Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.03.01 10:55
Dehogy értettük félre egymást.
Én dolgozgatom az egész városban. Nem kályházok, bár vannak városrészek, ahol nem szoktam sokat várakozni, mert esetleg nem érdemes.
Akkor nyomok a címre, amikor kedvem tartja.
Néha egy jó beszélgetés kedvéért nem is nyomok a címre. Ezt sokan nem is értik.
De ha egy olyan területen veszek fel címet, amit valaki a sajátjának érez, akkor jönnek ám megmérni, vagy legalább megnézni, hogy ki volt az a bátor, aki az Ő területén fel mert venni egy címet.
E dolgot leszámítva minden címre nyomok, ahogy jön sorba. Nem érdekel, hogy hova megy, s mekkora. Egy a lényeg, hogy GAZDASÁGOS legyen. Vagyis legyen bevételem, de azért ne minden áron.
Szóval azután e kályhás taxisok hangoztatják leginkább a taxizás tudományában való jártasságukat.
Főleg a saját érdekeiket hangoztatva:
1. Nem azért jöttem ki, hogy …
2. Ne rontsák az ÉN életterem …
3. Én nem bánom, ha van droszt, csak ott ne legyen, ahol ÉN dolgozom.
STB. STB. STB.
Így azután szépen egymásnak ugrasztanak embereket, s sajnos mi vevők is vagyunk rá.
Téma: "Csak engem érint a benzin árának rohamos emelkedése,vagy Téged is érint?
Hozzáadva: 2008.03.01 10:02
Engem nem érint!
ÉN KEDVEZMÉNYESEN SZÁLLÍTOK MINDEN UTAST, AKINEK VALAMILYEN OLAJOS SZAKMÁHOZ KÖZE VAN.
MÉG A TÉSZTANYÚJTÓ KISIPAROST IS, HISZEN OLAJBAN SÜT.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.03.01 09:57
A kérdés az, hogy hány éves a kapitány?
Csak rejtjeleztem a kérdést.
A lényeg az, hogy ha nem beszélünk arról, hogy a lányom testi szolgáltatásból szerzi a pénzét, akkor ugye nem is qrva.
Persze ez csak nézőpont kérdése. (:-))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.03.01 09:50
Kedves Bao és R005!
Valami érdekes dolgot mondok nektek, s talán másnak is.
(Itt jegyzem meg, hogy én sem olyan régen taxizom, de amikor kezdtem, akkor 4 forint volt az alapdíj. A km díj is valahol 2 forint alatt volt, a ketyegőről nem is beszélve, ami 2 perc után volt 50 fillér.)
Szóval régen a sötét középkorban, amikor csak egy cég, majd később kettő szállította az utasokat, akkor furcsa módon volt mindenkinek egy úgynevezett „sárga” lapja.
Ez nem azt jelentette, hogy valami rosszat tett az illető, és a második „sárga” lapnál kizárják a fuvarozásból.
Ez a „sárga lap” egy érdekes táblázat volt. (Sajnos nekem már elkallódott a költözések során.)
A lényege egy koordináta diagram volt, aminek az egyik tengelyén a km, a másik tengelyén a bevétel volt. A kettő metszéspontja adta a pillanatnyi „guruló” értékét.
A középtájon volt egy sáv, ahol az ember taxisa nem kapott se dicséretet, se letolást.
Felette jutalmaztak, alatta berendeltek fejmosásra, hogy szedjed össze magad, és GAZDASÁGOSABBAN kell dolgoznod a kocsival, mert mínuszos vagy.
Hangsúlyozom ez akkor volt, amikor bármerre mentél égő szabadjelzővel a városban, felvéve a „vadászó pozíciót”. Bizony a legeldugottabb mellékutcában is leintettek, mert örültek az utasok a szabad taxinak. Ekkor külön tehetség kellett hozzá, hogy az ember mínuszos legyen.
Érdekes módon, akkor a cégnek, akinek az autóit hajtottad, valahogy érdeke volt a gazdaságos taxizás.
Nem állítottak be sokkal több kocsit a munkába, pedig volt igény bőven.
Mára ebből mi maradt?
A cég továbbra is meg van. Sőt hasonszőrű versenyzők jelentek meg a piacon, ahova a taxisok tömörülhetnek.
A fuvarok száma lassan apadni kezdett, hála az emberek jólétének. Szinte minden családban van kocsi. Némelyikben nem is egy, és itt nem csak a nagyon tehetősekről beszélek.
A csökkenő fuvarszámból való több fuvar megszerzésére találták ki, hogy ingyen kell kiállni.
Persze, hogy ez jó az utasnak, de nem annyira jó a taxisnak.
Hogy miért térek ki erre a részre?
Bizony mikor az első ingyenes kiállást kitalálták, akkor az első cég nem látta értelmét bevezetni. De nem azért, mert így is annyi fuvar volt, hogy a másik cég az ingyenes kiállással nem vitt el annyi fuvart, hogy ne jutott volna nekünk is.
Még így is volt rengeteg utas, akiket nem tudtunk kielégíteni kocsival.
Hanem azért nem vezették be, mert GAZDASÁGTALANNAK tartották.
ROMLOTT VOLNA A GURULÓ!
De amikorra privatizálták az autók zömét, akkor már bevezették az ingyenes kiállást.
Érdekes, most már nem számított a GAZDASÁGOSÁGTALAN FUVAROZÁS.
