Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 17:45

Egy hónappal előbbre hozta. Hogy miért, azt csak a beavatottak tudják. Azok meg - szokás szerint - nem nyilatkoznak meg. Valószínűnek tartom, hogy olyan cég(ek) jött(ek) be decembertől, amelyet (amelyeket)már ezzel kell vinni.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 17:39

Szevasz Attila!:) Nem tudom. Lehet. Csak reménykedni tudok, hogy ez nem így lesz. Az én véleményem, hogy tömegében inkább a becsületesek. Az is biztos, hogy nem lesz egyszerű. Szerintem te is túl fogod élni, meg én is. Pedig nem a batyus-kütyüs tábort erősítjük.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 17:30

Tudod, hogy a Zengő nem lesz itthon? Nélküle pedig szerintem nem sokat ér az egész. Nem lebeszélni akarlak, csak megjegyzem. Ettől függetlenül én is odamegyek.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 17:22

Szia Tóni! Én megértem, hogy ágáltok az "ennyit bír el a piac" megfogalmazásom ellen. De hiába ágáltok, akkor is ez van! A piac, az összes körülményt jelenti! Nem lehet leegyszerűsíteni utasra, és taxisra! Az összes körülményt viszont a mai magyar össztársadalmi viszonyok jelentik! Még az is, hogy pl a Volántaxi kínálatot biztosít hozzá, és arról győzköd, hogy nem bír el többet a piac! És az is, amit az adócsalásról, az adóhivatalról, és a szankciókról írtál! Az egész viszonylatrendszert kell nézni! Nem lehet belőle kivonni a taxit! Ezért mondtam tanult, és személyes indulatoktól kissé fűtött kollégánknak, hogy nem én vagyok az ellenség. Nem én alakítottam ki ezeket a viszonyokat (részem ugyan van benne, mint mindannyiunknak) csak én talán jobban látom, hogy ez van.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 17:04

Semmit sem vehetsz ki a kosárból, mert anélkül már nem piac. Még akkor sem, ha a többszörösét lenne képes kifizetni. Ez a piac egyik eleme. Hiába nonszensz, akkor is ez van. Nem azért, mert én ezt írtam, hanem azért, mert ez történik. Nekem is, és még sok kollégánknak csak az ideje megy ezzel az egésszel, és helybenjárunk. Ahelyett, hogy előrelépnénk. A cégek, amelyeket felsoroltál, ma már valóban nagy cégek. De amikor ez az egész elkezdődött, még kicsik voltak. Úgy lettek nagyok, hogy meglépték a csökkentést. A nagyoknak akkor kellett volna reagálni erre, viszont nem ebben a mértékben. És akkor nem nőtték volna ki magukat. Lehet, hogy most már késő. De ha mondasz egy megvalósítható alternatívát, hogy mit kellene, vagy kellett volna tenni, én meggyőzhető vagyok. Csak az az érdekes, hogy egyik nagy cég jól fizetett menedzsmentje sem tudott kitalálni semmit, immár két éve! Mondjuk az is igaz, hogy nem az eszük miatt szeretjük őket. A rendeletet nem láttam, de hallottam róla. Sajnos ez sem rajtunk múlik. Mint ahogy semmi más sem. rajtam csak annyi múlik, hogy tegyem a saját dolgom, és a legjobban felfogott érdekemben túléljem. Igen. Addig marad meg, amíg más olcsóbban el nem viszi. de hát ez már csak egy ilyen dolog. Hogy aztán ebbe a taxisok fognak belerokkanni, az ki érdekel? Volt egy pali, a régi görögöknél, aki egyre-másra arattaa győzelmeket a csatákban, aztán a végén rádöbbent a nagy igazságra. Így fogalmazta meg ezt a dolgot. "Még egy ilyen győzelem, és nem marad több katonám!" Most is ez lesz. Azt mondtam, hogy ez egy harc. Nem azért harc, mert én mondom, hanem azért mondom, mert az. És látom, rájöttél, hogy te sem tudod kivonni magad belőle! És nem lehet a tank ellen csúzlival menni. Ezt meg már igazolta a történelem. Én inkább attól tartok, hogy nem lesz olyan, hogy vissza KELLENE mászni 300-ra. Nem fog kelleni, mert az Erdélyből hazaszármazott bérrabszolgáknak elég lesz az is, ha havi 50 ezret visznek haza, mert az még mindig több, mint az otthon megkeresett tyúkszar. Azt is úgy találta, hogy a cipőjére ragadt. Úgy érzem, hogy nem vagyunk még az alján. Az alja közelében sem. De le kell menni egészen odáig, hogy valami történjen végre. Ha majd már nem lesz hová menekülniük a taxisoknak, nem tudnak már szotyicégekhez menekülni, mert már mind az lesz, akkor fog történni valami. Hogy mi, azt nem tudom. De sok jóra nem számítok. Lenne ugyan megoldása a dolognak, de az ma már sajnos utopisztikus.

