Fisichelláé a pole Malajziában, Rosberg villantott

2006.03.18.

A 2. helyről Button rajtolhat
Giancarlo Fisichella szerezte meg a pole pozíciót a Malajziai Nagydíj szombati időmérő edzésén, a Renault-val maga mögé utasítva Jenson Button Hondáját. A legnagyobb feltűnést azonban Nico Rosberg keltette azzal, hogy megszerezte a 3. rajtkockát.

 

 Fisichella harmadik pole-ja 

Meglepő eredménnyel zárult a Malajziai Nagydíj időmérő edzése, amelyen a renault-s Giancarlo Fisichella hódította el a pole pozíciót, a címvédő Fernando Alonso viszont csak 8. lett, miközben az újonc Nico Rosberg a 3. rajtkockába repítette a Williamst.
Fisichella a harmadik etap utolsó pillanatában szerezte meg a vezetést, amit minden erőfeszítése ellenére a Honda versenyzője, Jenson Button sem tudott elvenni tőle.

A 4. leggyorsabb Michael Schumacher volt, mivel azonban az ő Ferrarijában az időmérő előtt ki kellett cserélni a motort, tíz helyet veszít a rajtrácson, és holnap csak a középmezőnyből startolhat.

A Williams diadalát Mark Webber 5. helyezése tette teljessé, a McLaren viszont egyik autóját sem tudta bejuttatni az első két rajtsorba.

Az eddigi motorcserésekhez, azaz Michael Schumacherhez, Felipe Massához, Giancarlo Fisichellához és Rubens Barrichellóhoz az időmérőn csatlakozott Ralf Schumacher is, aki annak ellenére bejutott az utolsó fordulóba, hogy Toyotája még a középső etapban megállt.

Az első etap

Tiago Monteiro és Takuma Sato már azelőtt felsorakozott a boxutca kijáratához, hogy zöldre váltott a jelzőlámpa, de szemlátomást az élcsapatok is tanultak a múlt hétvégi eseményekből, amikor Kimi Räikkönen balesete miatt kapkodva kellett mért kört teljesíteniük az első etapban.

Az első mércét Christijan Albers állította fel 1:38.357-tel, ám hamarosan David Coulthard vette át a vezetést, és arra is csak a 6. percig kellett várni, hogy Giancarlo Fisichella személyében egy nagyágyú kerüljön az élre.

Mögé, mindössze 0.026 másodperces lemaradással a Renault másik versenyzője, Fernando Alonso sorakozott fel, de hamarosan Ralf Schumacher vette át a stafétabotot, aki a múlt hétvégén már az első fordulóban kiesett, és most nyilván el akarta kerülni, hogy megismétlődjön az eset.

A 8. percben Räikkönen kaparintotta meg az első helyet, Jenson Button pedig a másodikat a Hondával. A McLaren másik versenyzője, Juan-Pablo Montoya sem késlekedett, és három perccel később mindkettejüket eggyel hátrébb szorította a tabellán.

A Ferrari eredeti terveivel ellentétben a duplán motorcserés Felipe Massa is tett meg mért kört, amivel mindjárt 4. lett. Michael Schumacher viszont kicentizte, és csak a 16. helyen jutott be a második fordulóba, mert a hajrában mindkét Red Bull javított az eredményén, amit ő már a boxból nézett végig.

A rostán éppen azok jutottak át, akik 1:36 alatti köridőt tudtak teljesíteni, ezért végül a két Toro Rosso, a két Midland és a két Super Aguri nem folytathatta az időmérőt. A legjobb eredménnyel, 1:34.536-tal Montoya zárta az edzésnek ezt a részét.

A második etap

A második forduló kezdetére az aszfalt hőmérséklete már 50 fokra emelkedett. Most Jacques Villeneuve hajtott ki elsőként a pályára, nyomában Alonsóval, valamint Christian Kliennel és David Coultharddal.

Az első, 1:36.669-es mért kört is a BMW Sauber versenyzője fejezte be az 5. percben, de Klien szinte azonnal átvette tőle a vezetést, mielőtt Coulthard állt az élre. Alonso egyelőre mindkettejüknél lassabb volt a Renault-val, akárcsak csapattársa, Fisichella.

Ralf Schumacher 1:34.586-os körével megszerezte az ideiglenes pole pozíciót, de nem sokáig örülhetett, mert a Toyota egy motorhiba látványos jeleit produkálva füstölni kezdett, majd megállt, a német versenyző ezért gyalog sétált vissza a garázsba.

Mire visszaért, már Montoya állt az élen, ám ő is csak addig, amíg Räikkönen gyorsabbnak nem bizonyult a másik McLarennel. Ezután Michael Schumacher is bejött a 3. helyre a Ferrarival, a 11. percben azonban mindkét Williams megelőzte, majd közvetlenül Mark Webber után Button is hátrébb szorította a többieket a tabellán - mégpedig a hétvégi legjobb, 1:33.527-es köridővel.

A két Renault az utolsó pillanatra hagyta a mért körét, de Alonso és Fisichella is könnyedén felkerült a képzeletbeli dobogóra.

Motorhibája ellenére még Ralf Schumachernek is sikerült bejutnia az utolsó fordulóba, Coulthard, Barrichello, Jarno Trulli, valamint a két BMW Sauber viszont kiesett, míg Massa, akinek úgyis a mezőny végéről kell rajtolnia, nem tett meg egyetlen kört sem.

Ralf Toyotája ettől függetlenül nem vehetett részt a harmadik etapban, mert az ötperces szünetben a szabályok szerint elvontatták a Parc Fermébe.

Harmadik etap

Ahogy megkezdődött az utolsó 20 perc, a versenyzők többsége azonnal kihajtott a pályára, hogy megkezdje az immár hagyományos üzemanyag-égetést.

Kezdetben Webber állt az élen 1:36.692-es köridejével, míg a legtöbben 1:38-1:39-es köröket teljesítettek. A 9. percben Klien ismeretlen okból - talán azért, mert beérte a 10. hellyel, és sok benzint vételezett - végleg kiállt a boxba, miközben Webber az egyik jobbosban a lassú tempó ellenére is lesodródott a rázókövön túlra.

A Honda ezúttal is úgy döntött, hogy féltávnál megtesz egy biztonsági kört, Button ezért a boxban új gumikat kapott, ahogy hamarosan, a 13. percben Rosberg és Michael Schumacher is.

Button 1:34.504-es köre volt az első komoly próbálkozás az etapban, de Rosberg alig 0.122 másodperccel bizonyult lassabbnak nála. Schumacher nem tudta tartani velük a lépést, és elsőre csak 1:35.164-nél állította meg a stoppert.

Räikkönen és Alonso a 17. percben kapott új gumikat, majd közvetlenül utánuk Montoya és Fisichella is kigurult a boxba. Schumacher ekkor már másodszorra látogatta meg a szerelőit, ahogy hozzá hasonlóan Button is.

Már megjelent a kockás zászló, amikor Giancarlo Fisichella 1:33.840-es körrel robbantott, bebiztosítva a Renault-nak a pole pozíciót, míg Button 0.146 másodperccel lemaradt tőle.

Schumacher a 14. rajtkockát jelentő 4. helyre tornázta fel magát, az ismét ragyogóan teljesítő Rosberget azonban nem tudta megelőzni, Alonso pedig meglepetésre csak a 8. rajtkockát tudta megkaparintani.
 

 

Végső sorrend
1. etap 2. etap 3. etap
P Név Csap G Ö P Köridő K M P Köridő K M P Köridő K
1. G. Fisichella REN M 22 11. 1:35.488 3 2. 1:33.623 6 1. 1:33.840 13
2. J. Button HON M 19 4. 1:35.023 3 1. 1:33.527 3 2. 1:33.986 13
3. N. Rosberg WIL B 19 6. 1:35.105 4 7. 1:34.563 3 3. 1:34.626 12
4. M. Schumacher FER B 23 16. 1:35.810 5 9. 1:34.574 5 4. 1:34.668 13
5. M. Webber WIL B 18 9. 1:35.252 3 4. 1:34.279 3 5. 1:34.672 12
6. J. Montoya MCL M 18 1. 1:34.536 3 8. 1:34.568 3 6. 1:34.916 12
7. K. Räikkönen MCL M 18 2. 1:34.667 3 5. 1:34.351 3 7. 1:34.983 12
8. F. Alonso REN M 22 12. 1:35.514 3 3. 1:33.997 6 8. 1:35.747 13
9. C. Klien RED M 16 7. 1:35.171 6 6. 1:34.537 6 9. 1:38.715 4
10. R. Schumacher TOY B 10 8. 1:35.214 7 10. 1:34.586 3 10. 0
11. D. Coulthard RED M 12 3. 1:34.839 6 11. 1:34.614 6
12. R. Barrichello HON M 14 14. 1:35.526 6 12. 1:34.683 8
13. J. Trulli TOY B 12 13. 1:35.517 6 13. 1:34.702 6
14. J. Villeneuve BMW M 10 10. 1:35.391 4 14. 1:34.752 6
15. N. Heidfeld BMW M 10 15. 1:35.588 4 15. 1:34.783 6
16. F. Massa FER B 3 5. 1:35.091 3 16. 0
17. S. Speed STR M 6 17. 1:36.297 6
18. V. Liuzzi STR M 7 18. 1:36.581 7
19. C. Albers MF1 B 7 19. 1:37.426 7
20. T. Monteiro MF1 B 6 20. 1:37.819 6
21. T. Sato AGU B 6 21. 1:39.011 6
22. Y. Ide AGU B 6 22. 1:40.720 6