Felhasználó hozzászólásai
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.08.23 17:40
Szivesen.
A rendeletből ez nem kiolvasható (abban nincs is szó toleranciáról se), és emlékeim szerint a BKK sem emlitette sose, hogy ez csak az új fóliázást érintené. Az egész ezzel kapcsolatos felhajtás onnan ered állitolag, hogy Tarlós úr igazán egységes utcaképet szeretne, amibe nem fér bele hogy az egyik taxi kicsit sárgább, a másik kicsit pirosabb a harmadik kicsit zöldebb...
Nem tudok válaszolni, mert még sosem kellett mérni évente (sem egyáltalán - ilyen formában). Ha csak simán egymás mellett áll egy új és egy használt fóliás autó, akkor évek múlva sem látni a különbséget*. Csakhogy itt ennél sokkal sokkal szigorúbbak a követelmények. Megpróbálunk megszervezni egy teszt mérést és kiderül :)
*Ez nem igaz a nyomtatott fóliára, mert ott a tinta kipárolog - mint látható a nagyon kevéssé reprezentativ teherautónkon is, amit volt valaki kedves belinkelni :)
A műfaj keretei nekem megengednék szerintem, de újra csak azt kell mondanom: a Safex forgalmazó cég, amely ugyan kapcsolatban van egy csomó telepitő céggel, de maga egyelőre nem telepit, tehát nem tudom azt mondani, hogy biztosan jelent 5 vagy 10%-ot, mert ez mindig az adott telepitő döntésétől függ. De szerintem ez lenne nagyjából a reális - persze a leterheltségtől és az anyagi lehetőségektől függően: ha amúgy is tele a naptár, akkor ez nem fog sokat jelenteni. És minden cégnek van szerintem egy elméleti küszöbe, ami alá semmi esetre sem fog menni az árral, mert már a napi rezsit sem termelné ki - kérdés, hogy az alap kiajánlott ár mennyire van közel ehhez. (Ami nyilván megint az leterheltség függvénye...)
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.08.22 21:39
Nem kell fóliázni: nyugodtan fényeztess vagy rendelj egyedi szint vagy bármi. A probléma pont ugyanez...
Érdekes lenne megmérni, hogy egy új autó és egy egyéves fényezés között mekkora a deltaE eltérés.
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.08.22 21:35
Szia,
szakvéleménynek azért nem állitanám be a véleményemet erről a kérdéskörről - de használd, ha gondolod hogy hasznodra lesz.
A második kérdés nehezebb, mert én még nem láttam autót ami megfelelt volna a BKK hivatalos mérésén. Aki volt kint a Hősök terén multkor, az láthatta, hogy a sok sárga kocsi mennyire volt egyforma vagy különböző egymás mellett. (Mert ott aztán volt minden, az összes konkurensünk is kivitte a saját autóját. És szerintem egyedül egy sárgászöld Zafira lógott ki a sorból látványosan.)
Ha szabad szemmel nézegeted az autókat, akkor az eredményt nagyon befolyásolja a távolság, a fényviszonyok és még 100 dolog. Mivel azonban a BKK műszerrel mér majd, ott mindez nem számit: a dobozt leteszik a motorháztetőre és az kiirja hogy jó vagy sem. (A doboz elzárja a külvilágtól a mérendő felüleltet, megvilágitja a saját lámpájával és adott szögben méri a visszaverődést. Az értéket összevetei a betáplált referenciával (RAL1023) és a megadott toleranciával. A BKK kézikönyvecskéjében benne vannak a fentiek paraméterei is, egy szabványos CIELab mérési tipust választottak éppen.)
PS: minden taxist sok szeretettel várunk a frisseny megnyitott kilincs és tükörbontónkban. A BKK által kizárólag elfogadott fényezetlen, fekete, használt alktrészek nagy választékban, extra felárral...
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.08.20 20:24
Végre egy témába vágó kérdés. És nem is egyszerű. Sőt, szerintem a legnehezebb:
A fő probléma ugyanis pont az, hogy nem tudjuk, hogy HAJSZÁLPONTOSAN mit jelent a RAL1023. Ez ugyanis egy festék neve, amit éppen egy speciális szinkoodináta rendszerben megadott tolerancia értékekkel próbálunk összehasonlitani. (Almát a helikopterrel...) Sajnos a RAL szineket nem lehet matematikai úton átváltani Lab szinskálára, sőt semmi másra sem nagyon: ahány weboldal van, annyi definiciót találhatunk a RAL-ra. Igy aztán a toleranciát nem nagyon lehet értelmezni a szinhez képest, csak önmagában:
A ΔE=4 nagyon, nagyon kicsi érték. A fóliagyárban a labor ΔE=2-t még szinazonosnak fogad el.
A deltaE érték egyébként a másik három értékből számitható. Akit bővebben is érdekel, a Wikipédia mindet tud erről is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_difference
Az Lab szinrendszer egyébként úgy működik, hogy az L a szin világosságát definiálja, mig az a és a b érték a sárga-kék, zöld-magenta tengelyen való elhelyezkedését. Tehát a megadott tolerancia értékek azt mutatják, hogy a BKK a szin világos-sötét helyességét szigorubban veszi mint azt, hogy kissé eltérő valamelyik szinirányban.
