Felhasználó hozzászólásai
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.20 11:26
Nincs belőlük elég?
Te még szaporítanád őket? :))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.12.20 11:12
A napokban nekem a következő „kereszt kérdés” tetszett, de az aztán nagyon.
Főleg úgy, hogy komolyan meg is tárgyalták még a kollégák is.
Íme:
— Uraim, csak egy keresztkérdés, 220 méter hosszú, és 60 centi széles, befér egyáltalán bárhová is tetőcsomagtartó nélkül?
— 220 méter sehova. (egyik taxis kolléga)
— Én is úgy tudtam, hogy 180, vagy 160 a maximum. Köszönöm.
Itt valaki szabályosan bejelez.
— …..négy? (Szólítják)
— Buszba esetleg.
— Hová?
— Biztos, buszos eltudja vinni esetleg.
— 220 métert mondtál, az még teherhajóra se fér föl. (Na ez én voltam engedély nélkül.)
— Aha, jó uszály. Jó köszönöm uraim.
Azután mi lett a címmel azt nem tudom, mert szerintem valaki nagyon megsértődött, pedig csak egy kis baki volt amiatt, hogy kimaradt egy „vessző” a két kettes közül.
Gondolod ezek után az én kódom is elmosódik?
:DD
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.12.20 10:34
Nem fárasztom magam.
De, még olyan kezelővel nem igen találkoztam, aki elsőre el tudta volna mondani a második példa címet.
Vagy a Veres Pálné utca Szarka utca sarok. Valahogy mindig valami más akar kijönni. :))
Téma: Bbetyár rejtvényei
Hozzáadva: 2011.12.20 10:27
Ezt honnan találtad ki?
Csak nem ott parkolsz a kocsiddal? :)))
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.12.20 10:20
Attól függ milyen „hosszú” a cím.
Pl. 1.: VI. Ó utca 5 Kis.
Ezt elmondani cirka 2 másodperc. Jó ha dadogósan mondod, akkor lehet 3 is.
Viszont,
Pl. 2.: XVIII. Sepsiszentgyörgy utca 6 Gerlefalvi Hlusztvisnyák Gothárd, és az utas kéri, hogy a Székelyudvarhely utca felőli kapun menjél be az udvarra a ház mögé.
Na, ezt elmondani dadogás nélkül első nekifutásra legalább 18 másodperc. :))
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.12.20 10:07
Meg tudlak érteni.
Egy kis friss történet tegnapról.
Drosztos körzetbe tartozó cím:
Kérik az elsőt, jelentkezem, kapom a címet A….. utca 31 dr.XY.
A kocsi érkezik 2 perc 42 másodperc alatt, pedig nem is rohantam ezerrel..
Ház előtt nincs hely. Csak a sarkokon lehet megállni vagy a ház előtt másodiknak a főútvonalon.
Utas 12 perc múlva se jön.
Reklamációs csatornán közlik, hogy foglalt a telefonja.
Még várok egy-két percet és ott hagyom. (megjegyzés: Ha, kapok e címről egy 30 ezres számlát a tilos helyen való várakozásért, akkor a dr XY-nak posztomusz fognak munkássága elismeréséért díjat adni. Erre esküszöm.)
Nem állok vissza elsőnek a drosztra, hanem a sor végére megyek.
Kb. 10 perc múlva „új” rendelésként kérik a droszt elsőt az A….. utca 31-be dr.XY névre.
Kolléga reagál, és rákérdez, hogy ide most volt egy rendelés ugyan erre a névre.
Központ válasza: — Rendeltek még egy kocsit. (A megégésről szó sincs.)
Én kiszállok és mennék előre, hogy elmondjam a kollégának az igazat a történtekről, de mire odaérek, a kolléga elindul a címre.
Ekkor, elmesélem a másodiknak kollégának, aki most már az első, hogy pontosan mi az igazság.
Ő is mesél hasonló esetről, amikor így járt.
Közben eltelik vagy 10-15 perc vagy talán még több is.
Kérik az elsőt a droszton.
Ő jelentkezik, és kapja a címet: A….. utca 31 dr.XY. (Most adják le harmadszor, tehát valószínűleg a második kolléga is megégett. A tilosban ő sem akart várakozni túlságosan sokat)
Kolléga rákérdez, hogy biztos a cím? Mert már két kocsi ment erre a címre.
