Felhasználó hozzászólásai
Téma: Kérdés TAXI 4-nél dolgozókhoz
Hozzáadva: 2007.06.15 08:31
Nem csuklik!
Egyáltalán nem csuklik. Helyette csuklik a a busz, hiszen a neve is "csuklós"! {:-(((
Téma: Kérdés TAXI 4-nél dolgozókhoz
Hozzáadva: 2007.06.15 08:24
Azok nem "Demszky gomók",
hanem betonba öntött "Demszky golyók"! (.-)))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2007.06.15 08:19
Így nemtud szenet rendelni? (:-))))
(Remélem ismered a viccet?)
Téma: 2018-as év Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának Etikai Szabályzata
Hozzáadva: 2007.06.15 08:10
Szia Nemkar!
” Ne vitatkozz, tudom.”
Muszáj vitatkoznom.
Mert csak nagy vonalakban írtam a kiadásokat „taxis” részről.
[i]„Én nagyon sok beírásoddal egyetértek, de ezmost egy kicsit nemjól sűlt el.
Addig Ok. amig a taxis kiadásokról írsz.
Amikor azonban, az Ő általa is kiadásokat emlegeted, az már kicsit necces.
Neki is LEHET kocsirészlete, annak minden kiadásával.
Kötelező, Casco, benzin, javítás....stb.”[/i]
Az igaz, hogy neki is lehet kocsi részlete. Ha használni is akarja a kocsit, akkor benzin költsége is van, de neki nem kell úgymond „címre gurulni ingyen”. Ő csak oda megy a kocsival, ahol dolga van.
Kötelező, az neki is van, hiszen állítólag azért kötelező. Casco biztosítása is lehet, de nekem e téren igen rossz a tapasztalatom.
A kocsi javítása a használatból adódóan relatíve jóval kevesebb, hacsak nem idióta módjára vezet.
De itt is van egy óriási különbség. Míg neked, vagyis nekünk minél hamarabb kell az autót megjavíttatni, addig ő hónapokig közlekedhet horpadt kocsival, mert senki nem fogja érte kitiltani a forgalomból.
Ja és ha annyira összetörte, hogy a műhelyben napokig áll a kocsi, míg javítják, akkor legfeljebb TAXIZIK, és IRIGYLI a TAXIST A MAGAS BEVÉTELÉRT.
Azután még itt van az évenkénti vizsgadíj, ami a TAXIRA, HA JÓL TUDOM MAGASABB, MINT EGY ÚRI AUTÓRA. Vagy rosszul tudom?
MERT AKKOR ENGEM NAGYON ÁTVERTEK A MOZAIKBAN! (:-))))
Persze azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy a biztosítás is magasabb, mert TAXIS vagyok, vagy neked nem így van?
Csak éppen a főnőkével megivott egy sőrt, és ahelyett, hogy életedet veszélyeztetné, Téged rendelt, hogy haza vigyed.
Ide csak annyi a megjegyzésem, hogy elég kevés alkalommal isznak. Sajnos. (:-)))
[i]Részarányosan, a havi fizetéséből a benzint u.a. fizeti, mint Te.
Ő furikázik naponta 15-20 km-t, Te pedig 150-200-at.
Ő a 100e ft. körüli fizetéséből fizeti a benzint, Te a 500e ft körüliből.[/i]
Na most nem tudom, hogy neked hogyan jött ki az 500e bevétel?
Én összeszámoltam mindent (apait, anyait, meg a lenyúlt fuvarokat is), és nem jött ki csak kb. 270e forint.
Persze lehet, hogy még mindig nem tudok taxizni,
vagy nagyon rossz fuvarokat nyúltam le. (:-)))
No most ezek után:
[i]” A lényeg, amit Mi 5x annyi pénzből fizetünk, azt az egyszeri ember, bérből, fizetésből.
Az uras helyében Én bíztos cseréltem volna veled, hisz ezért vagyok taxis.[/i]-:)))
És végül ráadásként itt van egy utolsó, és óriási különbség is.
Míg az úr azért a pénzért „tól-ig” időpontig dolgozik, és utána sörözhet a fönökével. A hét végén azt csinál, amit akar.
Addig nekünk taxisoknak a „tól” az a biztos, de az „ig” az mindig a napi forgalomtól függ, no meg attól, hogy melyik „sárga” kiabál hogy már régen be kellett volna fizetni, de a dézsma fontosabb, mert különben nem tudsz dolgozni.