Ez nagyon szűk tolerancia, nem lesz egyszerű ennek megfelelni, se fóliának, se fényezésnek.
Komáromi úrnak nem is kell véleményt nyilvánitania második kérdésben külön, mert azt az első kérdéssel megoldották: bármilyen fólia (festés, akármilyen egyéb megoldás) megfelelő amelyik átmegy az adott autón a BKK mérésén.
Ez persze nem nagy segitség konkrét esetben, mert ugye nem lehet tudni, hogy a BKK mit és hogyan mér, tehát még ha az adott műhelynek lenne is egy mérőműszere, akkor sem tudna biztos választ adni, hogy az adott megoldás átmegy-e vagy nem, az adott autón.
Általánosságban elmondható, hogy a vékonyabb fólia mellett nem sok minden szólhat (konkrétan az áron kivül semmi), és mit már többször leirtam: nem a fóliától drága a fóliázás, hanem a munkától. A vékonyabb fólia pedig többnyire nehezebben telepithető ezért összességében aligha lehet sokkal olcsóbb a végösszeg.
Viszont ami ellene szól:
- ha nem kimondottan jármű bevonásra lett kifejlesztve, akkor a komplikált 3D-s görbületeket nem lehet szépen, megbizhatóan megoldani.
- nem garantált az eltávolithatósága - súlyosan károsithatja a lakkot is, illetve jelentős költséget jelenthet később
- a vékonysága miatt nem ad mechanikai védelmet a lakkozásnak.
- az UV védelme szintén alacsonyabb
- a szinfedő képessége valószinüleg rosszabb - bár ez a fentiek alapján akár mindegy is lehetne
- a gyártási technológiától függően a mérettartása is lehet a szükségesnél sokkal rosszabb
Amitől jelentősen olcsóbb lehet egy vékony fóliával a végösszeg az pont amit valaki lentebb belinket: vacak kivitelezés. Erre sajnos biztos millió példa lesz. És nem mindig a kivitelezők hibájából: ha a megrendelő a létező legolcsóbb megoldást kéri, és elfogadja az ezzel járó kompromisszumokat, akkor bizony sokat lehet spórolni - ilyen áron.
Ez persze nincs ráirva a kocsira és a sofőr sem fog büszkélkedni vele, tehát akár egy jónevű műhely kezei közül is kikerülhet ilyen autó (ha belemegy egy ilyen kérés teljesitésébe),
(Sporolási ötlet alternativa: ha egy nagyobb csoport rendeli meg egyszerre a fóliázást, igy kedvezményesebb árat lehet elérni - ez még mindig igaz, pedig a kapacitások kezdenek vészesen fogyni, van olyan partnerünk, aki már novemberre vesz fel csak rendelést... Bonusz: bontóból szerezni fekete kilincset és tükröt - azt nem kell fóliázni = spórolás)
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.08.01 09:49
Egyrészt a Safex, a KPMF fóliagyár forgalmazójaként 10 országban van jelen, ezért szerintem joggal irhatjuk a piacot többes számban?
Másrészt a 100e taxi országonkénti lebontása miért érdekes? Ezt a számot nem fogadja el hitelesként, de ha leirom, hogy pl.: Belgium: 12, Hollandia 1643, Luxemburg: 6, stb. akkor hitelesebbé válik? A KPMF huszonakárhány éve van jelen az európai piacon, ha a boldogabb országokra 5 éves autócserét feltételezünk, akkor már akár a 4.-5. generáció futhat fóliázva...
A németeknél pl. van olyan taxisokra specializálódott műhely, ahol 50 autó fér el egyszerre... És nem lenne ekkora, ha nem lenne kihasználva.
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.31 17:54
Dehogynem. Akármennyit.
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.31 17:52
Itt van mellettem a telefon, bekapcsolva... Mobile CZ: +420 603 898 047
Mobile HU: +36 70 27 21 930
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.31 17:50
Erre szerintem egy-két alkalommal már válaszoltunk: a BKK nem hagy jóvá fóliát, kizárólag egy-egy konkrét sárga autót.
Bárki, bármivel, bárhogy sárgithat, ha átmegy a mérésen, ok.
A mi fóliánkat, egy profi által telepitve megmérték. Akkor átment. Ennyi és nem több.
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.31 17:47
A végfelhasználói ár nettó: 1891 Ft/m2
A tekercs 50 fm és 1,52m széles.
Tehát a tekercs ára: 144094 Ft
Ha van nemzetközi adószámod, akkor nettó áron lehet megvásárolni.
Téma: A fóliázásról objektíven!
Hozzáadva: 2013.07.31 17:11
Mivel a mi piacainkon már 2009-óta előirás a taxik szine, ezért a cégünk viszonylag sok pénzért gyártat egyedi szineket - például ezt is... És mivel mi fizettünk a szinért, ezért ez más csatornákon keresztül nem elérhető...