Központ válasza: — Rendeltek még egy kocsit.
Kolléga elment a címre, és végül ő rendben lett, mert cirka 20 perc múlva láttam a droszt mellett elhaladni az utassal. Ami azt jelenti, hogy a harmadik kolléga is bő 10 percet várakozott a kedves dr.re.
Hogy ebből az egészből, mit lehet levonni tanulságként?
Nagyon sok mindent.
A központban toronymagasan kakkantanak a taxisra.
Fél csípőből hazudnak.
Pedig az etikai szabályzatban mi van leírva arra az esetre, ha netán a kolléga a magasságos központot félrevezeti?
Fordítva, van szankció?
Nincs, mert az a központ érdekében történt!
Másik, hogy ennek az utasnak, akárhányszor is küldenek autót, hiszen minden „új” rendelésével javítja a központ statisztikáját.
Az pedig, hogy hány kolléga zsebéből húz ki kisebb, vagy nagyobb összeget, azt a kutyát se érdekli.
Ez, az ingyen kiállás és várakozás egyenes következménye. Lehet érte lelkesedni.
A többi tanulságot, amit még le lehet vonni, azt rakja mindenki hozzá.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.12.18 23:58
Kedves Cyrus 885!
Mindenki úgy és azzal kábítja magát, amivel akarja. Azt hisz el, amit akar.
Bizonygathatod, hogy milyen jól mennek nálatok a címek.
De, bocsásd már meg nekem azt, ha a tapasztalatom velem mást mondat, és nem hiszek el minden mesét.
Ismered a kis tanmesét, amikor a királyfi megy az erdőben a hosszú vándorútján, és találkozik egy idős aszott öreg nénikével, aki azt mondja neki:
— Ide figyelj te királyfi, ha most nem teszel azonnal magadévá, akkor én tégedet egy rút varangyos békává teszlek, ha viszont magadévá teszel, akkor én átváltozom egy szép fiatal királylánnyá, és hozzád megyek feleségül, ráadásul hozományként megkapod atyám fele országát.
Gondolkodik magában erősen a királyfi, hogy most mit tegyen.
— Ha, nem teszem magamévá a vén banyát, akkor rút varangy leszek. De, magamévá meg hogy tegyem, hisz oly rusnya a banya, hogy a férfiasságom cserben fog hagyni!
Miközben ezen gondolatok járnak a fejében, csak magáévá teszi a vén banyát.
Nem is egyszer, mert csak az jár a fejében, hogy a végén csak jó lesz, mert megszépül a banya. Sőt, még kap mellé egy fele királyságot is hozományként.
Mikor már vagy egy órája hajtja a banyát, mint Singer a varrógépet, látja ám a királyfi, hogy a banya nem szépül. Ahogy jobban megnézi látja, hogy a kimerültségtől talán még rusnyább, mint volt.
Ezt már nem tudja szó nélkül hagyni a királyfi, s rögvest meg is kérdi a banyától:
— Ugyan mondja már meg öreganyám, hogy hogyan van az, hogy én mindent megtettem amit kért, sőt még többet is. De, maga tán még rondább lett, mint előtte?
Erre a vén banya, csak annyit kérdezett a királyfitól, hogy:
— Ugyan mond már meg nékem, te dalia, hogy hány éves vagy, hogy még hiszel a mesékben?
Szóval, én már nem vagyok dalia, de a varrógépet még meg tudom hajtani. (Még mielőtt többeknek kaján mosoly ülne ki orcájára.)
De visszatérve az eredeti témára.
Én, nem tudom, hogy ki az a Jankó. Lehet, hogy ismerem, lehet, hogy nem.
De, csak 302 darab címet ad le óránként? Ez bizony elég kevés.
Én ismerek olyan kezelőt, sőt dolgoztam is vele egy műszakban, aki bizony 420-430 darab címet adott le egy óra alatt. Sőt közben még az esetleges reklamációkat is intézte, utas részről és taxis részről egyaránt.