Téma: PentaTaxi

Hozzáadva: 2010.11.20 07:11

Ez nem valami bíztató.:(

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 07:04

Szerintem nem figyeltél. Nem én vagyok az ellenség. De ha akarod, kibontom részletesen.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.20 07:01

„De ez nem jelenti azt, hogy nem bírnak el többet.” Biztos elbírnának. De nem akarnak, mert ott az olcsóbb. És a mi melónkat vitték el. De azt is írtam, hogy a mai piaci viszonyok között. És ide tartozik a fizetőképes, kereslettől, a kínálaton keresztül, a törvényi környezeten át, az érdekképviseletekig minden! Ez azért nagy különbség! Hiába fizetne érte többet, ha nem kénytelen, mert van olcsóbb. Ezért, mivel ez a döntő, be kell látnunk, hogy a PIACI VISZONYOK NEM BÍRNAK EL TÖBBET! Nem az egyén, hanem a piac! Lehet kísérletezni, de lassú pusztulásra vannak ítélve a piaci viszonyokkal dacoló résztvevők. Meg kell változtatni a piaci viszonyokat, de hát ez nem olyan egyszerű. „A saját kollégáid egyetlen dolgot bizonyítottak be: ugyanúgy lopnak, csalnak, hazudnak, mint az oly nagyon megvetett hiénák.” Ha viszont ezt csinálják, akkor nem olcsóbbak. Én még nem vettem észre ilyesmit, pedig utaztam velük néhányszor. Viszont az is igaz, hogy a nem szotyik között is vannak, akik tolják ahogy csak tudják. Beszélgetésekből derül ki, a vagányság bizonyítékául szolgáló mondatokból. Szóval így nem igazán érdemes különbséget tenni. Maradjunk annyiban, hogy ők az olcsóbbak. A „Ha meg trükközik” bekezdésben levont következtetéseidben egyetértünk. egyetértünk. Ebbe a ki lop, csal többet dologba nem akarok belemenni. Ez nem alternatíva. "De sokan biztos meg fognak”. Az írásomból az derül ki, hogy a saját szememnek hiszek, és nem látom, hogy kihullanának. Veled egyetértésben azt látom, hogy egyre többen leszünk. Hogy a droidtartók jól fognak-e járni, azt nem tudom. A formális logika szabályai szerint, ők sem járhatnak jól. Legalábbis rosszabbul fognak, mint most. Hogy több pénze lesz, mint neked, vagy nekem, ebben nem kételkedem. "Ez nem csak a cégek harca.” Nem lehet úgy viselkedni, hogy amikor neked jó, akkor kivonod magad a körből, máskor meg beteszed magad oda. Én nem hinném, hogy a te helyzeted bármilyen irányba is változik attól, hogy a 6x6-ra válaszlépésként a többiek is leszotyisodnak. Egyrészt ez korántsem biztos. „ Arra azonban nagyobb összegű fogadást mernék kötni, hogy a többi "nagy" is fogja követni az irányvonalat. Szerintem ez volt (lesz) az utolsó csepp. Ha harc, legyen harc. És lesznek áldozatok is.” Azt írtam, hogy nagyobb összegű fogadást kötnék rá, de nem azt, hogy biztos. Nem vagyok jós. Nem hiszem, hogy emiatt kéne aggódnod a jövődért. De az is lehet, hogy valamilyen áttételeken keresztül azt is befolyásolja. Erről azonban meg kellene győznöd. De nehéz lesz, mivel azt írod, hogy ez nem a te harcod. A céges taxisoké viszont igen! "Aki megmarad, az győztesen kerül ki." Erre a bekezdésre annyit, hogy az „Itt a cégek harcolnak egymással és benneteket küldenek a frontra meghalni. Taxis ebből győztesen nem fog kikerülni.” Ezt a választ te adtad. Erre mondtam én, hogy azok győznek, akik megmaradnak. Ezt azért ne vesd a szememre. Egyébként tévesek az információid a helyzetemmel kapcsolatban. Nem vagyok nyugdíjas, és negyvenezret fizetek, adóval együtt 60 körül jön ki. Nem azért vagyok magabiztos. Hanem azért, mert tudatosan sokkal többet teszek érte, mint a taxisok nagy többsége, és van motivációm. De ettől függetlenül én is bedőlhetek. Utolsó bekezdés. Eddig igazából nagy cég nem adott ilyen választ. A 6x6 az első. (Első a szotyisodásban.) Ha a többiek követik, márpedig erre minden esély megvan, akkor elindul a lavina. Ha nem követik, akkor saját maguk alatt vágják a fát, mert a 6x6 is belép a szotyitarifájával a fuvarelszipkázó cégek közé. Ettől változhat meg, így, hirtelen. De majd meglátjuk.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.19 18:18

