2007.06.25.
Egy csillagot érdemelt a Brillance
Az európai gyártók egyre komolyabban félnek a kínai gépkocsik inváziójától, de szerencsére a biztonság egy olyan terület, ahol a távol-keleti csodák eredményeit látva megnyugodhatnak kissé. A Brillance BS6-os töréstesztje katasztrofálisan sikerült.
Minden autós médium a kínai autók jövőbeli expanziójával van tele, aminek első hullámaiban olyan autók áraszthatják el az öreg kontinenst, mint például a Brillance BS6, a márka középkategóriás, Ford Mondeo és Volkswagen Passat ellen csatasorba állított modellje.
A gyártó állítása szerint az autójuk világszínvonalú termék, és képes lesz meggyőzni az európai vásárlókat, de a német ADAC által elvégzett törésteszt több mint nyugtalanító. A 64 km/h-s sebességgel elvégzett front, majd az oldalütközéses tesztek elvégzése után ugyanis kiábrándító, egycsillagos eredményt ért el a kínai jármű. Az ADAC ítélete szerint az utascella annyira gyenge, hogy az A-oszlop behatolt egészen az utastérbe. Eközben a kormánykerék a kocsi oldalának nyomódott, így a légzsák teljesen hasztalan fújódott fel. A pedálsor 32 centiméterrel nyomult be az utastérbe, ami nagyon súlyos lábsérüléseket okozhat, ráadásul a karosszéria olyannyira sérült, hogy az ajtókat csak komoly felszereléssel tudták kinyitni.
A német importőr természetesen elégedetlen az eredménnyel, és a teszt megismétlését kérte, amire július hónap során újra sort kerítenek majd. Az autók eladása a katasztrofális eredmény ellenére sincs felfüggesztve, sőt, eddig kb. 350 darab BS6-ost tudtak eladni az egyébként legigényesebbnek tartott német autópiacon