A sok „lökött” taxissal megetették, hogy ez neki jó, hiszen több a fuvarja.
Tagdíjat meg azért szednek, mert „adnak” (?) neked fuvart. Ha pedig „többet” adnak, akkor többet is kell érte fizetned. EZ ÍGY IGAZSÁGOS!
Az tény, hogy a telefonon beérkező rendeléseket beolvassák egy erre a célra rendszeresített szerkezetbe, mely lehetővé teszi azt, hogy „verekedhessél” a címért.
Te meg én, és mindannyian, pedig csapkodjuk a májkot, mert valamiből élni is kell.
A GAZDASÁGOSSÁG, mint egy vállalkozás hajtó tényezője valahogy a háttérbe szorult a legtöbb taxisnál.
Bár valahol érzed a tudatod alatt, mert nem veszel fel olyan címet, ami nagyon nem éri meg.
Ennek meg mi a következménye?
TAGFELVÉTEL!
Ez több okból is jó.
Egyrészt a „nem szeretem” címeket is elviszi valaki egy darabig.
Továbbá bevételi forrást jelent, mert az „új” ember is tagdíjat fizet.
Igaz, nem neked jelent bevételi forrást, hanem másnak. Hogy közben te leamortizálod a kocsidat, anyagilag tönkre mész, azt rajtad kívül senkit nem érdekel.
Ha saját erőből nem tudsz kocsit cserélni, akkor átülhetsz egy bérautóra, ahol látszólag semmi gondod. Pillanatnyilag.
A taxisok által nem szeretett címekhez miért kell ragaszkodni egy cégnek?
Hogy a statisztika szebb legyen?
Az ilyen utasokat át kell irányítani a BKV-ra. Nem pedig tagokat toborozni. Így legalább a BKV új vezérének teszünk jót, igazolni tudja az „alfa” buszok beszerzésének okát, s talán még hálából tesz is valamit a taxisokért, mert ha jól tudom, akkor valami érdekképviseletben képviseli az érdekeinket.
VAGY EZT ROSSZUL TUDOM!
Szóval lassan talán megérik az idő, hogy kialakuljon egy olyan összefogás a taxisok között, hogy a saját érdekeik mellett is ki merjenek, és tudjanak állni, s ne kívülről jött „hozományvadászok” képviseljenek minket.
De erre, ahogy a hozzászólásokat olvasom némelyik témában, bizony az én életemben nem lesz mód. Talán egy emberöltő kell hozzá, vagy több. De az is lehet, hogy ez soha nem fog megvalósulni.
E téren „optimista” vagyok. (:-DDD
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.03.01 09:45
Na igen!
"Ha megjelent egy új droszt a körzetemben, ..."
Máshol te sem "mersz" megállni.
Azonkívül gondolod, hogy ha egyre többen vagyunk, akkor a "körzetedben" nem fognak megjelenni az új tagok tutizni?
Azután kitalálnak valami okosságot, s ha te nem veszed fel a kesztyűt, akkor lehúzhatod a rollót.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.02.29 23:56
Most meglepődsz?
Egyre többen vagyunk, egyre kevesebb címre. Valami „használható” dolgot csak ki kell találni!
Volt már itt olyan, hogy valaki „stabil” rádióról dolgozott. Véletlenül bukott le, mert éhesebb volt a kelleténél.
Vagy arra adjál nekem magyarázatot, hogy egy cím feldobásánál néha semmi trillát nem hallani. A kezelő mégis bemond valakit. A visszajelzésnél vagy hallani a trillát, vagy nem.
A cím elmondása után érdekes hallani a trillát.
Na, ez most szerinted akkor hogy van?
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.02.29 23:54
Te mikor kezdtél taxizni?
Mert ha régen, akkor tudhatod, hogy mit jelent a „KEKSZEM VAN” mondat egy más által felvett cím után.
Most pedig úgy beszélsz, mintha te eredetileg taxisnak születtél volna, s nem voltál soha kezdő.
Persze, akkor alig volt URH-s kocsi. A címeket élből 15-20 perccel dobálták. Annyit nyomtál egy címre, amíg az újad el nem zsibbadt. De ha 35-40 perccel érkeztél meg a címre, a kutya se szankcionált, még örültek is neked, mert sokkal több utas volt, mint taxi.
Hála a mindenhatónak MA MÁR NINCS TAXI TÉREN HIÁNY.
Régen az utasok „ölték” egymást a taxiért. Ma a taxisok teszik ezt az utasokért.
Sőt van olyan kolléga, aki még élvezi is, ha a másikat piszkálhatja. Közben Ő sem különb a másiknál. A taxizást kizárólagosan csak a saját érdekei alapján szeretné szabályozni.
Neki a legideálisabb az lenne, ha minden cím előtt megkérdeznék, hogy jó-e neki. Ha igen, akkor viszi, ha nem, akkor viheti esetleg más.
Az ilyen kolléga szinte személyes sértésnek veszi, ha valaki az ő „szemétdobja” környékén címre mer nyomni.
De nem ragozom tovább
Téma: Asszociáljunk
Hozzáadva: 2008.02.23 12:14
fővesztés
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2008.02.23 12:12
A személyi számnál kérdezted, hogy mi az a kettes? (:-))
Mellesleg kevesen vagyunk. Oszt még sok embernek kő a hely, ezért bővítjük a kódok listáját.
A tanulócsoportba meg a leendő sírásóink járnak.
No ezért megint kapok. (:-))