2006.09.29.
2006 Szeptember 27.-én tíz órakor kezdődött a díszünnepség, ami, a kamarai év csúcspontja. Minden évben ezen az ünnepségen nyújtják át a Kamara által adományozott kitüntetéseket. Az érkezőket regisztráció után, pogácsával, süteménnyel, kávéval és üdítővel kínálták. Kicsit nehezen telt meg a díszterem, mert nagyon jó hangulatú traccsparti alakult ki már az előtérben.
Némi késéssel, azért meg lehetett tartani a megnyitóbeszédet.
Tóth Imre, a BKIK tiszteletbeli elnöke, néhány közvetlen szóval méltatta a szervezők érdemeit, és átadta a szót, Petykó Zoltánnak, a Kamara Elnökének.
Petykó úr, beszámolt a Kamara előző évben elvégzett munkájáról, és felvázolta a ránk váró feladatokat.
Ezután, átadta a szót, Egyed Géza gazdaságfejlesztési szakállamtitkárnak.
Egyed úr, hosszasan fejtegette a Kormány új kezdeményezéseit, és hogy mindezek végrehajtásához, szükségük van a Kamara, a kamarai tagok tevőleges közreműködésére.
A választási kampány befejeztével, elkezdődött az érdemi ünnepség, és sorban átadták, a kamarai kitüntetéseket, díjakat.
A Főváros Gazdaságáért Díjat;
A BKIK Emlékplakettet;
Az Aranykéz Emlékplakettet, és a
Haltenberger Samu Emlékplakettet.
A Haltenberger Díjakat, Antal Attila, a BKIK VI-os osztályának elnöke, és Tamás Miklós, a BKIK Taxiskollégiumának vezetőségi tagja, a City Taxi elnöke adta át.
Antal úr, néhány szóban méltatta Haltenberger Samu munkásságát, majd név szerint szólították, kitüntetett kollegáinkat:
1940. 08. 30-án született Budapesten. Tehergépkocsi vezetőként kezdett dolgozni. Taxizni, 1971 Májusában kezdett a Főtaxinál. Nem sokáig rongálta a kockás autót, mert 1972 Novemberében, átment a Volán Taxihoz, ahol, a 6x6 taxival való egyesülésig dolgozott. Alapvetően azt mondhatjuk, hogy Micsu 72 óta egy cégnél volt, hiszen nem ő lett hűtlen a Volánhoz, hanem az lett hűtlen hozzá. E hosszú idő alatt ahogy ő fogalmazott, volt minden, ami ebben a szakmában elképzelhető. Diszpécser, Etikus, Brigádvezető, Forgalomvezető helyettes. Többször megkapta a Kiváló Dolgozó kitüntetést, és 1988-ban Miniszteri Oklevelet kapott, másfélmillió kilométer balesetmentes levezetéséért.
Micsu ma is aktív, és népszerű kollega a 6x6-nál. Most egy nagy egyterűvel dolgozik, és lehúzza a napi tizenkét óráját.
1940. 11. 28.-án született Budapesten. Szegeden Mezőgazdasági Gépésznek tanult. A szakmunkásképző elvégzése után azonnal megszerezte a jogosítványt, az összes létező kategóriákra, és azóta gépkocsivezetőként dolgozik.
Taxizni a Főtaxinál kezdett, 1967-ben. 2002 –ig, a cég alkalmazottja volt. E hosszú idő alatt elvégzett fél tucat tanfolyamot, (Gépjármű ügyintéző; Garázsmester; Gépjármű szakoktató) és átvett több tucat kitüntetést. 92-ben kapta meg, az 1 250 000 Km balesetmentesen kitüntetést. Ma saját számítása szerint túl van a kétmilliomodik kilométeren. 1999-ben a Seat Toledo taxik versenyén tanúsított teljesítményéért 1 hetes spanyolországi úttal jutalmazták. 10 évig a főállás mellett az MHSZ-nél mint oktató tevékenykedett.
2000-ben ment nyugdíjba.
Nyugdíjasként tovább dolgozott a Főtaxi -nál 2002-ig.
2003-óta, a Taxi 2000 –nél dolgozik, aktív Taxisként.
1944. 12. 05 -én született.. Eredetileg anyagbeszerzőként dolgozott. 1966-ban másodállásosként kezdett taxizni a Főtaxinál. 1972-ben döntött úgy, hogy Főállású taxis lesz.
Éjszakásként kezdett, mint minden vagány fiatal, és csak 1977-es csoportvezetői kinevezésével kellett ezen változtatnia. Körülbelül hat évig volt csoportvezető. 1982-ben, a magántaxizás lehetősége őt is elcsábította, és kiváltotta az iparengedélyt. Amikor elkezdtek alakulni a taxiscsapatok, neki a City Taxi volt szimpatikus, tehát annak a szervezésébe kapcsolódott be. Alapító tagként, és a City Taxi első Etikai vezetőjeként írta be magát, a fővárosi taxizás történetébe. Aktivitása sosem csillapodott, részt vett a Taxiskamara megalakításában, és a BTI létrehozásában.
