2006.07.28.
Az M0 körgyűrű Északi szektorának 72,835 és 76,708 km sz. között 2x2 sávos autóút kivitelezése magában foglalja a komplett Duna-híd megvalósítását és 2 db külön színtű forgalmi csomópont megépítését is.
Az Árpád hídnál kétszer nagyobb Duna-híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. A Duna felett 590 m hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 m hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 m. A teljes híd 5 hidat foglal magában, a kivitelezőnek ehhez összesen 9 hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a későbbi forgalomnövekedés függvényében, a bővíthetőség érdekében.
Az új technológiával épülő ferdekábeles híd építési terveinek elkészítése szinte a teljes magyar hídtervező szakma összefogásának, együttműködésének eredménye. Magyarországon, folyami híd esetében ilyen megoldásra még nem volt példa.
A forgalmi és teherbírási követelmények mellet nagy hangsúlyt kaptak a környezetvédelmi, esztétikai szempontok. A hídszerkezet biztosítja az árvízvédelmi töltések érintetlenségét, ebből adódóan az új híd áthidalja a Duna főágát (váci Duna), a Szentendrei-sziget déli részét, a szentendrei Duna-ágat és az árterületeket. A tervezés szellemiségére jellemző, hogy a híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épül.
Az M0 Északi híd elkészültével jelentősen javul majd Budapest északkeleti részének közlekedési minősége, hiszen ugyanakkorra lesz kész a szintén márciustól épülő M0 Keleti szektora is az M3 autópályáig. A hídig az átvezetést a már meglévő 2/A és 2/B jelű utak biztosítják majd.