2006.11.25.
Az első szárnypróbálgatás
Az 1994-es idényt beárnyékolta Ayrton Senna tragikus halála, miközben a Forma-1 történetének eddigi talán legmozgalmasabb szezonja zajlott. Bármennyire is szerették volna, Schumachert egyszerűen nem tudták megfosztani első bajnoki címétől.
1994 úgy kezdődött, hogy a teszteken remekül futott a Benetton B194-es. A Ford új, Zetecre keresztelt motorja meglepően jól teljesített. A nagyszerű Williams-Renaulthoz igazolt Senna nem lehetett olyan nyugodt, amilyennek a papírforma szerint gondoltuk. Az első futamon Brazíliában a tankolás lehetőségével élve mindenki igencsak felgyorsult. A szokásához híven erősen kezdő Senna elhúzott az első néhány körben, de aztán Schumacher a bekékült Benettonban keményen ráhajtott, és folyamatosan hozta vissza a másodperceket. Már a 8. körben lekörözték az utolsót! Kimentek a boxba tankolni, Senna ment be elsőnek, de Schumacher jött ki előbb! Ezen a ponton Senna rohanhatott az eredmény után, igyekezetét a kapkodásig fokozta, aminek következtében hibázott, későn vette ki a kanyar ívéből a Williamst, a korai gázadás eltolta a hátulját, lefarolt az útról, és kiesett. Nem tudta volna elfogadni a második helyet odahaza. A nézők rögtön elindultak hazafelé, nem akarták látni Schumacher örömünnepét...
A második futamot is feladta a brazil klasszis, Schumacher megint nyert, majd következett a horrorisztikus Imola. Schumachernek "csak" végig kellett mennie, megint első lett. Csak végig kellett mennie? Ilyen egyszerű lenne? Ő látta legjobban, legközelebbről Senna falhoz csapódását, a szeme előtt halt meg versenyzőtársa. Ne mondja senki, hogy ez lelkesíti az embert. A FIA gyanúsnak tartotta a Benettont, mert az a rajtnál nem hagyott hátra keréknyomot - egy hétszázötven lóerős autóval, immáron hajtásvezérlők nélkül pedig képtelenség ily simán elindulni - ezért vizsgálatokat rendelt el. Ugyanekkor bebizonyosodott, hogy a Ferrari továbbra is használja az elvileg tilos kipörgésgátlót, a tartalék pilóta Larini szólta el magát a sajtó előtt. A McLaren-Peugeot sem akarta csak úgy levetni a drága pénzen kifejlesztett elektronikáját, Hakkinen és Brundle autójában a magasabb sebességi fokozatokat egy automatikus rendszer kapcsolta. Hisztérikussá vált a feljelentési hajlam: már egymás kukájában is turkáltak a csapatok. A Ligier pl. talált a Sauber szemetesében olyan skiccet, amely a svájci gárda elektronikus kipörgésgátlójáról árulkodott.
Ezután következett Monaco, ahol Michael elérte első pole-pozícióját. A versenyzők - tisztelettel adózva Sennának - üresen hagyták az első rajtkockát. Schumacher újfent győzött, már negyedszer egymás után, bombaformában volt. (Sajnos ezen a hétvégén sem kerülte el a Grand Prix pilótákat a félelem: Karl Wendlinger a csütörtöki szabadedzésen az alagút után képtelen volt lefékezni, és a saroknál egy víztartályba ütötte a fejét. Kómába esett. Csapata némaságba burkolózott, és visszalépett a versenytől.)
