Felhasználó hozzászólásai
Téma: Taxim
Hozzáadva: 2019.08.17 23:58
Sziasztok!
Ez a "sofőr minőségbiztosítási program" jól hangzik, csak természetesen nem igaz. Nincsenek coach-ok, sem pszichológusok. Egy kis irodában végzik a toborzást, a Hévízi úton, a 3. kerületben. Egy fiatal, 25-30 körüli úr végzi a tagfelvételt, nincs semmiféle szakmai team, meg nagyszabású felvételi eljárás. Kifizettetnek előre 63.000ft-ot, ameddig ezt nem fizeted ki, nem tudsz az applikációba belépni. Ez az összeg a felvétel egyetlen feltétele. Igazából örülnek, ha valaki egyáltalán odamegy. Nagyjából 50 sofőrből áll a csapat, de ez folyamatosan változik, vannak új belépők valóban, de sok a távozó sofőr is.
Az hogy az autókban hűtött víz, meg rágó, csoki, ilyesmik vannak, szintén nem igaz. Befizeted a tagdíjat, megnézel egy 5 perces prezentációt (hasonló a Boltoshoz, csak rövidebb), aztán mehetsz utadra. Ha van olyan sofőr, aki ezeket a saját bevételéből finanszírozza, akkor talán belefuthatsz ilyenbe. Mondanom sem kell, az hogy egyenruhában érkezik a sofőröd sem igaz, nincs egységes öltözet. Nincs továbbképzés, meg ellenőrzés, stb., ez mind csak nagyon jól hangzik, de nyilván valóan nem igaz. Maroknyi team dolgozik a háttérben, ami sofőrként azért bajos leginkább, mert van egy S.O.S telefonszám, amit vagy felvesznek, vagy nem. Éjjel inkább az utóbbi variáció sanszos. Ha bajod van, írj emailt, majd egyszer válaszolnak. Nem nagyon van kire támaszkodni probléma esetén, a 112-vel jobban jársz.
Címek elvétve akadnak, jobb napokon (péntek-szombat) 4-5 naponta, rosszabb napokon előfordul a 0. Beülős utasokból tartják fenn magukat a sofőrök. Az 5-10 perces várakozási idő utasként, úgyszintén erős túlzás. Ha a belvárosban vagy (az autók 90%-a itt van), és éjszaka rendelsz, amikor nincs számottevő forgalom, akkor talán. Egyébként nap közben 30-40 perc simán, amit az utasok nagy része természetesen nem vár ki, és mondjuk félúton lemondja a rendelést (jogosan). A minimum "kör", amin belül rendelést kell elfogadnod 5 km, de kiosztja a 6-7 kilométeres rendelést is, ha épp te vagy a legközelebb.
Az applikáción keresztül történő fizetéseket hetente fizetik ki. Vagy legalább is ezt mondják. Kifizetik valamikor, de rendszeresen nem azt az összeget, ami járna. Nem átlátható az applikációs rendszer sofőr oldalról, ha nem írod magadnak folyamatosan az appos bevételed, könnyen elveszíted a fonalat, de ha írod, akkor sem biztos, hogy azt kapod majd egyszer amit vársz. Küldik amit gondolnak. Amikor gondolják.
Az applikáció, a tagfelvétel, a prezentáció, az erősen túlzó hirdetések gyakorlatilag a Bolt koppintása. Az a szöveg, amit hirdetnek is, hogy ők a szolgáltatással, meg a sofőrökkel tűnnek ki, megkérdőjelezhető. Pontosan ugyanazt a szolgáltatást kapod, mint ha bármelyik másik taxitársaságtól rendelnél autót, és hasonló sofőr megy érted. Ez annyiban másabb a többi magyar társaságtól valójában, hogy az a Bolt csak miniben, meg magyarban. Az ötlet egyébként nem volt rossz az alapításnál, csak olyan apróságok nem lettek belekalkulálva, hogy a Bolt egy nemzetközi cég, amit ismernek a külföldi turisták, hiszen jó eséllyel a saját országukban is elérhető a szolgáltatás, és ugyanazzal az appal tud rendelni otthon, mint itt. A magyar piac pedig nem túl nagy, pláne nem annyi társaságnak, mint amennyi van.
Függetlenül attól, hogy nagy része nem igaz annak amit állítanak, és hogy egyébként a korrektséget hírből sem ismerik, én kívánom hogy legyen szerencséjük, és legyen ebből egy nagy cég majd egyszer.