TGFSZ aláírásgyűjtés - a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete kapcsán

2013.03.17.

Aláírásgyüjtő ív:

A rendelettervezet 2013 áprilisi állapota:

 

 

 

Tisztelt Kollégák, Kedves barátaim!

 

Az alábbiakban 1.) összefoglaljuk az elmúlt időszak eseményeit, 2.) röviden leírjuk, hogy szerintünk ki kit képvisel, és 3.) aláírásgyűjtésre hívunk fel benneteket (az aláíróív a hírlevél végén és a honlapunkról tölthető le)!

 

Lássuk először is, hogy mi történt:

2013.02.06-án a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban érdekképviseleti egyeztetés történt a folyamatban lévő országos taxis rendelet-tervezettel kapcsolatban.

Ezen a napon csak a 10§ -ig jutottunk el az egyeztetésekben. Az NFM osztályvezetője, és a rendelet tervezet összeállítója Székely András azzal rekesztette be az ülést, hogy felkérte a Kamarát, hogy rövid időn belül hívja össze a jelen lévő szervezetek képviselőit egy újabb egyeztetésre ahol a rendelet-tervezet összes pontján végig menve alakítsunk ki egy közös álláspontot.

Ezt követően a Kamara küldje meg az NFM részére a megállapodás anyagát, így a minisztérium már azt figyelembe véve fog egy újabb érdekegyeztetést összehívni!

2013. február 18  -ra hívta össze a Kamara az érdekképviseleteket az egyeztetésre.

Pontról pontra mentünk végig a tervezet paragrafusain, pontjain. Közös álláspont alapján különböző módosításokat javasoltunk a Minisztérium felé illetve ezekről szavaztunk. A jegyzőkönyv a következő linken érhető el: A kamarai egyeztetés jegyzökönyve 

Egyetlen pont kivételével mindenben meg tudtunk egyezni.

Sajnálatos módon az egyik leglényegesebb kérdésben, a taxi gépkocsik évjárat-korlátozásának kérdésében nem sikerült megállapodni!

A jelenlévő érdekképviseletek valamint a kamara mereven ragaszkodott ahhoz az állásponthoz, hogy szükséges a taxik évjáratát 10 évben korlátozni!

Nem fogadták el a TGFSZ érveit, indokait, mi pedig nem tudjuk elfogadni az övékét!

Ezen pont tárgyalása alatt elmérgesedett a TGFSZ és a többiek közötti viszony melynek alapja a vélemény különbségen kívül az volt, hogy többségi álláspontra hivatkoztak a döntés végén. A 10 éves korhatárról folyt vita a következő linken, kiemelten érhető el: a 10 éves korhatárról folyt vita

A TGFSZ álláspontja a 10 éves korhatárról a honlapunkon, vagy itt, ezen a linken olvasható!

Mi ezt nem tudtuk és továbbra sem tudjuk elfogadni, hiszen ezen szervezetek nem képviselik a taxisok többségét.

A TGFSZ véleményét súlyozottan kellett volna figyelembe venniük már csak a mögöttünk álló taxisok létszámából kifolyólag is!

Ha a kamarában, meg akárhol is dönteni kell a kérdésekben, akkor értelemszerűen nem az érdekképviseletek száma kell meghatározza a szavazás kimenetelét, hanem az, hogy ki mekkora területet (létszámot) képvisel!

Jelen esetben a TGFSZ az egyetlen országos szervezet, amely minden megyében tömegbázissal rendelkezik!

 

Az összes többi csak egy bizonyos területen rendelkezik valamekkora támogatói körrel.

