A néma címkiadó rendszerek összehasonlítása 2. FőTaxi

2014.02.16.

A Főtaxi néma címkiadó rendszere zanzásítva
Azt tapasztaltuk a városban, hogy a kollégáknak halványlilapöttyössegédfingja nincs a többi cég rendszeréről. Ezért megkértük a cégvezetőket, hogy adjanak nekünk, kívülálló taxisok számára is érthető bemutatást a rendszerükről.
A sorozat célja, hogy mindanyian lássuk melyik rendszer mit tud, hol tart, és legyen összehasonlítási alapunk a saját rendszerünkhöz képest. Úgy gondoljuk, hogy a rendszerek hiányosságainak kiküszöbölésére, csak lentről, a felhasználók felől lehet nyomást gyakorolni. Erre viszont akkor van lehetőség, ha tudjuk mi minden létezik már, látjuk mi az amit követelhetünk.


 



tomajer válasz |       2014.02.05. 17:07:19  (1649)
Lezártuk a szavazást. Úgy gondolom, 2000 szavazat már elég reprezentatív.
A lényeg: A nem támogatók győztek!

6, azaz hat szavazattal.

Az állás folyamatosan az egál körül billegett. Volt hogy az igen vezetett pár szavazattal, volt hogy a nem.

Mindezt úgy, hogy a néma címkiadórendszerek ma még gyerekcipőben járnak... sőt van ahol járni se tanultak még meg:-)



Pár szót ejtenék a Főtaxi csendes címkiadó rendszeréről.

A Főtaxinál két fajta tablet került kiosztásra. 
Én az Overmax Solution 7 -ről írnék, mivel én ezzel dolgozom
(ebből van több).
Bekapcsolást majd bejelentkezést követően egy nagyon átlátható, egyszerű  kezelőfelület kerül elénk. Jól olvasható betűkkel és grafikus kezelőgombokkal írt szoftver van a gépen.
A táblagépnek mind a gsm rendszere mind a gps vevője stabil, nem dobálja le a hálózatot.
Annyit azonban észrevettem, hogy sok esetben címre érkezés előtt már kiírja az "UTASSAL" információt a képernyő, de szerintem később ezt az informatikusok korrigálni fogják.


 
 
 

A címeket minden esetben a legközelebbi autónak ossza ki a program, figyelembe véve a valós forgalmi helyzetet. Címfelvételkor felajánlja a gép a navigációt az adott helyszínre amit ha nem kívánok igénybe venni el is lehet utasítani.
A rendszer a Google Maps navigációs programot alkalmazza, amit természetesen címfelvétel nélkül is lehet használni.
 

Címkiadástól számítva 15 másodperc áll rendelkezésre, hogy elfogadjuk vagy elutasítjuk a címet.
Elutasítás esetében 1 hibapontot ad a rendszer abban az esetben ha nem kiemelkedően távoli címet kapunk, viszont akkor oda van írva,hogy visszaadható pont nélkül a cím.
Tíz pontot lehet begyűjteni 24 órán belül szankció nélkül, ami szerintem humánus és betartható.
A program menüjében találhatjuk a szektoronként látható szabad taxik számát illetve statisztikai számítás alapján várható rendeléseket,továbbá üzeneteket, reklamát , kiadott címeket stb.....
 
 
A képernyő jobb alsó sarkán lévő három kis pontot megnyomva beléphetünk egy menürendszerbe ahol különböző segédprogramok találhatók,de azonban nem mind funkcionál mint pl. drosztok, igazoló kód.
 

A felsoroltak működése nem indokolt ezért nincsenek aktiválva.
Vegyük sorba a funkciókat.
Bal felső sarokban található a "címkiadó" menü ahol ki lehet lépni a menüsorból.
Jobbra mellette az üzeneteket találjuk ahol az általánosok illetve a személyre szóló üzenetek jelennek meg.
 

Tovább jobbra haladva a kiadott címeket találhatjuk, majd mellette az igazoló kód és a beállításokat ahol fényerőt és éjjel-nappali üzemmódot lehet beállítani.
 

A címkiadó menü alatt a segítség gombot találjuk ami tulajdonképpen a hármas break, mellette navigáció majd e-kártya,
 
 
 papír csekk.
 

Legalján jobboldalt a drosztok menü van, ami nem funkcionál viszont tovább haladva megtaláljuk a szektorokat ahol megnézetjük,hogy az adott körzetben hányan vagyunk.
Végül a reklamációt találjuk.
 

A készüléket kijelentkezés nélkül szünetre is lehet állítani.
 

A táblagép egyéb androidos funkciói nem elérhetők csak a címkiosztó program.
 

Összegezve véleményem szerint egy jó rendszerrel dolgozunk ami stabilnak és kiforrottnak mondható.
 
 

Egy főtaxis a sok közül.
 
 
Köszönjük a segítséget.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A fórum a szokásosnál szigorúbban lesz moderálva.
Kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat kérünk. Minden, magát a néma címkiadást támadó, megkérdőjelező hozzászólás törölve lesz.  Ez a felület szóljon arról amire létrehoztuk. Egymás rendszerének megismeréséről, a rendszerek fejlesztéséről, használatáról, használhatóságáról.
Köszönjük a közreműködést és a megértést.

 
 
 
 

 A BpTaxi néma címkiadó rendszere zanzásítva

 

Az első kép nem túl fontos. Azt jelzi, hogy két kóddal is be lehet lépni.
Ahol most az 1-es van ott mindenkinek a saját kódja van azzal lép be.

 

A navigációnak nevezett térképen való megjelenítést be-ki lehet kapcsolni.
A QR kód  mindenkinek személyre szabott azt beolvasva lehet a mastercard alkalmazással kezdeni a fizetési tranzakciót.

A kép a már elfogadott címet részleteiben mutatja.
Ha sok infó kerül rá, akkor még görgetni is lehet.
Ha bezárod akkor alatta a térképen megrajzolja szerintük navigál, szerintem csak azt az útvonalat ami alapján rád tervezte a cîmet.
Ha odavezetni nem is mindíg alkalmas de arra jó, hogy azt látni rajta, hogy ott vagy ahova kérték.
Fent a címet addíg mutatja ameddíg nem teszed szabadra magad. A megjegyzés gomb szintén addíg nyitja fel a megjegyzést, ameddig nem tetted magad szabadra.

Ez a kép az igazán érdekes:
Az elsö oszlop az összes épen akkor szabadon levö taxik száma.
A vizszintes sorok a betüjelzésekkel körzetekkel bontava mutatja.
Van egy papírunk, hogy melyik körzet melyik területet takarja.
Arra jó, hogy naggyából lehet tudni, hogy mennyien vannak körülöttünk.
Ja és fontos, hogy valós adat.
A középsö oszlop a kiadott címek számát mutatja. A vizszintes sorok szintén ua. Mint felnebb.
A harmadik oszlop a várható rendeléseket mutatja viszont ezek az elmúlt idöszakok statisztikai adatain alapuló becslés. Nem valós adat de a Csaba szerint arra böven jó hogy következtetni lehessen a hasonló idöszakokban várható történésekre.
A létszámot minden egyes ablak felnyitásnál a kiadott címekkel együtt frissíti. A várható cimeket azt talán csak valamennyi idönként. 
 
Ez a menüpont azért van mert ezzel tudod manuálisan állítani a státuszodat. Mert ugye ha nem a tablet adja a címet hanem csak úgy jön a gyanútlan utas vagy valami akkor ezek közül lehet választani illetve újra szabadra tenni és várni a címet.
 
Az utolsó kép egy sima üzenet küldö felület. Kódszám alapján tudsz üzenetet küldeni a sorstársaknak. A központnak nem tudsz üzenni.
 
 
Utólag érkezett egy fontos információs ablak képe:
 
Ezen azt követheti figyelemmel a gépész, hogy az utolsó x időben milyen címeknél vette őt számításba a gép. /mondjuk érdekelne hol állt éppen az az autó:-)))/
Ezt is megtudtuk:

"Nem tudtam végig írni amit akartam mert rámnyitott egy utas.
Azt akartam még írni, hogy a Pannonia utca 4. szám elötti droszton álltam.

Ez fontos lehet.
"
 
Ez a kép akkor érkezik amikor szegény taxist lemondja az utas.
A szövegből látszik, hogy mióta volt szabad állásban és a megégés ténye után a diszpécser visszaállítja, hogy ne kelljen a sor (időrend) végére kerülni.

Ez a funkció is a taxisok kérésére egy frissítés alkalmával került be. 
 
 
Köszönjük a segítséget.
 
 
 
 
 
 
 A fórum a szokásosnál szigorúbban lesz moderálva.
Kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat kérünk. Minden, magát a néma címkiadást támadó, megkérdőjelező hozzászólás törölve lesz.  Ez a felület szóljon arról amire létrehoztuk. Egymás rendszerének megismeréséről, a rendszerek fejlesztéséről, használatáról, használhatóságáról.
Köszönjük a közreműködést és a megértést.