2005.12.29.
Francia kapcsolat
A Mégane most nemcsak formájában, hanem motorkínálatában is megújul. A legjelentősebb változások a dízelmotoroknál jelentkeznek: új a 2.0 dCi 150 LE-s változata. Az immáron 130 LE-s teljesítményre képes 1.9 dCi pedig időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel kapható.
A megújult Mégane 1.5 dCi 86 LE-s és 106 LE-s erőforrással is rendelhető. A dízelek mellett a Mégane továbbra is a piac egyik legteljesebb benzinmotor választékát kínálja, mely az 1.4 16V (100LE), az 1.6 16V (110LE), a 2.0 16v (135LE), a 2.0 T (165LE), valamint a Mégane Renault Sport 2.0 16V 225 lóerős turbó erőforrásából áll.
Az új Mégane izmos, robusztus vonalai erőt és dinamizmust sugallnak, amit még hangsúlyosabbá tesz a fényszórók, a hűtőmaszk és az első lökhárító új vonalvezetése. Látványos változás a mélyebbre süllyesztett, "V"-vel díszített hűtőmaszk, amely a szintén átrajzolt első lökhárítóra támaszkodik. Megnövelték a légbeömlőket, a ködfényszórók a Mégane Renault Sport mintájára kívülre kerültek. Áttetszőek lettek a hátsó lámpatestek.
A típus új funkciókkal is gazdagodott: hátsó tolatóradar, eső- és fényérzékelő, optimalizált működésű klímaberendezés, "flat blade" típusú ablaktörlők, valamint, aktív szénszűrős utastéri szűrő. Az új 2.0 dCi erőforrás az új, 6 fokozatú manuális sebességváltóval társítva dinamizmust és sportosságot kínál. Álló helyzetből 8,7 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet. Saját szegmensében a legszerényebb fogyasztású autó: 100 km-en, vegyes használat esetén megelégszik mindössze 5,4 liter üzemanyaggal.
A benzines választék karosszériától függően 5 motorizációval kapható: 1.4 16V (100LE), 1.6 16V (110LE), 2.0 16V (135LE), 2.0 T 16V (165LE), valamint a Renault Sport Technologies 2.0 T 16V (225LE) erőforrásával. Az Új Mégane számos vezetéstámogató rendszerrel rendelkezik. Valamennyi verzió a legújabb Bosch 8.0 ABS-rendszerrel, elektronikus fékerőelosztóval (EBV) és vészfékrásegítővel (AFU) rendelkezik.
Felszereltségi szinttől függően az Új Mégane alulkormányzás-ellenőrzővel (CSV) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) kapható. Az ESP-hez kipörgésgátló (ASR) és visszaváltáskor a motor nyomatékát szabályozó (MSR) funkció társulhat. Az Új Mégane-hoz keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) is rendelhető. A rendszer a gumiabroncsok lassú nyomásvesztésére, vagy nem megfelelő nyomására figyelmeztet.
[ Kékesi György ]
Telepress Hírügynökség