Barcelonában az olasz Montermini helyettesítette a halálos balesetet szenvedett Ratzenbergert, de az edzésen óriásit bukott, jöhetett újra a mentőhelikopter. Itt indulhatott el megint Eddie Irvine (lejárt a büntetése), a kocsikra plusz szárnyakat szereltek fel a megrettent konstruktőrök, valahogy pótolni akarván az FIA által versenyenként csökkentett leszorító erőt. Ezen a futamon a 11. körtől fogva Schuminak csak az 5. sebességi fokozat működött kocsijában, amellyel a második helyen ért a célba. Az jelentett óriási problémát, hogy amikor beállt tankolni, hogyan fog elindulni 5. fokozatba maradt váltóval. Megoldotta, elindult, méghozzá kétszer is. Az gyakran előfordul a sportágban, hogy a versenyző időlegesen vagy akár végleg elveszít egy-egy sebességi fokozatot, de aznap Schumacher az összeset elveszítette, csak egyetlen maradt, abban ragadt be a váltó. A versenyt úgy futotta le, hogy csak a fékkel és a gázzal variálhatott, pedig pont itt volt egy mesterséges lassító, amely a 12 méter széles pályát 4 méterre szűkítette. Schuminak pedig ötödik fokozatban kellett rajta átmennie minden egyes körben. Nem volt akármilyen mutatvány!
A brit futamon óriási botrányt kavart, hogy amikor elhúzott Hilltől, kitették neki a fekete zászlót, ami a versenyből való kizárást jelenti. Ezt (állításuk szerint) azért szabták ki Schumacherre, mert a felvezető körben gumimelegítés közben kigyorsítva megelőzte Hillt, ami abszolút jogos észrevétel volt. De mások is elkövették ezt a szabálytalanságot, Hakkinen, Berger és Blundell is előzött ideiglenesen a felvezető körben, mégis csak Schumachert büntették meg, mert nem engedhették meg, hogy megint ő nyerjen! Hét futam után 66 ponttal rendelkezett, és az angol GP volt a sorozat 8. állomása. A szabályok szerint a vétkest legkésőbb 15 perccel a kihágása után értesíteni kellett volna, ekkor azonban már a 30. percen is túl voltak. (A 15. percben még nem vezetett annyira Schumacher!). Briatore a helyszínen - még melegében - panaszt tett erre hivatkozva, ezért a bírák Schumacher kizárását egy enyhébb büntetésre mérsékelték. Így lett második, végigfutott, de nem sejthette, hogy elveszik tőle azt a 6 vb-pontot is. A dobogón még ott állt Hill, Schumi, Alesi - Lady Diana konzervatív szabású sötét kosztümében átadta a megfelelő díjakat, s egy óra múltán törölték Schumachert az eredményekből. A világbajnokság hivatalos pontversenye tehát így állt: Schumacher 66 pont - Hill 39 pont - Berger 27 pont - Alesi 19 pont - Barrichello 10 pont (stb.)
Ezután Hockenheimben, hazai pályán kiesett, miután a makacs Bergert üldözte, de az előzéshez ütközést kellett volna kockáztatnia - ezért inkább előrehozta a kerékcserét, hogy a pályán majd elkerülje Bergert. Csakhogy autója leállt, lekormányozta a fűbe, game over. Itt történt a csapattárs, Verstappen horrorisztikus tankolása, ami után a Benettont azonnal bevádolták: mindezt megérdemelték, mert csalnak a tankolásnál. A szövetség úgy találta, hogy kiszereltek egy szűrőt a tankoló-csatlakozóból, biztosan azért, hogy ezáltal gyorsabban áramolhasson át rajta az üzemanyag - ezt sebtiben összefüggésbe is hozták Verstappen kocsijának meggyulladásával. Példás kirakatpert kerekítettek belőle. (A tankoló tömlő kettős falú, a belső csőben folyik az üzemanyag, a két tömlő közötti résben pedig visszaszivattyúzzák a tankból kiszoruló levegőt. Aznap reggel azt a szűrőt vetette ki a Benetton technikai igazgatója, amely a visszaáramló levegőt szűrte, mert alkatrésznek kellett használniuk a másik berendezéshez). Az egységesített és mindenkinek kötelezően előírt tankoló készülék egyébként teljesen alkalmatlan volt a Forma-1-re, hiszen eredetileg helikopterek számára építették. Hovatovább mind a szállításához, mind a kezeléséhez plusz emberek szükségeltettek, ami tovább srófolta a kiadásokat.
Ersek Zsolt, 2006. november 22.