2007.05.23.
New York a taxik városa. Az amerikai vígjátékokból az egész világ tudja, hogy a New York-iak nem nagyon tudnak vezetni, mivel egész életükben taxiznak. A keleti parti megapolisz jelképévé is vált a jellegzetes sárga taxiflotta, amelynek jelenleg 13 ezer járműve fut a város utcáin.
"Rettentők sok a taxi New Yorkban... sokszor szinte csak egy helyben állnak a forgalomban és ontják a füstöt" - mondta Bloomberg, megjegyezve, hogy a hibrid-program ezen segíteni fog.
Az utóbbi másfél évben 400 üzemanyag-takarékos, benzin-elektromos hajtású autót teszteltek, konkrétan a Toyota Prius, a Toyota Highlander Hybrid, a Lexus RX 400h, valamint a Ford Escape változatait.
Bloomberg azt tervezi, hogy 2008 októberében már ezer hibrid taxi fogja szállítani az utasokat a "Nagy Almában", majd évente 20 százalékkal emelve számukat 2012-re minden taxi "bezöldül".
A szokásos New York-i taxi, a Ford Crown Victoria 14 mérföldet tud megtenni egy gallon (=3,78 liter) benzinnel, a Ford Escape viszont 36 mérföldet. A taxiflotta új tagjainak 2008 októbere után legalább 25 mérföld/gallonos takarékossági értéket kell produkálniuk, egy évvel később pedig már 30 mérföld/gallon lesz a határ, és csak hibrid járműveket lehet majd szolgálatba állítani.
A vegyes meghajtású kocsik drágábbak a csak benzines hajtású autóknál, de a város számításai szerint minden taxis évente legalább 10 ezer dollárt tud majd megtakarítani.
Szakértők szerint a New York-i taxiflotta tervezett átalakítása megvalósítható, tekintve, hogy a nagyvárosban egy taxi átlagos élettartama 3-5 év.
Bloomberg azt tűzte célul, hogy 2030-ra 30 százalékkal kell csökkenteni a város széndioxid-kibocsátását. Ennek elérése érdekében azt is tervezik, hogy Manhattan egyes részein díjat rónak majd ki a forgalmi dugóban álló autósokra.