2007.08.22.
Azt régóta tudja mindenki, hogy a Volkswagen nem a luxuskategóriában indított Phaetonnak köszönheti nyereségességét, sőt, sokkal inkább egy kolonc a márka nyakán. A Phaeton ugyanis szinte ugyanannyiba kerül, mint vetélytársai, csakhogy a potenciális vásárlók nem kérnek az orrán lévő hatalmas VW emblémából, a jellegtelen formatervből, és a viszonylag gyenge menetteljesítményekből, amik a tetemes súlyból eredeztethetőek. Ráadásként még ott van a konszernen belüli vetélytárs, az A8-as Audi, mely könnyebb alumíniumkarosszériája miatt élvezetesebb vezethetőséget nyújt, miközben a neve is lényegesen jobban cseng. Mindezen okok odáig vezettek, hogy jelenleg minden egyes eladott Phaetonon nem kevesebb, mint 10 000 eurót, azaz 2,6 millió forintot bukik a wolfsburgi márka.
De úgy tűnik, hogy ez mit sem számít, hiszen ez az autó volt Ferdinand Piech megvalósult álma, és úgy tűnik, hogy a Martin Winterkorn-féle új vezetőség is kitart a kocsi mellett. A masszív ráfizetés így legfeljebb csak késlelteti az új modell bemutatását, amit eddig 2010 végére terveztek. A következő generáció piacra dobása tehát bizonytalan idővel kitolódott, és egyelőre még az sem ismert, hogy a kocsit az Audi A8/Bentley padlólemezére vagy esetleg a kisebb és olcsóbb A6-os alapokra építenék. Jelenleg egyetlen biztos dolgot tudunk az utódról, hogy egészen biztosan a Volkswagen méregdrágán felépített, a világon egyedülálló üvegfalú drezdai gyárában készül majd.