Szia Gyuri! Az elejétől. Azért írtam, hogy reméljük nem fog belemenni ebbe a hülyeségbe, mert én is tudom, hogy ez lenne a vége. Bár az is igaz, hogy most már az a véleményem, hogy nem sajnálom a pénzét, amit elbukik. Saját magának köszönheti. De azt hiszem, hogy nem lehet lebeszélni róla. Meg kell neki is tapasztalnia azt, amit már többen megtapasztaltak. Lásd Est taxi. Más kárán tanul az okos. Ezt mondják. Aztán van olyan is, aki a sajátján. Mi, egy páran, sok mindent megtettünk azért, hogy ez ne így legyen. Pusztán lojalitásból. De nem volt semmi értelme. Azon, hogy ennyit bír el a piac, vitatkozhatunk, de most ez a helyzet. Persze, vannak kivételek, de nem véletlen, hogy ennyi utas átment a szotyikhoz. És ezzel párhuzamosan taxisok is. Nem csak a taxi tarifa magasabb, mint amit a hazai viszonyok (jövedelmi viszonyok) indokolnak, hanem minden más is, ami a megélhetéshez szükséges. Kaja, energia, szolgáltatások, minden. Egyszerűen a társadalom nagy része számára megfizethetetlen. És igenis az mondom, hogy ha valakik még 30%-os kihasználtság mellett is meg tudnak élni, addig magas a tarifa! Ez nem más, mint pazarlás. Üzemanyagban, technikában, és emberben egyaránt. Te is tudod, hogy én mennyit számoltam a tarifa ügyben. Évek óta mást se csinálok. Olyan papír, és fájl halmazom van, hogy el sem hiszed. Bebizonyítottam, hogy a kettőnegyven a minimum ahhoz, hogy meg tudjunk élni. És a saját kollégáim bebizonyították, amikor fölfuttatták a szotyikat, hogy a feléből is meg lehet! Akkor miről beszélünk? Hogy miért lett ennyi taxis, abban nincs köztünk vita. De hiába akarna egy cég fölvenni még 100 taxist, ha nincs. És ha nincs, miért nincs? Mert nem tud megélni szakmai ismeretek, és tapasztalat híján! De amíg belép egy céghez, és napi 3-4 fuvarból , még ha nyomorszinten is, de megél, addig magas a tarifa! Ha meg trükközik, akkor kirúgják. Előbb-utóbb megdől. Az apróbb trükkök azonban legtöbb esetben azt jelentik, hogy feléli az autóját, és nem fizeti a járulékokat. Meg egyéb adósságokat csinál magának. És neked fogalmad sincs arról, hogy nálunk mennyi hülye van! Tudod mit csinál? Legyen meg a napi 3-4 söre, meg a két doboz cigije, és ennyi elég! És úgy néz ki, mint egy hajléktalan! De befizeti a 65 ezret, és ezzel minden rendben van! Gyuri! Ez nem csak a cégek harca, hanem a taxisoké is. Csak nekünk még a cégek ellen is harcolni kell. Ez eggyel több front. Én nem akarok meghalni sem a Zengőért, sem senkiért. És nem is fogok. És még sokan vagyunk ezzel így. De sokan biztos meg fognak (Bár ebben is kezdek kételkedni, mert ha igaz az amit írtál a tarifával kapcsolatban, akkor már tömegesen kellet volna elhullani a gyengébb taxisoknak. És ez mégsem történt meg.) De ez egy olyan harc, amit nem tudsz elkerülni. Tudod, próbálkoztunk finomabb módszerekkel (TE), de nem jöttek be. Azért nem is fognak, mert nem fűződik semmilyen politikai érdek ahhoz, hogy rendbehozzanak egy szakmát. Ostoba, és önérdek vezérelt politikusaink vannak, akiknek az a legfontosabb tevékenységük, hogy teletömjék a saját zsebüket. De ugyanez vonatkozik a saját érdekképviselőinkre is, meg a cégvezetőkre is. Ezért aztán, ha rajtuk múlik, soha nem lesz rend. „Itt a cégek harcolnak egymással és benneteket küldenek a frontra meghalni. Taxis ebből győztesen nem fog kikerülni.” Aki megmarad, az győztesen kerül ki. De ugyanez vonatkozik a cégekre is. Mindig azt mondjuk, hogy sokan vagyunk, a fele is elég lenne. Lehet, hogy most ez egy ilyen helyzet. Csak a fele fog megmaradni. Fele taxis, fele cég. Ők is beadják a kulcsot. Nem is kell, hogy mindenki megmaradjon. És akkor a megmaradóknak jobb lesz.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.11.19 04:53