Akkor, még sehol nem volt olyan, hogy reklamációs csatorna. (Ezt, én találtam ki, és javasoltam a főnökeimnek, hogy vezessük be, anno 1992-ben, de elég későn reagáltak rá.)
Pedig akkor „csináltak” négy csatornát, felosztva a várost négy körzetre.
Nekünk meg úgy adták elő, hogy: — Négy csatorna, négyszer több címet jelent.
Bizony volt, aki királyfi volt, és elhitte a mesét.
Ezzel szemben a valóság az volt, hogy egy, vagy „másfél” (egy másik csatornán, csak fele annyi cím volt) csatornán „ömlött” a cím, de csak a csúcsidőben. A többi „csövön” meg a „csend hangjait” lehetett hallgatni, még csúcsidőben is.
A nem csúcsidőben még a „menő” csatornákon is „nagy” szünetek voltak két a leadott cím között.
De, visszatérve a 420 darabos címleadáshoz, viszont az kellett, hogy a címeket, a felvevők pontosan vegyék fel. A megrendelőknek reális időt mondjanak a kocsi érkezését illetően.
Igaz, akkor még volt olyan, hogy kiállási díj. És a kedves inkább a kapuban várakozott az érkező kocsira, nehogy 4-6, jól olvasod, négy-hat forinttal több legyen az órában, mert a várakozáskor is „ment” a taxióra.
És hangsúlyozom ez a 420 darabos címleadás, csak olykor egy-egy órára volt jellemző.
Az összes cím mennyisége nem 18 napra, hanem 1 hónapra (30 napra) vetítve 60-80 ezer között mozgott. Igaz, akkor még az utcán is leintették a taxikat.
Ez volt nagyjából a valóság.
Amit veled elhitetnek az az, hogy 18 napon keresztül folyamatosan 12-15 másodpercenként 0-24 óráig mondják a címeket. Jó, azt mondod három csövön megy a címleadás. Akkor már jobb a helyzet, mert 36-45 másodpercenként kell folyamatosan új címeket leadni csövenként.
De még egy kis példa, és azután be is fejezem.
A városban totál dugó van.
Kolléga felveszi a címet, majd visszaadja, mert nem fog odaérni.
Másik kolléga szintén felveszi, de ő sem érne oda időre, ő is visszaadja.
Felveszi egy harmadik, de ő is úgy jár, mint az első kettő.
Felveszi egy negyedik, aki végre odaér a címre, de utas nincs lent, mert eltolják.
Utas közben végre lemegy, de mivel nincs ott a kocsija, reklamál.
Negyedik kolléga válasza a kérdésre, hogy mikorra ér vissza a címre? Nem tudja mikor fog visszaérkezni.
Ezért eladják egy ötödik kollégának. Most neki vagy lesz utasa vagy nem ez lényegtelen.
Viszont ami érdekes: A statisztikában hány leadott cím szerepel? Egy, vagy öt?
Na, nem fárasztalak tovább mert már szerintem másoknak is, meg neked is elege van belőlem. :)))
Téma: Nézzünk nagy melleket
Hozzáadva: 2011.12.18 17:25
Látom kiheverted. :))
Téma: kellemes ünnepeket.
Hozzáadva: 2011.12.18 17:23
:DD
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.12.18 17:19
És te ezt még el is hiszed?
Mármint a 116 ezret 18 nap alatt.
Számolj már utána, még mielőtt nagyon fellelkesülsz.
1 nap az 24 óra, tehát a 18 nap az 18x24 óra azaz 432 óra.
1 óra az „cirka” 60 perc, tehát a 432 óra az 432x60 perc, azaz 25.920 perc.
Ez azt jelentené, hogyha 116 ezer cím volt 18 nap alatt, akkor 116.000cím/25.920perc=4,47530864 cím/percnek kell lennie. Azaz 4-5 címnek percenként.
Ez pedig azt jelenti, hogy a kérdéses napokon 15-12 másodpercenként kellett új címeket mondani, és ráadásul folyamatosan a nap 24 óráján keresztül.
Hallottam én már a kolléga rádióján, olyan „adásszünetet”, amikor mellettem állt, hogy az csoda.
Át is szóltam neki, hogy ne a SzER-t (Szabad Európa Rádió) keresse az URH, mert már ott nincs adás. :))