Soroljam még? (:-))))))
Az is igaz, hogy én magam választottam a taxizást. Csinálhatnék mást is.
De hidd el nekem, hogy próbálkoztam más munkát keresni.
Két fő ok volt, ami miatt nem sikerült:[b]
1. Általában „túlkoros” voltam a munkához.[/b] (Kicsit „koraszülött” vagyok.)[b]
2. A legtöbb munkához „túlképzett” vagyok.[b] (Ezen még csak lehetne segíteni, mert kezdek szenilis lenni!) (:-))))
Nos ezek után:
Én már nem is az úrral szeretnék cserélni fizetést, hanem veled! (:-)))))))))
Téma: Egy sáv a bicikliseké a Margit hídon
Hozzáadva: 2007.06.15 00:27
Na ezt megint jól elszabták!
”Ideiglenes biciklisávot alakítanak ki hétvégenként a Margit híd Budára vezető oldalán szeptember végéig, hogy a kerékpárosok biztonságosan közelíthessék meg a Margitszigetet.”
[b] Budáról honnan fognak ráhajtania biciklisávra?
Vagy csak egyszerűen elmondják a varázsszót:
[font size=4]Piri a parádé, piri a csalamádé, hipp és hopp teremjek ott! [/b]
[i]” A szombattól megvalósuló kezdeményezésről Demszky Gábor beszélt a híd pesti oldalán, a Magyar Kerékpárosklub elnökével, László Jánossal közösen tartott csütörtöki tájékoztatóján.
A főpolgármester elmondta, hogy nyár végéig szombaton délután két órától vasárnap éjfélig mobil oszlopokkal és kifeszített szalagokkal biztosítják a bicikliseknek a szélső forgalmi sáv kizárólagos használatát.[/i]
[font size=4]A hét végétől Lánchíd sem lesz hétvégén!
Állandó bicikliutat a Margit híd felújításakor alakítanak majd ki - tette hozzá.
[font size=4]HOL! Mert hely nincs! Ha csak egysávosra le nem szűkítik.
[i]László János örömének adott hangot, hogy kezdeményezésüket a főpolgármester elfogadta, s döntésével lehetővé teszi, hogy a biciklisek könnyebben és biztonságosabban kereshessék fel a Margitszigetet.
A Magyar Kerékpárosklub (MK) közleményében sikeres lobbijának …”[/i]
Javaslatom:[b]
1. Budáról a Pestre haladó oldalon szintén a szélső sávot le kell ideiglenesen keríteni oszlopokkal és szalaggal.
2. Meg kell engedni a kerékpárosoknak a balra való kanyarodást a szigeti lehajtó felé.
3. A 2-es pont feltételének biztosítására biztosítani kell az elsőbbséget a kerékpárosoknak. E célból „STOP” táblát kell kihelyezni az autós és villamos sávra való érvényességgel.[/b]
Most csak ennyire futotta.
A 3. pont arra is jó, ha a combinó leáll, akkor a stop táblára lehet hivatkozni, meg arra, túlságosan sok kerékpáros akart a zöld foltba menni.
(:-))))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2007.06.14 23:19
Különben meg ez is megtörtént!
[u]„Megtörtént!!!:
- Kedves ez így nem jó, mert ott sok helyen lehet az utas, kicsit pontosítani kellene a címet.
- Kollégám, örülünk, hogy ennyit ki tudtunk belőle szedni, mert olyan ittas az utas, hogy alig érteni, amit mond.
Na, és küldenek neki autót...de még ezt is megcsavarnám, mert nem a központ hibája ez sem, hanem itt jön képbe ismét a taxis. Az említett kolléga elment a címre, majd közölte sajnos szállíthatatlan állapotban van a kedves. Így megúszta kis kocsizással a szankcionálást. Mi történt volna, ha ő visszaadja a címet? Így, látatlanban lemerem veled fogadni, hogy lett volna, aki nyom rá…na és itt az egész gondnak a gyökere.” [/u]
És ehhez mit szólsz?
Kolléga rendel utasoknak gépkocsit.
Első dobás: senki.
Második dobás: torna.
Szűkítés: hattal: senki; héttel: jól belepancsolok.
Megkapom. Hű az anyja mindenit, de hülye vagy komám.
Mondom magamnak, mert szoktam magammal beszélgetni. Húzós ez a hét perc, a kolléga meg jól megmér majd.
Na mindegy, egy őrült módjára rohanás, érkezem 6 perc 10 körül.