Jó a gondolatmeneted. De a Zengő, ha nagyon akarná, már most is vehetne autókat. Biztos lenne rá jelentkező. Nem olyan egyszerű EU-s támogatást szerezni. De az bizonyos, hogy a Zengő eszi a "Katikája" dumáját. Előbb-utóbb azonban rá fog jönni, hogy beültették a hintába. Az ő pénze fogja bánni. De reméljük, hogy van annyi józan esze, hogy nem fog belemenni ebbe a hülyeségbe. Én biztos nem leszek senkinek a bérsofőrje. És vagyunk így egy páran. Ez a dolog most a túlélésről szól. Az én túlélésemről, meg a többiekéről, akik túl akarják élni. Tarifa. Ha megnézed az úgynevezett nagy cégek (City, 6x6, Fötaxi, T5) adatait, látnod kell, hogy mekkora fuvar, és létszámvesztésben vannak. Köszönhetően a szotyiknak. A mai körülmények között nem igazán van jobb módszer a tarifacsökkentésnél a további veszteségek elkerülésére. Illetve van, de az némi áldozattal, és szaktudást igénylő fáradságos munkával járna. Ezek a hajlandóságok, és kvalitások azonban egyik cégnél sincsenek meg. Ezért a könnyebb ellenállás irányába, a taxisok lecsövesítése, és a tarifacsökkentés irányába mozdulnak el. Ha nem teszik, kihúzzák a lábuk alól a talajt a szotyik. És akkor minden taxis szotyi lesz. A rövid (de ha hosszabban vizsgálom a dolgot, akkor sem jutok más eredményre, mert már régóta tart az önvizsgálat, és a vizsgálat) önvizsgálat eredményeképpen kijelentem, hogy nem vagyunk szaré-hugyé dógozó taxisok. Vannak a tarifánknak szotyielemei is, de összességében nem szotyi. Ennyit bír el a piac. Ilyenek a körülmények. És azért lettek ilyenek, mert az eddigi tarifa volt magasabb, mint amennyit a hazai viszonyok indokoltak. Mit gondolsz? Miért lett ennyi taxis? Mert a leghülyébbek is meg tudtak élni azzal a tarifával! Milyen pazarló tarifa az, amelyikkel 30-40%-os kihasználtsággal is meg lehet élni? Eddig ez volt. És ez lett az eredménye. Összességében az előző jelzővel illetett tarifával a Plus, a 2000, a Mobil, normál, meg mittudomén melyik cégnél lévő taxisok dolgoznak. De ha neked jólesik, akkor mi is szotyisok vagyunk. Arra azonban nagyobb összegű fogadást mernék kötni, hogy a többi "nagy" is fogja követni az irányvonalat. Szerintem ez volt (lesz) az utolsó csepp. Ha harc, legyen harc. És lesznek áldozatok is. De legalább kevesebben leszünk, akiket kizsákmányolnak.