2004-ben nyugdíjba vonult, de mint minden taxis, „természetesen” továbbra is aktívan dolgozik, a City Taxi kötelékében. A mindenkori Vezetőséget máig folyamatosan segíti tanácsaival.
Mindhárman, több évtizedes lelkiismeretes munkájukért kapták az elismerést.
GRATULÁLUNK A KITÜNTETETTEKNEK!
A díjátadások után, még bemutattak, egy a Fővárosi Közmunkák Tanácsának emlékére kiadott kiadványt, de az érdeklődés, már inkább a szomszéd teremből átszivárgó illatokra koncentrálódott, mert az ünnepség, egy állófogadással zárult.
A menüről sajnos nem tudok beszámolni, mert a kondérok környékén komoly forgalmi dugó alakult ki, én viszont parkolóhely hiányában, a ház előtti droszton hagytam az autómat. Lelki szemeim előtt, már ott lebegett a szép piros mikuláscsomag. Tehát átverekedtem magam a tömegen, és lerohantam megnézni, kaptam-e ajándékot.
Megúsztam.
Haltenberger Samu Díjasok 2006
Bernáth János (Micsurin) 6x6 Taxi 006.
1940. 08. 30-án született Budapesten. Tehergépkocsi vezetőként kezdett dolgozni. Taxizni, 1971 Májusában kezdett a Főtaxinál. Nem sokáig rongálta a kockás autót, mert 1972 Novemberében, átment a Volán Taxihoz, ahol, a 6x6 taxival való egyesülésig dolgozott. Alapvetően azt mondhatjuk, hogy Micsu 72 óta egy cégnél volt, hiszen nem ő lett hűtlen a Volánhoz, hanem az lett hűtlen hozzá. E hosszú idő alatt ahogy ő fogalmazott, volt minden, ami ebben a szakmában elképzelhető. Diszpécser, Etikus, Brigádvezető, Forgalomvezető helyettes. Többször megkapta a Kiváló Dolgozó kitüntetést, és 1988-ban Miniszteri Oklevelet kapott, másfélmillió kilométer balesetmentes levezetéséért.
Micsu ma is aktív, és népszerű kollega a 6x6-nál. Most egy nagy egyterűvel dolgozik, és lehúzza a napi tizenkét óráját.
Tóth Mihály Taxi 2000 730.
1940. 11. 28.-án született Budapesten. Szegeden Mezőgazdasági Gépésznek tanult. A szakmunkásképző elvégzése után azonnal megszerezte a jogosítványt, az összes létező kategóriákra, és azóta gépkocsivezetőként dolgozik.
Taxizni a Főtaxinál kezdett, 1967-ben. 2002 –ig, a cég alkalmazottja volt. E hosszú idő alatt elvégzett fél tucat tanfolyamot, (Gépjármű ügyintéző; Garázsmester; Gépjármű szakoktató) és átvett több tucat kitüntetést. 92-ben kapta meg, az 1 250 000 Km balesetmentesen kitüntetést. Ma saját számítása szerint túl van a kétmilliomodik kilométeren.
1999-ben a Seat Toledo taxik versenyén tanúsított teljesítményéért 1 hetes spanyolországi úttal jutalmazták. 10 évig a főállás mellett az MHSZ-nél mint oktató tevékenykedett.
2000-ben ment nyugdíjba.
Nyugdíjasként tovább dolgozott a Főtaxi -nál 2002-ig.
2003-óta, a Taxi 2000 –nél dolgozik, aktív Taxisként.
Haltenberger Samu Díjasok 2006
Simon László City Taxi 301
1944. 12. 05 -én született.. Eredetileg anyagbeszerzőként dolgozott. 1966-ban másodállásosként kezdett taxizni a Főtaxinál. 1972-ben döntött úgy, hogy Főállású taxis lesz.
Éjszakásként kezdett, mint minden vagány fiatal, és csak 1977-es csoportvezetői kinevezésével kellett ezen változtatnia. Körülbelül hat évig volt csoportvezető. 1982-ben, a magántaxizás lehetősége őt is elcsábította, és kiváltotta az iparengedélyt. Amikor elkezdtek alakulni a taxiscsapatok, neki a City Taxi volt szimpatikus, tehát annak a szervezésébe kapcsolódott be. Alapító tagként, és a City Taxi első Etikai vezetőjeként írta be magát, a fővárosi taxizás történetébe. Aktivitása sosem csillapodott, részt vett a Taxiskamara megalakításában, és a BTI létrehozásában.
2004-ben nyugdíjba vonult, de mint minden taxis, „természetesen” továbbra is aktívan dolgozik, a City Taxi kötelékében. A mindenkori Vezetőséget máig folyamatosan segíti tanácsaival.
tomajer@hallotaxi.hu