 

Emlékeztetőként a résztvevő szervezetek és személyek:

 TGFSZ
Farkas Zsolt
Merhala Béla
Majercsik Tamás

Pécsi Ipartestület
Kovács József ( A Volán Taxi egyik vezetője)

OTSZ
Metál Zoltán
Bősz Péter

Fuvosz
Udvardi Sándor
Regényi János

Kamara

Dudás Zoltán

Csongrád megyei Kamara elnöke
Bobkó Attila  (a szegedi Taxi3 tulajdonosa)

Személygépkocsis személyszállítók képviseletében
Dani Zoltán
Somogyi Zsolt

 

* * *

 

Most bontsuk ki, hogy ezek a szervezetek mekkora létszámban képviselik, képviselhetik a taxisokat:

 

OTSZ 

Bár a név országos szervezet takar, a valóságban a City taxin belül lehet valamennyi tagja!

Hogy milyen alapon állítok ilyet? Az OTSZ egy olyan „országos” szervezet melyhez taxis nem csatlakozhat.

 

Fuvosz 

Elismerjük a FUVOSZ-t, mint országos szervezet, azonban megkérdőjelezzük, hogy taxis fronton is kellő létszámot tud e  felmutatni! Jó példa erre, hogy a TGFSZ Soproni vezetőjét, Regényi Jánost kérték fel, hogy az ő képviseletükben vegyen részt az egyeztetésen ( ugyanis kettős tagsággal rendelkezik)

 

Pécsi Ipar Testület

Mint a nevében is benne van, a Pécsi Ipar testület nem az országot, még csak nem is egy országrészt, hanem maximum csak Pécs városának taxisainak egy kis százalékát képvisel(het)i.

 

Személygépkocsis személyszállítók

Nincs bejegyzett érdekképviseletük az országban!

Hogy jogosultságot szerezzenek a rendelet alkotás folyamatába való „beleszólással” , a kamarán belül létrehoztak egy kollégiumot a taxis kollégium mintájára!

Ennek jelenleg 2 (!) tagja van!

Már ez kérdésessé teszi az ő létjogosultságukat, de kérdem én, milyen joguk van nekik beszólni, szavazni a taxis szabályozással kapcsolatosan?

Ezzel az erővel akár a buszosok, máv-osok is beleszólhatnának ebbe!

 

A Kamara, hogy kellő érdekképviseleti fölényt tudjon felmutatni, meghívta a Csongrád megyei kamara vezetőjét is. Azonban itt is felmerül, hogy valóban  rendelkeznek e ehhez kellő létszámú taxis tagsággal megyei szinten..

 

A kamarai egyeztetésen kialakult állapotok miatt a TGFSZ egy keményhangú levelet fogalmazott meg az OTSZ és City taxi vezetősége felé, bírálva a szerepvállalásukat a 10 éves korhatár kérdésében és felszólítottuk őket az álláspontjuk újragondolásában.

Bár a nekik írt levelet nem a nyilvánosságnak szántuk, az mégis kikerült az internetre, közvetve az OTSZ elnökének köszönhetően.

(2013.02.23. 20:25:36 (1696.) hozzászólás)

Az ő válaszukat, itt olvashatjátok:

http://hallotaxi.hu/

 

* * *

 

Szerettük volna ezt a kérdést a „ a négy fal között” rendezni, azonban, mint fent is olvashattátok, nem lehetett.

Tisztelt Kollégák, kedves Barátaim!

A TGFSZ továbbra is elutasít minden olyan szabályozási javaslatot, tervezet mely mögött nem látjuk, hogy az(ok) a taxisok előnyére szolgálna!

Mivel az egyeztetéseken a többi szervezet kompromisszumképtelenül, mereven ragaszkodik a saját álláspontjukhoz, mivel mindent megtesznek annak érdekében, hogy a TGFSZ – a taxisok- véleményének ne legyen súlya, ezért a szervezetünk országos aláírásgyűjtést indít!

Az aláírásotokkal felhatalmazzátok/megerősítitek a TGFSZ-t, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal folytatott tárgyalásokon teljes felhatalmazással képviselje az érdekeiteket.

Ezen levél kézhezvételének időpontjában már elérhető az aláíró ív a szervezetünk honlapjáról letölthető formában, valamint 24 órán belül a hallotaxi.hu –n is!

 

Budapest, 2013.03.15

 

Üdvözlettel:

 Farkas Zsolt

elnök

Aláírásgyüjtő ív: