Uddeholm Svéd Rally 3. nap - Grönholm, Loeb, Carlsson

2006.02.05.

Február 5.
Gyõzelemmel ünnepelheti 38. születésnapját Marcus Grönholm, aki ezzel továbbra is 100%-os teljesítménnyel vezeti a tabellát.

A Svéd Rally már szinte tradicionálisan az izgalmak versenyének tekinthetõ. Ebbõl az idei év sem lógott ki, a verseny elsõ két napja alatt bõven volt miért izgulnunk, elég csak a két Mitsubishis, Galli és Carlsson tizedekre kiélezett csatájára gondolnunk. Bõven maradt nyitott kérdés a havas verseny záró napjára is, és bár Galliék harcához nem mérhetõ, de Grönholm és Loeb között is volt még eldöntetlen kérdés. Loeb legalábbis úgy gondolta van még esélye a gyõzelemre, és vasárnap reggel megindította támadását Grönholm ellen. Ennek eredményeként megnyerte az elsõ kör mindhárom szakaszát és 15 mp.-en belülire csökkentette hátrányát.

Loeb felzárkózásában azért Grönholm Fordja is szerepet vállalt, aminek délelõtt nem mûködött az elektronikusan vezérelt kormányváltója,a mi picit vissza is vetette a finnt. Ilyen izgalmak közepette fej-fej mellett érkezett a két kétszeres világbajnok az utolsó kör rajtjához, hogy eldöntsék, kit illet a gyõzelem. Miután Grönholm autóját szerelõi tökéletes állapotba hozták, két szakaszgyõzelemmel ismét húsz másodperc felettire növelte elõnyét a záró gyorsaságira, ez pedig már Loebnek is sok volt, fel adva a küzdelmet jobbnak látta beletörõdni idei második, második helyezésébe. Grönholm pedig egy egészen fantasztikus szezonkezdettel, új csapatával két rajthoz állásból két gyõzelem a mérleg, kellõ alaphangot adott szülinapi partijára.

A verseny talán mégsem Grönholm sikerétõl lesz hangos, hanem a két Mitsubihis harmadik helyért vívott és a végsõkig tartó ádáz küzdelmétõl. Gigi Galli és Daniel Carlsson két napig gyilkolták egymást hiába, kettejük közt vasárnapra sem keletkezett számottevõ különbség. Az olasz-svéd harcot a helyszínen tekintette meg a Mitsubishi sportrészlegének feje, Isao Torii is, akit hozzánk hasonlóan szintén ámulatba ejtett a két versenyzõ parádéja. Mert parádé volt ez a javából, gyorsról gyorsra cseréltek helyet a dobogó alsó fokán. De vajon meddig lehet bírni hiba nélkül egy ilyen vérre menõküzdelmet? Ki esik ki hamarabb? Reggel még Carlsson örülhetett, mert a nyitó szakaszon sikerült növelni elõnyét Gallival szemben (Galli hátránya: 0,8 mp). A nap második szakaszán viszont már Galli volt a jobb és egy csapásra már-már rekordméretû elõnyre tett szert (Carlsson hátránya: 1,7 mp). Újabb gyors, újabb helycsere, és a szervizbe már Carlsson térhetett vissza harmadikként (Galli hátránya: 0,7 mp). A helyzet a verseny utolsó körére sem változott, a 17.-en Galli volt a gyorsabb, Carlsson visszacsúszott a negyedik helyre (Carlsson hátránya: 0,7 mp), majd az utolsó elõtt a svéd elõzte meg az olaszt. Több száz kilométer és 3 órányi parkettán autózás után a duó még mindig ott tartott ahonnan elindult, Carlsson 2 tized másodperces elõnye egyenlõ a nullával. A tendencia szerint a záró szakaszon Gallinak állt volna a zászló, de Carlsson meglehet kidobált mindent az autójából, mert a máltai pályán majd hét másodpercet vert Gallira, kettejük közül Õ került ki gyõztesként, és örülhet elsõként pályafutása elsõ dobogós helyezéséhez. Galli tehát ezúttal alulmaradt, be kell érnie a negyedik hellyel, és azzal, hogy Grönholm és Loeb mellett egyedüliként sikerült szakaszt nyernie a ralin. És hát ne felejtsük el megemlíteni, hogy a két pilóta mellett a Mitsubishi is jelesre vizsgázott, mind gyorsaságból, mind megbízhatóságból.

Az izgalmakból a további pontszerzõk is alaposan kivették a részüket, emlékezzünk, a második nap után csupán egy tized volt a különbség az ötödik és a hatodik helyezett Mattias Ekström és Janne Tuohino közt. Kettejük párharca hamar, már a vasárnapi elsõ gyorsaságin eldõlt, amikor a Skodás versenyzõ a szakaszon feldõlt. És mivel Ekström ezzel a verseny feladására kényszerült, úgy tûnt semmi nem veszélyezteti Janne Tuohino ötödik helyét, hiszen Kristian Sohlberg sem érkezett meg a nyitó szakasz céljába. Végül mégsem így történt, ugyanis Tuohino a tervezettnél valamivel korábban kénytelen volt befejezni a versenyt, így helyét a futamon korábban már diadalmaskodó Thomas Radström vette át. Kosti Katajamki szombat este talán még álmodni sem mert a pontszerzõ helyekrõl, ehhez képest pályafutása elsõ Svéd Rallyjáról az eddigi legjobb eredményével, egy abszolút hatodik hellyel térhet haza a finnek ifjú bajnoka. De mit mondjon akkor Xavi Pons, aki egy nap leforgása alatt a 11. helyét cserélte egy hetedikre? Reggel sok esélye a pontszerzésre Henning Solbergnek sem volt, de Sohlberg és Ekström kiesésével õ is felugrott a hetedik helyre. De Henning egy alkalommal e a napon is túlvállalta magát, ami után megint csak kiesett a pontszerzõk közül. Tuohino hibáját kamatoztatva végül csak haza vihet egy pontot a csalódott norvégoknak.

A Juniorok közt semmilyen változás nem történ a dobogós helyezett közt péntek este óta, és a szezon, valamint a Suzuki Swift elsõ Szuper 1600 gyõzelmét a hazai pályán autózó Per-Gunnar Andersson szerezte meg, a Renault Clioval magát remekül tartó Patrik Sandell, és márkatársa, az észtek elsõszámú kedvencévé avanzsálódott Urmo Aava elõtt. A csoport szlovákiai magyarja, ifj. Béres József a pontszerzõ hatodik helyen zárta elsõ Junior WRC-s futamát.

A célba érés mellett egy szép eredménnyel térhet haza Pénzes Zsolt és Thurzó András, akik Martin Prokop S1600-os C2-es Citroenje mögött közvetlenül, az abszolút 42., és az N3-as kategória második helyét szerezték meg második vb futamokon. Gratulálunk!

Uddeholm Svéd Rally, a 3. nap után:

1. Marcus Grönholm - Ford Focus WRC 3:09.01,9
2. Sebastien Loeb - Kronos Citroen WRC +30.9
3. Daniel Carlsson - Mitsubishi Lancer WRC +2:56.8
4. Gigi Galli - Mitsubishi Lancer WRC +3:03.8
5. Thomas Radström - Olsbergs Subaru Impreza WRC +5:53.3
6. Kosti Katjamaki - Stobart Ford Focus WRC +7:34.8
7. Xavi Pons - Kronos Citroen Xsara WRC +8:35.6

8. Henning Solberg - OMV Peugeot 307 WRC +9:01.5
9. Jimmy Joge - Peugeot 206 WRC +9:17.2

10. Chris Atkinson - Subaru Impreza WRC06 +11:33.5
11. Mikko Hirvonen - Ford Focus WRC +11:57.4

12. Jan Kopecky - Kopecky Skoda Fabia WRC +12:19.3
13. Matthew Wilson - Stobart Ford Focus WRC +14:40.4


Forrás: rallysport.hu