Kolléga kínálja az utasokat, majd elindul.
Utasok hárman vannak.
Kettő segít egymásnak a tántorgásban.
Mikor megindulnak a kocsim felé, nem tudom eldönteni, hogy egy páros samba táncot mutatnak be, vagy gyakorolják a zarándok menetet.
(Zarándok menet: kettőt előre, egyet hátra.)
A harmadik próbál feltápászkodni a földről, de valahogy a gravitációs vonzás a közelében magasabb érték lehet, mert sehogy sem sikerül két lábra állnia.
Szemeim, mint a csigának úgy lógtak kocsányon a csodálkozástól.
Még mielőtt a két úri ember elérte volna a kocsimat, bizony dugtam egy menekülő egyest, és rohanás a kolléga után.
Két sarokkal odébb utolérem.
— Kedves kolléga ilyen fazonoknak rendelsz kocsit? Normális vagy?
— Gondoltam hogy én nem szállítom őket, de hátha valaki elviszi.
Na most erre mit lehet mondani? =:-o(
Téma: Kérdés TAXI 4-nél dolgozókhoz
Hozzáadva: 2007.06.14 13:07
Tied a hangszóró! (:-))))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2007.06.14 11:23
Kedves Taxis23!
Már meg ne haragudj, hogy mondom,
de te valamit nagyon félre értesz!
Itt nem arról van szó, hogy a kolléga, aki összetörte, vagy nem törte össze magát, az megérdemelte, vagy sem. Dörzsöljük a kezünket, mert addig is több cím jut egy főre.
NEM ERRŐL VAN SZÓ!
Hanem arról, és szerintem ez a lényeg, hogy egy cím, amelyik nem megy el még 15 perccel sem, és valaki időajánlattal jelentkezik reá egy pici (5 perces esetleges) késéssel. Ráadásul közli balfék módon, hogy utassal halad arrafelé, ami az esettel kapcsolatban teljesen lényegtelen.
Az viszont már lényeges, hogy mikor kiderül, hogy hova megy a kedves, akkor egy a közelben gubbasztó kolléga rádöbben, hogy ez jobb fuvar, mint amire vár.
Ez a helyismeret maximalizmusa. Összes rendelést ismerem, még azt is tudom, hogy kedden milyen zokni van az utason.
Csak az a baj, ha egy nem rendszeres utas véletlen rendel, akkor borul a papírforma.
Ezt nevezik meglepetésnek! (:-))))
Most jön a lényeg, hogy ilyenkor ne kezdjen nyüzsögni a maga szőtt hálójában üldögélő kolléga, hogy neki is jó a fuvar, csak ő eddig nem nyomott, mert izé, meg izé, és a végén utas érdekére hivatkozunk utolsó érvként.
Tudod, hogy hány olyan eset van mikor az idő miatt, vagy bambaságom miatt nem nyomok az első, esetleg a második feldobásra? Pedig ott vagyok a címtől 2-3 percre.
Ilyenkor meg kell állapítanom magamról, hogy nem csak béna, de hülye is voltam.
Ezután jól összeszedem magam, és gyorsan felveszek 5 perccel egy „húzós” címet, amelyik csak „ide megyek aranyoskám” kategóriába tartozik. A fuvar végén ismételten meg kell állapítanom, hogy az állapotommal kapcsolatban a helyzet változatlan. (:-)))))
A taxisok zöme (tisztelet a kivételnek) általában olyan, mint a folyami krokodil. Ül a folyóban (tutiban) és várja a gnú (utas) csorda vonulását. Nem megy ki a szavannára vadászni, hiszen a kaja „házhoz” jön.
Ha meg egy magányos gnú betéved a folyóba, akkor a krokodilok először bambán nézik, de mikor az egyik rászánja magát a kaja megszerzésére, akkor hirtelen a többi is vágyat érez annak megkaparintására.
Tudom a példám eléggé sántít, de ne várj többet tőlem, hiszen ez is elég megerőltető volt számomra. (:-)))
Most megyek „osztán” dolgozom(?) egy kicsit, ahol ki tudom magam pihenni.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2007.06.14 10:37
Kedves 6ker!
Tudod engem, csak az bosszant a dologban, hogy hozunk egy szabályt.
Ez lehet jó, és lehet rossz is.
Ha az utóbbi áll fenn, akkor lehet rajta módosítani, vagy uram bocsá törölni is lehet, hiszen tévedtünk.
