyalások megkezdésére a GVH elnöke, Dr. Juhász Miklós részére. Kezdeményezésünkre válaszul, 2018. április 23-án megérkezett szervezetünkhöz dr. Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese levele (ide kattintva megnyitható), melyben a szükséges kontakt megadásával fejezte ki a hivatal nyitottságát az éremi egyeztetések megkezdésére, az MNB bevonása mellett.

Április 24-én az MNB Biztosítás-, Pénztár- és Közvetítők Felügyeleti Igazgatósága háromoldalú egyeztetésre való nyitottságát kinyilvánító levél is megérkezett szervezetünkhöz, majd április 27-én a GVH Antitröszt Irodája e-mai üzenete kitűzte a május 15-i konkrét egyeztetési időpontot, így rögzíthetjük, hogy a témakörben sikerült elmozdulnunk a holtpontról. Bár a biztosítói oldal nyitottsága még nem érhető tetten, a piac- és versenyfelügyeleti szervezetekkel való párbeszéd reményeink szerint előrevetít egy olyan konstruktív megoldást, melynek révén átláthatóbbá válik a biztosítói díjképzés és erősödhet a KGFB díjak rapszodikus alakulásának kitett kisvállalkozói réteg biztonsága.

Már mindenki érzi.  Persze az előző évihez képest ....
Ezért lenne talán realitása egy megmozdulásnak.
Ha sikerülne a többi fuvarozót is magunk mellé állítani, annak már egy kicsit blokádszaga lenne :-)

Egy másik topicban felmerült, hogy lépnünk kéne valamit, a kötelező biztosítási díjak ügyében.

Szervezzünk demót?  Rugdaljuk meg a Metált és a Dudást, hogy csináljon már valamit?

Kérjük meg a Sapkát? :-)

Kiszerint, mittegyünk?

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2018.06.07 10:45

Kicsit hosszúlére eresztetted, de teljesen igazad van.
Tehát, állambácsinak menjünk neki, és követeljünk fixtarifát? :-)

Az a baj, hogy a biztosítási ágazat szabályozásáról semmit nem tudok.
Elképzelésem nincs, hogy egyáltalán van e lehetősége  (jó, persze kétharmaddal mindenre van lehetősége) az államnak belenyúlni a díjakba?!?

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2018.06.06 20:51

Közönyről szó sincs.De!
Levezetnéd mit is kéne csinálni?
Mit követelünk, és kitől?!?

Téma: Hármas brék

Hozzáadva: 2018.06.05 06:45

Döb­be­ne­tes amit az össze­szur­kált taxis el­mon­dott a tá­ma­dó­já­ról

A 64 éves ta­xist nyug­dí­ja­zása után öt nap­pal érte a tá­ma­dás, a férfi har­minc­szor már­totta belé a kést...

N. Bélának, csaknem 30 késszúrást kellett kiállnia, 10 napig kezelték kórházban, ahol órákig küzdöttek az életéért, most már otthonában lábadozik tovább.

- A férfi beült a taximba, teljesen váratlanul megfogta az ingemet és elkezdte szurkálni a nyakamat meg a fejemet. Az egyik kezemmel megpróbáltam védekezni, miközben a másik kezemmel tovább vezettem. Azt hajtogatta, hogy álljak meg, de nem tettem, hiszen az autó volt az egyetlen fegyverem - árulta el a Borsnak Béla, aki megpróbált egy forgalmas helyre eljutni.

Fotó: MTI

Egy hajtűkanyar után az utas átesett az utastér másik oldalára, ám ez nem zavarta meg őt, tovább folytatta a szurkálást. Béla, amikor már több sebből vérzett és támadója azzal fenyegette, hogy megöli, megállt az út szélén. A férfi elvette a pénzét, az idős taxis szemébe nézett és elsétált. G. Richárdot később elfogták, kiderült róla, hogy 8 nappal korábban szabadult a börtönből.

- Az adrenalintól nem éreztem fájdalmat. Azt hittem, hogy csak ütéseket kapok. Amikor segítséget akartam kérni, akkor láttam, hogy mindenem vérben úszik. Halálfélelem tört rám.

A családom sokat segít, mellettem állnak, de éjszaka még mindig újraálmodom ezeket a borzalmas pillanatokat

- árulta el Béla.