De ami példát felhoztam, az arra vonatkozik, hogy igencsak kihangsúlyozzuk azt a tényt, hogy:
NEM LÉTEZŐ CÍMRE NEM NYOMUNK!
Ez még rendben is volna.
De az már nem, hogy ha valaki „púdert” kap, akkor úgy próbálja „megszerezni” a címet, hogy a „rosszul” feldobott címre hivatkozik, és újra dobatva ő fogja felvenni.
Például nem a sarkon van a ház, csak a sarokra kell állni!
Erre már tettem egy javaslatot, hogy aki ilyet kifogásol, az csak 15 perces dobásnál nyomhasson a címre.
De úgy látszik, hogy Vazullokkal beszéltem.
Még egy példa, hogy miről is beszélek:
— Kérek Rákóczi út Uránia mozi.
— Trilala!
— 392.
— Trilala!
— Rákóczi út Uránia mozi Hiszt Erika, VII. kerület Uránia mozi Hiszt Erika.
CSAK ITT HANGZIK EL A KERÜLET, AMI ROSSZ!.
— Trilala!
Kolléga halad a címre, hiszen alig 3 perce van a címre érkezéshez.
— Tilulu!
— xxx-ös?
— Tilulu! Nem jó a cím, mert nem VII., hanem VIII. kerület az Uránia mozi.
— 392!
— Trilala!
— Ne tessék menni a címre!
Közben balga béna kolléga olyan helyre ért, ahonnan semmi esélye nincs a cím felvételére.
— Kérek VIII. kerület Rákóczi út Uránia mozi.
— Tilulu! (A bénának még vonala sem volt.)
— xxx!
— Tilulu! Csak a nevet tessék mondani a többit tudom!
— Hiszt Erika!
— Tilulu!
Kicsit később pár nap múlva.
— Kérek VI. kerület Városligeti fasor 49!
— Tilulu! (Most nem zavarta, hogy rossz a kerület!)
— VI. kerület Városligeti fasor 49 Mikorka Kálmán! VI. kerület Városligeti fasor 49 Mikorka Kálmán! Repteres transzfer.
— Tilulu! (Még mindig nem zavarta, hogy rossz a kerület! Szelektív érzékenysége van.)
Másik csatornán a béna balga próbálkozik
— Trilala!
— 392!
— Kedves a Városligeti fasor rosszul lett leadva, mert az a VII. kerület és nem a VI.
— Gondolja, hogy a kollega nem fogja megtalálni?
— Nem gondolom, csak a szabály miatt. Most betartjuk, vagy nem tartjuk be?
— Kolléga ne tartson fel ilyenekkel.
Nos remélem most már érthető, amiről beszélek.
Ha van egy jól, rosszul sikerült szabály, akkor azt vagy alkalmazzuk, vagy nem.
De az a legrosszabb, hogy hol alkalmazzuk, hol nem.
(Csak úgy zárójelben jegyzem meg, hogy ilyen Uránia mozis esetnél a kezelő egy picit rugalmasan kezeli a dolgot, akkor az ismételt feldobásnál az első kollégát mondja be. Igaz csal egy picit, de az ügyeskedő nem jut előnyhöz.)
Még jó pár példát lehetne sorolni. Te is tudnál hasonló eseteket, abban biztos vagyok.
De ismételten hangsúlyozom, hogy ha nem azon mesterkednénk, hogy a másikat eltapossuk, akkor talán jobban és könnyebben tudnánk dolgozni.
A szabályokat nem egyes emberek érdekeinek védelmére, hanem az egész csapat érdekében kell hozni, és betartani. E szabályok pedig vonatkozzanak mindenkire kivétel nélkül.
Még rám is! (:-((((
Téma: Kérdés TAXI 4-nél dolgozókhoz
Hozzáadva: 2007.06.14 09:22
Tegnap a Kálvin téren mentem keresztül.
Lónyai utca Múzeum krt viszonylatban (csak tudnám, hogy ez mit jelent?).
Kacskaringós egy terelő utat sikerült kialakítani.
A gond csak az, hogy túl keskeny két nagyméretű járműszerelvénynek.
Igaz kitettek olyan táblát, ami azt hivatott szabályozni, hogy melyik irányba haladónak van elsőbbsége.
Csak az a baj, hogy a palánkolástól nem látni, hogy ki mikor jön szembe.
Így ha a találkozás létrejön, akkor igen csak kell manőverezni, hogy ne koccanjanak.
(:-)))